Skocz do zawartości

Jaki drenaż dla terenu gliniastego?


Recommended Posts

Napisano
Chciałbym poprosić o poradę jaki drenaż powinienem zrobić u siebie na działce. Początkowo został wykonany drenaż opaskowy na wysokości ław. Teren to glina. Rozpoczęliśmy budowę pod koniec marca, zaraz po roztopach i glina wydawała się bardzo mokra a do tego było podejrzenie żyły wodnej, dlatego zrobiliśmy drenaż według zaleceń naszego wykonawcy. Jednak teraz gdy pora jest sucha i po wykopach prawie na całej działce rowów pod kolektor pompy ciepła widać że żadnej żyły wodnej nie ma, glina pod powierzchnią jest sucha a problem występuje gdy pojawia się woda na powierzchni gruntu. Chciałbym zasięgnąć informacji czy drenaż opaskowy w takim wypadku ma sens? W ostatnim czasie się zastanawiam czy nie lepiej fundamentów nie wyłożyć w koło folią aby glina nie miała kontaktu z domem, jak również zastosować odwodnienie liniowe aby wodę deszczową w okresie deszczy czy odwilży odprowadzić z powierzchni.
Dziękuję z góry za opinie.

DSC01446.jpg

Napisano

Drenaż opaskowy wokół domu ma sens, jak jest poprawnie wykonany.
Bywają lata suche i mokre. Budujesz i na jedne i na drugie...
Co z wodami powierzchniowymi?
Masz gdzie je skierować?
Bo sąsiadowi na trawnik nie należy...
Adam M.
  • 6 miesiące temu...
Napisano (edytowany)
Cytat

Chciałbym poprosić o poradę jaki drenaż powinienem zrobić u siebie na działce. Początkowo został wykonany drenaż opaskowy na wysokości ław. Teren to glina. Rozpoczęliśmy budowę pod koniec marca, zaraz po roztopach i glina wydawała się bardzo mokra a do tego było podejrzenie żyły wodnej, dlatego zrobiliśmy drenaż według zaleceń naszego wykonawcy. Jednak teraz gdy pora jest sucha i po wykopach prawie na całej działce rowów pod kolektor pompy ciepła widać że żadnej żyły wodnej nie ma, glina pod powierzchnią jest sucha a problem występuje gdy pojawia się woda na powierzchni gruntu. Chciałbym zasięgnąć informacji czy drenaż opaskowy w takim wypadku ma sens? W ostatnim czasie się zastanawiam czy nie lepiej fundamentów nie wyłożyć w koło folią aby glina nie miała kontaktu z domem, jak również zastosować odwodnienie liniowe aby wodę deszczową w okresie deszczy czy odwilży odprowadzić z powierzchni.
Dziękuję z góry za opinie.



Mam ten sam problem, mam gliniasty teren, a na wiosne woda gruntowe sa wyoko nawet na pol metra. Garaz mam na rowni z terenem, dom jest troche wyzej. Do garazu w jednym miejscu weszla mi woda tzn przy scianie w najnizszym miejscu pojawila sie kauza po odwilzy i duzych opadach jakie byly ostatnio. Myslalem ze trzeba klasc drenaz ale jak po analizach wydaje mi sie ze woda weszla pod styropian na fudamencie, wiec zamierzam w lato zdjac kostke, zabespieczyc spod ociplania na łaczeniu z fundamentem folia dodatkowo, a przedewszystkim zasypac to glina a nie piachem dowiedzialem sie ze gdy wokol domu zasypalem fudamenta piachem to zbira sie tam woda, tworzy sie tzw. niecka, bo latwiej jest sie jej przebic, a glina bedzie stanowic naturalna blokade dla wody. Poniewaz moja dzialka jet ciut wyzej to w ogrodzeniu w cokole przewiercilem dziury i teraz woda spada na pola i nie stoji mi na dzialce. Z ttego co sie dowiedzialem to przy takim gruncie gliniajstym jezeli nie ma sie piwnicy to nie ma sensu zakladac kosztownego drenazu. Mam nadzieje ze dobrze kobinuje icon_smile.gif Dajcie swoje cene uwagi do sprawy za ktore z gory wielkie dzieki Edytowano przez Dodan (zobacz historię edycji)

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Cześć,   dotarłem z rynna koszową do szczytu i mam tyle blachy ze wystarczy na 1 szanse dociecia/dogiecia. Plan jest taki żeby zrobić to tak (zdj A) U mnie to aktualnie wygląda tak (jedna z blach jeszcze nie podciagnieta do góry, zdj. B),   Mam na to 2 pomysły. Pierwszy taki jak na zdjęciu A wyzej, drugi taki zeby rozciąć wzdłuż czerwonej lini i zagiać na zielonej robiać zakład. Z tym 2 mam taki problem ze na końcu cieńcia jest jednak dziura, ktora chyba nie uda się przykryć dachówka i to ew miejsce do przecieków.  Tutaj znalazłem film na ktorym to robia    Jeśli chodzi o zdj A, to rozumiem ze trzeba przyciać/zagiąć to tak To co jeszcze nie podoba mi sie na wykonaniu ktore znlaazłem to ten moment Woda spadająca z dachówek powyzej wpada na to miejsce i ma duze szanse zeby sie przelac. Zakladam ze ten moment powinien byc inaczej rozwiazany. Wyzej podniesiony.   Jak Wy zrobiliscie to u siebie?  
    • Dziękuję za odpowiedź. "Jajogłowy", czyli kogo ma Pan na myśli - jakiś Pana znajomy praktyk z branży farbiarskiej?  Mój znajomy "jajogłowy" – profesor z politechniki z ekspertyzą w farbach – odpowiedział mi, że w Karcie charakterystyki nie wykazano żadnych substancji niebezpiecznych poza rozpuszczalnikami, które odparowują. Najpewniej wciąż odparowują ich resztki i stąd zapach.   W Karcie Technicznej czytamy, że farba: Źródło: https://msp.images.akzonobel.com/prd/dh/eplham/documents/hammerite_prosto_na_rdz__karta_techniczna.pdf    Dlatego też zdecydowałem się na tę farbę, bo instalacja w lokalach mieszkalnych prawie nigdy nie osiąga temperatury 80 °C.
    • Głupoty Aśćka prawisz, ot co. Bo to sklejka z puchu, skoro starasz się o brak przeciążeń? A w ogóle skąd te przeciążenia przychodzą Ci do głowy? Sądzisz, że to któreś piętro? Otóż raczej się mylisz. Progi wskazują, że nie. I po co Ci tam solidna hydroizolacja? Basen będzie?   I wprawdzie post deczko stęchlizną zalatuje, ale Autorowi byłbym skłonny ten keramzyt odradzać. Nieustabilizowany keramzyt (niezamknięty warstwą zmieszaną choćby z chudziakiem) będzie rypiał i skrzypiał pod płytami OSB czy innymi, aż do końca świata. Dlatego raczej styropian na wyrównanie. 
    • W przypadku tak wielowarstwowego podłogi ważne jest, aby nie przeciążać konstrukcji. Do wyrównania pod parkiet najlepiej użyć sklejki o grubości 12-15 mm, ułożonej z przesunięciem połączeń. Na przykład Kronopol lub Swiss Krono. Keramzyt drobnoziarnisty 4-10 mm nadaje się jako izolacja sypka, ale na nim trzeba położyć solidną hydroizolację.
    • Trzeba zrobić kryzowanie w instalacji. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...