Skocz do zawartości

woda z pod posadzki


Recommended Posts

Napisano
W naszym budynku wielorodzinnym w jednym mjescu w piwnicy przesiąka woda z pod posadzki gdy poziom wód gruntowych jest wysoki. W miesięczniku Budujemy Dom z ubiegłego roku przeczytałem o cemencie który jest wodoochronny i ma właściwości przeciw wypornościowe. Mam związku tym pytanie gdzie taki cement można dostać, jego nazwa handlowa i jaka jego skuteczność przed wydostawaniem się wody. Czy może wystarczy płynna folia wodoochronna, a może jest inny sposób na zabezpiecznie posadzki przed wodą. Będę wdzięczny za udzielenie odpowiedzi.
Pozdrawiam
Marek
Napisano
Najprościej i skutecznie popatrz na www.isola.pl "produkty" "podłogi" Platon Stop, Platon SU, Platon P20
Napisano
Jeśli masz taką możliwość, to wykuj w posadzce bruzdę zrób wykop pod posadzką ok. 20 cm, wysyp go żwirem o granulacji 16-32 mm, ułuż rurę drenarską fi 50 mm i podłącz ją do kanalizacji, po czym obsyp rurę znowu żwirem, osłoń folią i zalej betonem. Na pewno będzie sucho. Mokrą posadzkę, przez którą przesiąka woda trudno jest zaizolować od środka ze względu na ciśnienie przesiąkającej wody i jeśli nie obniżysz na czas wykonywania robót poziomu wody gruntowej to nic Ci nie pomoże.
Skontaktuj się z doradcą technicznym firmy DEITERMANN, korzystałem kilka razy z rozwiązań tej firmy i mogę ich polecić. icon_mrgreen.gif
Napisano
Drenaż pod posadzką, czyli poniżej okresowo występujących wód gruntowych, to faktycznie gigantyczna myśl budowlana. Mam nadzieję, że to nie było konsultowane z DEI...
Napisano
Cóż rozwiązanie dość niekonwencjonalne, ale sprawdziło się w jednym z domów w górach, budynek stoi już ponad 25 lat, a woda z piwnicy odprowadzona została w opisany sposób ponad 15 lat temu, wtedy nie było u nas jeszcze technologii dostępnych dzisiaj. A budynek spokojnie stoi i jest w nim sucho. Dlatego uważam, że warto spróbować jeśli dotyczy to tylko jednego pomieszczenia czyli będzie to drenaż o długości 2 - 4 m.icon_mrgreen.gif
Napisano
Poza tym drenaż pod posadzką to nic nowego, tak się robi jeśli powstaje lej depresyjny przy drenażu opaskowym dużych obiektów. Ważne, żeby drenażu nie układać poniżej posadowienia ław fundamentowych. icon_mrgreen.gif
Napisano
Do tamowania przecieków wody nalezy użyć cementu o nazwie handlowej CX 1 lub CX 5 firmy Ceresit. Jednak naprawa uszkodzonego miejsca może okazać się niewystarczajaąca, jeśli przerwana została izolacja przeciwwodna. Wtedy przecieki mogą pojawić się w innych miejscach i konieczne będzie zerwanie części podłogi oraz uszczelnienie uszkodzonej izolacji.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Wie ktoś? Od ubiegłego roku ani widu, ani słychu, ani kukuryku. Wniosek zgłoszony, uznany za prawidłowy, przyjęty i... cisza. Może pieniądze gdzieś '"wyszły" i teraz ministerstwo czeka aż wrócą? Jak można tak lekceważyć ludzi? Jak się człowiek dzień spóźni z opłatą, to wielkie larum, procenty karne... A tu? Mamy was w doopie, mówi nam państwo. I miesiącami milczy.  A procenty na kredycie lecą.
    • Witam. Mam na oku działkę budowlaną. Dwa dni temu były robione badania geotechniczne i na ten moment sprawa wygląda tak, że w dwóch na trzy odwiertach wyszedł muł na głębokości 3,5m i 2,7m. W ostatnim z odwiertów były mady. Wody gruntowe na głębokości 2,5m. Na razie to tylko strzępki danych podanych na dzień po badaniu. Czekamy na dokumentację od geologa, ale jednak nieco mnie to zmartwiło - zwłaszcza te mady (nie wdawał się w szczegóły). Generalnie gość mówił, że dom da się postawić, ale trzeba wymienić muł, raczej zrobić płytę fundamentową. Na razie na opinię, jak wspomniałam, jeszcze musimy poczekać parę dni. Wiem, że bez konkretów ciężko coś wywróżyć. Niemniej, czy ktoś z obecnych miał styczność z takimi glebami i jest w stanie uchylić nieco rąbka tajemnicy, jak z takim fantem sobie poradził? Przekopałam wiele grup/forum i o ile o mule coś tam dało się wyczytać, tak na temat mad nie ma kompletnie nic. Z góry dzięki.  
    • A jak jest z grubością blachy? Pytam ze wzglądu na fakt, że w wielu przypadkach blacha stanowiła element instalacji piorunochronnej, a przy zmniejszaniu jej grubości ta rola staje się mocno wątpliwa. Rzekłbym nawet, ze "jednorazowa" 
    • Dzień dobry,   Analizując wybór blachodachówki, kluczowe jest rozważenie typu zastosowanej powłoki: poliestrowej lub poliuretanowej. Różnica w cenie, gdzie poliuretan jest droższy o około 30-40%, wynika bezpośrednio z odmiennych właściwości użytkowych i przewidywanej trwałości tych rozwiązań.   Powłoka poliestrowa stanowi standardową i bardziej ekonomiczną opcję. Zapewnia ona podstawowy poziom ochrony antykorozyjnej, a producenci zazwyczaj oferują na nią gwarancję do 15 lat. Jednakże, istotną cechą poliestru jest jego niższa odporność na zarysowania i uszkodzenia mechaniczne. Może to skutkować pojawieniem się defektów estetycznych podczas transportu, montażu, a także w późniejszej eksploatacji, na przykład w wyniku gradobicia. Ponadto, w miarę upływu lat, powłoka poliestrowa jest bardziej podatna na matowienie i blaknięcie koloru pod wpływem ekspozycji na promieniowanie słoneczne, co może obniżać estetykę dachu. Jest to odpowiednie rozwiązanie w przypadku ograniczonych środków finansowych oraz dla obiektów, gdzie dach nie będzie narażony na ekstremalne warunki środowiskowe czy mechaniczne.   Z kolei powłoka poliuretanowa, choć wiąże się z wyższym kosztem początkowym, oferuje znacząco lepsze parametry użytkowe. Jej wyróżniającą cechą jest wyjątkowa odporność na zarysowania i ścieranie, co minimalizuje ryzyko uszkodzeń mechanicznych i zapewnia dłuższą żywotność powłoki. Poliuretan tworzy grubszą i bardziej elastyczną warstwę ochronną, co przekłada się na doskonałą ochronę antykorozyjną elementu. Kluczowym atutem jest również niezwykła odporność na promieniowanie UV, która gwarantuje długotrwałe zachowanie intensywności i świeżości koloru dachu. Gwarancje producentów na powłoki poliuretanowe często wynoszą 30 lat lub więcej, a po wieloletniej eksploatacji dachy te zazwyczaj zachowują niemal pierwotny wygląd.   Decyzja o wyborze między poliestrem a poliuretanem powinna być podyktowana bilansem między kosztem początkowym a długoterminową wartością. Jeśli priorytetem jest maksymalna trwałość, niezmienny wygląd estetyczny oraz minimalizacja przyszłych kosztów konserwacji czy ewentualnej wymiany, inwestycja w poliuretan jest uzasadniona, pomimo wyższego nakładu początkowego. W dłuższej perspektywie, jego superiorne właściwości mogą przynieść wymierne korzyści. W sytuacji, gdy budżet jest ściśle ograniczony i akceptowane są potencjalne, delikatne zmiany estetyczne w kolorze po kilku latach, wybór wysokiej jakości poliestru od renomowanego producenta może być wystarczającym kompromisem. _____________________________ Blachodachówki panelowe - Blachy Pruszyński https://pruszynski.com.pl/produkt/pokrycia-dachowe/blachodachowka-panelowa-modulowa/
    • Jeśli tapeta jest rozciągliwa, to ten facet robi to źle. Ruchy raklą na połowie pasa rozciągają go i pas się wygina jak tory kolejowe na zakręcie. .  To się powinno robić rolką gumową,  Ale jeśli tapeta jest nierozciągliwa, to dobrze. Jednak nierozciągliwą tapetę klei się inna technologią. Klej nanosi się na powierzchnię (dużo kleju, tak żeby położoną tapetę można było przesuwać ręką), a tapeta jest sucha.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...