Skocz do zawartości

Keramzyt


Recommended Posts

Napisano
Witajcie,
co sadzicie o budowie domu z bloczkow keramzytowych (labirytnowe ze steropianem wewnatrz) - czy tak wybudowane sciany nalezy jeszcze dodatkowo ocieplac (np welna mineralna ?)

pozdr
Napisano
Jestem zwolennikiem ścian warstwowych, nie ma żadnego materiału pozwalającego na wybudowanie domu energooszczędnego ze ścianami jednowarstwowymi (obowiązujące w Polsce normy mają się nijak do budownictwa energooszczędnego).
Warstwa konstrukcyjna ściany powinna być jak najcieńsza, zaś warstwa ocieplająca jak najgrubsza (np. system THERMOMUR TH450 - warstwa nośna to beton grubości 15 cm, warstwa ocieplająca to styropian grubości 30 cm - 5 cm z jednej strony i 25 cm z drugiej strony - więcej na stronie www. thermodom.pl).
Jednym z najtańszych rozwiązań jest beton komórkowy 24 cm + styropian 20 cm. Taka konstrukcja ściany pozwala na zbudowanie tzw. domu 3-litrowego, tzn zużywającego 3 litry oleju opałowego lub 3 m3 gazu /m2 powierzchni*rok
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Tyle styropianu jest w bloczkach pezam i fortis.Gazobetony chłoną wodę jak gąbka i długo schną.To może lepiej ciężkie silikaty(duża akumulacja ciepła )+20 cm styropianu i mam dom który stygnie przez tydzień o10 stopni.
  • 2 miesiące temu...
Napisano
Jaki rodzaj tynku jest najlepszy na ściany z keramzytu??? Właśnie poszukuję tynkarza. Jedni mówią, że najlepsze na keramzyt sa tynki tradycyjne cementowo-wapienne, inni - że gipsowe tez mogą być, ze nie ma znaczenia.
  • 2 miesiące temu...
Napisano
Ja buduję z bloczków keramzytowych począwszy od ścian fundamentowych - specjalne bloczki zalewane w środku betonem i zbrojone prętami, a teraz ściany z bloczków keramzytowych, które są odpowiednio twarde i wytrzymałe i można w nich bezpiecznie osadzić okna i drzwi bez obawy wydłubania ich jak z YTONGA, dom będę ocieplał 10 cm wełny
Gość Guest_T. Brzęczkowski_*
Napisano
A nie lepiej izolować? Keramzyt to jeden z najleprzych przewodników, odprowadzi Ci ciepło z domu przez fundament pod dom, zostanie tylko wilgoć. Nie wierz w to, że ciepło w keramzycie "idzie " prostopadle do wełny za ścianą. Umieszczanie izolacji termicznej nie zabezpieczonej od środka (jak w dachu) hydroizolacją, za notorycznym odbiornikiem jakim jest ściana na fundamencie, powoduje, że dom zużuwa 200 kWh/m2 rocznie.
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
Ludzie!!! Dlaczego wszyscy upieraja sie przy Styropianie.Przeciez jest opakowanie domu w folie. I na dobra sprawe zadna wentylacja nie zrekompensuje tego iz sciany nie oddychaja.
Przeciez przez skore tez oddychamy.
Zbudowalem dom z bloczków silikatowych. Moim zdaniem najzdrowszy material.Poza tym ma zdolnosci akumulowania ciepla. Sciana trojwarstowa.Sciany jak i dach zaizolowalem Ekofibrem. Czyli mielonym papierem. Same zalety:-niepalny-nietoksyczny-zapewnia "oddychanie" domu.Wady? Chyba tylko to ,ze jest tani.Aha pochlania i oddaje wilgoc.
pozdrawiam.
Napisano
  Cytat

Sciany jak i dach zaizolowalem Ekofibrem. Czyli mielonym papierem. Same zalety:-niepalny-nietoksyczny-zapewnia "oddychanie" domu.Wady? Chyba tylko to ,ze jest tani.Aha pochlania i oddaje wilgoc.

Rozwiń  


Architektka mnie też namawia na ekofiber, ale nie jestem pewien co do możliwości nałożenia go na ścianę (dwuwarstwową).
  • 2 miesiące temu...
Napisano
Wydaje mi się, że ekofiber będzie z czasem "osiadał" pod własnym ciężarem. Po pewnym czasie może się okazać, że ocieplenie się "zsunęło" i w górnej części przegrody nie ma go wcale.
Podobno w Niemczech ekofiber wdmuchuje się w przegrodę, która ma wykonane przekładki, zabezpieczające przed zbyt wysoką warstwą ocieplenia, a co za tym idzie, zabezpieczają one przed naporem warstw położonych wyżej, na warstwy niższe.
Napisano
  Cytat

Architektka mnie też namawia na ekofiber, ale nie jestem pewien co do możliwości nałożenia go na ścianę (dwuwarstwową).

Rozwiń  


ekofiber nie może być stosowany na ścianę dwuwarstwową, najczęściej stosuje się go w budownictwie szkieletowym, prawidłowe wykonanie ocieplenia celulozą wymaga posiadania odpowiedniego urządzenia i dlatego wykonywane jest przez wyspecjalizowane firmy, właściwie "wdmuchany" ekofiber nie osiada bo wypełnia dokładnie całą przestrzeń (podobnie jak piana PU), bardzo duż domów pasywnych w Niemczech ocieplonych jest zmieloną celulozą

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Wie ktoś? Od ubiegłego roku ani widu, ani słychu, ani kukuryku. Wniosek zgłoszony, uznany za prawidłowy, przyjęty i... cisza. Może pieniądze gdzieś '"wyszły" i teraz ministerstwo czeka aż wrócą? Jak można tak lekceważyć ludzi? Jak się człowiek dzień spóźni z opłatą, to wielkie larum, procenty karne... A tu? Mamy was w doopie, mówi nam państwo. I miesiącami milczy.  A procenty na kredycie lecą.
    • Witam. Mam na oku działkę budowlaną. Dwa dni temu były robione badania geotechniczne i na ten moment sprawa wygląda tak, że w dwóch na trzy odwiertach wyszedł muł na głębokości 3,5m i 2,7m. W ostatnim z odwiertów były mady. Wody gruntowe na głębokości 2,5m. Na razie to tylko strzępki danych podanych na dzień po badaniu. Czekamy na dokumentację od geologa, ale jednak nieco mnie to zmartwiło - zwłaszcza te mady (nie wdawał się w szczegóły). Generalnie gość mówił, że dom da się postawić, ale trzeba wymienić muł, raczej zrobić płytę fundamentową. Na razie na opinię, jak wspomniałam, jeszcze musimy poczekać parę dni. Wiem, że bez konkretów ciężko coś wywróżyć. Niemniej, czy ktoś z obecnych miał styczność z takimi glebami i jest w stanie uchylić nieco rąbka tajemnicy, jak z takim fantem sobie poradził? Przekopałam wiele grup/forum i o ile o mule coś tam dało się wyczytać, tak na temat mad nie ma kompletnie nic. Z góry dzięki.  
    • A jak jest z grubością blachy? Pytam ze wzglądu na fakt, że w wielu przypadkach blacha stanowiła element instalacji piorunochronnej, a przy zmniejszaniu jej grubości ta rola staje się mocno wątpliwa. Rzekłbym nawet, ze "jednorazowa" 
    • Dzień dobry,   Analizując wybór blachodachówki, kluczowe jest rozważenie typu zastosowanej powłoki: poliestrowej lub poliuretanowej. Różnica w cenie, gdzie poliuretan jest droższy o około 30-40%, wynika bezpośrednio z odmiennych właściwości użytkowych i przewidywanej trwałości tych rozwiązań.   Powłoka poliestrowa stanowi standardową i bardziej ekonomiczną opcję. Zapewnia ona podstawowy poziom ochrony antykorozyjnej, a producenci zazwyczaj oferują na nią gwarancję do 15 lat. Jednakże, istotną cechą poliestru jest jego niższa odporność na zarysowania i uszkodzenia mechaniczne. Może to skutkować pojawieniem się defektów estetycznych podczas transportu, montażu, a także w późniejszej eksploatacji, na przykład w wyniku gradobicia. Ponadto, w miarę upływu lat, powłoka poliestrowa jest bardziej podatna na matowienie i blaknięcie koloru pod wpływem ekspozycji na promieniowanie słoneczne, co może obniżać estetykę dachu. Jest to odpowiednie rozwiązanie w przypadku ograniczonych środków finansowych oraz dla obiektów, gdzie dach nie będzie narażony na ekstremalne warunki środowiskowe czy mechaniczne.   Z kolei powłoka poliuretanowa, choć wiąże się z wyższym kosztem początkowym, oferuje znacząco lepsze parametry użytkowe. Jej wyróżniającą cechą jest wyjątkowa odporność na zarysowania i ścieranie, co minimalizuje ryzyko uszkodzeń mechanicznych i zapewnia dłuższą żywotność powłoki. Poliuretan tworzy grubszą i bardziej elastyczną warstwę ochronną, co przekłada się na doskonałą ochronę antykorozyjną elementu. Kluczowym atutem jest również niezwykła odporność na promieniowanie UV, która gwarantuje długotrwałe zachowanie intensywności i świeżości koloru dachu. Gwarancje producentów na powłoki poliuretanowe często wynoszą 30 lat lub więcej, a po wieloletniej eksploatacji dachy te zazwyczaj zachowują niemal pierwotny wygląd.   Decyzja o wyborze między poliestrem a poliuretanem powinna być podyktowana bilansem między kosztem początkowym a długoterminową wartością. Jeśli priorytetem jest maksymalna trwałość, niezmienny wygląd estetyczny oraz minimalizacja przyszłych kosztów konserwacji czy ewentualnej wymiany, inwestycja w poliuretan jest uzasadniona, pomimo wyższego nakładu początkowego. W dłuższej perspektywie, jego superiorne właściwości mogą przynieść wymierne korzyści. W sytuacji, gdy budżet jest ściśle ograniczony i akceptowane są potencjalne, delikatne zmiany estetyczne w kolorze po kilku latach, wybór wysokiej jakości poliestru od renomowanego producenta może być wystarczającym kompromisem. _____________________________ Blachodachówki panelowe - Blachy Pruszyński https://pruszynski.com.pl/produkt/pokrycia-dachowe/blachodachowka-panelowa-modulowa/
    • Jeśli tapeta jest rozciągliwa, to ten facet robi to źle. Ruchy raklą na połowie pasa rozciągają go i pas się wygina jak tory kolejowe na zakręcie. .  To się powinno robić rolką gumową,  Ale jeśli tapeta jest nierozciągliwa, to dobrze. Jednak nierozciągliwą tapetę klei się inna technologią. Klej nanosi się na powierzchnię (dużo kleju, tak żeby położoną tapetę można było przesuwać ręką), a tapeta jest sucha.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...