Skocz do zawartości

Rozbudowa hotelu - zadanie


Recommended Posts

Witam,
nie wiem, gdzie o tym napisać, więc jeśli zły dział, to proszę o nie przeniesienie do odpowiedniego (ale nie wyrzucać icon_smile.gif ) Potrzebuje pilnej pomocy. Mam na zadanie przygotować kosztorys rozbudowy hotelu o 1 piętro i poddasze. Kompletnie nie wiem jak to zrobić. Byłbym bardzo wdzięczny za jakąkolwiek pomoc icon_smile.gif
Pozdrawiam, MarcinZ. Edytowano przez MarcinZ (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
  Cytat

Nie mam projektu. Na zaliczenie przedmiotu (na piątek) mam zrobić kosztorys rozbudowy hoteliku o 1 piętro wraz z poddaszem. Na pietrze ma być 4 pokoi z łazienkami. I tyle mam z danych. Resztę chyba trzeba samemu wymyślić...

Rozwiń  


To zupełnie nieprofesjonalne podejście do tematu. W rzeczywistości projektanci to jedno, a kosztorysanci to drugie. jak można robić kosztorys czegoś, czego się nie zna? Kosztorysant ma mieć projekt wykonawczy i leci pozycja po pozycji, liczy, sumuje i się męczy. Albo ma program komputerowy do kosztorysowania i klika pozycje. Tyle, że te pozycje ma mieć podane na tacy!!!! I od tego ma projektanta.
Ktoś Ciebie robi w bambuko. Rozbudowa o piętro, to nie bułka z masłem. Najpierw trzeba mieć inwentaryzację, a potem projekt rozbudowy. bez tego o kosztorysie i mowy być nie może.
Człowieku, jak nie masz inwentaryzacji, to skąd masz wiedzieć co jest na dole? Jak to dopasować do góry? Ile to (nie wiadomo co) ma kosztować? Wróżki śpią, bo mają popyt na wyniki meczów w mundialu, więc czniają na problemy budowlańców.
Link do komentarza
Myślę tak: zaprojektuj to poddasze.
Zbuduj te 4 pokoje, łazienki.
Dach (strop).
Zrób obliczenia wytrzymałości fundamentów, ścian i stropów poniżej.
Instalacje wod-kan, cwu, elektryka (!). Ocieplenie. Wyposażenie. Komunikacja.
Wykończenie ścian, podłóg, sufitów.

Wypisz wszystkie elementy.
Wyceń. Dolicz robociznę, narzędzia, amortyzację, materiały eksploatacyjne. W "Normie" znajdziesz.
Koszt odbioru, transportu.

Nie piszesz, czy w kosztorysie ma być koszt wyburzania istniejącego dachu (stropu), czy nie. Ewentualnie dolicz.
Myślę, że huk roboty przed tobą.
Pytaj, pomożemy. icon_biggrin.gif
Link do komentarza
  Cytat

No to nie wiem, ja się nie znam na tych sprawach, ale jak nie mam projektu i danych o parterze, to pewnie nie musi to być aż tak profesjonalnie zrobione.

Ok, tylko jak zrobić te obliczenia, wycenę? W tej 'Normie' już wszystko będzie? Czy ceny mam wziąć z kosmosu?

Rozwiń  

jesli masz termin na piatek /nie wiem ile dni miałeś na zrobienie.../
to prawdopodobnie chodzi o częsciowe "bujanie w chmurach"
czyli metry i ceny z sufitu /choc zw jakiś granicach zblizonych do realu/
i pokazanie zasady, ze wiesz jak to sie robi
więc wypunktuj to co trzeba zrobic "z grubsza"
czyli
1. sciany zewnętrzne z ceramiki gr 38 cm = m2 ...
2. sciany działowe gr 12 cm = m2
3. nadproza prefabrykowane szt ...
4. otwory w scianach = szt ...
5. strop gestrozebrowy = m2 ...
6.obmurowanie wieńców /lub szalowanie/
7. zbrojenie wieńców, podciagów, zeber = ton ...
8. więźba dachowa = m3
9. łaty
9. folia
10. kontrłaty
11. dachówka /blachodachówka/
12. rynny
13. rury spustowe
14. wyłaz dachowy
15. osadzenie stolarki okiennej szt ...
16.osadzenie stolarki okiennej szt
a potem to co w srodku czyli tynki, szpalety, płytki scienne /elektryke i instalacje wod - kan. bym pominął
niech zrobi to branzysta icon_smile.gif/ malowanie ze szpachlowaniem, panele, wykładziny dywanowe, płytki posadzkowe, cokoliki, listwowanie i to z grubsza powinno wystarczyć


a ceny ...
przejdź do skepu/składu budowlanego/ albo kup broszurke SECOCENBUDU

i do roboty - masz mało czasu ...



Link do komentarza
  Cytat

No to nie wiem, ja się nie znam na tych sprawach, ale jak nie mam projektu i danych o parterze, to pewnie nie musi to być aż tak profesjonalnie zrobione.

Rozwiń  

Jak możesz nie wiedzieć? icon_wink.gif Jak się nie znasz na tych to czemu masz to robić? Czyżby student? icon_biggrin.gif
Najpierw musisz zaprojetkować to piętro wg wytycznych i potem kosztorysować - tutaj zastawiono pułapkę icon_wink.gif
Zapewne nie chodzi o realny kosztorys tylko o ogarnięcie ogółu prac, poszczególnych etapów... ceny możesz sobie założyć (tylko to napisz) - i do roboty, bo dziś już czwartek icon_smile.gif
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Naturalny wygląd Podkreśla strukturę drewna – słoje i naturalne usłojenie stają się bardziej widoczne i wyraziste. Matowe lub satynowe wykończenie – wygląda bardziej naturalnie niż połysk lakieru. Oddychająca powierzchnia Drewno zachowuje zdolność do oddychania, co pomaga w regulacji wilgotności w pomieszczeniu. Mniejsze ryzyko wypaczeń przy zmianach temperatury i wilgotności. Łatwa konserwacja i naprawa Nie trzeba cyklinować całej podłogi przy uszkodzeniu – można punktowo odnowić fragment. Regularna konserwacja (np. środkiem do pielęgnacji olejowosków) wydłuża żywotność wykończenia. Przyjemność użytkowania Ciepłe i przyjemne w dotyku – idealne dla osób chodzących boso lub z małymi dziećmi. Mniej śliskie niż lakierowane podłogi. Ekologia i zdrowie Produkty olejowoskowe są często na bazie naturalnych olejów i wosków – bezpieczne dla zdrowia. Brak intensywnego zapachu chemii, przyjazne alergikom.   Osmo to jedna z najbardziej znanych marek oferujących wysokiej jakości olejowoski do podłóg drewnianych (i nie tylko). Produkty tej firmy są bardzo cenione zarówno przez profesjonalistów, jak i osoby samodzielnie wykańczające wnętrza.
    • Zgadza się, dlatego uważam że w skrajnych przypadkach, czyli pewnie dwie noce w roku lepiej dogrzać grzałką, niż przepłacać za większą pompę i martwić się o taktowanie. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Mam człowieka na miejscu. Będzie obserwował.
    • Dziś po południu test obciążeniowy z tego co mi tutaj alert pogodowy wysyła.  
    • To nie do końca tak. Po pierwsze T-CAP nie są jedynymi pompami na rynku, które utrzymują nominalną moc grzewczą w skrajnie niskich temperaturach (-20°C lub mniej). Ale inne o takiej charakterystyce są od nich wyraźnie droższe.  Po drugie, zdolność do utrzymywania mocy nominalnej w trudnych warunkach nie oznacza większej skłonności do taktowania. W praktyce jest wręcz odwrotnie. Taka pompa jest w stanie utrzymać moc nominalną w całym przewidywanym zakresie pracy (mniej więcej od -20 do +15°C). Ale równocześnie to i tak są pompy inwerterowe, czyli z możliwością automatycznego dostosowywania mocy do chwilowych potrzeb. Dla większości pomp powietrze/woda minimum to 30%. Czyli pompa nominalnie np. 9 KW jest w stanie działać w sposób ciągły już z mocą ok. 3 kW.  Natomiast w typowych pompach, których moc spada wraz ze spadkiem temperatury zewnętrznej, też mamy nominalnie np. 9 kW. Ale osiągane dopiero np. przy +7°C na zewnątrz. Natomiast przy -10°C taka pompa będzie miała np. 5-6 kW mocy. Właśnie wtedy będzie potrzebne użycie grzałek. Natomiast przy wysokiej temperaturze zewnętrznej i tak potrzebne będzie wykorzystanie funkcji inwertera. Ale co się stanie, jeżeli wiedząc o spadku mocy wraz z temperaturą zewnętrzną, zdecydujemy się na pompę nominalnie już nie 9 lecz 12 kW? Wtedy powyżej 0°C zakresu regulacji mocy może już zabraknąć.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...