Skocz do zawartości

Czujniki na chloroform


Recommended Posts

Napisano
Podobno w niektórych regionach kraju włamywacze działają "na śpiocha". Wpuszczają do domu pary chloroformu. Można się przed tym zabezpieczyć?
  • 2 tygodnie temu...
  • 3 tygodnie temu...
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
  Cytat

Wejdzie przez właz dachowy, lub przez dach – zwłaszcza kiedy nie jest „odeskowany” . icon_biggrin.gif

Rozwiń  

Bo złodziej ma to do siebie, że jak bardzo chce to wejdzie. Chodzi o to żeby zniechęcić tych złodziejaszków, którzy nie mają az takiego parcia na wejście icon_smile.gif
Napisano
  Cytat

A na co jeszcze są takie domowe czujniki? Co jeszcze mogą/powinny wykrywać?

Rozwiń  


Skoro już mowa o czujnikach to możemy pożartować z sasiada, który wielokrotnie ustrzegł czyjś majątek przed nazwijmy to "zmianą właściciela" ale wracając do spraw istotnych, o których na 99% będą wzmianki w mediach w okresie zimowym - bezwonny zabójca - CZAD. To jest dobry pomysł, który może uratować nam życie - zaopatrzyć się w czujkę tlenku węgla jeżeli tylko istnieje cień wątpliwości co do sprawności instalacji grzewczej i wentylacji.

Co nie zmienia faktu, że najpierw musimy zadbać o sprawność urządzeń i systemów a potem ewentualnie pomyśleć o detektorze.
  • 2 tygodnie temu...
  • 2 tygodnie temu...
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
  Cytat

Kupiłem sobie taki już latem Array="" style="vertical-align: middle;" Array alt="icon_smile.gif" border="0">

Rozwiń  


A skąd wiadomo jakie zagrożenie jest w danej chwili zgłaszane??? - rodzaj sygnału, lampka.
Tak na marginesie to ulatniajacy się gaz nie zabije a czad - chwila i po człowieku.
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
  Cytat

A dzisiaj widziałem w sklepie czujnik wykrywający jednocześnie czad i gaz!

Rozwiń  


Dziwne bo ....
Czujnik gazu należy mocować nisko, tuż przy ziemi .....
a
Czujnik czadu ( tlenku węgla ) należy mocować na wysokości ok 1,5 m

Więc to mi jakimś bublem zaciąga
Napisano
To może alternatywą na ten chloroform będzie [czujnik ruchu z włączonym alarmem, umieszczony w miejscach przez które można się włamać do domu - tylko trzeba by pamiętać o włączaniu go co noc.
  • 3 miesiące temu...
Napisano
  Cytat

A czy macie takie czujniki do systemu bezprzewodowego?

Rozwiń  


Niestety - na chwilę obecną w ofercie znajdują się tylko przewodowe czujki gazu.
Z rozwiązań bezprzewodowych, poza czujkami ruchu i kontaktronami w ofercie znajdują się dwie czujki:
bezprzewodowa czujka zalania wodą AFD-1
i bezprzewodowa czujka dymu i ciepła ASD-100.
Obie współpracują z systemem bezprzewodowym ABAX.


Napisano
  Cytat

W takim razie mam pytanie odnosnie umieszczania tych czujnikow. konkretnie w jakich pomieszczeniach i na jakich wysokosciach zaleca Satel?

Rozwiń  


Cyfrowe czujki gazu DG-1 przeznaczone są do montażu wewnątrz pomieszczeń.
Ze względu na specyfikę gazów, które mają być wykrywane, czujki gazów usypiających DG-1 TCM należy montować nisko tuż przy podłodze, natomiast czujkę czadu DG-1 CO na wysokości około 1,5 metra.
Napisano
  Cytat

Cyfrowe czujki gazu DG-1 przeznaczone są do montażu wewnątrz pomieszczeń.
Ze względu na specyfikę gazów, które mają być wykrywane, czujki gazów usypiających DG-1 TCM należy montować nisko tuż przy podłodze, natomiast czujkę czadu DG-1 CO na wysokości około 1,5 metra.

Rozwiń  


Witam
Instalowanie czujników gazów usypiających DG-1 TCM powinno zostać wykonane w pomieszczeniach, w których mieszkańcy mogą przebywać w czasie snu np. sypialnia. Wysokość montażu nie jest definiowana w prost, jedank dobrze byłoby gdyby czujniki lokowane były jak najbliżej miejsca głowy osób śpiących.
Najkrócej mówiąc rzecz w tym aby ewentualne opary związków chloroformowych najpierw spowodowały uruchomienie czujnika a następnie mogły wywoływać reakcję organizmu ludzkiego.
Napisano
  Cytat

Dziwne bo ....
Czujnik gazu należy mocować nisko, tuż przy ziemi .....
a
Czujnik czadu ( tlenku węgla ) należy mocować na wysokości ok 1,5 m

Więc to mi jakimś bublem zaciąga

Rozwiń  


Witam
jeśli chodzi o wysokość instalacji czujników gazu zależy ona od rodzaju gazu, który będzie wykrywany.
Związane to jest ciężarem właściwym określonego związku i tak:
- gaz miejski - kuchenki i piecyki gazowe w miastach - gaz należy do lekkich dlatego instalacja czujnika powinna zostać wykonana na lub bardzo blisko sufitu
- gaz LPG (propan-butan) butle z gazem, instalacje w autach - gaz ciężki czujniki instalujemy blisko podłogi na wysokości ok 30 cm od podłoża
- tlenek węgla CO - cząstki które nie uległy spaleniu podczas procesu spalania - ciężar właściwy nieznacznie lżejszy od powietrza a więc "dostępny" podczas oddychania - instalacja czujnika powinna zostać wykonana na wysokości ok 1,5 metra od podłoża

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Podsumujmy sytuację, bo nie jestem pewien czy dobrze rozumiem. Jeżeli coś jest inaczej to proszę o sprostowanie. Ciśnienie i przepływ wody zimnej są wystarczające.  Zbyt niskie jest ciśnienie i/lub przepływ wody ciepłej. Tu proszę o doprecyzowanie - jest mały strumień wody pod dobrym ciśnieniem, czy duży strumień wody pod zbyt niskim ciśnieniem? Jak jest przygotowywana woda ciepła? Bo z opisu wnioskuję, że jest ona jakoś centralnie podgrzewana w budynku, jednak nie jest wystarczająco ciepła i dopiero na poddaszu dogrzewa ją do wystarczającej temperatury elektryczny podgrzewacz.    Układ jest więc nieco dziwny, ale tak zrozumiałem opis.  Trzeba przede wszystkim sprawdzić jakie jest ciśnienie i jak duży jest strumień wody przed tym podgrzewaczem. Jeżeli przed podgrzewaczem, na jego przyłączach jest wszystko w porządku to problem tkwi w podgrzewaczu. On może bardzo zmniejszać strumień (przepływ) wody i jej ciśnienie. To typowa cecha modeli przepływowych. Jak się to ustali to można myśleć co robić dalej.
    • Nie chodzi mi nawet o formalną ekspertyzę, ale o to żeby temu przyjrzał się konstruktor. Bo o ile płytkie rysy nie są zmartwieniem, to głębokie pęknięcia mogą stanowić już poważny problem. A na odległość nikt tego nie jest w stanie sprawdzić.  Warstwa wyrównująca ze styrobetonu lub jakiegoś innego betonu z lekkim kruszywem (keramzyt, perlit) jak najbardziej może być. Trzeba tylko pilnować pewnej minimalnej grubości bo takie lekkie betony są słabe. Próby wyrównywania dużych nierówności samym styropianem zdecydowanie odradzam, tego się faktycznie nie da zrobić dobrze. Co jest na dole, jakie są pomieszczenia poniżej tego stropu? Bo od tego oraz źródła ciepła zależy na ile skutecznej izolacji cieplnej potrzebujemy. Jeżeli i tak są tam pomieszczenia ogrzewane, zaś ciepło zapewnia kocioł to izolacja cieplna może być słaba, po prostu strop będzie się nieco bardziej nagrzewał i część ciepła oddawał ku dołowi. Wtedy wystarczy styrobeton, bez warstwy styropianu.  Przy czym nawet w tym wariancie dałbym folię budowlaną na styrobeton. Jako warstwę rozdzielającą go od jastrychu. Na to rury ogrzewania podłogowego, na nie siatka stalowa i jastrych. Dzięki siatce dość cienka warstwa jastrychu będzie pewniejsza, a tu raczej nie będzie można zbytnio go pogrubiać ze względu na masę. Ale dopuszczalne obciążenie to właśnie powinien określić wezwany konstruktor.  Przy okazji uprzedzam, że mocowanie rur, gdy pod folia nie ma styropianu jest nieco upierdliwe. Ale się da to zrobić. Dajemy dwie warstwy w miarę grubej folii i spinki wbijamy w nią pod skosem. 
    • Może i więcej, bo metr przewodu to jakieś 4 PLN, a wtyczka w sklepie 3,95 PLN.
    • Za wtyczkę jest 17.99. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Drogi jak cholera. 10 PLN to góra, którą dałbym za niego. Ale pod względem przekroju żył, przewód jest właściwy. Wtyczka też w porządku. Pytanie dodatkowe, ten piekarnik to przenośny czy część jakiegoś stacjonarnego urządzenia?. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...