Skocz do zawartości

granit na kominku


Recommended Posts

Napisano
Właśnie przymierzam się do oklejenia obudowy kominka wykonanej z płyt gk (ognioodpornych) granitem.
Proszę o poradę - jaki klej zastosować do tej operacji. Właśnie namierzyłem AKEPOX 2040, ale cały czas mam wątpliwości.

Z góry dzięki za pomoc icon_rolleyes.gif
Napisano
Cytat

Jak do gk to zwykły klej montażowy.




Ale zwykły klej montażowy nie wytrzymuje wysokich temperatur, które pojawiają się przy samym wkładzie. Znalazłem pattex - 90 stopni i nic więcej.
A płyta granitowa nad wkładem na metr szerokości, 70 cm wysokości i 2 cm grubości - to trochę waży.
Czy zwykły klej montażowy sobie poradzi?
Napisano
Cytat

Ale zwykły klej montażowy nie wytrzymuje wysokich temperatur, które pojawiają się przy samym wkładzie. Znalazłem pattex - 90 stopni i nic więcej.
A płyta granitowa nad wkładem na metr szerokości, 70 cm wysokości i 2 cm grubości - to trochę waży.
Czy zwykły klej montażowy sobie poradzi?




Możesz od razu na stałe jakiś materac położyć pod kominkiem icon_wink.gif jak będzie spadać się przyda.

Cytat

do oklejenia obudowy kominka wykonanej z płyt gk (ognioodpornych)



Wymyślono takie? icon_lol.gif Te co są dostępne wytrzymują otwarty ogień 15 minut więcej od zwykłych płyt gk, gips zaczyna się rozwadniać w okolicach 100oC. A jaką odporność ogniową ma w nich "ognioodporny" papier ?

ps. przyspawać dębowymi elektrodami icon_wink.gif wity opadają
Napisano
Ja przyklejalem na klej elastyczny, tylko ten na bialem cemencie zeby nie przebarwil marmuru.
Kamien mial juz po 100 stopni i jeszcze nie odpadl.
Napisano
an-bud

zamiast pierdzielić takie farmazony - lepiej wcale byś się nie spalał i pisał.
Podpowiedz jakiego kleju użyć i tyle - więcej takich mądrych postów nie wstawiaj w moje tematy.
Napisano
Cytat

Ja przyklejalem na klej elastyczny, tylko ten na bialem cemencie zeby nie przebarwil marmuru.
Kamien mial juz po 100 stopni i jeszcze nie odpadl.


Przepraszam, że zapytam, ale obudowa kominka nagrzewała się do TAKICH temperatur?! A to bezpieczne jest?
Wiem, że to nie jest może najszczęśliwsze miejsce na to pytanie, ale się ciut wystraszyłem. U mnie przy kominku się dzieciaki kręcą i jeśli istnieje teoretyczna możliwość nagrzania okładzin do takich wartości, to ja se palenie odpuszczę ....

Odnośnie pytania zadanego w temacie; odpowiem po południu czym kleili moi spece, bo mi chyba w domu opakowanie zostało.
Napisano
Moi kleili zaprawą elastyczną, a obudowa się nie nagrzewa bo w środku powinna być wyłożona płytami izolacyjnymi, u mnie można się przytulić (oczywiście nie do szyby) i jest ok. icon_biggrin.gif
Napisano
Cytat

Przepraszam, że zapytam, ale obudowa kominka nagrzewała się do TAKICH temperatur?! A to bezpieczne jest?
Wiem, że to nie jest może najszczęśliwsze miejsce na to pytanie, ale się ciut wystraszyłem. U mnie przy kominku się dzieciaki kręcą i jeśli istnieje teoretyczna możliwość nagrzania okładzin do takich wartości, to ja se palenie odpuszczę ....


Powiem wiecej - szyba miala raz 300 stopni. To na pewno nie jest bezpieczne dla dzieciakow.
Jesli chodzi o obudowe to tak nagrzewa sie tylko kamien nad drzwiczkami.
Napisano
Cytat

Przepraszam, że zapytam, ale obudowa kominka nagrzewała się do TAKICH temperatur?! A to bezpieczne jest?
Wiem, że to nie jest może najszczęśliwsze miejsce na to pytanie, ale się ciut wystraszyłem. U mnie przy kominku się dzieciaki kręcą i jeśli istnieje teoretyczna możliwość nagrzania okładzin do takich wartości, to ja se palenie odpuszczę ....

Odnośnie pytania zadanego w temacie; odpowiem po południu czym kleili moi spece, bo mi chyba w domu opakowanie zostało.



Nie - obudowa nie nagrzewa się do takich temperatur - bo jest od wewnątrz wyłożona welną izolacyjną.
Ale nagrzwa się sam wkład, a kamień będąc przy wkładzie też będzie się nagrzewał. Dlatego zależy mi na kleju odpornym na temperaturę i bardzo elastycznym.
Napisano
Cytat

Przepraszam, że zapytam, ale obudowa kominka nagrzewała się do TAKICH temperatur?! A to bezpieczne jest?
Wiem, że to nie jest może najszczęśliwsze miejsce na to pytanie, ale się ciut wystraszyłem. U mnie przy kominku się dzieciaki kręcą i jeśli istnieje teoretyczna możliwość nagrzania okładzin do takich wartości, to ja se palenie odpuszczę ....

Odnośnie pytania zadanego w temacie; odpowiem po południu czym kleili moi spece, bo mi chyba w domu opakowanie zostało.


Byłem u kolegi, maiał zrobione podobnie, wykonali obudowę, bardziej by pasowało spierdzielili fachowcy od stg.

2d4a44729eab85777bc6c98bccb2ea09,10,19,0.jpg


Dotknełem górnej płyty i zostało mi w rękach kilkadziesiąt kg. kamlota, reszta też odeszła bez najmniejszego problemu - "ręcami"
Też "chciał" zabić dzieciaka ??? Miał szczęście bo miał w tym czasie niemowlaka.
Dodatkowo kominek smrodził (wytapiał się klej z wełny) miał mizerny przepływ powietrza cyrkulacyjnego.
...dawno, dawno temu wykładano marmurami kościoły itd wiszą te płyty do tej pory icon_wink.gif ...kleili na gipsie dodatkowo wieszano na kołkach stalowych.
Stał tak aż dwa lata, jak dostał opr...teraz ma tak
a9028559770a0d69bf9e749cd9bfe228,10,19,0.jpg
na tym zdjęciu widać dodane kratki, z lewej strony też. Dziś są dobore kleje, dodatkowo też trzeba wzmocnić ciężkie płyty kołkami.
Oczywistą oczywistością jest stabilne podłoże, a stg na stelażu można ..........
Napisano
Cytat

an-bud

zamiast pierdzielić takie farmazony - lepiej wcale byś się nie spalał i pisał.
Podpowiedz jakiego kleju użyć i tyle - więcej takich mądrych postów nie wstawiaj w moje tematy.


Ziomek (chyba) a taki nerwowy icon_confused.gif
Napisano
Cytat

an bud akurat prawi same słuszności. GK różowa ma podwyższoną odporność na ogień do 15 minut, potem z gipsu robi się pył.



Macie rację, że płyta przy samym wkładzie jest osłabiona i "spruchniała" na 2-3 cm od wkładu, ale pozostała część obudowy nie ma większej temperatury jak 40 stopni - jest izolowana 4 cm wełny z folią i odsunięta od wkładu w każdy miejscu min 15 cm. Cała obudowa bardzo dobrze przewietrzana. Za waszą radą zastosuję ozdobne śruby do montażu płyty nad wkładem.

Pozdro i dzięki icon_biggrin.gif
Napisano
Cytat

Ja przyklejalem na klej elastyczny, tylko ten na bialem cemencie zeby nie przebarwil marmuru.
Kamien mial juz po 100 stopni i jeszcze nie odpadl.




na gk.? icon_wink.gif

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Chciałbym podzielić się opinią i kilkoma informacjami na temat zestawu Osmo 177, który świetnie sprawdza się przy pielęgnacji i odświeżaniu drewnianych blatów kuchennych. Jeśli posiadacie drewniane powierzchnie wykończone olejami Osmo lub innymi olejami do drewna, ten zestaw może okazać się bardzo przydatny. Co zawiera zestaw Osmo 177 ? Płyn czyszczący w sprayu (500 ml) – idealny do codziennego, delikatnego czyszczenia. Skutecznie usuwa zabrudzenia, nie niszczy powłoki i nie zostawia smug. Top-Olej 3058 (500 ml) – produkt regenerujący i chroniący drewno. Przywraca świeży wygląd, naturalny mat i zabezpiecza przed wilgocią. Rączka do pada – wygodny uchwyt do pracy z włókninami. Włóknina do aplikacji – umożliwia równomierne rozprowadzenie oleju. Włóknina do szlifowania – pozwala delikatnie przygotować powierzchnię do ponownego olejowania, usuwając drobne zmatowienia i ślady użytkowania. Dla kogo ten zestaw ? Osmo 177 sprawdzi się u wszystkich, którzy posiadają: drewniane blaty kuchenne, stoły i powierzchnie robocze z drewna, drewniane schody lub inne elementy wykończone olejami. Co warto podkreślić ? Zestaw zawiera wszystko, co potrzebne do pielęgnacji – nie trzeba dokupować żadnych akcesoriów. Proces odświeżania jest prosty i szybki, a efekty widoczne od razu. Po nałożeniu oleju drewno odzyskuje swój naturalny wygląd, a powierzchnia staje się odporna na zabrudzenia i wilgoć. Jak często stosować ? Zależnie od intensywności użytkowania – zabieg odświeżania można wykonywać co kilka miesięcy, a płynu czyszczącego używać na co dzień. Podsumowując – Osmo 177 to praktyczne i wygodne rozwiązanie dla wszystkich, którzy chcą zadbać o trwałość i estetykę drewnianych blatów. Polecam każdemu, kto ceni sobie naturalne wykończenia i dbałość o detale.   Chętnie odpowiem na pytania i posłucham Waszych opinii.    
    • Czy to wszystko jest zgodne z projektem? Bo jeżeli tak, to projektanci się nie popisali. Osobiście jestem zwolennikiem innego układu: - górna powierzchnia ściany fundamentowej (w tym przypadku górna powierzchnia wieńca) jest na tym samym poziomie co chudziak;  - w efekcie izolacja przeciwwilgociowa pozioma na ścianach fundamentowych oraz pod ścianami nośnymi oraz działowymi jest na tym samym poziomie. Łatwo jest dobrze ułożyć i zrobić duże zakłady; - na chudziaku mamy wówczas wszędzie warstwę izolacji przeciwwilgociowej, warstwę izolacji cieplnej, warstwę wylewki podłogowej (jastrychu).  Na tym etapie budowy można jeszcze wszystko zrobić w ten sposób. Ale uwaga! Trzeba przeliczyć ostateczną wysokość ścian, otworów okiennych, drzwiowych oraz schodów i tego wszystkiego pilnować.  W ten sposób unikamy problemów z układaniem izolacji przeciwwilgociowej, mostkami cieplnymi w otworach drzwiowych itd. Chociażby jak teraz zrobić przejście rur ogrzewania podłogowego w "progach", gdzie w wewnętrznych ścianach nośnych będą otwory drzwiowe?
    • Jeżeli już coś pęka  w takiej sytuacji, to właśnie ściana działowa. Warstwa 10 cm betonu spoczywającego na zagęszczonym piasku jest całkiem solidna. Tu zaś pod ścianami działowymi jest jeszcze pogrubiona i zbrojona.  Natomiast co do brakującej izolacji przeciwwilgociowej, to jej zrobienie będzie kłopotliwe. U dołu ściany trzeba będzie nawiercić otwory pod kątem i wsączyć w ścianę preparat uszczelniający. Ale to w sumie problem wykonawców, skoro popełnili błąd.
    • Witam, Jestem na etapie zamawiania okien do domu i z tego powodu urodziło mi się kilka pytań.  Na fundamencie z bloczków betonowych został wylany wieniec. Z zewnątrz cały fundament wraz z wieńcem został zaizolowany oraz ocieplony 10cm warstwą styropianu przeznaczonego na fundament. Wnętrze zostało już zasypane piaskiem i zagęszczone. W chwili obecnej sytuacja na posadzce wygląda tak, że wylany zostanie chudziak (10cm), 15cm styropianu (ogrzewanie podłogowe) 6cm wylewka i 1.5-2cm na płytkę/panel - co daje nam 33cm. Tyle też właśnie pozostało miejsca między "piaskiem" a górną krawędzią wieńca.Finalnie więc, docelowa posadzka zrówna mi się niejako z górną krawędzią wieńca oraz izolacją poziomą. Czy to jest poprawnie wykonane? W otworach okiennych natomiast  wychodzi, że okno balkonowe będzie osadzone bezpośrednio  na wieńcu (na widocznej izolacji). Czy to jest okej? Nie będzie się w tych miejscach tworzył koszmarny mostek termiczny? Jeśli przyszłaby podwalina to okno mi się podniesie, co za tym idzie powstanie próg? Nie będzie przemarzać? Inna sprawa, że wieńce na wew. ścianach są na tej samej wysokości, więc wszędzie tam gdzie mam próg, to albo docelowa posadzka (panel) przyjdzie odrazu na wieniec, albo będę musiał go podkuć?  Bardzo proszę o Państwa opinie.
    • Pojawiła się nowa naklejka na podrobionych narzędziach Hilti TE16.   Młot Hilti Hammer Drill TE 16 2200W / Nowy Lombard / Cz-wa    
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...