Skocz do zawartości

Czujniki na chloroform


Recommended Posts

  • 2 tygodnie temu...
  • 3 tygodnie temu...
  • 2 tygodnie temu...
Cytat

A na co jeszcze są takie domowe czujniki? Co jeszcze mogą/powinny wykrywać?



Skoro już mowa o czujnikach to możemy pożartować z sasiada, który wielokrotnie ustrzegł czyjś majątek przed nazwijmy to "zmianą właściciela" ale wracając do spraw istotnych, o których na 99% będą wzmianki w mediach w okresie zimowym - bezwonny zabójca - CZAD. To jest dobry pomysł, który może uratować nam życie - zaopatrzyć się w czujkę tlenku węgla jeżeli tylko istnieje cień wątpliwości co do sprawności instalacji grzewczej i wentylacji.

Co nie zmienia faktu, że najpierw musimy zadbać o sprawność urządzeń i systemów a potem ewentualnie pomyśleć o detektorze.
Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...
  • 2 tygodnie temu...
  • 2 tygodnie temu...
Cytat

Kupiłem sobie taki już latem Array="" style="vertical-align: middle;" Array alt="icon_smile.gif" border="0">



A skąd wiadomo jakie zagrożenie jest w danej chwili zgłaszane??? - rodzaj sygnału, lampka.
Tak na marginesie to ulatniajacy się gaz nie zabije a czad - chwila i po człowieku.
Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...
  • 3 miesiące temu...
Cytat

A czy macie takie czujniki do systemu bezprzewodowego?



Niestety - na chwilę obecną w ofercie znajdują się tylko przewodowe czujki gazu.
Z rozwiązań bezprzewodowych, poza czujkami ruchu i kontaktronami w ofercie znajdują się dwie czujki:
bezprzewodowa czujka zalania wodą AFD-1
i bezprzewodowa czujka dymu i ciepła ASD-100.
Obie współpracują z systemem bezprzewodowym ABAX.


Link do komentarza
Cytat

W takim razie mam pytanie odnosnie umieszczania tych czujnikow. konkretnie w jakich pomieszczeniach i na jakich wysokosciach zaleca Satel?



Cyfrowe czujki gazu DG-1 przeznaczone są do montażu wewnątrz pomieszczeń.
Ze względu na specyfikę gazów, które mają być wykrywane, czujki gazów usypiających DG-1 TCM należy montować nisko tuż przy podłodze, natomiast czujkę czadu DG-1 CO na wysokości około 1,5 metra.
Link do komentarza
Cytat

Cyfrowe czujki gazu DG-1 przeznaczone są do montażu wewnątrz pomieszczeń.
Ze względu na specyfikę gazów, które mają być wykrywane, czujki gazów usypiających DG-1 TCM należy montować nisko tuż przy podłodze, natomiast czujkę czadu DG-1 CO na wysokości około 1,5 metra.



Witam
Instalowanie czujników gazów usypiających DG-1 TCM powinno zostać wykonane w pomieszczeniach, w których mieszkańcy mogą przebywać w czasie snu np. sypialnia. Wysokość montażu nie jest definiowana w prost, jedank dobrze byłoby gdyby czujniki lokowane były jak najbliżej miejsca głowy osób śpiących.
Najkrócej mówiąc rzecz w tym aby ewentualne opary związków chloroformowych najpierw spowodowały uruchomienie czujnika a następnie mogły wywoływać reakcję organizmu ludzkiego.
Link do komentarza
Cytat

Dziwne bo ....
Czujnik gazu należy mocować nisko, tuż przy ziemi .....
a
Czujnik czadu ( tlenku węgla ) należy mocować na wysokości ok 1,5 m

Więc to mi jakimś bublem zaciąga



Witam
jeśli chodzi o wysokość instalacji czujników gazu zależy ona od rodzaju gazu, który będzie wykrywany.
Związane to jest ciężarem właściwym określonego związku i tak:
- gaz miejski - kuchenki i piecyki gazowe w miastach - gaz należy do lekkich dlatego instalacja czujnika powinna zostać wykonana na lub bardzo blisko sufitu
- gaz LPG (propan-butan) butle z gazem, instalacje w autach - gaz ciężki czujniki instalujemy blisko podłogi na wysokości ok 30 cm od podłoża
- tlenek węgla CO - cząstki które nie uległy spaleniu podczas procesu spalania - ciężar właściwy nieznacznie lżejszy od powietrza a więc "dostępny" podczas oddychania - instalacja czujnika powinna zostać wykonana na wysokości ok 1,5 metra od podłoża
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Cześć! Jeśli chodzi o instalację paneli fotowoltaicznych na Twoim polu, to takie umowy są jak najbardziej możliwe, ale kwoty i warunki zależą od wielu czynników – lokalizacji, warunków gruntowych, dostępu do sieci energetycznej i negocjacji z inwestorem. Te „60 tysięcy rocznie” to orientacyjna kwota dzierżawy, ale dobrze jest dokładnie sprawdzić treść umowy i negocjować zapisy, np. o coroczną waloryzację kwoty. Podatek od takiego dochodu zależy od formy prawnej umowy – najczęściej będzie to podatek dochodowy (17% lub 32% w zależności od progu) lub ryczałt (8,5%). Jeśli potrzebujesz dokładniejszych informacji lub wsparcia w analizie, warto zajrzeć na maat4.pl, gdzie znajdziesz specjalistów od tego typu inwestycji.
    • Brzmi jak klasyczny przykład nieprzemyślanego projektu albo źle dobranych materiałów. Jeśli legary z kompozytu uginają się między betonowymi bloczkami, to ewidentnie problemem jest zbyt duży rozstaw podpór lub sama jakość legarów – kompozyt potrafi być elastyczny, ale nie na tyle, żeby wytrzymać takie obciążenie. Producent zaleca rozstaw co 40 cm, ale to czasem teoria, która w praktyce nie działa, szczególnie przy słabym podłożu.
    • Cześć! Jeśli masz decyzję WZ na całą działkę, to po jej podziale na trzy nowe działki każda z nich będzie wymagała oddzielnych WZ. Decyzja WZ nie „przechodzi automatycznie” na nowo wydzielone działki, bo każda z nich traktowana jest jako nowy byt prawny. Musisz więc wystąpić o nowe WZ dla każdej działki z osobna, uwzględniając parametry zabudowy określone w pierwszej decyzji. Dobrze byłoby skonsultować się z urzędem gminy, bo procedury mogą się trochę różnić w zależności od lokalnych przepisów.
    • Taka praktyka, choć niestety dość powszechna w niektórych przypadkach, odbiega od standardów solidnego budownictwa.
    • Twoje pytanie jest bardzo szczegółowe i wymaga przeanalizowania zarówno wymiarów konstrukcji, obciążeń, jak i zastosowanych materiałów. Odpowiem na każde pytanie krok po kroku, aby pomóc Ci podjąć odpowiednie decyzje.   1. Czy belka HEB 140 wystarczy na dach z wymienionymi materiałami i obciążeniem śniegiem w strefie klimatycznej III? Analiza obciążenia: Dachówki ceramiczne: 50 kg/m² × 51 m² = 2550 kg Obciążenie sufitu (OSB lub MFP): 1470–1680 kg Obciążenie śniegiem (strefa III): około 0,9–1,2 kN/m², czyli 90–120 kg/m². Przy powierzchni dachu 51 m² to dodatkowe 4590–6120 kg. Suma obciążeń: Minimalne: 2550 + 1470 + 4590 = 8610 kg Maksymalne: 2550 + 1680 + 6120 = 10 350 kg Wytrzymałość HEB 140: HEB 140 ma wytrzymałość momentu zginającego w zakresie 72–80 kNm, co jest wystarczające dla takich obciążeń. Nośność na ściskanie osiowe i zginanie w konstrukcjach tego typu jest odpowiednia, ale wymaga potwierdzenia przez inżyniera projektowego, zwłaszcza przy małym nachyleniu dachu (7°). Wniosek: HEB 140 powinna spełnić wymagania, jednak warto dokładnie obliczyć obciążenia lokalne (punkty podparcia i sposób mocowania).   2. Ile sztuk HEB 140 będzie potrzebnych? Przy rozpiętości 6,12 m sugeruję: Ułożyć belki w rozstawie co około 1,5 m, aby zapewnić odpowiednią nośność i stabilność dla sufitu i dachu. Dla wymiarów 6,5 × 6,5 m potrzebne będą 4 belki HEB 140 (rozstaw 1,5–1,6 m).   3. Czy można zastąpić HEB 140 tańszym materiałem, np. HEA 140? Porównanie: HEA 140 jest lżejsza (24,7 kg/m zamiast 33,7 kg/m) i ma niższą wytrzymałość zginania (ok. 65 kNm w porównaniu do HEB 140 – 72 kNm). HEA 140 może być wystarczająca, ale tylko przy mniejszych rozstawach (np. co 1,2 m zamiast 1,5 m). Wniosek: Możesz zastąpić HEB 140 na HEA 140, ale zwiększy się liczba potrzebnych belek: 5 sztuk HEA 140 zamiast 4 HEB 140.   4. Który materiał będzie bardziej odpowiedni: OSB czy MFP? Porównanie OSB i MFP: OSB (Oriented Strand Board): Lepsza odporność na wilgoć i mniej podatna na pęcznienie. Lżejsza – co może mieć znaczenie dla konstrukcji (42 kg na płytę). Częściej stosowana w budownictwie do dachów i stropów. MFP (Multi-Functional Panel): Wytrzymalsza na ściskanie i rozciąganie. Cięższa – co zwiększa obciążenie na konstrukcję (48 kg na płytę). Gładka powierzchnia – może być przydatna, jeśli nie planujesz wykończenia sufitu dodatkowymi warstwami. Wniosek: Dla dachu i stropu bardziej praktyczne będzie OSB ze względu na mniejszy ciężar i lepszą odporność na wilgoć.   5. Czy materiały zostały dobrze dobrane? Ogólnie: Twoje założenia są dobrze przemyślane, ale warto skonsultować projekt z inżynierem budowlanym, aby upewnić się, że belki (HEB lub HEA) zostaną odpowiednio rozmieszczone i wytrzymają lokalne obciążenia (np. śnieg, podparcie dachówki). Podsumowanie: HEB 140 jest bezpiecznym wyborem, HEA 140 może być alternatywą przy gęstszym rozstawie. OSB to lepszy wybór dla sufitu. Rozstaw belek 1,5 m dla HEB 140 lub 1,2 m dla HEA 140 zapewni stabilność. Jeśli masz dodatkowe pytania, śmiało pisz! 😊
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...