Skocz do zawartości

Plan odnowienia ścian do oceny.


Recommended Posts

Napisano (edytowany)
Witam,


Na wstępie chciałbym zauważyć że nie mam zamiaru zatrudniać profesjonalnego malarza. Bo nie.

Chciałbym odświeżyć ściany po remoncie. Remont miał na celu usunięcie zagrzybienia z mieszkania, co jest chyba istotne jeśli chodzi o dobór materiałów. W mieszkaniu między innymi wymienione zostały fragmenty tynków. Teraz chciałbym odmalować całość.

Stan początkowy : fragmenty ścian nie malowane od jakiś 10 lat i fragmenty zupełnie pozbawione farby (te po wymianie). Z tego co mi wiadomo to wcześniej na ścianach kładziono farby lateksowe beckersa.

Przygotowanie podłoża:

Usunięcie wszystkich luźnych kawałków farby i uzupełnienie ubytków w ścianie szpachelką. Mycie ścian mydłem malarskim.

Pytanie 1. Czy mycie ścian nie może spowodować że jakieś mikre zalążki grzyba nie zostaną wtarte w ścianę i podlane? Pytanie 2. Czy mycie jest konieczne jeśli mam zamiar używać gruntu?

Gruntowanie

W kuchni, łazience oraz w okolicach okien chciałbym zagruntować ścianę preparatem : Primagrunt Funghi.
Całą resztę zagruntowałbym unigruntem atlasa.

Pytanie 3. Czy gruntowanie jest wszędzie konieczne? Fragmenty ścian mają różną chłonność i boję się przebarwień.
Pytanie 4. Czy dobór chemii jest dobry?
Pytanie 5. Czy Primagrunt Funghi nie będzie mnie podtruwał ?
Pytanie 6. Czy jak się spapra gruntowanie to wyłazi to potem bardzo? Czy ciężko się gruntuje?

Malowanie ścian.

Minimalnie 2 krotnie przy pomocy farby dulux super mat +. Niektóre ściany kolorowymi farbami duluxa. Okolice okien, łazienka i kuchnia farbą tikkurila do łazienek i kuchni.

Pytanie 4. Czy dobór farb jest optymalny?


Pozdrawiam i z góry dzięki za odpowiedzi.

Zang. Edytowano przez zangetssu (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Gruntowanie

Pytanie 3. Czy gruntowanie jest wszędzie konieczne? Fragmenty ścian mają różną chłonność i boję się przebarwień.



Tak, mało tego. Nie żałuj gruntu, jest on po to by de facto (między innymi) chłonność wyrównać. Bez gruntu mogą pojawić się przebarwienia, nie z jego obecności.

Cytat

Przygotowanie podłoża:

Usunięcie wszystkich luźnych kawałków farby i uzupełnienie ubytków w ścianie szpachelką. Mycie ścian mydłem malarskim.

Pytanie 1. Czy mycie ścian nie może spowodować że jakieś mikre zalążki grzyba nie zostaną wtarte w ścianę i podlane? Pytanie 2. Czy mycie jest konieczne jeśli mam zamiar używać gruntu?



To dobry sposób, ale pod jednym warunkiem, o którym nie pomyślałeś. Po myciu na ścianę nałóż preparat grzybobójczy według zaleceń na etykiecie produktu. Mycie usuwa wszystkie organiczne cząstki pozostałe na ścianach i tłuszcz oraz inne nieczystości. Preparat zapobiegnie ich rozwojowi.
Napisano
Trochę nie podoba mi się takie "prześliźnięcie" w "dziale" Przygotowanie podłoża po uzupełnieniu ubytków w ścianie szpachelką icon_rolleyes.gif
Nawet po najlepszym zagruntowaniu ścian, inaczej będzie wyglądała pomalowany fragment ściany wcześniej malowany - jak piszesz - farbą lateksową beckersa, a inaczej świeżo położony tynk, w miejscu uzupełnionym w czasie ostatniego remontu... Moim zdaniem należałoby wyrównać CAŁE ściany jakąś zaprawą szpachlową, dopiero po tym zagruntować i malować. Malowałem ostatnio właśnie półmatową tikkurilą kuchnię o nie do końca wyrównanych ścianach - wyszło nieciekawie icon_rolleyes.gif
Ponieważ Twoje pomieszczenia były zagrzybione - to zarodniki, pomimo ich usuwania i trucia wciąż gdzieś kryją się i tylko czekają na sprzyjające warunki - nie polecałbym zatem gipsowych gładzi, na których są bardziej sprzyjające warunki do ich rozwoju. Natomiast pomyśl o białej, drobnokruszywowej cementowej zaprawie szpachlowej REKORD Atlasa,
http://www.atlas.com.pl/zaprawy-tynkarskie...las-rekord.html
Jest to poniekąd odpowiedź na Twoje pytanie nr 6: spaprana, niewyrównana ściana, zagruntowana najlepszą chemią i w najbardziej fachowy sposób wyłazić będzie codziennie, aż do następnego remontu, do którego podejdziesz bardziej profesjonalnie, albo jednak zatrudnisz kogoś bardziej doświadczonego. BO TAK...
Co do Primagruntu Funghi - w kątach za szafami nie było grzyba, w górnych rogach nie było grzyba, tylko w okolicach okien??? Jak pisze racer lepiej połóż tego Primagrunta na całe sciany.
Napisano
Pierwsza zasadnicza sprawa przy grzybie to, wykonanie i zapewnienie stałej wentylacji w pomieszczeniach.
Dulux ma w ofercie grunt pod swoje farby i nie trzeba kombinować.
Jednak przy zróżnicowanej fakturze ścian (tu tynk, tam farba), konieczne będzie zagruntowanie i wyrównanie podłoża gładzią gipsową np. bezpośrednio finiszową i by nie przedłużać prac użyć mas gotowych. Oczywiście zabieg ten wykonamy po wysezonowaniu tynków (ok. 2 tygodnie) bo przecież zależy nam na wysokiej jakości i trwałości wyprawy malarskiej.
Napisano
Cytat

Trochę nie podoba mi się takie "prześliźnięcie" w "dziale" Przygotowanie podłoża po uzupełnieniu ubytków w ścianie szpachelką icon_rolleyes.gif
Nawet po najlepszym zagruntowaniu ścian, inaczej będzie wyglądała pomalowany fragment ściany wcześniej malowany - jak piszesz - farbą lateksową beckersa, a inaczej świeżo położony tynk, w miejscu uzupełnionym w czasie ostatniego remontu... Moim zdaniem należałoby wyrównać CAŁE ściany jakąś zaprawą szpachlową, dopiero po tym zagruntować i malować. Malowałem ostatnio właśnie półmatową tikkurilą kuchnię o nie do końca wyrównanych ścianach - wyszło nieciekawie icon_rolleyes.gif
Ponieważ Twoje pomieszczenia były zagrzybione - to zarodniki, pomimo ich usuwania i trucia wciąż gdzieś kryją się i tylko czekają na sprzyjające warunki - nie polecałbym zatem gipsowych gładzi, na których są bardziej sprzyjające warunki do ich rozwoju. Natomiast pomyśl o białej, drobnokruszywowej cementowej zaprawie szpachlowej REKORD Atlasa,
http://www.atlas.com.pl/zaprawy-tynkarskie...las-rekord.html
Jest to poniekąd odpowiedź na Twoje pytanie nr 6: spaprana, niewyrównana ściana, zagruntowana najlepszą chemią i w najbardziej fachowy sposób wyłazić będzie codziennie, aż do następnego remontu, do którego podejdziesz bardziej profesjonalnie, albo jednak zatrudnisz kogoś bardziej doświadczonego. BO TAK...
Co do Primagruntu Funghi - w kątach za szafami nie było grzyba, w górnych rogach nie było grzyba, tylko w okolicach okien??? Jak pisze racer lepiej połóż tego Primagrunta na całe sciany.



Już po raz drugi Staszku spadasz mi z nieba:D

Ściany są równiutkie tylko "łaciate". Ten remont ma stanowić takie stadium przejściowe i za rok półtora będzie robiony duży remont razem z przebudową. Efekt nie musi być idealny ale musi być co najmniej zadowalający. Chciałbym teraz zdobyć jakieś umiejętności praktyczne żeby potem fachowcy nie mogli mnie robić w bambuko. O ile zaszpachlowanie dziurki po gwoździu nie stanowi wielkiego problemu to robienie całych ścian jest zdecydowanie ponad moje umiejętności. Szukam jakiś uproszczeń.
Czy jeśli po gruntowaniu przejadę ścianę rozwodnioną farbą akrylową albo jakąś farbą podkładową to będzie jakaś różnica? Czy ten Primagrunt jako grunt to dobry grunt? Bo jeśli to słaby grunt a grzyb występował tylko w okolicach okien to może jednak lepiej inny grunt? I czy ten primagrunt mnie nie podtruje? Czy te farby są ok?


Napisano
wstępne pomalowanie ściany nie jest kosztowne, a da Ci obraz faktury czy różnic w strukturze, jaka uzyskasz po właściwym malowaniu. Po szpachlowaniu nierówności można zniwelować różnicę szlifując całość przed zagruntowaniem.
Napisano
Cytat

Już po raz drugi Staszku spadasz mi z nieba:D
[...]

icon_redface.gif
ja ważę koło osiemdziesiątki icon_rolleyes.gif i dobrze by było, aby nie było kolizji....

Cytat

Czy jeśli po gruntowaniu przejadę ścianę rozwodnioną farbą akrylową albo jakąś farbą podkładową to będzie jakaś różnica?


Kiedyś, kiedyś, jak malowało się farbą klejową, pędzlem i na grubo, to taki zabieg troszkę "wyrównywał" fakturę ścian, ale obecnie stosowane farby nakłada się cieniutką warstewką, dobrze rozprowadzającą się na powierzchni i nic nie da się "ukryć", nawet drobnych wad gładzi icon_cry.gif
A faktycznie, przemalowanie ściany na biało, jedną warstwą dużo Ci powie o stanie ściany, jej brakach, a nie będzie miała wpływu na wytrzymałość ewentualnych następnych warstw wykończenia. No pod warunkiem, że nie będzie to bardzo poślednia farba...
Cytat

Czy ten Primagrunt jako grunt to dobry grunt? Bo jeśli to słaby grunt a grzyb występował tylko w okolicach okien to może jednak lepiej inny grunt? I czy ten primagrunt mnie nie podtruje? Czy te farby są ok?


Nie znam tego preparatu i nic nie potrafię Ci o nim powiedzieć... Co do podtruwania - pewnie jest przebadany i bezpieczny, a pod warstwami farby będzie oddziaływał na ścianę raczej i jej florę, a nie na Ciebie icon_biggrin.gif
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Witam wszystkich,
Moja firma wykorzystuje dwa duże pomieszczenia biurowe, ze względu na usługowy charakter działalności, znajdują się tam głównie komputery, urządzenia biurowe i szafy na dokumentację. Zbliża się koniec roku i nadwyżki finansowe chciałbym przeznaczyć na odświeżenie biur. Planuję wymianę podłogi oraz malowanie ścian i sufitu. Problem polega na tym, że nie mogę pozwolić sobie na wyłączenie firmy z pracy. Mająca do dyspozycji dwa pomieszczenia przez krótki okres damy sobie radę. Poszukuję firmy remontowej, która ma doświadczenia w takich, szybkich zleceniach remontowych oraz potrafi zachować porządek podczas pracy. Znajomy polecił mi poznańską firmę wykonującą remonty SEBBUD, czy macie doświadczenia ze współpracy z tą firmą, lub znacie inne, które mają doświadczenie w sprawnych remontach pomieszczeń biurowych?

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • u mnie gaz wygrywa - rachunki dużo niższe niż przy indukcji, a gotuję sporo. mam dużą płytę solgaz optimex 4+2 i bardzo sobie chwalę. wygląda nowocześnie, gotuje się na szkle, więc łatwo się czyści, a dzięki technologii bezpłomieniowej gaz zużywa się dużo mniej niż w tradycyjnych palnikach.
    • Bedzie 12-14 cm perlitu wsypane w podloge. Rurki nie beda zalane jastrychem. Plan jest polozyc na  legarach plyty włóknowo-cementowe lub włóknowo-gipsowej dla usztywnienia i  wzmocnienie podloza, nastepnie plyty farmacel 25 lub dfe *jak na zdjeciu* wloknowo-gipsowe powrotne na calej powierzchni zeby weszko mi rurek w spirale co 10 cm. potem hydroizolacja i terakota. jest maly grzejniczek ok 60x60 jedno plytowy. woda do niego trafia goraca, niewiem pewnie ze 60 st.    Bedzie tam brodzik kompozutowy schedpol ktory raczej bedzie izolowal cieplo z podlogowki.    niestety elektryczna mata potrzebuje pradu ktory tani nie jest
    • Dzień dobry, Robię generalny remont na poddaszu 22 letniego domu parterowego o powierzchni poddasza 140mkw po podłodze, dachu wielospadowym ze słupami i dachówką betonową na 390mkw. W związku z tym usunąłem wylewkę i styropian i chce upewnic sie ze nie bede musial kuć nowej. Generalnie mimo braku dykatacji na takiej powierzchni strop wygląda dobrze poza jednym fragmentem jak na zdjęciu. Wydaje mi się, że to jakoś wzmacniano przed pierwszą wylewką? Co to jest? Widzę że i tak pęknięcie poszło i zrobiło się takie U. Czy tam coś trzeba dodatkowo wzmacniać? Niby stoi 20 lat dom, ale będzie podłogówka i 2 cm wyżej wylewki i nowe ścianki GK, meble, płytki zamiast paneli, więc trochę wagi dojdzie. Ponadto zauważyłem że ktoś beztrosko sobie wykuł wzmocnienie stropu i tak zostawił. Teraz mam szanse to jakoś wzmocnić bo prętów nie przeciął a naprężenia tam będą ściskające. Czym to uzupełnić? Gotowa masa naprawcza wymieszana z kamieniami? To jest aż 5cm głębokie. Nie sypie się, trzeba gruntować? Poza tym w narożnikach domu widzę pęknięcia po przekątnej. Chyba mniej niebezpieczne, ale czy na pewno? Szkoda, że nie pomyśleli o dylatacji!
    • Od dołu folia paroizolacyjna bezpośrednio pod płyty g-k, chociaż jeżeli zaraz nad nimi jest OSB to i tak para wodna zbytnio przez nią nie przejdzie. Bardziej mnie zastanawia całość od góry, bo skuteczność wentylacji przestrzeni z wełną będzie bardzo słaba, gdy zostawimy 2 cm poziomej szczeliny pomiędzy wełną i płytą OSB, płyty też rozsuniemy po 2 m. Bezpieczniej byłoby od góry ułożyć deski i pomiędzy nimi zrobić odstępy po 2 cm. Płyty to jest jednak duża ciągłą powierzchnia. 
    • Po pierwsze, skoro to podłoga na legarach to jak wygląda sprawa z konstrukcją i izolacją tej podłogi? Ile tam jest lub będzie izolacji? Czy rurki mają być zalane w warstwie jastrychu? Po drugie, skoro w tej łazience jest dość chłodno to czym jest teraz ogrzewana? Jakimś grzejnikiem? Na ile gorąca woda do niego trafia? Wtedy będzie można ocenić jaką ma moc. Po trzecie, mam nadzieję, że podłogówka ma tu uzupełniać ogrzewanie grzejnikiem, nie je całkowicie zastąpić? Bo prawdopodobnie w takiej słabo izolowanej łazience nie będzie w stanie tego zrobić. Ta łazienka jest mała, powierzchni z podłogówką będzie tam więc ok. 1,5 m2. Nawet naprawdę mocno grzejąca podłoga (jak na podłogówkę) nie odda więc do pomieszczenia więcej jak ok. 200-300 W mocy. To mało, jako jedyne źródło ciepła się nie sprawdzi. Przy okazji, dlaczego nie zaplanowano ogrzewania pod prysznicem? Po czwarte, nie wiem czy warto w takiej łazience męczyć się z robieniem wodnej podłogówki. Efekt ciepłej podłogi z powodzeniem zapewniłaby tam elektryczna mata pod płytkami. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...