Skocz do zawartości

Rozbudowa hotelu - zadanie


Recommended Posts

Witam,
nie wiem, gdzie o tym napisać, więc jeśli zły dział, to proszę o nie przeniesienie do odpowiedniego (ale nie wyrzucać icon_smile.gif ) Potrzebuje pilnej pomocy. Mam na zadanie przygotować kosztorys rozbudowy hotelu o 1 piętro i poddasze. Kompletnie nie wiem jak to zrobić. Byłbym bardzo wdzięczny za jakąkolwiek pomoc icon_smile.gif
Pozdrawiam, MarcinZ. Edytowano przez MarcinZ (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

Nie mam projektu. Na zaliczenie przedmiotu (na piątek) mam zrobić kosztorys rozbudowy hoteliku o 1 piętro wraz z poddaszem. Na pietrze ma być 4 pokoi z łazienkami. I tyle mam z danych. Resztę chyba trzeba samemu wymyślić...



To zupełnie nieprofesjonalne podejście do tematu. W rzeczywistości projektanci to jedno, a kosztorysanci to drugie. jak można robić kosztorys czegoś, czego się nie zna? Kosztorysant ma mieć projekt wykonawczy i leci pozycja po pozycji, liczy, sumuje i się męczy. Albo ma program komputerowy do kosztorysowania i klika pozycje. Tyle, że te pozycje ma mieć podane na tacy!!!! I od tego ma projektanta.
Ktoś Ciebie robi w bambuko. Rozbudowa o piętro, to nie bułka z masłem. Najpierw trzeba mieć inwentaryzację, a potem projekt rozbudowy. bez tego o kosztorysie i mowy być nie może.
Człowieku, jak nie masz inwentaryzacji, to skąd masz wiedzieć co jest na dole? Jak to dopasować do góry? Ile to (nie wiadomo co) ma kosztować? Wróżki śpią, bo mają popyt na wyniki meczów w mundialu, więc czniają na problemy budowlańców.
Link do komentarza
Myślę tak: zaprojektuj to poddasze.
Zbuduj te 4 pokoje, łazienki.
Dach (strop).
Zrób obliczenia wytrzymałości fundamentów, ścian i stropów poniżej.
Instalacje wod-kan, cwu, elektryka (!). Ocieplenie. Wyposażenie. Komunikacja.
Wykończenie ścian, podłóg, sufitów.

Wypisz wszystkie elementy.
Wyceń. Dolicz robociznę, narzędzia, amortyzację, materiały eksploatacyjne. W "Normie" znajdziesz.
Koszt odbioru, transportu.

Nie piszesz, czy w kosztorysie ma być koszt wyburzania istniejącego dachu (stropu), czy nie. Ewentualnie dolicz.
Myślę, że huk roboty przed tobą.
Pytaj, pomożemy. icon_biggrin.gif
Link do komentarza
Cytat

No to nie wiem, ja się nie znam na tych sprawach, ale jak nie mam projektu i danych o parterze, to pewnie nie musi to być aż tak profesjonalnie zrobione.

Ok, tylko jak zrobić te obliczenia, wycenę? W tej 'Normie' już wszystko będzie? Czy ceny mam wziąć z kosmosu?


jesli masz termin na piatek /nie wiem ile dni miałeś na zrobienie.../
to prawdopodobnie chodzi o częsciowe "bujanie w chmurach"
czyli metry i ceny z sufitu /choc zw jakiś granicach zblizonych do realu/
i pokazanie zasady, ze wiesz jak to sie robi
więc wypunktuj to co trzeba zrobic "z grubsza"
czyli
1. sciany zewnętrzne z ceramiki gr 38 cm = m2 ...
2. sciany działowe gr 12 cm = m2
3. nadproza prefabrykowane szt ...
4. otwory w scianach = szt ...
5. strop gestrozebrowy = m2 ...
6.obmurowanie wieńców /lub szalowanie/
7. zbrojenie wieńców, podciagów, zeber = ton ...
8. więźba dachowa = m3
9. łaty
9. folia
10. kontrłaty
11. dachówka /blachodachówka/
12. rynny
13. rury spustowe
14. wyłaz dachowy
15. osadzenie stolarki okiennej szt ...
16.osadzenie stolarki okiennej szt
a potem to co w srodku czyli tynki, szpalety, płytki scienne /elektryke i instalacje wod - kan. bym pominął
niech zrobi to branzysta icon_smile.gif/ malowanie ze szpachlowaniem, panele, wykładziny dywanowe, płytki posadzkowe, cokoliki, listwowanie i to z grubsza powinno wystarczyć


a ceny ...
przejdź do skepu/składu budowlanego/ albo kup broszurke SECOCENBUDU

i do roboty - masz mało czasu ...



Link do komentarza
Cytat

No to nie wiem, ja się nie znam na tych sprawach, ale jak nie mam projektu i danych o parterze, to pewnie nie musi to być aż tak profesjonalnie zrobione.


Jak możesz nie wiedzieć? icon_wink.gif Jak się nie znasz na tych to czemu masz to robić? Czyżby student? icon_biggrin.gif
Najpierw musisz zaprojetkować to piętro wg wytycznych i potem kosztorysować - tutaj zastawiono pułapkę icon_wink.gif
Zapewne nie chodzi o realny kosztorys tylko o ogarnięcie ogółu prac, poszczególnych etapów... ceny możesz sobie założyć (tylko to napisz) - i do roboty, bo dziś już czwartek icon_smile.gif
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Myśmy to wałkowali 3 lata temu wtedy wyslalem skany z podręcznika:    
    • Ja mam rurę w geowłókninie, także jak miałaby się zamulić, to na samym dnie, bo w 90% jest obsypana kamieniem, a dla mnie bardziej logicznym jest odsączenie nawet tego 1cm nawet z mułu, niż żeby było kilka centymetrów kamieni zatopionych w wodzie. Ale ekspertem nie jestem, posłuchałem tylko rady tego kto robi to na codzień i wydało mi się to bardziej logiczne niż położenie rury na kamieniach. Btw rura leży na geowłókninie, więc nie bardzo ma się czym zamulić. A kamień miałem dosyć dobrze wypłukany, więc nawet z niego niewiele tam osiadło. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • a co cię śmieszy - podręcznik niemiecki? Niemców nie lubię - ale na budowlance się znają Ja tego nie wymyśliłem - ale zasięgam najlepszych rad, jak coś robię, a nie majstrów z okolicy (choć czasem się znajdzie b. dobry)   Podręcznik fachowy zaleca nawet trzy różne frakcje kamienia drobny przy rurce drenarskiej, zwłaszcza tej z PCV - żeby jej nie uszkodzić i dopiero po warstwie tego drobnego dawać grubszy kamień. To samo pod rurą - drobny kamień. I tak samo przy geowłókninie - żeby jej nie podziurawić. Dla mnie to logiczne - choć pracochłonne.   to może mnie poucz, co cię rozśmieszyło?    nie ja to wymyśliłem - ale to logiczne, że jak dasz na dno wykopu, to się szybko zamuli rura, bo z tego kamienia też osiądzie pył, a poza tym rura powinna być oddzielona od podłoża. Dlatego daje się płytka warstwę tego drobnego kruszywa pod dren. 
    • Ok, może być nawet 500 milimetrów, lepiej nawet brzmi. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • To nie pół metra a 50 cm i jest ok, przecież buduje się dom na te 30-60 lat, po co coś ciągle poprawiać.   Dziś zalecana grubość minimum to 30 cm, a dla domów energooszczędnych  35 cm.   Jak ja budowałem dom w XX wieku, to przyjeżdżali ludzie i pukali się w czoło, po co to daję albo tamto i czemu tyle, albo np. czemu okna montuję w warstwie izolacji.  -okno nie w murze?  -to wypadnie.  Okna nie wypadły, stoją, czy wiszą do dzisiaj. Nie minęło 30 lat i ludzie zaczęli tak wstawiać okna.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...