Skocz do zawartości

granit na kominku


Recommended Posts

Napisano
Właśnie przymierzam się do oklejenia obudowy kominka wykonanej z płyt gk (ognioodpornych) granitem.
Proszę o poradę - jaki klej zastosować do tej operacji. Właśnie namierzyłem AKEPOX 2040, ale cały czas mam wątpliwości.

Z góry dzięki za pomoc icon_rolleyes.gif
Napisano
  Cytat

Jak do gk to zwykły klej montażowy.

Rozwiń  



Ale zwykły klej montażowy nie wytrzymuje wysokich temperatur, które pojawiają się przy samym wkładzie. Znalazłem pattex - 90 stopni i nic więcej.
A płyta granitowa nad wkładem na metr szerokości, 70 cm wysokości i 2 cm grubości - to trochę waży.
Czy zwykły klej montażowy sobie poradzi?
Napisano
  Cytat

Ale zwykły klej montażowy nie wytrzymuje wysokich temperatur, które pojawiają się przy samym wkładzie. Znalazłem pattex - 90 stopni i nic więcej.
A płyta granitowa nad wkładem na metr szerokości, 70 cm wysokości i 2 cm grubości - to trochę waży.
Czy zwykły klej montażowy sobie poradzi?

Rozwiń  



Możesz od razu na stałe jakiś materac położyć pod kominkiem icon_wink.gif jak będzie spadać się przyda.

  Cytat

do oklejenia obudowy kominka wykonanej z płyt gk (ognioodpornych)

Rozwiń  


Wymyślono takie? icon_lol.gif Te co są dostępne wytrzymują otwarty ogień 15 minut więcej od zwykłych płyt gk, gips zaczyna się rozwadniać w okolicach 100oC. A jaką odporność ogniową ma w nich "ognioodporny" papier ?

ps. przyspawać dębowymi elektrodami icon_wink.gif wity opadają
Napisano
Ja przyklejalem na klej elastyczny, tylko ten na bialem cemencie zeby nie przebarwil marmuru.
Kamien mial juz po 100 stopni i jeszcze nie odpadl.
Napisano
an-bud

zamiast pierdzielić takie farmazony - lepiej wcale byś się nie spalał i pisał.
Podpowiedz jakiego kleju użyć i tyle - więcej takich mądrych postów nie wstawiaj w moje tematy.
Napisano
  Cytat

Ja przyklejalem na klej elastyczny, tylko ten na bialem cemencie zeby nie przebarwil marmuru.
Kamien mial juz po 100 stopni i jeszcze nie odpadl.

Rozwiń  

Przepraszam, że zapytam, ale obudowa kominka nagrzewała się do TAKICH temperatur?! A to bezpieczne jest?
Wiem, że to nie jest może najszczęśliwsze miejsce na to pytanie, ale się ciut wystraszyłem. U mnie przy kominku się dzieciaki kręcą i jeśli istnieje teoretyczna możliwość nagrzania okładzin do takich wartości, to ja se palenie odpuszczę ....

Odnośnie pytania zadanego w temacie; odpowiem po południu czym kleili moi spece, bo mi chyba w domu opakowanie zostało.
Napisano
Moi kleili zaprawą elastyczną, a obudowa się nie nagrzewa bo w środku powinna być wyłożona płytami izolacyjnymi, u mnie można się przytulić (oczywiście nie do szyby) i jest ok. icon_biggrin.gif
Napisano
  Cytat

Przepraszam, że zapytam, ale obudowa kominka nagrzewała się do TAKICH temperatur?! A to bezpieczne jest?
Wiem, że to nie jest może najszczęśliwsze miejsce na to pytanie, ale się ciut wystraszyłem. U mnie przy kominku się dzieciaki kręcą i jeśli istnieje teoretyczna możliwość nagrzania okładzin do takich wartości, to ja se palenie odpuszczę ....

Rozwiń  

Powiem wiecej - szyba miala raz 300 stopni. To na pewno nie jest bezpieczne dla dzieciakow.
Jesli chodzi o obudowe to tak nagrzewa sie tylko kamien nad drzwiczkami.
Napisano
  Cytat

Przepraszam, że zapytam, ale obudowa kominka nagrzewała się do TAKICH temperatur?! A to bezpieczne jest?
Wiem, że to nie jest może najszczęśliwsze miejsce na to pytanie, ale się ciut wystraszyłem. U mnie przy kominku się dzieciaki kręcą i jeśli istnieje teoretyczna możliwość nagrzania okładzin do takich wartości, to ja se palenie odpuszczę ....

Odnośnie pytania zadanego w temacie; odpowiem po południu czym kleili moi spece, bo mi chyba w domu opakowanie zostało.

Rozwiń  


Nie - obudowa nie nagrzewa się do takich temperatur - bo jest od wewnątrz wyłożona welną izolacyjną.
Ale nagrzwa się sam wkład, a kamień będąc przy wkładzie też będzie się nagrzewał. Dlatego zależy mi na kleju odpornym na temperaturę i bardzo elastycznym.
Napisano
  Cytat

Przepraszam, że zapytam, ale obudowa kominka nagrzewała się do TAKICH temperatur?! A to bezpieczne jest?
Wiem, że to nie jest może najszczęśliwsze miejsce na to pytanie, ale się ciut wystraszyłem. U mnie przy kominku się dzieciaki kręcą i jeśli istnieje teoretyczna możliwość nagrzania okładzin do takich wartości, to ja se palenie odpuszczę ....

Odnośnie pytania zadanego w temacie; odpowiem po południu czym kleili moi spece, bo mi chyba w domu opakowanie zostało.

Rozwiń  

Byłem u kolegi, maiał zrobione podobnie, wykonali obudowę, bardziej by pasowało spierdzielili fachowcy od stg.

2d4a44729eab85777bc6c98bccb2ea09,10,19,0.jpg


Dotknełem górnej płyty i zostało mi w rękach kilkadziesiąt kg. kamlota, reszta też odeszła bez najmniejszego problemu - "ręcami"
Też "chciał" zabić dzieciaka ??? Miał szczęście bo miał w tym czasie niemowlaka.
Dodatkowo kominek smrodził (wytapiał się klej z wełny) miał mizerny przepływ powietrza cyrkulacyjnego.
...dawno, dawno temu wykładano marmurami kościoły itd wiszą te płyty do tej pory icon_wink.gif ...kleili na gipsie dodatkowo wieszano na kołkach stalowych.
Stał tak aż dwa lata, jak dostał opr...teraz ma tak
a9028559770a0d69bf9e749cd9bfe228,10,19,0.jpg
na tym zdjęciu widać dodane kratki, z lewej strony też. Dziś są dobore kleje, dodatkowo też trzeba wzmocnić ciężkie płyty kołkami.
Oczywistą oczywistością jest stabilne podłoże, a stg na stelażu można ..........
Napisano
  Cytat

an-bud

zamiast pierdzielić takie farmazony - lepiej wcale byś się nie spalał i pisał.
Podpowiedz jakiego kleju użyć i tyle - więcej takich mądrych postów nie wstawiaj w moje tematy.

Rozwiń  

Ziomek (chyba) a taki nerwowy icon_confused.gif
Napisano
  Cytat

an bud akurat prawi same słuszności. GK różowa ma podwyższoną odporność na ogień do 15 minut, potem z gipsu robi się pył.

Rozwiń  


Macie rację, że płyta przy samym wkładzie jest osłabiona i "spruchniała" na 2-3 cm od wkładu, ale pozostała część obudowy nie ma większej temperatury jak 40 stopni - jest izolowana 4 cm wełny z folią i odsunięta od wkładu w każdy miejscu min 15 cm. Cała obudowa bardzo dobrze przewietrzana. Za waszą radą zastosuję ozdobne śruby do montażu płyty nad wkładem.

Pozdro i dzięki icon_biggrin.gif

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam serdecznie    Potrzebuję pomocy kogoś doświadczonego.  Pomimo że byłem jako jedyny przeciwny pokrywania dachu blachą trapezowa z filcem to takie pokrycie zastosowano.  Jest to budynek garażowo-gospodarczy, wspólnoty z dachem dwuspadowym.  Firma która wymieniała poszycie postarała się żeby jak najbardziej zminimalizować wentylację dachu. Filc oczywiście nie został usunięty z żadnej strony. W części okapowej firma na murze dawała zaprawę betonowa i na tej zaprawie leży blacha. Skutkiem jest brak nawet małej szczeliny ponieważ profil blachy wypełnia beton.  W części szczytowej pod kalenicą na łączeniu dwóch połaci zastosowano taśmę dekarska uszczelniającą. Skutek wiadomo jaki.  Jedyny wlot powietrza to widoczne okienka w ścianie 10cmx40cm. Sąsiad zamontował wywietrznik wentylacyjny oraz rozciął tą taśmę w szczycie ale chyba to nic nie dało. Podczas temperatury na zewnątrz plus 2-3 stopnie filc robi się wilgotny po nocy a po południu jest poprostu mokry. Widać też krople wody na filcu.    Proszę o pomoc czy można coś w tym temacie zrobić? Czy jest szansa żeby ten dach jakoś uratować we własnym zakresie?   Będę wdzięczny za wszelkie informacje i pomoc.   
    • Standardowo, w gotowych zestawach drzwiowych, prześwit pod spodem (czyli odległość między dolną krawędzią skrzydła a podłogą) wynosi zwykle od 1 do 2 cm (10-20 mm). To umożliwia swobodne otwieranie drzwi.
    • Ja jednak wolałbym zrobić to z kostki brukowej i mieć to już  z głowy, zaoszczędziłbym, dając swoją robociznę. Materiał jest to koszt stosunkowo tani.   Koszt materiałów na taras z nasypem około 30 cm, o wymiarach 6,0 × 4,0 m, z krawężnikami betonowymi antracyt i kostką brukową Stylbruk, będzie zależał od kilku czynników, takich jak lokalne ceny materiałów, wybór konkretnego typu kostki i krawężników, a także ewentualne dodatkowe elementy. Oto szacunkowe koszty poszczególnych elementów:   Materiały na nasyp piasek około 15 do 30 zł/m³  Przy nasypie 30 cm pod powierzchnią, potrzebujesz około 7,2 m³ (6 m × 4 m × 0,3 m + schodek), co daje koszt około 360-720 zł.   Krawężniki betonowe antracyt: koszt ok.  15 do 25 zł za metr bieżący. Przy długości obwodu tarasu (2×6 + stopień = ok. 30 mb), to wydatek od 300 do 450 zł.   Kostka brukowa Stylbruk: ceny wahają się od 70 do 80 zł/m². Dla powierzchni 30 m² (6×4 m + schodek), koszt materiału to od 2100 do 2400 zł. Dodatkowe materiały: np. cement, piasek do wyrównania, folie, kity, mogą kosztować 200 do 300 złotych.   Podsumowanie szacunkowego kosztu materiałów: Element Szacunkowy koszt (zł) Nasyp 300 - 450 Krawężniki 360 - 450 Kostka brukowa 2100 - 2400 Dodatkowe materiały 200 - 300 Razem 2960 - 3600 zł   Pamiętaj, że są to orientacyjne kwoty, ze sklepu  Liroy Merlin, ceny mogą się różnić w zależności od lokalnych cen i wybranych materiałów.   
    • Witam, Temat stary jak świat ale może dowiem się czegoś nowego, tym bardziej, że jestem amatorem. Zastanawiam się nad wyborem ogrzewania dla nowobudowanego domu o powierzchni 137m2, ocieplonego z ogrzewaniem podłogowym w projekcie i ku takiemu też się skłaniam. Dodam jedynie, że szukam rozwiązania jak najbardziej samoobsługowego. Póki co waham się między pompą ciepła a gazem przy czym na razie faworyzuję pompę. W miejscu budowania nie ma instalacji gazowej więc zostaje mi zbiornik na gaz. 1. Instalacja gazowa tańsza od pompy ciepła     Często słyszę, że instalacja gazowa jest znacznie tańsza od pompy ciepła i rozwiązanie z pompą zwróci się za 100 lat:     link     Wysłałem oferty do kilku firm a poniżej zestawienie dwóch:     Pompa ciepła:     - Daikin Altherma - 33 480 zł     - konsola do montażu - 648 zł     - montaż kotłowni - 13 500 zł     - dofinansowanie - 7 000 zł     Łącznie: 40 628 zł     Kocioł gazowy:     - Vitodens 100-W B1HF + 100 litrów - 11 098 zł (jedna z trzech opcji która została mi zaproponowana, ta jest tą średnią pod względem cenowym)     - prace ziemne - 1 700 zł     - butla własna - 14 944 zł     - instalacja wewnętrzna w budynku - 1630 zł     - dofinansowanie - 0 zł (chociaż gdzieś widziałem jakieś lokalne dofinansowanie 5 000 zł)     - dochodzą jeszcze jakieś  koszta kierownika budowy, wydania dokumentów, może coś jeszcze?     Łącznie: 30 074 zł     Generalnie różnica nieco ponad 10 000  zł na korzyść ogrzewania gazowego te "32 tysiące w kieszeni" to chyba nie w tym przypadku 2.  Prognozy cen      Zarówno gaz jak i prąd z roku na rok drożeją. Jednak ceny prądu nie rosną tak szybko jak ceny gazu. Poza tym biorąc pod uwagę, że Unia Europejska chce do 2040 roku zrezygnować całkowicie z korzystania z gazu na     korzyść energii ze źródeł odnawialnych można raczej się spodziewać, że ceny za prąd będą malały (coraz więcej prądu ze źródeł odnawialnych, zachęty poprzez dofinansowania do pomp czy innych źródeł odnawialnych i zniechęcanie do innych - ets) a ceny za gaz będą rosły. Dodatkowym czynnikiem wpływającym na koszty gazu będą zapewne opłaty związane z ETS. Jakieś ostrożne wyliczenia, które znalazłem w sieci mówią, że będzie to koszt około 500 złotych rocznie dla gospodarstwa.    Z powyższego wynika, że jestem raczej zwolennikiem pompy ciepła ale z drugiej strony podkreślam, że jestem amatorem i słabo znam realia stąd też ten mail aby ktoś ewentualnie mnie uświadomił o błędzie. Albo ktoś podpowie jakąś inną technologię, ogrzewanie podczerwienią?   Co o tym sądzicie?
    • Czyli to ma być taki "Miś" na miarę Twoich możliwości... Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...