Skocz do zawartości

płyta grzewcza Legalett-kto ma?


Recommended Posts

Napisano
Jak w temacie - kto ma Legalett i moze opisac czy jest zadowolony lub jak bardzo jest zadowolony icon_wink.gif

Fundamentowa plyta grzewcza kosztuje okolo 50 tys /100m2 domu (prawdopodobnie)- w to wchodzi rozlozenie takze kanalizacji oraz wypuszczenie wody. Czyli inwestor podlacza tylko piec i moze sie grzac nawet bez domu...

Bardzo jestem ciekawa jak wydajne jest to ogrzewanie. Czy cieplo nie "idzie" w ziemie? Czy ma ktos domek drewniany na takiej plycie?

Napisano
Jeśli cena Ci odpowiada to montuj. System jest bardzo fajny, daje dużo ciepła w domu ogólnie i przede wszystkim podłoga jest cieplutka. Np. dzieci w zimie mogą się spokojnie bawić. Jeśli chodzi o mnie to główną wadą Legalettu jest jego cena, a jeśli to nie jest problemem to jest jak najbardziej za.

Gdzieś już tu był bardzo długi temat o Legalecie.
Napisano
Cytat

Jak w temacie - kto ma Legalett i moze opisac czy jest zadowolony lub jak bardzo jest zadowolony

Fundamentowa plyta grzewcza kosztuje okolo 50 tys /100m2 domu (prawdopodobnie)- w to wchodzi rozlozenie takze kanalizacji oraz wypuszczenie wody. Czyli inwestor podlacza tylko piec i moze sie grzac nawet bez domu...

Bardzo jestem ciekawa jak wydajne jest to ogrzewanie. Czy cieplo nie "idzie" w ziemie? Czy ma ktos domek drewniany na takiej plycie?

Płyta fundamentowa to przyszłość ,  Legalett to przeszłość za duża bezwładność cieplna  .
Napisano
Cytat

Płyta fundamentowa to przyszłość ,  Legalett to przeszłość za duża bezwładność cieplna  .



A moze duza bezwladnosc cieplna to wlasnie zaleta? - mam co do tego mieszane uczucia. Wydaje mi sie, ze dzieki temu latwiej bedzie utrzymac stala temperature. Wolno sie nagrzewa ale i wolno sie wyziebia. Nie jestem pewna co jest wazniejsze. W zasadzie w zime sie pali naokraglo wiec dzieki tej plycie nie grozi wyziebienie w razie wygasniecia pieca podczas nieobecnosci. Moglabym sie pokusic o stwierdzenie, ze bezwladnosc cieplna jest bardziej komfortowa. A jesli jest potrzeba szybkiego rozgrzania sie np. po powrocie z pracy to mozna rozpalic w kominku.

Tak, ze wracam do pytania odnosnie wydajnosci. Chodzi mi o to czy na jeden metr szescienny objetosci ogrzewanej tym sposobem bedziemy potrzebowali takiej samej ilosci opalu jak w przypadku grzejnikow sciennych lub ogrzewania podlogowego wodnego? Zakladam tutaj, ze liczymy od momentu ustalonej temperatury poczatkowej np. 20 stopni i zamierzamy utrzymac ja przez okres np. jednego miesiaca (zalozmy styczen lub luty - jako ze sa najzimniejsze).

Czy ktos cos takiego mierzyl?
Gość arturo72
Napisano
Cytat

A moze duza bezwladnosc cieplna to wlasnie zaleta? - mam co do tego mieszane uczucia.


Bardziej ekonomicznym rozwiązaniem od Legalettu jest płyta fundamentowa z zatopioną podłogówką lub dla mniej odważnych podłogówka bezpośrednio na płycie bez izolacji.
Duża bezwładność to dla mnie jednak wielka zaleta,zwłaszcza,że zamierzam wykorzystywać II taryfę icon_wink.gif
Gość arturo72
Napisano
Cytat

ile zaoszczedzisz na tej II taryfie, az takiej roznicy duzej nie ma!


Prąd w taryfie całodobowej ok.0,50zł za 1kWh a w godz.22-6 i 13-15 ok.0,30zł
Roczne zużycie na co+cwu ok.10tys.kWh=2tys.zł
To nie jest duża różnica ?

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Super Wam idzie Panowie! Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Kolejne dni spędzamy na stawianiu konstrukcji, stempli oraz deskowaniu kolejnych pomieszczeń. Jest tego naprawdę sporo!  
    • Witam serdecznie    Potrzebuję pomocy kogoś doświadczonego.  Pomimo że byłem jako jedyny przeciwny pokrywania dachu blachą trapezowa z filcem to takie pokrycie zastosowano.  Jest to budynek garażowo-gospodarczy, wspólnoty z dachem dwuspadowym.  Firma która wymieniała poszycie postarała się żeby jak najbardziej zminimalizować wentylację dachu. Filc oczywiście nie został usunięty z żadnej strony. W części okapowej firma na murze dawała zaprawę betonowa i na tej zaprawie leży blacha. Skutkiem jest brak nawet małej szczeliny ponieważ profil blachy wypełnia beton.  W części szczytowej pod kalenicą na łączeniu dwóch połaci zastosowano taśmę dekarska uszczelniającą. Skutek wiadomo jaki.  Jedyny wlot powietrza to widoczne okienka w ścianie 10cmx40cm. Sąsiad zamontował wywietrznik wentylacyjny oraz rozciął tą taśmę w szczycie ale chyba to nic nie dało. Podczas temperatury na zewnątrz plus 2-3 stopnie filc robi się wilgotny po nocy a po południu jest poprostu mokry. Widać też krople wody na filcu.    Proszę o pomoc czy można coś w tym temacie zrobić? Czy jest szansa żeby ten dach jakoś uratować we własnym zakresie?   Będę wdzięczny za wszelkie informacje i pomoc.   
    • Standardowo, w gotowych zestawach drzwiowych, prześwit pod spodem (czyli odległość między dolną krawędzią skrzydła a podłogą) wynosi zwykle od 1 do 2 cm (10-20 mm). To umożliwia swobodne otwieranie drzwi.
    • Ja jednak wolałbym zrobić to z kostki brukowej i mieć to już  z głowy, zaoszczędziłbym, dając swoją robociznę. Materiał jest to koszt stosunkowo tani.   Koszt materiałów na taras z nasypem około 30 cm, o wymiarach 6,0 × 4,0 m, z krawężnikami betonowymi antracyt i kostką brukową Stylbruk, będzie zależał od kilku czynników, takich jak lokalne ceny materiałów, wybór konkretnego typu kostki i krawężników, a także ewentualne dodatkowe elementy. Oto szacunkowe koszty poszczególnych elementów:   Materiały na nasyp piasek około 15 do 30 zł/m³  Przy nasypie 30 cm pod powierzchnią, potrzebujesz około 7,2 m³ (6 m × 4 m × 0,3 m + schodek), co daje koszt około 360-720 zł.   Krawężniki betonowe antracyt: koszt ok.  15 do 25 zł za metr bieżący. Przy długości obwodu tarasu (2×6 + stopień = ok. 30 mb), to wydatek od 300 do 450 zł.   Kostka brukowa Stylbruk: ceny wahają się od 70 do 80 zł/m². Dla powierzchni 30 m² (6×4 m + schodek), koszt materiału to od 2100 do 2400 zł. Dodatkowe materiały: np. cement, piasek do wyrównania, folie, kity, mogą kosztować 200 do 300 złotych.   Podsumowanie szacunkowego kosztu materiałów: Element Szacunkowy koszt (zł) Nasyp 300 - 450 Krawężniki 360 - 450 Kostka brukowa 2100 - 2400 Dodatkowe materiały 200 - 300 Razem 2960 - 3600 zł   Pamiętaj, że są to orientacyjne kwoty, ze sklepu  Liroy Merlin, ceny mogą się różnić w zależności od lokalnych cen i wybranych materiałów.   
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...