Skocz do zawartości

Stan zero


Recommended Posts

Napisano
Witam!

W tym roku zacząłem budowę domu, pow. 140 m2, niepodpiwniczony, poddasze użytkowe. Na dzień dzisiejszy mam tzw. stan zero do podbetonów włącznie. Działka jest pochylona a różnica wynosi ok 1,5m. Teren jest gliniasty. Budowa jest właśnie w miejscu gdzie teren jest niżej. Wymurowane z bloczków ściany wystają ok 0,7 m nad ziemię. Chciałbym je obsypać i mam pytanie czy użyć do tego piasku takiego jak na zasypanie fundamentów czy może lepiej czarnej ziemi.
Drugie pytanie dotyczy zabezpieczenia fundamentów na zimę. Na bloczkach położony jest już styropian. Z góry bloczki i styropian przesmarowane są dysperbitem, a docelowo na to położona będzie papa termozgrzewalna. Czy mogę i czy warto przykryć całość na zimę folią budowlaną w celu zabezpieczenia przed śniegiem, deszczem, mrozem itp.?
Napisano
  Cytat

Witam!

W tym roku zacząłem budowę domu, pow. 140 m2, niepodpiwniczony, poddasze użytkowe. Na dzień dzisiejszy mam tzw. stan zero do podbetonów włącznie. Działka jest pochylona a różnica wynosi ok 1,5m. Teren jest gliniasty. Budowa jest właśnie w miejscu gdzie teren jest niżej. Wymurowane z bloczków ściany wystają ok 0,7 m nad ziemię. Chciałbym je obsypać i mam pytanie czy użyć do tego piasku takiego jak na zasypanie fundamentów czy może lepiej czarnej ziemi.
Drugie pytanie dotyczy zabezpieczenia fundamentów na zimę. Na bloczkach położony jest już styropian. Z góry bloczki i styropian przesmarowane są dysperbitem, a docelowo na to położona będzie papa termozgrzewalna. Czy mogę i czy warto przykryć całość na zimę folią budowlaną w celu zabezpieczenia przed śniegiem, deszczem, mrozem itp.?

Rozwiń  

Na zimę trzeba zasypać ławy fundamentowe muszą być zasypane przynajmniej na 1 metr   .Na styropian folia kubełkowa .
Czy będzie drenaż na zewnątrz budynku?
Napisano
  Cytat

Na zimę trzeba zasypać ławy fundamentowe muszą być zasypane przynajmniej na 1 metr   .Na styropian folia kubełkowa .
Czy będzie drenaż na zewnątrz budynku?

Rozwiń  

drenaż bedzie wykonany ale dopiero w późniejszym terminie.
A czym lepiej obsypać te fundamenty- piaskiem czy ziemią skoro głebiej jest glina?
Napisano
  Cytat

Na zimę trzeba zasypać ławy fundamentowe muszą być zasypane przynajmniej na 1 metr .Na styropian folia kubełkowa .
Czy będzie drenaż na zewnątrz budynku?

Rozwiń  

Nic się nie nauczył!
Jak dom podpiwniczony to styropian na folię a jak nie ma piwnicy TO PO CO STYROPIAN MIĘDZY "NIEGRZANYM" A "NIEGRZANYM"???
Tu jest instrukcja z rolki folii!
http://www.isola.no/content/download/791/6...man+mars-07.pdf
Napisano
  Cytat

drenaż bedzie wykonany ale dopiero w późniejszym terminie.
A czym lepiej obsypać te fundamenty- piaskiem czy ziemią skoro głebiej jest glina?

Rozwiń  

Więc od zewnątrz około 0,5 m w pionie przy ścianie piasek w koło drenażu żwir,  resztę uzupełnić można  ziemią .  

Drenaż najlepiej zrobić od razu ,w trakcie odkopywania można uszkodzić izolację . 




  Cytat

Nic się nie nauczył!
Jak dom podpiwniczony to styropian na folię a jak nie ma piwnicy TO PO CO STYROPIAN MIĘDZY "NIEGRZANYM" A "NIEGRZANYM"???
Tu jest instrukcja z rolki folii!
Array="" target="_blank" rel="nofollow">http://www.isola.no/content/download/791/6...man+mars-07.pdf

Rozwiń  


Właśnie nic Pan  się nie nauczył i zaciął się jak przy goleniu . 
Napisano
  Cytat

Więc od zewnątrz około 0,5 m w pionie przy ścianie piasek w koło drenażu żwir,  resztę uzupełnić można  ziemią .  

Drenaż najlepiej zrobić od razu ,w trakcie odkopywania można uszkodzić izolację . 






Właśnie nic Pan  się nie nauczył i zaciął się jak przy goleniu . 

Rozwiń  


Bardzo merytoryczne uzasadnienie! Tak jak nie zaczyna się zdania od " więc" tak i fundament w Pana wykonaniu będzie OGRZEWANY I MOKRY!
Napisano
  Cytat

Bardzo merytoryczne uzasadnienie! Tak jak nie zaczyna się zdania od " więc" tak i fundament w Pana wykonaniu będzie OGRZEWANY I MOKRY!

Rozwiń  


Nie przekona mnie Pan .


 Procesem niszczącym  są ciągłe zmiany klimatyczne . Różnice temperatur, opady, wiatr wywołują negatywne skutki na powierzchni muru. Materiał 
budowlany, jakim jest beton i porowaty kamień w wyniku tych procesów ulegają ciągłym ruchom termicznym, w wyniku czego kurczą się i rozszerzają.
Ciągłość tych procesów doprowadziła do powstania rys, mikropęknięć oraz osłabiła spoistość struktury betonu i kamienia. Ale głównym czynnikiem niszczącym jest przede wszystkim woda. Przenika ona do murów z gruntu na skutek braku lub uszkodzenia izolacji . Również woda opadowa jest podciągana kapilarnie z podłoża. Porowatość betonu, spoin,  powoduje absorbowanie wody w głąb struktury muru.
 Ciągłe działanie wody powoduje rozpuszczanie, pęcznienie i wymywanie składników mineralnych z betonu, kamienia jak i zaprawy. Jedną z głównych przyczyn niszczących strukturę murów jest cykliczne zamarzanie i topnienie w nim wody na skutek braku izolacji cieplnej . Lód powoduje znaczny wzrost ciśnienia na otaczający go materiał i przyczynia się skutecznie do jego erozji.
Napisano
  Cytat

Nie przekona mnie Pan .


 Procesem niszczącym  są ciągłe zmiany klimatyczne . Różnice temperatur, opady, wiatr wywołują negatywne skutki na powierzchni muru. Materiał 
budowlany, jakim jest beton i porowaty kamień w wyniku tych procesów ulegają ciągłym ruchom termicznym, w wyniku czego kurczą się i rozszerzają.
Ciągłość tych procesów doprowadziła do powstania rys, mikropęknięć oraz osłabiła spoistość struktury betonu i kamienia. Ale głównym czynnikiem niszczącym jest przede wszystkim woda. Przenika ona do murów z gruntu na skutek braku lub uszkodzenia izolacji . Również woda opadowa jest podciągana kapilarnie z podłoża. Porowatość betonu, spoin,  powoduje absorbowanie wody w głąb struktury muru.
 Ciągłe działanie wody powoduje rozpuszczanie, pęcznienie i wymywanie składników mineralnych z betonu, kamienia jak i zaprawy. Jedną z głównych przyczyn niszczących strukturę murów jest cykliczne zamarzanie i topnienie w nim wody na skutek braku izolacji cieplnej . Lód powoduje znaczny wzrost ciśnienia na otaczający go materiał i przyczynia się skutecznie do jego erozji.

Rozwiń  

Po tym co Pan wypisuje WIEM. Jest Pan odporny na fizykę. Po co Pan chce ogrzewać fundament! Po co Pan chce grzać ziemię pod domem? Którędy odprowadzi Pan kondensat ze ściany? ( chyba, że da Pan paroizolację - jak w dachu) Co Panu przeszkadza stosować się do instrukcji która jest dołączona do rolki folii? Czy wie Pan, że budowanie dziś domu zużywającego więcej jak 30kWh/m2 to skrajna nieodpowiedzialność?
Napisano
  Cytat

Po tym co Pan wypisuje WIEM. Jest Pan odporny na fizykę. Po co Pan chce ogrzewać fundament! Po co Pan chce grzać ziemię pod domem? Którędy odprowadzi Pan kondensat ze ściany? ( chyba, że da Pan paroizolację - jak w dachu) Co Panu przeszkadza stosować się do instrukcji która jest dołączona do rolki folii? Czy wie Pan, że budowanie dziś domu zużywającego więcej jak 30kWh/m2 to skrajna nieodpowiedzialność?

Rozwiń  

Z fizycznego punktu widzenia  Pan jest jeszcze dziewicą.
Napisano
Ludzie, to się staje nudne. Gdzie się nie zajrzy, do jakiegoś wątku, tam kłótnia między teoriami pana Brzęczkowskiego a resztą forumowiczów. I w każdym to samo. Załóżcie sobie wątek: "T.Brzęczkowski kontra reszta świata" i tam udowadniajcie kto ma rację.
Ludzie chcieli by się czegoś dowiedzieć z tego forum, a tam w każdym wątku, w koło Macieju:
- fundament się ociepla!!!!!!
- a właśnie że nie!!!!!!
- a właśnie że tak!!!!!!!

Paranoja!
Napisano
FUNDAMENT SIĘ OCIEPLA! Nie przeczę ! Napisałem tylko jak to zrobić. To co wypisuje animus to faktycznie paranoja .
Izolacja fundamentu jest po to by go nie ogrzewać bo to kosztuje ! A co nam daje w nieogrzewaniu fundamentu przyklejenie styropianu ZA FUNDAMENTEM! Czy to tak trudno zrozumieć? Fakt, że powtarzanie tego staje się nudne, ale TACY "fachowcy" jak animus się jeszcze zdarzają.
Napisano
  Cytat

Ludzie, to się staje nudne. Gdzie się nie zajrzy, do jakiegoś wątku, tam kłótnia między teoriami pana Brzęczkowskiego a resztą forumowiczów. I w każdym to samo. Załóżcie sobie wątek: "T.Brzęczkowski kontra reszta świata" i tam udowadniajcie kto ma rację.
Ludzie chcieli by się czegoś dowiedzieć z tego forum, a tam w każdym wątku, w koło Macieju:
- fundament się ociepla!!!!!!
- a właśnie że nie!!!!!!
- a właśnie że tak!!!!!!!

Paranoja!

Rozwiń  

czego się dowiedzieć?
po raz n-ty?
i nie bardzo wiem, czemu miałby służyć taki wątek? możesz rozwinąć swoją myśl?
no i co co byś chciała innego poczytać?

a pan tb wyzywa ludzi w sposób niewybredny, kwestionuje ich kompetencje, swoimi się nie chwaląc
ciekawe czy jest uprawniony do dokonywania samodzielnych ocen w budownictwie?
bo te łysenkowate teorie, są trochę takie z , hmm no właśnie z czego?
pozycja, że można radzić i nie ponosić z tego powodu konsekwencji jest bardzo wygodna, można głosić większe lub mniejsze bzdury, namawiać do popełnienia błędu lub wyboru opcji niekoniecznie korzystniejszej
zamiast skupić się na tym, co zapewne wie i umie, choć dowodów na to nie ma, ładuje się wszędzie z tymi swoimi pierdołami, być może zadając (konkretne) pytania (tak on sam twierdzi) ale zupełnie nie znając odpowiedzi na takowe
przez 21 lat
Napisano (edytowany)
Ja niczego nie chcę się dowiedzieć, bo wszystko wiem, ale autor wątku pewnie tak. Po coś ten wątek zakładał. A ja w jego poście nie znalazłam pytania, na które tak bardzo wnikliwie wszyscy tu chcą odpowiedzieć.
A czemu służyć miałby ten oddzielny wątek? Nie zaśmiecaniu innych. Bo gdzie nie spojrzysz tam ta sama dyskusja.

I nie będę tu dyskutować kto ma rację, a kto nie. Bo poprostu nie wiem. Nie jestem budowlańcem, z fizyki w szkole miałam tróję. Buduję swój dom w oparciu o wiedzę fachowców. I nie będę się z nimi spierać, bo nie mam podstaw. Muszę zaufać, że wiedzą co robią, bo inaczej ten dom nie powstanie nigdy. Edytowano przez agusia_x (zobacz historię edycji)
Napisano
coś robi, ale dowodów na to nie ma, ŻĄDNYCH....

nie rozumiem, to prawda
i wcale z tego powdu nie cierpię

  Cytat

I nie będę tu dyskutować kto ma rację, a kto nie. Bo poprostu nie wiem. Nie jestem budowlańcem, z fizyki w szkole miałam tróję. Buduję swój dom w oparciu o wiedzę fachowców. I nie będę się z nimi spierać, bo nie mam podstaw. Muszę zaufać, że wiedzą co robią, bo inaczej ten dom nie powstanie nigdy.

Rozwiń  

i widzisz, odpowiedzią na zadane pytanie będzie głupawy post tb
tego nikt nie sprostuje, bo taka osoba jak Ty ciągle beczy o nie zaśmiecaniu wątka
skoro nie potrafisz ocenić merytoryczności to pzowól, że zrobi to ktoś, kto może to zrobić, bo coś wie
a idea forum to dyskusja, skoro ktoś wrzuca tę swoją, niezmienną i nieśmiertelną mantrę, niekoniecznie na temat, to co się dziwić, że i odpowiedzi takie same
Napisano
  Cytat

FUNDAMENT SIĘ OCIEPLA! Nie przeczę ! Napisałem tylko jak to zrobić. To co wypisuje animus to faktycznie paranoja .
Izolacja fundamentu jest po to by go nie ogrzewać bo to kosztuje ! A co nam daje w nieogrzewaniu fundamentu przyklejenie styropianu ZA FUNDAMENTEM! Czy to tak trudno zrozumieć? Fakt, że powtarzanie tego staje się nudne, ale TACY "fachowcy" jak animus się jeszcze zdarzają.

Rozwiń  

Nie wiem co Panu grzeje .
Pan nawet nie rozróżnia co jest fundamentem a co ścianą przyziemia .

Praktycznie notoryczna wilgotność  tych ścian przyziemia wymusza stosowanie zabezpieczeń termicznych (izolacji cieplnej) w okresach zimowych aby nie nastąpiło zamarzanie wody w murze co prowadzi do powolnej destrukcji ,a w konsekwencji obniża wytrzymałość .


Napisano
  Cytat

Nie wiem co Panu grzeje .
Pan nawet nie rozróżnia co jest fundamentem a co ścianą przyziemia .

Praktycznie notoryczna wilgotność  tych ścian przyziemia wymusza stosowanie zabezpieczeń termicznych (izolacji cieplnej) w okresach zimowych aby nie nastąpiło zamarzanie wody w murze co prowadzi do powolnej destrukcji ,a w konsekwencji obniża wytrzymałość .

Rozwiń  

Dlaczego Pan chce grzać fundament i grunt pod domem? Proste pytanie!
Napisano
Styropian jest juz u mnie położony na scianach fundamentowych zgodnie z projektem i radą fachowców.

ponawiam moje pytania czym lepiej obsypac fundament ziemią czy piaskiem, oraz czy warto przykrywac całośc na zimę folią aby chronic przed wodą?
Napisano
  Cytat

Styropian jest juz u mnie położony na scianach fundamentowych zgodnie z projektem i radą fachowców.

ponawiam moje pytania czym lepiej obsypac fundament ziemią czy piaskiem, oraz czy warto przykrywac całośc na zimę folią aby chronic przed wodą?

Rozwiń  


Odpowiedziałem  już w - Post #5 -. Folią nie ma potrzeby  przykrywać .jeżeli ma być na wierzchu papa termozgrzewalna, jak bez papy na zimę  to  można ułożyć na wierzchu  pasy  foliowe przyciśnięte cegłami .

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Jeśli pies nasiusiał na woskowaną podłogę i zostały plamy, to niestety – żadne preparaty czyszczące nie pomogą w 100%. Mocz zwykle wnika w drewno i trwale je przebarwia, więc jedyne naprawdę skuteczne rozwiązanie to miejscowe zeszlifowanie zniszczonych desek, a następnie ich ponowne wybarwienie i zabezpieczenie. Krok po kroku:   Zabezpieczenie sąsiednich desek Oklejamy dokładnie tylko te deski, które chcemy szlifować – najlepiej wzdłuż fug, używając dobrej jakości taśmy malarskiej. Nie chodzi tu o podciekanie (bo i tak robimy to w naturalnych liniach podziału), ale o to, żeby przy odrywaniu taśmy nie zerwać starego wosku z sąsiednich desek. Słaba taśma potrafi narobić więcej szkody niż pożytku. Szlifowanie Uszkodzone miejsce szlifujemy papierem 150–180, równomiernie, aż plama zniknie i kolor drewna będzie wyrównany. Nie trzeba schodzić głęboko, tylko do momentu, gdy drewno odzyska jednolity wygląd. Dobór koloru Trzeba dobrać kolor jak najbliższy reszcie podłogi. Sprawdzają się woski dekoracyjne Osmo, bejce lub ich mieszanki. Warto robić próby na kawałku drewna tego samego gatunku, żeby nie zepsuć efektu na gotowo. Zabezpieczenie Na koniec nakładamy warstwę (lub dwie) twardego wosku olejnego Osmo – najlepiej tę samą wersję, która była użyta wcześniej na całej podłodze. Daje to trwałe, estetyczne i jednolite wykończenie. Praca może być precyzyjna i czasochłonna, ale jeśli wszystko dobrze się dobierze i wykona starannie, efekt końcowy potrafi być niemal niewidoczny.
    • Dzień dobry. Jestem studentką kierunku Wzornictwo na Politechnice Bydgoskiej. W ramach pracy dyplomowej zbieram informację o meblach tarasowych i ich użytkowaniu. Byłabym bardzo wdzięczna za wypełnienie krótkiego formularza, znajdującego się pod linkiem:)   https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSeOvQz2W-S4ZiI0-XiNhwfsebG_Q9C2lab6VBYGZa37w-Os1Q/viewform?usp=header   Z góry dziękuję za poświęcony czas!
    • Cześć wszystkim! Jeśli ktoś z Was próbował kiedyś dobrać kolor nowego elementu do już istniejącej podłogi – wie, że to wcale nie jest takie proste, jak się wydaje. Zwłaszcza jeśli zależy nam, żeby wszystko wyglądało naturalnie, bez odcinających się plam i niepasujących odcieni. W przypadku produktów OSMO (bejce olejne, woski dekoracyjne) mamy kilka możliwości, ale trzeba wiedzieć, jak się za to zabrać, żeby nie stracić czasu, nerwów i materiału. Są dwa główne podejścia: Proste – gotowe kolory z palety OSMO. Wybierasz kolor z katalogu, wcierasz go delikatnie w drewno (tzw. metodą „półsuchego wycierania”) i zabezpieczasz bezbarwnym woskiem. Sprawdza się dobrze, ale... paleta kolorów jest ograniczona, więc czasem nie trafimy idealnie w odcień starej podłogi. Zaawansowane – mieszanie kolorów samodzielnie. To już wyższy poziom, ale daje większe możliwości. Można uzyskać bardzo zbliżony kolor – pod warunkiem, że mieszamy tylko bejce z bejcami lub tylko woski z woskami dekoracyjnymi. Nigdy na krzyż – mają inny skład chemiczny! 👉 Jeśli kogoś to interesuje, przygotowałem dokładny opis krok po kroku – jak dobrać kolor, jak mieszać, jak nakładać i jak zabezpieczać: Sprawdź szczegółową instrukcję tutaj → Dodałem też kilka praktycznych porad dla początkujących – m.in. jak testować kolory, czym najlepiej nakładać (szmatka, nie pędzel!) i na co uważać. Mam nadzieję, że się komuś przyda – jeśli macie swoje sposoby, też chętnie poczytam!
    • Komentarz dodany przez Gsds: Całe szczęście pozbyłem się badziewnej vh. Ciągle problemy od kad mam nową oczyszczalnie nie muszę pamiętać o jej istnieniu
    • Zakup przydomowej oczyszczalni ścieków to decyzja, która wymaga starannego przemyślenia. To inwestycja na dziesięciolecia, która wpłynie nie tylko na Twój budżet domowy, ale także na komfort codziennego życia i ochronę środowiska. Właściwy wybór pozwoli Ci uniezależnić się od miejskiej kanalizacji i znacznie ograniczyć koszty eksploatacji w porównaniu do tradycyjnych rozwiązań, takich jak szambo. Pełna treść artykułu pod adresem: https://budujemydom.pl/instalacje/woda-i-kanalizacja/a/115715-jak-wybrac-przydomowa-oczyszczalnie-sciekow-kompletny-przewodnik-2025
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...