Skocz do zawartości

PORADA- dot. ocieplenia budynku


Recommended Posts

Napisano
Mieszkam w budynku jednopiętrowym na pierwszym piętrze, wybudowanym pod koniec lat 70-ych z dachem płaskim. Z uwagi na cienkie ściany ( ściany zewnętrzne 24 cm wykonane z bloczków gazobetonowych ), budynek chcę ocieplić wspólnie z sąsiadem zamieszkałym również na tym samym piętrze. Dół budynku został wykupiony przez inna osobę w drodze przetargu, która w tym lokalu mieszkalnym nie zamieszkuje i jego nie ogrzewa. Mam pytanie do osób, które znają się na ocieplaniu budynków czy ja z sąsiadem mogę ocieplić swoje piętro styropianem 15 cm ( a może ) 20 cm. Czy w ten sposób po jego ociepleniu po latach może powstać grzyb lub zawilgocenie ścian wewnętrznych lub też zewnętrznych. Chce dodać że ociepliliśmy stropodach granulatem wełny mineralnej o grubości 25 cm. Tutaj nie pisze o tz. wspólnocie mieszkaniowej, gdyż jest to oddzielny temat.Proszę o merytoryczne odpowiedzi lub też porady w powyższej sprawie
Napisano
Powiem co widziałem na mojej ulicy. Dom 3 pietra, z cegły. Ocieplone styropianem jest tylko ostatnie piętro. Wykonywała doświadczona firma wraz z nakładaniem tynku i malowaniem na kolor pomarańczowy(taka ciekawostka nadająca oryginalny wygląd) Więc można wykonywać ocieplenie tylko jednego pietra bez problemu.

Teściowa mieszka w starym domu, w którym wymieniono okna na energooszczędne i ocieplano ściany 20cm styropianu. Wentylacja jest średnia-normalna grawitacyjna, wiec powinien robić sie grzyb a sie nie robi, ale ma tynki wapienne i może to jest przyczyną. Ma tez mikrowentylacje higrosterowalną i daje to niezły efekt bez jakiś super wydatków.
http://www.nawiewnik.pl/?p=podgrupa&nazwa=EMM
http://www.aereco.pl/product_menu.php?productType=choose
http://naturalnawentylacjaokienna.pl/dobor-nawiewnikow.html
http://www.muratorplus.pl/technika/wentyla...wane_57780.html

Zawilgocenie zależy moim zdaniem od wentylacji.

Jeśli chodzi o grubość styropianu to zależy od ciebie przy 15cm- U 0,20 w/m2K przy 20cm -0,16w/m2K(tak mi wyszło w kalkulatorze http://www.styropiany.pl/index.cgi?oper=1&kod=kalkulator ) . Tylko 15cm styropian w jednym bloku da sie znaleźć 20cm trudniej i czasem trzeba kleić ocieplenie z dwóch warstw, co jest trochę pracochłonne.

Zastanów sie też nad ociepleniem podłogi, skoro dół jest nieogrzewany. Typu perlitobeton, płyty z korka itd.
http://www.perlit-polska.pl/content/start.html
http://i-korek.pl/korek-roli-c-7_9.html


ps. Pozdrawiam osoby lubiące oceplenie od wewnątrz. icon_cool.gif Pewnie niedługo sie wypowiedzą i nie mam nic przeciwko. Polecam płyty klimatyczne albo Ytonga.
http://www.ecovario.pl/produkty/plyty_klim...calsitherm.html
http://www.xella.pl/html/pol/pl/7278.php
http://www.plyta-klimatyczna.pl/php/epatherm_lst.php
Napisano
Cytat

Powiem co widziałem na mojej ulicy. Dom 3 pietra, z cegły. Ocieplone styropianem jest tylko ostatnie piętro. Wykonywała doświadczona firma wraz z nakładaniem tynku i malowaniem na kolor pomarańczowy(taka ciekawostka nadająca oryginalny wygląd) Więc można wykonywać ocieplenie tylko jednego pietra bez problemu.

Teściowa mieszka w starym domu, w którym wymieniono okna na energooszczędne i ocieplano ściany 20cm styropianu. Wentylacja jest średnia-normalna grawitacyjna, wiec powinien robić sie grzyb a sie nie robi, ale ma tynki wapienne i może to jest przyczyną. Ma tez mikrowentylacje higrosterowalną i daje to niezły efekt bez jakiś super wydatków.
http://www.nawiewnik.pl/?p=podgrupa&nazwa=EMM
http://www.aereco.pl/product_menu.php?productType=choose
http://naturalnawentylacjaokienna.pl/dobor-nawiewnikow.html
http://www.muratorplus.pl/technika/wentyla...wane_57780.html

Zawilgocenie zależy moim zdaniem od wentylacji.

Jeśli chodzi o grubość styropianu to zależy od ciebie przy 15cm- U 0,20 w/m2K przy 20cm -0,16w/m2K(tak mi wyszło w kalkulatorze http://www.styropiany.pl/index.cgi?oper=1&kod=kalkulator ) . Tylko 15cm styropian w jednym bloku da sie znaleźć 20cm trudniej i czasem trzeba kleić ocieplenie z dwóch warstw, co jest trochę pracochłonne.

Zastanów sie też nad ociepleniem podłogi, skoro dół jest nieogrzewany. Typu perlitobeton, płyty z korka itd.
http://www.perlit-polska.pl/content/start.html
http://i-korek.pl/korek-roli-c-7_9.html


ps. Pozdrawiam osoby lubiące oceplenie od wewnątrz. icon_cool.gif Pewnie niedługo sie wypowiedzą i nie mam nic przeciwko. Polecam płyty klimatyczne albo Ytonga.
http://www.ecovario.pl/produkty/plyty_klim...calsitherm.html
http://www.xella.pl/html/pol/pl/7278.php
http://www.plyta-klimatyczna.pl/php/epatherm_lst.php




Witam dziękuję za informację, ciekawe jest rozwiązanie z mikro wentylacją. Podstawową mikro wentylację posiadam już w standarcie okien plastikowych, które mam od kilku lat.
Dodam do wcześniejszego opisu, że ściany nie są zawilgocone i nie widać - nie ma oznak aby problem z zagrzybieniem ścian by występował.
Może ktoś z osób profesjonalnie się zajmujących wypowie się w mojej sprawie.
Napisano
Od strony warunków technicznych i ekonomicznych częściowe ocieplenie domu nie ma sensu, gdyż w strefie przypodłogowej pozostanie mostek cieplny gdzie będzie kondensować para wodna, co w konsekwencji może doprowadzić do trwałego zawilgocenia ścian.

Ponadto ocieplenie budynku wymaga zgłoszenia w urzędzie i ze względów architektonicznych urząd może nie zgodzić się na takie rozwiązanie.
Napisano
do h=12m ocieplenia robi się to na zgłoszenie - postępowanie praktycznie nic nie kosztuje, bo nie trzeba szykować wielkiej dokumentacji (opis, parę fotek powinno wystarczyć)
więc zaryzkować można, urząd się co najwyżej "ustosunkuje",
ocieplenie należy zacząć poniżej stropu, wtedy ta strefa przypodłogowa nie będzie taka straszna

także trzeba przygotować parę kwitków i zgłosić, poczekać te 30 dni, może temat przejdzie;
być może trzeba też formalnie zwrócić się do właściciela poniżej, żeby partycypował w ociepleniu całości
jeżeli nie wyrazi chęci, urząd może nie przeciwstawiać się takiemu rozwiązaniu, byleby kolorystyka była jednolita (więc pewnie dół do przemalowania)
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
Pogadaj z sąsiadem z dołu. Dla niego to może być niewielki koszt a cały dom na tym zyska ... również i jego property.

P.S. Trzeba było powiedzieć o tym przetargu to może kupiłby inwestor z Forum, który wie że warto ocieplić.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • jeszcze jedno pytanko.   Czy przy waskim i dlugim grzejniku ma jakies znaczenie czy jest podlaczony od dolu czy gora - dól ??  
    • Matko moja, instalacja bez zaworów??? To kto ją, kuwwa wykonywał? Hydraulik czy zamiatacz ulic?
    • Zmiękczacz HELIX 20 Uruchom pełną regenerację z solą wysokiej jakości. Dezynfekuj żywicę środkiem jak Res-Up lub chlor (zgodnie z instrukcją producenta – sprawdź manual). Jeśli to nie pomoże, wezwij serwisanta od zmiękczaczy.   Filtry: Wymień wszystkie (siatkowy, mechaniczne, węglowy) – nawet jeśli niedawno, bo mogą być skolonizowane. Rozważ dodanie filtra UV po zmiękczaczu na bakterie.   Rury i podgrzewacz  przepłucz całą instalację, otwórz wszystkie krany na 10-15 min.
    • Rzeczywiście, ogólna zasada działania jest mniej więcej taka, jak Pan opisał. Najpierw powietrze dostaje się do wnętrz (pokoi) przez nawiewniki w oknach i inne nieszczelności. Następnie powietrze przepływa przez pokoje do kuchni i łazienki, czyli pomieszczeń, w których znajduje się wyciąg. Tam pionowymi kanałami wentylacyjnymi ulatuje na zewnątrz.  Żeby wentylacja, czyli po prostu wymiana powietrza, działała muszą równocześnie funkcjonować trzy czynniki: - sprawny nawiew;  - skutecznie działający wyciąg;  -swobodny przepływ powietrza pomiędzy nawiewem i wyciągiem.    W tym konkretnym przypadku do sprawdzenia jest kilka rzeczy. 1. W drzwiach do łazienki nie ma otworów, ale czy te drzwi są podcięte nad podłogą? Na ile często te drzwi pozostają niedomknięte? Bo gdy są niedomknięte to powietrze przepływa w miarę swobodnie.  2. Proszę sprawdzić, używając zapalonej świecy lub zapałki, czy w łazience jest ciąg w kierunku kratki wentylacyjnej, ale przy wyłączonym wentylatorze. Jeżeli go nie ma to znak, że wentylacja w łazience jest niesprawna.  3. Okna można wymieniać na nowe z nawiewnikami. Tu kluczowe jest aby nawiewniki po prostu były.   
    • Niestety nie ma możliwości odcięcia tej zaślepionej części instalacji ponieważ wymagałoby to niszczenia świeżo wykończonego domu. Instalacja jest z cyrkulacją c.w.u. Układ jest z rurami i od nich na trójnikach odgałęzieniami na poszczególne krany.    Tak jak pisałem. Ta woda zaraz za wodomierzem nie ma tego nieprzyjemnego zapachu.   Czy przyczyną może być problem ze zmiękczaczem? Faktycznie jakby się zawiesił i przez jakieś 2 miesiące praktycznie nie zużył wsypanej soli. Zaglądałem kilkukrotnie do niego ale dopiero po takim czasie zastanowił mnie fakt, że tej soli prawie nie ubywa.   Czy istnieje jakiś sposób na samodzielne "przepłukanie" instalacji jakąś chemią, która ją wyczyści i zdezynfekuje? Może to będzie jakieś rozwiązanie problemu?
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...