Skocz do zawartości

PORADA- dot. ocieplenia budynku


Recommended Posts

Mieszkam w budynku jednopiętrowym na pierwszym piętrze, wybudowanym pod koniec lat 70-ych z dachem płaskim. Z uwagi na cienkie ściany ( ściany zewnętrzne 24 cm wykonane z bloczków gazobetonowych ), budynek chcę ocieplić wspólnie z sąsiadem zamieszkałym również na tym samym piętrze. Dół budynku został wykupiony przez inna osobę w drodze przetargu, która w tym lokalu mieszkalnym nie zamieszkuje i jego nie ogrzewa. Mam pytanie do osób, które znają się na ocieplaniu budynków czy ja z sąsiadem mogę ocieplić swoje piętro styropianem 15 cm ( a może ) 20 cm. Czy w ten sposób po jego ociepleniu po latach może powstać grzyb lub zawilgocenie ścian wewnętrznych lub też zewnętrznych. Chce dodać że ociepliliśmy stropodach granulatem wełny mineralnej o grubości 25 cm. Tutaj nie pisze o tz. wspólnocie mieszkaniowej, gdyż jest to oddzielny temat.Proszę o merytoryczne odpowiedzi lub też porady w powyższej sprawie
Link do komentarza
Powiem co widziałem na mojej ulicy. Dom 3 pietra, z cegły. Ocieplone styropianem jest tylko ostatnie piętro. Wykonywała doświadczona firma wraz z nakładaniem tynku i malowaniem na kolor pomarańczowy(taka ciekawostka nadająca oryginalny wygląd) Więc można wykonywać ocieplenie tylko jednego pietra bez problemu.

Teściowa mieszka w starym domu, w którym wymieniono okna na energooszczędne i ocieplano ściany 20cm styropianu. Wentylacja jest średnia-normalna grawitacyjna, wiec powinien robić sie grzyb a sie nie robi, ale ma tynki wapienne i może to jest przyczyną. Ma tez mikrowentylacje higrosterowalną i daje to niezły efekt bez jakiś super wydatków.
http://www.nawiewnik.pl/?p=podgrupa&nazwa=EMM
http://www.aereco.pl/product_menu.php?productType=choose
http://naturalnawentylacjaokienna.pl/dobor-nawiewnikow.html
http://www.muratorplus.pl/technika/wentyla...wane_57780.html

Zawilgocenie zależy moim zdaniem od wentylacji.

Jeśli chodzi o grubość styropianu to zależy od ciebie przy 15cm- U 0,20 w/m2K przy 20cm -0,16w/m2K(tak mi wyszło w kalkulatorze http://www.styropiany.pl/index.cgi?oper=1&kod=kalkulator ) . Tylko 15cm styropian w jednym bloku da sie znaleźć 20cm trudniej i czasem trzeba kleić ocieplenie z dwóch warstw, co jest trochę pracochłonne.

Zastanów sie też nad ociepleniem podłogi, skoro dół jest nieogrzewany. Typu perlitobeton, płyty z korka itd.
http://www.perlit-polska.pl/content/start.html
http://i-korek.pl/korek-roli-c-7_9.html


ps. Pozdrawiam osoby lubiące oceplenie od wewnątrz. icon_cool.gif Pewnie niedługo sie wypowiedzą i nie mam nic przeciwko. Polecam płyty klimatyczne albo Ytonga.
http://www.ecovario.pl/produkty/plyty_klim...calsitherm.html
http://www.xella.pl/html/pol/pl/7278.php
http://www.plyta-klimatyczna.pl/php/epatherm_lst.php
Link do komentarza
Cytat

Powiem co widziałem na mojej ulicy. Dom 3 pietra, z cegły. Ocieplone styropianem jest tylko ostatnie piętro. Wykonywała doświadczona firma wraz z nakładaniem tynku i malowaniem na kolor pomarańczowy(taka ciekawostka nadająca oryginalny wygląd) Więc można wykonywać ocieplenie tylko jednego pietra bez problemu.

Teściowa mieszka w starym domu, w którym wymieniono okna na energooszczędne i ocieplano ściany 20cm styropianu. Wentylacja jest średnia-normalna grawitacyjna, wiec powinien robić sie grzyb a sie nie robi, ale ma tynki wapienne i może to jest przyczyną. Ma tez mikrowentylacje higrosterowalną i daje to niezły efekt bez jakiś super wydatków.
http://www.nawiewnik.pl/?p=podgrupa&nazwa=EMM
http://www.aereco.pl/product_menu.php?productType=choose
http://naturalnawentylacjaokienna.pl/dobor-nawiewnikow.html
http://www.muratorplus.pl/technika/wentyla...wane_57780.html

Zawilgocenie zależy moim zdaniem od wentylacji.

Jeśli chodzi o grubość styropianu to zależy od ciebie przy 15cm- U 0,20 w/m2K przy 20cm -0,16w/m2K(tak mi wyszło w kalkulatorze http://www.styropiany.pl/index.cgi?oper=1&kod=kalkulator ) . Tylko 15cm styropian w jednym bloku da sie znaleźć 20cm trudniej i czasem trzeba kleić ocieplenie z dwóch warstw, co jest trochę pracochłonne.

Zastanów sie też nad ociepleniem podłogi, skoro dół jest nieogrzewany. Typu perlitobeton, płyty z korka itd.
http://www.perlit-polska.pl/content/start.html
http://i-korek.pl/korek-roli-c-7_9.html


ps. Pozdrawiam osoby lubiące oceplenie od wewnątrz. icon_cool.gif Pewnie niedługo sie wypowiedzą i nie mam nic przeciwko. Polecam płyty klimatyczne albo Ytonga.
http://www.ecovario.pl/produkty/plyty_klim...calsitherm.html
http://www.xella.pl/html/pol/pl/7278.php
http://www.plyta-klimatyczna.pl/php/epatherm_lst.php




Witam dziękuję za informację, ciekawe jest rozwiązanie z mikro wentylacją. Podstawową mikro wentylację posiadam już w standarcie okien plastikowych, które mam od kilku lat.
Dodam do wcześniejszego opisu, że ściany nie są zawilgocone i nie widać - nie ma oznak aby problem z zagrzybieniem ścian by występował.
Może ktoś z osób profesjonalnie się zajmujących wypowie się w mojej sprawie.
Link do komentarza
Od strony warunków technicznych i ekonomicznych częściowe ocieplenie domu nie ma sensu, gdyż w strefie przypodłogowej pozostanie mostek cieplny gdzie będzie kondensować para wodna, co w konsekwencji może doprowadzić do trwałego zawilgocenia ścian.

Ponadto ocieplenie budynku wymaga zgłoszenia w urzędzie i ze względów architektonicznych urząd może nie zgodzić się na takie rozwiązanie.
Link do komentarza
do h=12m ocieplenia robi się to na zgłoszenie - postępowanie praktycznie nic nie kosztuje, bo nie trzeba szykować wielkiej dokumentacji (opis, parę fotek powinno wystarczyć)
więc zaryzkować można, urząd się co najwyżej "ustosunkuje",
ocieplenie należy zacząć poniżej stropu, wtedy ta strefa przypodłogowa nie będzie taka straszna

także trzeba przygotować parę kwitków i zgłosić, poczekać te 30 dni, może temat przejdzie;
być może trzeba też formalnie zwrócić się do właściciela poniżej, żeby partycypował w ociepleniu całości
jeżeli nie wyrazi chęci, urząd może nie przeciwstawiać się takiemu rozwiązaniu, byleby kolorystyka była jednolita (więc pewnie dół do przemalowania)
Link do komentarza
  • 3 tygodnie temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Proszę przede wszystkim zaobserwować jak w czasie deszczu spływa woda po zewnętrznej krawędzi tego balkonu, który ma Pan nad głową. Bardzo możliwe, że ten balkon od góry nie ma żadnej (lub żadnej sensownej) obróbki blacharskiej. Jeżeli tak jest, to woda po prostu cieknie po krawędzi płyty balkonowej i wszystko od niej nasiąka. Później zaczyna się łuszczyć, szczególnie ta nieszczęsna gładź, która najpewniej spuchła i częściowo została wymyta pod pasem nieprzepuszczalnej farby.  Farbę i warstwę gładzi trzeba w całości usunąć. Gładź zastąpić warstwą gładzi na bazie cementu. Ewentualnie nawet zaprawą cementową, ale to już wymaga wyczucia co do jej proporcji i konsystencji. Potem być może nawet dobra farba do betonu, taka której producent dopuszcza użycie nawet na schodach zewnętrznych i tarasach, Trzeba nią pokryć cały sufit.  Ponadto mam poważne wątpliwości, czy ta jednostka zewnętrzna klimatyzatora nie została założona zbyt blisko przegród (ściany i sufitu). Proszę sprawdzić w instrukcji, jakie wymagania stawia producent.  
    • Trudno się ostatecznie wypowiadać nie znając szczegółów, w tym tych technicznych. Jednak co do zasady instalacje nie powinny być wykonane w taki sposób, że ich naprawa wymaga naruszenia elementów konstrukcyjnych. Ale w starych budynkach bywa z tym różnie, nie sposób powiedzieć jaka jest faktyczna sytuacja i możliwości naprawy.  Ostatecznie jednak, jeżeli zarządca budynku (spółdzielnia mieszkaniowa) decyduje się na dokonanie napraw od strony Pani lokalu to podstawowym jego obowiązkiem jest przywrócenie wszystkiego do stanu pierwotnego. Czyli jeżli jakikolwiek element w mieszkaniu zostanie zniszczony lub uszkodzony to spółdzielnia musi go wymienić lub naprawić. Nie ma przy tym znaczenia cy spółdzielnia ma ubezpieczenie od takich zdarzeń losowych.
    • Ja ze Stalowej Woli. A bloki takie same. 
    • O widzisz, u mnie to Armii Krajowej a miasto niewielkie Głogów Co do farby poczytam, najlepiej jakby była odporna na wysoką temperaturę
    • Komentarz dodany przez Elżbieta Gwiazd: Mam problem mieszkam w SM na 1 piętrze pode mną Przychodnią Lekarska mają rury wodne pod sufitem.U mnie sucho sprawdzali kamerą w Przychodni się leje. Administrator SM zarządał ode mnie rozwalenie płytek w łazience i przyległym WC bo chcą kuć podłogę by w stropie wymienić zalane trójniki od wody!!!! Czy to zgodne z prawem? Czy te trójniki powinny być zalane w 40 cm stropie? Czy spółdzielnia ma ubezpieczony budynek i z tego ubezpieczenia wypłaci mi odszkodowanie za zrujnowane dwa pomieszczenia dopiero co wyremontowane? Czy nie mogą do tych trójników dostać się od strony sufitu na parterze gdzie się leje wystąpiła awaria i prace naprawcze już trwają? Podobno przepisy BHP nie pozwalają na kucie stropu w suficie Pomocy jestem emerytką nie poradzę sobie ani z tymi pracami ani ze spółdzielnią mieszkaniową. Może ktoś z Państwa zna się na przepisach budowlanych dot. wielkiej płyty? Proszę o odpowiedź na môj prywatny adres elagwiazda1960@gmail.com Liczę na Państwa pomoc i podpowiedź co mam zrobić. Przecież moje ubezpieczenie mieszkania tego nie obejmuje. Remonty zrobiłam przed emeryturą żeby spać spokojnie u siebie wymieniłam wszystkie rury boże co ja mam teraz zrobić? POMOCY
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...