Skocz do zawartości

poromur 44 fitrmy "Jopek"


Recommended Posts

Napisano
Witam
mam zamiar w przyszłym roku rozpocząć budowę domu. Zastanawiam sie czy wykonanie scian zewnętrznych pustakami Poromur 44 P+W (z zaprawą ciepłochronną) zda egzamin.
Proszę o opinie, w szczególności proszę o opinie właścicieli domu o takim bądź podobnym rozwiązaniu.
Z góry dziekuję za wszelkie wypowiedzi.
Pozdrawiam
Adam
Napisano
Na temat ścian zewnętrznych polecamy artykuł z Budujemy Dom pt. Cegły i bloczki.

Artykuł znajduje się w archiwum internetowym Budujemy Dom dostępny pod linkiem https://budujemydom.pl/bd/artykuly/300/
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Cytat

Witam
mam zamiar w przyszłym roku rozpocząć budowę domu. Zastanawiam sie czy wykonanie scian zewnętrznych pustakami Poromur 44 P+W (z zaprawą ciepłochronną) zda egzamin.
Proszę o opinie, w szczególności proszę o opinie właścicieli domu o takim bądź podobnym rozwiązaniu.
Z góry dziekuję za wszelkie wypowiedzi.
Pozdrawiam
Adam



Jopek jest tak krzywy, że później będziesz musiał nadłożyć sporo tynku, aby ściany wyprowadzić. Pomijam, że będą trudności z samym układaniem pustaków na pióro i wpust, bo niekoniecznie będą pasować. Poza tym deklarowana ciepłochronność ze względu na jakość materiału może istotnie odbiegać od rzeczywistej, szczególnie materiału z różnych akcji promocyjnych.
Napisano
Nie, poszukuję właściwego materiału na ściany dla swojego domu. Jopka odradził mi znajomy budowlaniec, ja tylko poszedłem na jedną z budów, gdzie stosuje się jego materiały i stwierdziłem, że ściana jest nierówna na 2 cm i to przynajmniej nie z powodu złego wykonawstwa. Poprostu taki materiał i trzeba będzie nadrzucić tynku, aby ją wyrównać.
  • 5 miesiące temu...
Napisano
Cytat

Witam
mam zamiar w przyszłym roku rozpocząć budowę domu. Zastanawiam sie czy wykonanie scian zewnętrznych pustakami Poromur 44 P+W (z zaprawą ciepłochronną) zda egzamin.
Proszę o opinie, w szczególności proszę o opinie właścicieli domu o takim bądź podobnym rozwiązaniu.
Z góry dziekuję za wszelkie wypowiedzi.
Pozdrawiam
Adam


Witam.Chciałbym panu odradzić pustaki z Jopka(choć są tańsze).Właśnie we wrześniu tamtego roku budowałem dom z tych pustaków(36 P+W).Marnota.Nierówne i na dodatek za bardzo palone(sin0ciemny kolor).Sąsiad budował z Winebergera 44 P+W i okazało się ,że są krzywsze od moich.Za to nie szersze o 2 cm.Na tyle palet co kupiłem to zdarzyły się dwie palety , że były szersze.On na dzień dzisiejszy nie ociepla budynku,dowie się po zimie.Ja natomiast mam zamiar w tym roku ocieplic dom 10 cm watą.Pozdrawiam.Artur
Napisano
pustaki ceramiczne jakiej firmy by nie były nigdy nie będą idealnie równe - one są równe przed włożeniem do pieca, uzyskanie ściany idealnie równej zapewniają bloczki z YTONGA, na nie można bezpośrednio przyklejać np. płytki ceramiczne, ale niektórzy na słowa "beton komórkowy" dostają alergii
Gość T.  Brzęczkowski
Napisano
Małe ma znaczenie dla opłat z czego budujesz tylko jak izolujesz. Skuteczna izolacja to min. 30 cm styropianu w podłodze 30 wełny w ścianie i w dachu. wsparte rekuperatorem. Obiża to koszt budowy domu i uniezależnia od "awantur " z gazem, czy podatkami kominowymi.
Napisano
a może być zamiast wełny 30 cm (lub nawet więcej, np. 40 cm) styropianu na ścianie - będzie trochę taniej
Gość Gość
Napisano
Teraz realizujemy dom "pilica" gdzie jest 40 cm w ścianie podłodze i dachu , biura architeków APO. #0 cm to jest aktualna norma (BBR 2006) a wiadomo, że norma oznacze ,że gorzej się nie powinno lepiej zawsze mozna.
Gość T.  Brzęczkowski
Napisano
Przepraszam #0 to40 cm
Gość Guest_T. Brzęczkowski_*
Napisano
#0 to 30 cm
Napisano
panie brzęczkowski pytałem pana w innym temacie jakie pan stosuje przekroje krokiew że ociepla pan dach 30 cm warstwa wełny? tam nie uzyskałem odpowiedzi, więc może tu się dowiem.
pozdrawiam marcin@bmwauto.pl
Gość Guest_T. Brzęczkowski_*
Napisano
Ja nie stosuję tylko architekci. Ja piszę tylko jaka grubość powinna być by mało płacić i obiżyć koszty budowy(to kiedyś) a teraz jakie są normy www.isover.se/sw5722.asp 0.08 W/m2 x C
Zaś ja bym dobił łaty by sie 50 cm zmieściło.
  • 2 tygodnie temu...
Gość wentylek
Napisano
Rozumiem Marcin, że znasz sporo osób, które skarżą się, że płacą zbyt małe rachunki za ogrzewanie i nie wiedzą co z tym problemem zrobić, komu nadwyżkę przekazać. Jestem święcie przekonany, że jakość izolacji i wentylacji domu przekłada się na wysokość rachunków. Zauważ, zerowy odzew w ostatniej rubryce tego forum na apel Brzęczkowskiego by architekci podawali zużycie energii projektowanych domów (E - kWh/m2 rocznie). Przecież taki parametr jest bardzo ważny. Prosty przykład samochody (domniemuję twój konik) czy jakaś marka w danych techniczych pomija zużycie w l/100km???
Gość wentylek
Napisano
Już nie zobaczysz Marcinie, bo to podstawowe pytanie zadawane, przez Brzęczkowskiego zastało właśnie wykasowane. A wiesz dlaczego?? żaden z domów KLANU nie zbliża się nawet do normatywnej emisji ciepła.!!!
Gość T. Brzeczkowski
Napisano
Fakt!!! (Co na to Redakcja forum BD? Wyleciało moje pytanie o przewidywane przez autorów projektów domów roczne zużycie energii (E) w przeliczeniu na m2 . Ale widzę, że tylko ja o tym piszę, czy naprawdę nikogo to nie obchodzi PRZED BUDOWĄ???! Bo to, że obchodzi potem, to wiem z doświadczenia, ale ci co już domy mają na forum nie zaglądają.
Napisano
dobrze, że od przyszłego roku zgodnie z przepisami każdy budynek będzie musiał posiadać paszport energetyczny - będzie wiadomo do jakiej klasy energetycznej zostanie zakwalifikowany dany budynek i jakie jest jego roczne zapotrzebowanie na energię, szkoda tylko, że nie do końca wiadomo kto i na jakiej podstawie te paszporty będzie wyawał, ale może do końca roku ustawodawca zdąży to w końcu doprecyzować
Gość T.  Brzęczkowski
Napisano
Miało to być od stycznia tego roku. Ale pewnie skończy się na prostych rozwiązaniach. Czyli określona ilość ciepła po normalnej cenie, wszystko co powyżej po zawyzonej cenie. No i oczywiście niemożliwość korzystania z "ciepła pozalicznikowego"
Ale szczerze, to liczyłem na odzew projektantów w/w domów.
Gość Gość
Napisano
Cytat

Miało to być od stycznia tego roku. Ale pewnie skończy się na prostych rozwiązaniach. Czyli określona ilość ciepła po normalnej cenie, wszystko co powyżej po zawyzonej cenie. No i oczywiście niemożliwość korzystania z "ciepła pozalicznikowego"
Ale szczerze, to liczyłem na odzew projektantów w/w domów.



Ale najciekawszy jest sposób (na razie propozycja) wyliczania zapotrzebowania na ciepło: porównuje się projekt/gotowy budynek z hipotetycznym (wytworem umysłu audytora energetycznego) i podaje procentowo o ile jest ten budynek gorszy czy lepszy. Sam autyt ma kosztować ok. 1500-2000zł. Wymagać się go będzie dla wszystkich budynków nowobudowanych oraz starych sprzedawanych/wynajmowanych. Cool!
Gość Wentylek
Napisano
Gdyby tylko audyt energetyczny istniał...? Bo 1500 zł za pic na wodę KAPE...?
Napisano
producent samochodów nie pomija podania zużycia paliwa na 100km, ale je zaniża i domniemam, iz w branży budowlanej tez tak jest. zreszta spalanie auta zalezy od sposobu uzytkowania co równiez jest zasadą w budownictwie. wyczytałem gdzies ze izolacja powyżej 20cm jest juz nieopłacalna w stosunku do oszczędnosci na ogrzewaniu. nie wiem czy to prawda, ale nie popadajmy w "owczy pęd", bo za dwa lata będziemy ocieplać domy 100cm warstwa steropianu czy wełny. wiadomo przeciez że 30 cm lepiej izoluje dom niz 20cm, ale już 30 cm to mało w porównaniu z 40cm ocieplenia. mozna tak w nieskończoność, tylko co to daje. jeśłi trzymamy sie tematu motoryzacyjnego to dwa identyczne auta potrafią spalać benzyne w sposób zróżnicowany. różnice bywaja naprawde duże. tak tez jest i w domach. jeśłi ktoś lubi mieć w domu temperaturę 20 stopni, to z całą pewnoscia ucieknie mu mniej ciepła przez ściany niż komus kto lubi mieć 25 stopni. poza tym jakość okien, drzwi, ich ilość i usytuowanie ma ogromny wpływ na straty ciepła. dodatkowo wentylacja również ma wpływ na straty ciepła. oczywiscie że domownicy powinni miec wpływa na ilośc uciekającego ciepła, ale czy te kontrolę da się przekazać im w 100%?
pozdrawiam
Gość Guest_T. Brzęczkowski_*
Napisano
Producenci samochodów zaniżają, może i tak, ąle nie wszyscy, a domów nie podają wcale, więc nawet, życie nie jest w stanie zweryfikować oszustów. Poza tym różnice między zużyciem a katalogiem są do 10-15% , zaś domy od dyrektyw UE odstają do 500 %.
Napisano
Cytat

Producenci samochodów zaniżają, może i tak, ąle nie wszyscy, a domów nie podają wcale, więc nawet, życie nie jest w stanie zweryfikować oszustów. Poza tym różnice między zużyciem a katalogiem są do 10-15% , zaś domy od dyrektyw UE odstają do 500 %.


katalogowe spalanie mojego auta to połowa jego prawdziwego icon_smile.gif dyrektywy UE wogóle mnie nie interesują i nie są dla mnie żadnym odniesieniem.
pozdrawiam
Gość Gość
Napisano
To o co ci chodzi. Rorumiem dać w pedał 20l/100km dla kogoś radocha, ale przepłacać za ogrzewanie, domu bo izolowanie to dla mnie obciach...???. To pachnie sado...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Na czarno zaznaczyłem haki rynnowe, typ nakrokwiowy, to one będą podtrzymywać rynnę. Na czerwono zaś obróbki blacharskie. Na czerwono zaś obróbki blacharskie. Zastępuje się je czasem pasami papy, ale to mniej trwałe rozwiązanie.
    • W jakich warunkach mierzone? Przecież te wartości są zmienne, zależą chociażby od warunków atmosferycznych i nawet pory dnia. W normalnych warunkach, tym bardziej za lasem, tam winien być najwyżej dochodzący pomruk, do którego organizm ludzi szybko się przyzwyczaja i po kilkunastu minutach przestaje słyszeć i reagować. 
    • Cześć Wszystkim! Znalazłem idealny dom dla mnie, ale jest problem z hałasem, jakieś 150 metrów od domu za lasem (las zaznaczony na zielono) jest droga powiatowa. W domu jest w porządku, ale na działce, szczególnie od strony lasu, gdzie jest taras, kiedy przejeżdża głośniejszy samochód np. tir, hałas dochodzi do 57dB (35 kiedy nic nie jedzie - mierzone apką w telefonie) i to jest za dużo tzn. ten dzwięk mocno zakłóca spokój i irytuje. Na załączonym rysunku widać granicę działki, na której można postawić ogrodzenie. Jak widać z zaznaczonych punktów wysokościowych teren działki jest w wyrównany do około 10m za domem, po czym zaczyna się las i spadek, tzn. granica działki od strony hałaśliwej drogi (50m od domu) jest już 3 m poniżej poziomu domu, a sama droga 7m poniżej poziomu domu.   Zastanawiam się, czy i jaka jest możliwość wyciszenia go na własną rękę. Powiedzcie proszę, czy da się (przynajmniej mniej więcej) policzyć, jak wysokie miałoby być to ogrodzenie i o ile wygłuszyłoby działkę?
    • Najlepiej zwrócić się w tej sprawie do producentów styropapy. Oni mają takie tematy rozpracowane. Ja kiedyś miałem styczność z producentem płyty warstwowej i oni nawet w folderach reklamowych wyjaśniali takie różne niuanse, jak montaż okien, drzwi, rynien i wszelkich takich detali. Dlatego myślę, że u innych będzie podobnie.
    • Zgadza się, kierownik ma to wszystko nadzorować. I bierze za to odpowiedzialność.  Pytanie, od którego zaczął się cały wątek, zrozumiałem tak, że autor pytał jakie są możliwości wykonania szalunku w takiej sytuacji. Chodziło mi o pokazanie, że nie musi to być nic przesadnie trudnego. Osobiście skłaniałbym się właśnie ku podwieszeniu deskowania do belek i podparciu go stemplami. Pod względem wykonawczym nie jest to trudne. Ale całość prac ma z założenia nadzorować fachowiec na miejscu. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...