Skocz do zawartości

Budowa małego domku wypoczynkowego (drewniany czy murowany?).


Recommended Posts

Napisano (edytowany)
Witam serdecznie,

Mam zamiar wybudować w tym roku mały domek na działce i mam dylemat jak w temacie. Jakiś czas temu zrobiłem mały projekt w drewnianej konstrukcji szkieletowej, ale ostatnio znajomy mi mówił, że przy tak małej chatce nie będzie to opłacalne, tym bardziej że praktycznie nie znam się na budowlance (no ale dla chcącego nic trudnego :) ). Jako, że jest to domek na działce mojej mamy, to nie chciałbym, żeby musiała przy nim za dużo robić (chodzi o impregnację raz na jakiś czas itd.), więc zacząłem się zastanawiać na poważnie nad bloczkami z betonu komórkowego na ściany (podłoga i dach - drewno). Buduję na starym fundamencie, który nieco osiadł, więc zrobiłem wylewkę szerokości 20 cm (pod ślepą podłogę), stara podmurówka jest słaba i chciałbym coś lekkiego.

Teraz pytanie, jakich bloczków użyć, żeby ten marny fundament wytrzymał, żeby było tanio i żeby mi się to nie rozpadło? A może inaczej, jakich najwęższych i o jakiej gęstości mógłbym użyć, żeby to miało ręce i nogi? Zaznaczam, że to tylko domek na działkę, więc nie musi być specjalnie ciepło itd. Wystarczyłyby takie płytki jak na ścianki działowe, ale czy są na tyle wytrzymałe?

Myślałem o tym YTONGU:

http://sklep.xella.pl/sklep.php?md=product...44&id_p=140

ale czy to mi się nie rozpadnie? Nie mam kompletnie doświadczenia. A z lenistwa obliczenia chciałbym zostawić na koniec :)

Załączam plany orientacyjne. Dziękuję za pomoc, jak coś to pytać, no i zapraszam do dyskusji :)

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

Edytowano przez kotlett (zobacz historię edycji)
  • 4 tygodnie temu...
Napisano
Może się komuś przydadzą poniższe informacje, bo też planowałem budowę małego domku (do 25m bo tyle można na zgłoszenie) i zastanawiałem się czy drewniany czy murowany...
Jak zdecydowałem, że drewniany to czy kupić gotowca, półfabrykat (z gotowych modułów) czy budować.

W efekcie analizy kosztów różnych rozwiązań i tego co mogę uzyskać za określoną cenę wybrałem, że będę budować korzystając z ekipy blisko miejsca budowy, którzy mają doświadczenia z drewnem i nie muszą być firmą którą znajdę w internecie.......i udało mi się znaleźć icon_biggrin.gif

Za cenę około 1600 PLN/m2 (cena na 07.2010) mam:
- domek parterowy (25m2 zabudowy) ze strychem (całość 4 m wysokości w kalenicy)
- wydzielone pomieszczenie na łazienkę
- konstrukcja szkieletowa (10x10) ocieplona watą (10cm) uszczelniona folia paroizolacyjna i wiatroizolacyjna, z zewnątrz i wewnątrz deska obiciowa (2,4 cm)
- w łazience gips-karton + glazura wokół prysznica
- 2 x lakier wewnątrz i 2 x lakier zewnątrz na ścianach
- ocieplony sufit (wysokość pomieszczenia/łazienki 245 cm)
- pełną elektrykę
- pełną hydraulikę + montaż brodzika pod prysznic
- fundament betonowy z wylewką podłogową
- gres na podłodze (trochę nietypowo jak na domek drewniany, ale tak zdecydowaliśmy...względy praktyczne)
- trzy okna (+małe na strych), drzwi ocieplane zewnętrzne, drzwi wewnętrzne (łazienka) i opuszczany właz ze schodami na strych
- dach w pełnym deskowaniu, przykryty papą i dlachodachówką (oczywiście na łatach i kontrłatach) + orynnowanie
- parapety wewnętrzne (drewno), parapety zewnętrzne (blacha),
- doprowadzenie wody (60m) i prądu (30m) do domku
- 95% materiałów załatwiał/przywoził wykonawca (ja przywiozłem gres i glazurę)
i wszystko dość dobrze wykonane - mogłem się oczywiście czepiać nierównej fugi w kilku miejscach na podłodze i niektórych seków na ścianach, ale tego nie zrobiłem...

To co musiałem zrobić dodatkowo (poza tą ceną) to:
- oczyszczalnia ścieków
- pomalowanie ścian łazienki
- WC + umywalka + meble do kuchenki +wyrko + szafa
więc cena była prawie pod klucz.

Acha i poza doglądaniem postępów prac w kolejne weekendy i paru telefonów, aby coś skonsultować naprawdę nie wiele musiałem robić icon_biggrin.gif

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Ustalmy jedną rzecz - zasadniczym problemem jest zbyt słabe ciśnienie, czy zbyt mały przepływ wody? Z tego co zrozumiałem to ciśnienie i przepływ wody zimnej są wystarczające. Problemem jest niskie ciśnienie i niski przepływ wody ciepłej przygotowywanej przez podgrzewacz przepływowy? Z tego wnioskuję, że na poddasze doprowadzona jest tylko woda zimna, podgrzewana jest ona dopiero na poddaszu.  Jeżeli tak, to przede wszystkim sam ogrzewacz przepływowy może bardzo zmniejszać ciśnienie i przepływ wody. To ich typowa cecha. Jeżeli ciśnienie i przepływ wody zimnej są wystarczające to najprostszym rozwiązaniem byłoby wymienienie ogrzewacza przepływowego na pojemnościowy (ze zbiornikiem).  Alternatywą, w sytuacji gdy ciśnienie wody zimnej jest zbyt niskie, jest założenie elektronicznie sterowanej pompy podnoszącej ciśnienie. Jeżeli zaś zbyt niskie na poddaszu jest zarówno ciśnienie jak i przepływ wody zimnej, to pozostaje dodanie na poddaszu zestawu hydroforowego ze zbiornikiem. Wówczas to zbiornik będzie pełnił funkcję bufora. 
    • Rozumiem, wezmę ekspertyzę. Co do wylewki to planowałem zrobić wyrównanie styrobetonem i na to albo cienki styropian podłogówka i wylewka albo od razu podłogówka i wylewka bez styropianu. Boję się że wyrównanie tego samym styropianem będzie katorżniczą pracą a i tak nie dam rady tego prosto i szczelnie zrobić. Co by Pan tutaj doradził?
    • Wylewka ma być zrobiona za styrobetonu? Ale w takim razie rury od ogrzewania podłogowego nie powinny być w niej zatopione, Styrobeton ma właściwości izolacyjne, znacznie słabsze niż styropian, ale jednak.  Pęknięcia można zwykle wypełnić odpowiednimi preparatami na bazie żywic polimerowych. Ale to w sytuacji, gdy wymagane jest utrzymanie wysokiej wytrzymałości betonu w naprawianym miejscu. Jednak równie dobrze może się okazać, że są to tylko płytkie powierzchniowe rysy, bez znaczenia konstrukcyjnego i w zasadzie ich naprawiać nie musimy. Między innymi dlatego strop powinien obejrzeć i ocenić fachowiec. Z kolei aplikacja takich żywic to nie jest zadanie dla amatora. 
    • Nie jest inna. przy ciepłej wodzie długość przepływu wody jest inna (większa) poza tym dochodzą małe przekroje w urządzeniach podgrzewających, jakie by one nie były.  Praw fizyki nie da się zmienić, niestety.       Musiałbyś doprowadzić wodę na piętro oddzielną rurą prosto z piwnicy (o średnicy co najmniej cala, a jeszcze lepiej większej)  i na piętrze zwiększyć wszystkie przekroje zastosowanych rur o co najmniej jeden stopień.    Można też próbować podnieść ciśnienie w instalacji hydroforu, pytanie tylko czy rury (szczególnie na łączeniach) to zwiększone ciśnienie wytrzymają.
    • Czyli żadne urządzenie pomocnicze czy też inne rozwiązanie nie pomoże, bo ograniczeniem są rury ?    W takim razie przy poborze ciepłej wody powinno być podobnie, a jest znacznie gorzej, więc raczej przyczyna jest inna ? 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...