Skocz do zawartości

Jak przygotować strop drewniany, aby nie mieć problemów z wykończeniem poddasza?


Recommended Posts

Napisano

Planuję wykończenie domu w dwóch etapach – najpierw parter, a za jakiś czas dopiero poddasze. W projekcie domu mam zaplanowany strop żelbetowy, ale zastanawiam się, czy nie warto zrobić drewnianego, choćby ze względu na koszty i łatwość wykonania. Obawiam się tylko, czy po zagospodarowaniu poddasza nie będzie kłopotów z ułożeniem tam podłogi i czy strop będzie wystarczająco tłumił hałas. W jaki sposób przygotować strop drewniany, aby później nie mieć problemów z wykończeniem poddasza?


Pełna treść artykułu pod adresem:
https://budujemydom.pl/stan-surowy/sciany-i-stropy/porady/11427-jak-przygotowac-strop-drewniany-aby-nie-miec-problemow-z-wykonczeniem-poddasza

Napisano
hej na świecie wymyślono w latach 30 piankę PUR więc nie tylko wełną i wełną i... się ociepla `zwracając uwagę na dokładne wypełnienie` a co będzie jak ktoś nie zwróci uwagi ?? nie chce uchodzić za wszystkowiedzącego ale poczytaj o piankach natryskowych może to coś ci podpowie..
  • 4 miesiące temu...
Gość Perszing
Napisano
Jestem w trakcie budowania poddasza tj. ocieplanie itp,Ale następny problem ma się tak. Strop jest drewniany, a pomieszczenie będzie użytkowe - pokoje, łazienka. W związku z tym pytanie jak wygląda sprawa obciążenia takiego stropu przez meble i urządzenia , które tam postawię. Podłogę zamierzam zrobić, tak, jak wyżej napisano. Jestem kobietą i prace zlecam , chcę wiedzieć, żeby w przyszłości nie mieć problemów. Druga sprawa - chcę obmurować ścianę komina cegłą. Odradzono mi, bo będzie zbyt duże obciążenie. Proszę o poradę i dzięki.....
Napisano
Cytat

Poważnie? icon_biggrin.gif No to super.

Czy to ogrzewanie można bezpośrednio układać na płyty OSB?

Autorus


Ten ciemno szary kolor to 5-cio mm pianka wygłuszająca ( ta kupiona w „platformie”)- na niej układa się ogrzewanie i panele.
  • 8 lata temu...
Gość racjonalny
Napisano
Przeciez to jakas bzdura nie projekt, tu tylko akustyka jest rozwiazana. Gdzie folia miedzy stropem a wełną, gdzie szczelina wentylacyjna. Welna to generalnie material wymagajacy wentylacji, w ten sposob zrobicie sobie grzyba na podaszu. W ogole nie uwzgledniona tematyka wilgoci co na poddaszach jest podstawą. Dwa pylki welny sa potencjalnie rakotworcze, a wy sobie robicie podloge z kilku warstw welnyi na to podloga.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Super Wam idzie Panowie! Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Kolejne dni spędzamy na stawianiu konstrukcji, stempli oraz deskowaniu kolejnych pomieszczeń. Jest tego naprawdę sporo!  
    • Witam serdecznie    Potrzebuję pomocy kogoś doświadczonego.  Pomimo że byłem jako jedyny przeciwny pokrywania dachu blachą trapezowa z filcem to takie pokrycie zastosowano.  Jest to budynek garażowo-gospodarczy, wspólnoty z dachem dwuspadowym.  Firma która wymieniała poszycie postarała się żeby jak najbardziej zminimalizować wentylację dachu. Filc oczywiście nie został usunięty z żadnej strony. W części okapowej firma na murze dawała zaprawę betonowa i na tej zaprawie leży blacha. Skutkiem jest brak nawet małej szczeliny ponieważ profil blachy wypełnia beton.  W części szczytowej pod kalenicą na łączeniu dwóch połaci zastosowano taśmę dekarska uszczelniającą. Skutek wiadomo jaki.  Jedyny wlot powietrza to widoczne okienka w ścianie 10cmx40cm. Sąsiad zamontował wywietrznik wentylacyjny oraz rozciął tą taśmę w szczycie ale chyba to nic nie dało. Podczas temperatury na zewnątrz plus 2-3 stopnie filc robi się wilgotny po nocy a po południu jest poprostu mokry. Widać też krople wody na filcu.    Proszę o pomoc czy można coś w tym temacie zrobić? Czy jest szansa żeby ten dach jakoś uratować we własnym zakresie?   Będę wdzięczny za wszelkie informacje i pomoc.   
    • Standardowo, w gotowych zestawach drzwiowych, prześwit pod spodem (czyli odległość między dolną krawędzią skrzydła a podłogą) wynosi zwykle od 1 do 2 cm (10-20 mm). To umożliwia swobodne otwieranie drzwi.
    • Ja jednak wolałbym zrobić to z kostki brukowej i mieć to już  z głowy, zaoszczędziłbym, dając swoją robociznę. Materiał jest to koszt stosunkowo tani.   Koszt materiałów na taras z nasypem około 30 cm, o wymiarach 6,0 × 4,0 m, z krawężnikami betonowymi antracyt i kostką brukową Stylbruk, będzie zależał od kilku czynników, takich jak lokalne ceny materiałów, wybór konkretnego typu kostki i krawężników, a także ewentualne dodatkowe elementy. Oto szacunkowe koszty poszczególnych elementów:   Materiały na nasyp piasek około 15 do 30 zł/m³  Przy nasypie 30 cm pod powierzchnią, potrzebujesz około 7,2 m³ (6 m × 4 m × 0,3 m + schodek), co daje koszt około 360-720 zł.   Krawężniki betonowe antracyt: koszt ok.  15 do 25 zł za metr bieżący. Przy długości obwodu tarasu (2×6 + stopień = ok. 30 mb), to wydatek od 300 do 450 zł.   Kostka brukowa Stylbruk: ceny wahają się od 70 do 80 zł/m². Dla powierzchni 30 m² (6×4 m + schodek), koszt materiału to od 2100 do 2400 zł. Dodatkowe materiały: np. cement, piasek do wyrównania, folie, kity, mogą kosztować 200 do 300 złotych.   Podsumowanie szacunkowego kosztu materiałów: Element Szacunkowy koszt (zł) Nasyp 300 - 450 Krawężniki 360 - 450 Kostka brukowa 2100 - 2400 Dodatkowe materiały 200 - 300 Razem 2960 - 3600 zł   Pamiętaj, że są to orientacyjne kwoty, ze sklepu  Liroy Merlin, ceny mogą się różnić w zależności od lokalnych cen i wybranych materiałów.   
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...