Skocz do zawartości

Co pierwsze podłoga czy ściana? - kafelkowanie


JacekW81

Recommended Posts

Napisano
Cytat

[...] co się pierwsze kładzie podłogę czy ściany?



Są różne szkoły, różne sytuacje icon_rolleyes.gif
Jedni kładą najpierw podłogę, potem ściany, inni najpierw ściany od drugiego rzędu płytek, potem podłogę i uzupełniają brakujący rządek icon_lol.gif
Różne są też motywy takich kolejności - ja stosuję tą drugą metodę, uważam, że jest bezpieczniejsza dla podłogi...
Czasem sytuacja wymaga położenia najpierw podłogi...

Cytat

I trzeba jakiś specjalny klej gdy się ma ogrzewanie podłogowe?



Klej musi być bardziej "elastyczny" - polecam Atlasa
http://atlas.com.pl/kleje-do-pytek/121253-atlas-plus.html
do marmuru, kamienia, polerowanych płytek wrażliwych na zmianę barwy lepszy będzie biały
http://atlas.com.pl/kleje-do-pytek/121251-...-plus-biay.html
do płytek wielkoformatowych lepszy będzie
http://atlas.com.pl/kleje-do-pytek/121233-...-plus-mega.html
do płytek gresowych, mogących przebarwić się
http://atlas.com.pl/kleje-do-pytek/121247-...-mega-biay.html

Generanie nie oszczędzaj na kleju, jeśli nie chcesz mieć za niedługi czas kłopotów z pękającymi, odpadającymi płytkami icon_sad.gif
Układać podłogę można po kilkukrotnym podgrzewaniu i wyłączaniu podłogi, po CAŁKOWITYM jej wystygnięciu - po czterech, pięciu dniach NIEgrzania
Napisano
Cytat

Czas już na kafelki. Dlatego też mam pytanie co się pierwsze kładzie podłogę czy ściany? I trzeba jakiś specjalny klej gdy się ma ogrzewanie podłogowe?


Najpierw ściana...
- Trudniej "docina się terakotę
- Łatwiej zachować czystość podłogi

Są kleje specjalne do ogrzewania podłogowego... ale tak naprawdę nadają się wszystkie . Podłoga ma większe wahania temperatury i 'mniej równe" jej rozkłady latem, przy nasłonecznieniach, czy zimą pod kaloryferem. Nie wyobrażam sobie kleju który by "puścił" płytkę w w/w warunkach.
Napisano
Cytat

Czas już na kafelki. Dlatego też mam pytanie co się pierwsze kładzie podłogę czy ściany? I trzeba jakiś specjalny klej gdy się ma ogrzewanie podłogowe?


 Pierwsze ściany ,dalej  podłoga . Klej  i fuga elastyczna Mapei .W narożnikach i przy podłodze silikon .Dłuższa ściana zdylatowana w pionie  silikonem . Mapei ma fugi i silikony tego samego koloru .
Klej elastyczny wszędzie nie ma znaczenia czy to podłogówka czy ściana ,budynek cały czas pracuje .
Napisano
Dzięki.

A teraz jeszcze jedno pytania:

Zrobiłem sobie odpływ w podłodze. Pytanie czy podłogę zaczynać kafelkować od ściany do odpływu, czy na odwrót?

Najlepiej by, chyba było zacząć od ścian, potem zacząć od odpływu w kierunku ścian.
Jeżeli bym zaczął od odpływu (po zrobionych ścianach) to jak zrobić aby mi przy ścianie nie wyszła np 3/4 kafelki?
Napisano
Cytat

Dzięki.

A teraz jeszcze jedno pytania:

Zrobiłem sobie odpływ w podłodze. Pytanie czy podłogę zaczynać kafelkować od ściany do odpływu, czy na odwrót?

Najlepiej by, chyba było zacząć od ścian, potem zacząć od odpływu w kierunku ścian.
Jeżeli bym zaczął od odpływu (po zrobionych ścianach) to jak zrobić aby mi przy ścianie nie wyszła np 3/4 kafelki?



Od tego jest miara .Generalnie zaczyna się od środka i przycina przy ścianach, jak odetniesz przy ścianie 1cm lub 2cm nie będzie widać .Jeżeli nie pasuje to przycięcia robi się w miejscach zasłoniętych np. wanną kabiną itd.Ostatecznie połóż w karo.  
Napisano
Cytat

a ja najczęściej w łazience kładę podłogę icon_biggrin.gif


Ja też najczęściej kładę podłogę w łazience, ale po położeniu ścian icon_biggrin.gif icon_lol.gif icon_biggrin.gif icon_razz.gif
Jak tu żyć bez podłogi w łazience icon_rolleyes.gif icon_biggrin.gif icon_lol.gif icon_biggrin.gif
Napisano
Cytat

Może to głupie pytanie, ale czy pod płytki w łazience daje się grunt?



Powierzchnie pylące należy oczyścić szczotką odkurzyć odkurzaczem   i  zagruntować   .Po min. 4 godzinach od gruntowania nakłada się folię w płynie  . nakłada się  dwie  warstwy powłoki uszczelniającej. Warstwy nanosimy krzyżowo. Pierwszą warstwę zawsze nakładamy za pomocą pędzla, przed aplikacją każdej kolejnej należy upewnić się, czy poprzednia jest już sucha. W narożach, w miejscach dylatacji, przejść rur i na krawędziach ? powłokę uszczelniającą należy wzmocnić. Służy do tego taśma uszczelniająca . Taśmę uszczelniającą należy wklejać w świeżą, pierwszą warstwę folii i przykryć drugą warstwą. Po około 12 godzinach od naniesienia drugiej warstwy izolacji,i na to  z powodzeniem można przystąpić do mocowania płytek ceramicznych. 
  • 1 miesiąc temu...
Napisano

Witam znowu.

Mam kolejne pytanie:
Jak połączyć kafelki pionowe z poziomymi? którym rozwiązaniem tym z lewej strony czy z prawej? (patrz rysunek), czerwone to silikon.
Wydaje mi się , że lepiej poziome wsunąć pod pionowe, tylko jak to się ma doo wcześniejszych rad, pierwsze ściany potem podłoga?

e099555437ac771fm.jpg

Pozdrawiam.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • poradź lepiej, pokaż sie profesjonalnie - zamiast wypisywania głupawych pierdół  
    • Historia wygląda tak, że mieszkanie kupiliśmy w marcu 2022. Było kupione od poprzedniego właściciela, który najprawdopodobniej flipowal mieszkaniami, kupił, wyremontował i ja się pojawiłem i kupiłem. Mieszkanie kupiłem świeżo po remoncie. Pierwsze problemy zaczęły pojawiać się w następną zimę, czyli na przełomie 2022/2023 bo sąsiad z dołu pokazał mi, że od sufitu pod naszym balkonem ma trochę mokre ściany. Na naszej ścianie o którą mi chodzi, zacząłem zauważać wilgoć już chyba na wiosnę 2023. Czy ściana przemarzala/przemakala przed remontem nie mam pojęcia i już do tego nie dotrę. Jeśli chodzi o ocieplenie budynku, jakieś prace na elewacji były robione w okolicach 2010 roku, ale budynek nie jest ocieplony styropianem. Drzwi balkonowe najprawdopodobniej nie były wymieniane w czasie tego remontu mieszkania sprzed mojego kupna, bo nie wyglądaly na nowe.  Co najlepiej zrobić w takiej sytuacji? Na ocieplenie elewacji nie mam co liczyć, bo jestem właścicielem jednego z wielu mieszkan w tym bloku. Dodam, że na ścianie gdzie się zbiera wilgoć nie ma kaloryfera a na ścianie po drugiej stronie kaloryfer jest i tam też taka wilgoć się pojawia ale w zdecydowanie mniejszym stopniu. 
    • Z OSB mi doradziło dwóch fachowców, a deski wiadomo że sztywniejsze, ale myślę że to, że OSB z GK będą razem ze sobą skręcone dadzą już dużo. A co do wyprostwania ścian czy skosów, to jest zrobione co do milimetra. Za pomocą dobrego lasera w zasadzie nie ma z tym większych problemów, ale trochę czasu na to trzeba poświęcić. Jakby ktoś chciał zrobić to "po łebkach", nie ma opcji później z tego wyjść, bo każdą płytę trzeba byłoby ciąć inaczej. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka Sam zastosowałem folię aktywną, bo piana PUR nie ma równej powierzchni, stąd do 10cm mam pustkę za folią, ale nie jest to aluminiowa. A co do tej aluminiowej to może jako aktywna to coś w tym może być, ale co ma dawać dodatkowa pustka to pojęcia nie mam. Według mnie trochę przerost treści nad formą. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Nie jest to kluczowe już mi się wydaje. W każdym bądź razie zapoznając się w sieci z informacjami zazwyczaj faktycznie można znaleźć informację, że kładziemy wełnę na równi z folią. Nie spotkałem się z celowym zostawianiem tam np. 2-3 cm luzu. To, że ta wełna potem obsiądzie i wtedy będzie szczelina już chyba jest doszukiwaniem się jakiegoś sposobu bronienia tego, że tam musi być szczelina.   Co do tej foli srebrnej od wewnątrz. Właśnie doczytałem się o co chodzi. Kilka dni temu widziałem jakiś filmik majstrów z YT co mówili o tym i tam było wspomniane, że taka folia ma najlepsze swoje właściwości gdy zostawi się szczelinę. Teraz doczytałem. Szczelinę można tam zostawić ale też nie jest to koniecznie. Taka folia nazywa się folią aktywną i reguluje przenikanie pary wodnej w zależności od warunków. Pewnie kolejny temat rzeka...
    • Nie słyszałem o takich praktykach i nie wiem ile taka folia aluminiowa kosztuje i czy to się w ogóle opłaca, tzn koszt vs oszczędność energii. Z tego co wiem, najlepiej wykonana izolacja to taka, która bezpośrednio przylega do folli paroizolacyjnej, ponieważ każda pustka powietrzna, a w przypadku poddasza za płytą GK ma już w granicach 50% niższą temperaturę niż w pomieszczeniu, czyli stwarzają się idealne warunki do wykraplania. Dlatego jedyna pustka powietrzna w każdym przypadku skosów czy sufitu powinna się znajdować za ociepleniem tak jak pisze[mention=66843]rett[/mention] np przed deskowaniem, lub za membraną, która z zasady ma mieć wysoką paroprzepuszczalność, bo w przypadku piany PUR, którą klei się bezpośrednio do membrany inczej się nie da. Dlatego uważam że podstawowym błedęm jest dodatkowe ocieplanie przesztrzeni nad sufitem, bo nad sufitem powinna być już tylko wentylacja aż do kalenicy. Było tu już kilka tematów o wyciekach po ścianach szczytowych. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...