Skocz do zawartości

jaka grubość ściany i współczynnik U?


Recommended Posts

Napisano
Uzupełniając swoje pytanie dotyczące sensu WM dodam, że przede wszystkim właśnie kieruję się komfortem. Najważniejsze jest, żeby to miało sens i nie generowało niepotrzebnych kosztów (instalacja WM, prąd, wymiany filtrów).
U siebie zastosuję ogrzewanie gazowe (gaz ziemny), do tego kominek w salonie, wykorzystywany wiosna/ jesień.

Zastanawiałem się jednak czy potrzebne jest większe docieplenie ścian zewnętrznych. Projekt to ten:
http://archon.pl/gotowe-projekty-domow/dom...7278463e3d,2598

Na zatrzymaniu ciepła też mi zależy i m.in. dlatego zostaną zlikwidowane boczne okna w salonie.
Pytałem o sens zastosowania WM, bo może są jakieś minimalne wymagania, jeśli chodzi o grubość ścian (U) w przypadku WM?
Napisano
Ja zamierzam mieć Porotherm 25 i 15 cm styro. Współczynnik U wynosi ok 0,22. Choć jak tak czytam to nie wiem czy nie dołożyć z kilka cm tego styropianu. icon_rolleyes.gif

A jakie Wy macie U dla ścian zewnętrznych? Wy czyli inni na forum. icon_lol.gif
Napisano
  Cytat

Ja zamierzam mieć Porotherm 25 i 15 cm styro. Współczynnik U wynosi ok 0,22. Choć jak tak czytam to nie wiem czy nie dołożyć z kilka cm tego styropianu. icon_rolleyes.gif

Rozwiń  


jeżeli masz styro o gorszym współczynniku to zamiast dokładać parę cm można wziąć z lepszym współczynnikiem
z tego co zauważyłem po budowach
większość domów jest ocieplana styro o wsp 0,040
ja na początku zmieniłem 15 na 20 o wsp 0,040
finalnie został położony styro 20 cm o wsp 0,032
Napisano
Nie no ja chyba oszaleję. To styro też ma jakieś współczynniki? icon_lol.gif

Porwała się baba z motyką ... icon_lol.gif Tego tematu po prostu nie da się ogarnąć. icon_lol.gif
Napisano
  Cytat

Nie no ja chyba oszaleję. To styro też ma jakieś współczynniki? icon_lol.gif

Porwała się baba z motyką ... icon_lol.gif Tego tematu po prostu nie da się ogarnąć. icon_lol.gif

Rozwiń  


ja jak zacząłem myśleć o budowie również nie miałem pojęcia o wielu rzeczach związanych z budową domu
miał być dom za 200k
teraz mam nadzieję zmieścić się w 300k
z czasem dużo o budowie się dowiesz
Napisano
No ale takie podstawy to chyba już teraz muszę wiedzieć żeby projekt zrobić. No bo materiał na ściany, dach to chyba musi być ujęte w projekcie. Tym bardziej, że robimy projekt indywidualny.
Napisano
  Cytat

No ale takie podstawy to chyba już teraz muszę wiedzieć żeby projekt zrobić. No bo materiał na ściany, dach to chyba musi być ujęte w projekcie. Tym bardziej, że robimy projekt indywidualny.

Rozwiń  


materiał na ściany to żaden problem zmienić....
Napisano
  Cytat

No ale takie podstawy to chyba już teraz muszę wiedzieć żeby projekt zrobić. No bo materiał na ściany, dach to chyba musi być ujęte w projekcie. Tym bardziej, że robimy projekt indywidualny.

Rozwiń  


ja w projekcie mam gont bitumiczny na dachu w realu dachówka
styro w projekcie 12 albo 15 na ścianie jest 20 cm
nawet w ścianach mam przygotowane otwory pod WG
Napisano
  Cytat

nie za wcześnie myślisz o oknach
ja za późno o nich zacząłem myśleć i budowa ma dwu miesięczny poślizg

Rozwiń  


ale twój przypadek jest szczególny, bo budujesz z prefabrykatów, czyli bardzo szybko
Napisano
  Cytat

No ale takie podstawy to chyba już teraz muszę wiedzieć żeby projekt zrobić. No bo materiał na ściany, dach to chyba musi być ujęte w projekcie. Tym bardziej, że robimy projekt indywidualny.

Rozwiń  

Ja tak miałem, zanim ruszyłem do architekta to wszystko miałem ocykane, ba nawet porobiłem wycenę taką wstępną na pustaki, pokrycie dachowe, okna itd abym wiedział na ile mogę liczyć i jaki dom wybudować.
Napisano
A skąd wiedziałeś jakie cegły są potrzebne? Ja dopiero niedawno dowiedziałam się, że ściany zewnętrzne i wewnętrzne muruje się z innych materiałów. Do tego jeszcze fundamenty ... O konstrukcji dachu nie mówiąc bo to dla mnie póki co czarna magia. Nawet nie wiem co to tak dokładnie jest "więźba" icon_lol.gif
Napisano
  Cytat

A skąd wiedziałeś jakie cegły są potrzebne? Ja dopiero niedawno dowiedziałam się, że ściany zewnętrzne i wewnętrzne muruje się z innych materiałów. Do tego jeszcze fundamenty ... O konstrukcji dachu nie mówiąc bo to dla mnie póki co czarna magia. Nawet nie wiem co to tak dokładnie jest "więźba" icon_lol.gif

Rozwiń  

Dużo, bardzo dużo czytałem icon_biggrin.gif A tak na serio to od mając naście lat latało się po budowach do pomocy i coś niecoś się liznęło a czytać to zacząłem jak zapadła decyzja,że będziemy się budować.A więźba to tak dokładnie to tylko drewno icon_biggrin.gif
Powolutku wszystko ogarniesz,jak nie sama to z naszą pomocą icon_lol.gif

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Dzień dobry, Jako ekspert marki OSMO chciałbym podzielić się praktycznymi wskazówkami dotyczącymi prawidłowego olejowania tarasu drewnianego. Temat wraca co sezon, a odpowiednie zabezpieczenie drewna jest kluczowe, by cieszyć się jego wyglądem i trwałością przez lata. Dlaczego warto olejować taras? Taras to miejsce narażone na intensywne działanie słońca, deszczu, śniegu i zmian temperatury. Drewno bez odpowiedniego zabezpieczenia zaczyna szarzeć, pękać i chłonąć wilgoć. Olejowanie, szczególnie z użyciem specjalistycznych olejów do drewna zewnętrznego, chroni powierzchnię i pozwala zachować jej naturalne piękno. Oleje OSMO – co je wyróżnia? Produkty OSMO do tarasów, np. OSMO Olej tarasowy, są na bazie naturalnych olejów i wosków roślinnych. W przeciwieństwie do lakierów, nie tworzą szczelnej powłoki, lecz wnikają w drewno, pozwalając mu oddychać. Olej nie łuszczy się i nie wymaga szlifowania przy odnawianiu – wystarczy oczyszczenie i ponowne nałożenie produktu. Krok po kroku: jak olejować taras Przygotowanie powierzchni: Drewno powinno być czyste, suche i odpylone. W przypadku starych powierzchni – zalecamy dokładne mycie oraz szlifowanie papierem o gradacji 80–100. Wybór oleju: OSMO oferuje kilka wariantów olei do tarasów  – zarówno bezbarwne, jak i pigmentowane (np. Bangkirai Teak, Szary). Pigmenty dodatkowo chronią przed promieniowaniem UV. Aplikacja: Olej nakładamy cienką warstwą pędzlem lub aplikatorem (np. OSMO Floor Brush 150 mm). Po 12 godzinach schnięcia można nałożyć drugą warstwę – tylko na surowe drewno. W przypadku renowacji zwykle wystarcza jedna warstwa. Warunki pogodowe: Olejować należy przy temperaturze powyżej +10°C, bez deszczu przez minimum 24h po aplikacji. Pielęgnacja i renowacja Regularna kontrola stanu powłoki – zwłaszcza po zimie – pozwala szybko zareagować. Jeśli kolor blaknie lub powierzchnia traci hydrofobowość, wystarczy ją oczyścić i nałożyć nową warstwę oleju. Chętnie odpowiem na pytania – zarówno dotyczące doboru produktu, jak i techniki aplikacji.   Pozdrawiam serdecznie, Ekspert OSMO 
    • Olej Ochronny UV Osmo 420 to wysokiej jakości preparat przeznaczony do zewnętrznej ochrony drewna. Jego głównym zadaniem jest zabezpieczenie powierzchni drewnianych przed szkodliwym wpływem promieni UV, co zapobiega procesowi szarzenia drewna i wydłuża jego trwałość.   Zastosowanie Powierzchnie pionowe na zewnątrz: drzwi, okna, parapety, wiaty garażowe, fasady drewniane, płoty, pergole, altany. Ochrona przed promieniowaniem UV: spowalnia proces szarzenia drewna o faktor UV 12 w porównaniu z niezabezpieczonym drewnem. Jako powłoka wykończeniowa: na istniejące już powłoki pigmentowe, wydłużając czas pomiędzy koniecznymi pracami renowacyjnymi.  Właściwości Bezbarwna powłoka o jedwabistym połysku: podkreśla naturalny wygląd drewna. Mikroporowata struktura: pozwala drewnu swobodnie oddychać, redukując pęcznienie i kurczenie się drewna. Hydrofobowość: chroni powierzchnię przed wodą i brudem. Odporność na pękanie i łuszczenie: nie pęka, nie łuszczy się, ani nie odpryskuje. Łatwa aplikacja i renowacja: nie wymaga szlifowania ani gruntowania. Skład i bezpieczeństwo Na bazie naturalnych olejów roślinnych: bezpieczny dla zdrowia i środowiska. Zawiera biocydy: chroni przed atakiem pleśni, alg i grzybów. Przeznaczony do użytku zewnętrznego: ze względu na zawartość biocydów.  Aplikacja Przygotowanie powierzchni: drewno musi być czyste, suche i wolne od śladów zmrożenia (maksymalna wilgotność 20%). Narzędzia aplikacyjne: pędzel Osmo lub wałek z mikrofibry. Ilość warstw: dla skutecznej ochrony należy nałożyć 2 warstwy powłoki. Czas schnięcia: ok. 10–12 godzin w normalnych warunkach (23°C / 50% wilgotności względnej). Wydajność: 1 litr wystarcza na pokrycie ok. 18 m² przy jednej warstwie. Uwagi Efekt na białych powierzchniach: ze względu na wysoką zawartość olejów, bezbarwny Olej Ochronny UV może powodować lekkie zażółcenie na białych powierzchniach. Do wykończenia drewna barwionego na biało zaleca się użycie Lazury Olejnej do Ochrony Drewna w kolorze białym (900).  
    • Dzięki za odp.   Mam właśnie bardzo złe przeczucie ze jak przegadam temat z radca to okaże się ze prawo to jedno a urzędy i tak mogą chcieć dokumentów.   Na ten moment nie mam nawet działki - próbuje się rozeznać ogólnie w temacie.   Ogólne informacje da się jakoś znaleźć, ale szukając detali następuje niestety zderzenie ze ścianą.
    • Odpowiedź może być tylko jedna. Metalowe! Może je zniszczyć tylko siła fizyczna. Plastyk zniszczy nawet promieniowanie słoneczne UV.
    • Muszę wymienić rynny i zastanawiam się, czy iść w te plastikowe, czy może zainwestować w metalowe? Plastikowe są tańsze, ale boję się, że słońce i mróz szybko je zniszczą. Metalowe z kolei są droższe, ale podobno niezniszczalne. Jakie macie doświadczenia z jednymi i drugimi? Które rynny są łatwiejsze w montażu i które wymagają mniej konserwacji? Chciałabym podjąć dobrą decyzję, żeby nie żałować za parę lat.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...