Skocz do zawartości

Położenie płytek na krzywą ścianę


Piotrek78

Recommended Posts

Napisano
Witam, mam pytanie : Czy przed położeniem płytek należy najpierw wyrównać ścianę czy można spróbować nadrabiać nierówności klejem do płytek ? Dodam że jak przyłożę poziomicę to ściana ucieka ok.2 cm.
Napisano
Cytat

Witam, mam pytanie : Czy przed położeniem płytek należy najpierw wyrównać ścianę czy można spróbować nadrabiać nierówności klejem do płytek ? Dodam że jak przyłożę poziomicę to ściana ucieka ok.2 cm.


Spróbować można icon_confused.gif , ale lepiej jest wyrównać ścianę - jest na pewno wytynkowana słabym tynkiem, który obciążony dodatkowym klejem spadnie razem z płytkami icon_rolleyes.gif Łatwiej i dokładniej kładzie się na odpowiednio przygotowanym podłożu. Klej do płytek ma ściśle określoną przez producenta dopuszczalną grubość, na której płytki mogą być klejone i jest to przeważnie 5-10 mm.
Napisano
stach, nie tak rach ciach ciach. Na worku z klejem moim napisane jak byk że 6mm. Klej ściąga podczas wiązania. Podobnoż 6mm to górna granica.
Napisano
 
Cytat

stach, nie tak rach ciach ciach. Na worku z klejem moim napisane jak byk że 6mm. Klej ściąga podczas wiązania. Podobnoż 6mm to górna granica.



Dobrze kombinujesz racer,pytki z taką grubością kleju w trakcie wiązania (skurczu)

zostaną zdeformowane  i mogą powstać na powierzchni mikropęknięcia .

5 mm to max bezpieczna grubość.

Napisano
Cytat

stach, nie tak rach ciach ciach. Na worku z klejem moim napisane jak byk że 6mm. Klej ściąga podczas wiązania. Podobnoż 6mm to górna granica.


Na moim kleju wyczytałem:

"ZAPRAWA KLEJOWA UELASTYCZNIONA ATLAS

Klej uniwersalny 2-10 mm – typ C1TE
● łatwa i przyjemna w pracy
● do glazury i terakoty
● do łazienek, kuchni, korytarzy
● do małych elementów elewacyjnych
● wyrównywanie podłoży mineralnych
● murowanie na cienką spoinę
Właściwości
● umożliwia klejenie od góry ściany
● posiada wydłużony czas otwarty
● daje możliwość rozszerzenia zakresu stosowania

Główne parametry
● zużycie: 1,5 kg/1 m2/1 mm grubości
grubość warstwy: 2 – 10 mm
● przyczepność: min. 0,5 N/mm2"

Faktycznie klej nieco ściąga, na grubszej warstwie płytka nieco "pływa", więc razem można uzyskać NIECO krzywe lico z płytek.
Dlatego napisałem:

"Spróbować można icon_confused.gif , ale lepiej jest wyrównać ścianę"

Najlepiej skuć stary tynk, położyć nowy, sezonować i ułożyć płytki.

Co do cen:
zaprawa tynkarska ok 10 zł za worek 25kg,
zaprawa wyrównawcza ok 30 zł za worek 25 kg,
klej w/w ok 20 zł za worek 25 kg.
piszę o produktach Atlasa.

A ostatecznie można przecież położyć płytki i na tej pochyłej ścianie bez wyrównywania na ukos icon_lol.gif icon_lol.gif icon_lol.gif



Napisano
WYrównam najpierw ścianę i później się wezmę za kładzenie płytek. Zrobię proste kąty i później wszystko będzie szło szybciej. Dzięki za odpowiedzi

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Dzień dobry, chcę ocieplić drewniany strop starego domu z lat 60. Dom jednokondygnacyjny, strych nieużytkowy, ściany z balii sosnowych ocieplone od zewnątrz styropianem, strop drewniany o konstrukcji od strony pomieszczenia ogrzewanego: karton gips -  deski - plewy ok 3-4 cm - 20 cm pustej przestrzeni - deski, po których można chodzić. Dach dwuspadowy, blachodachówka + membrana dachowa. Nie zależy mi na użytkowaniu powierzchni strychu, chcę położyć wełnę na wierzch stropu. Czy powinienem kłaść na deski folię paroizolacyjną (aktywną?) i na nią wełnę mineralną? Czy wełnę mineralną bezpośrednio na deskach? Nie chcę popełnić błędu i doprowadzić do gnicia/degradacji desek. Jak powinienem to wykonać?
    • Witam.  Proszę o pomoc w sprawie mojego dachu. Stary dom kupiony 7 lat temu. Około 2005 roku poprzednik zamontował blachodachówkę. Pod blachę niestety, zamiast membrany dachowej, została założona folia dachowa (FWK). Dach dwu spadowy. W chwili obecnej poddasze jest ocieplone 25cm wełny. Między folią dachową a wełną jest gęste sznurowanie i szczelina 5cm. W kalenicy jest nacięta folia dachowa. Latem planuje zdjęcie starej kalenicy, założenie taśmy kalenicowej z dziurkami i przykręcenie szerszej kalenicy w celu zwiększenia wentylacji. Od strony okapu będą szczeliny nawiewne. W jednej ze ścian szczytowych jest otwór 160mm i kratka wentylacyjna. W drugiej ścianie szczytowej nie mogłem wywiercić otworu bo jest tam przyłącze linią napowietrzną. Wełna jest położona od okapu między krokwiami  do 2/3 wysokości dachu i później przechodzi nad jętki. Czy tak ocieplony dach ma szansę na prawidłowe funkcjonowanie? W normalnym świecie byłaby membrana dachowa wypuszczona do rynny, wełna by dolegała do membrany, ewentualne skropliny wpływałyby do rynny. Czy w moim przypadku sprawna wentylacja uchroni wełnę przed wilgocią? Żona uparła się na wełnę i niestety same z tego problemy... Wszystkie prace przeprowadzam sam. Żałuję że nie zrobiliśmy piany. Konstrukcja dachu sucha, szczelna, byłoby bez roboty i pewnie że nic by się nie zadziało. Proszę o cenę sytuacji.  
    • Czemu się wcześniej nie ogłaszałeś, musiałem sam malować. 
    • Dzień dobry, maluje mieszkania, domy, bura, lokale handlowe na terenie Warszawy i okolic. Działam sprawnie, fachowo i dokładnie. Termin u mnie to rzecz święta, zatem o punktualność martwić się nie trzeba, Zapraszam do zapoznania się z oferowanymi przeze mnie usługami na mojej stronie malowanie24.com   Zapraszam do kontaktu tel. 666-045-433 email: biuro@malowanie24.com
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...