adam270176 Napisano 2 listopada 2005 Udostępnij #1 Napisano 2 listopada 2005 Witam mam zamiar w przyszłym roku rozpocząć budowę domu. Zastanawiam sie czy wykonanie scian zewnętrznych pustakami Poromur 44 P+W (z zaprawą ciepłochronną) zda egzamin. Proszę o opinie, w szczególności proszę o opinie właścicieli domu o takim bądź podobnym rozwiązaniu. Z góry dziekuję za wszelkie wypowiedzi. Pozdrawiam Adam Link do komentarza
Redakcja Napisano 2 listopada 2005 Udostępnij #2 Napisano 2 listopada 2005 Na temat ścian zewnętrznych polecamy artykuł z Budujemy Dom pt. Cegły i bloczki. Artykuł znajduje się w archiwum internetowym Budujemy Dom dostępny pod linkiem https://budujemydom.pl/bd/artykuly/300/ Link do komentarza
verto Napisano 22 grudnia 2005 Udostępnij #3 Napisano 22 grudnia 2005 Cytat Witam mam zamiar w przyszłym roku rozpocząć budowę domu. Zastanawiam sie czy wykonanie scian zewnętrznych pustakami Poromur 44 P+W (z zaprawą ciepłochronną) zda egzamin. Proszę o opinie, w szczególności proszę o opinie właścicieli domu o takim bądź podobnym rozwiązaniu. Z góry dziekuję za wszelkie wypowiedzi. Pozdrawiam Adam Rozwiń Jopek jest tak krzywy, że później będziesz musiał nadłożyć sporo tynku, aby ściany wyprowadzić. Pomijam, że będą trudności z samym układaniem pustaków na pióro i wpust, bo niekoniecznie będą pasować. Poza tym deklarowana ciepłochronność ze względu na jakość materiału może istotnie odbiegać od rzeczywistej, szczególnie materiału z różnych akcji promocyjnych. 1 Link do komentarza
Sławomir Napisano 22 grudnia 2005 Udostępnij #4 Napisano 22 grudnia 2005 Czyżby Pan pracował dla konkurencji? Link do komentarza
verto Napisano 22 grudnia 2005 Udostępnij #5 Napisano 22 grudnia 2005 Nie, poszukuję właściwego materiału na ściany dla swojego domu. Jopka odradził mi znajomy budowlaniec, ja tylko poszedłem na jedną z budów, gdzie stosuje się jego materiały i stwierdziłem, że ściana jest nierówna na 2 cm i to przynajmniej nie z powodu złego wykonawstwa. Poprostu taki materiał i trzeba będzie nadrzucić tynku, aby ją wyrównać. Link do komentarza
katarzynaG Napisano 3 czerwca 2006 Udostępnij #6 Napisano 3 czerwca 2006 Cytat Witammam zamiar w przyszłym roku rozpocząć budowę domu. Zastanawiam sie czy wykonanie scian zewnętrznych pustakami Poromur 44 P+W (z zaprawą ciepłochronną) zda egzamin.Proszę o opinie, w szczególności proszę o opinie właścicieli domu o takim bądź podobnym rozwiązaniu.Z góry dziekuję za wszelkie wypowiedzi.PozdrawiamAdam Rozwiń Witam.Chciałbym panu odradzić pustaki z Jopka(choć są tańsze).Właśnie we wrześniu tamtego roku budowałem dom z tych pustaków(36 P+W).Marnota.Nierówne i na dodatek za bardzo palone(sin0ciemny kolor).Sąsiad budował z Winebergera 44 P+W i okazało się ,że są krzywsze od moich.Za to nie szersze o 2 cm.Na tyle palet co kupiłem to zdarzyły się dwie palety , że były szersze.On na dzień dzisiejszy nie ociepla budynku,dowie się po zimie.Ja natomiast mam zamiar w tym roku ocieplic dom 10 cm watą.Pozdrawiam.Artur 1 Link do komentarza
Gość ! Napisano 3 czerwca 2006 Udostępnij #7 Napisano 3 czerwca 2006 pustaki ceramiczne jakiej firmy by nie były nigdy nie będą idealnie równe - one są równe przed włożeniem do pieca, uzyskanie ściany idealnie równej zapewniają bloczki z YTONGA, na nie można bezpośrednio przyklejać np. płytki ceramiczne, ale niektórzy na słowa "beton komórkowy" dostają alergii Link do komentarza
Gość T. Brzęczkowski Napisano 3 czerwca 2006 Udostępnij #8 Napisano 3 czerwca 2006 Małe ma znaczenie dla opłat z czego budujesz tylko jak izolujesz. Skuteczna izolacja to min. 30 cm styropianu w podłodze 30 wełny w ścianie i w dachu. wsparte rekuperatorem. Obiża to koszt budowy domu i uniezależnia od "awantur " z gazem, czy podatkami kominowymi. Link do komentarza
Gość ! Napisano 3 czerwca 2006 Udostępnij #9 Napisano 3 czerwca 2006 a może być zamiast wełny 30 cm (lub nawet więcej, np. 40 cm) styropianu na ścianie - będzie trochę taniej Link do komentarza
Gość Gość Napisano 3 czerwca 2006 Udostępnij #10 Napisano 3 czerwca 2006 Teraz realizujemy dom "pilica" gdzie jest 40 cm w ścianie podłodze i dachu , biura architeków APO. #0 cm to jest aktualna norma (BBR 2006) a wiadomo, że norma oznacze ,że gorzej się nie powinno lepiej zawsze mozna. Link do komentarza
Gość T. Brzęczkowski Napisano 3 czerwca 2006 Udostępnij #11 Napisano 3 czerwca 2006 Przepraszam #0 to40 cm Link do komentarza
Gość Guest_T. Brzęczkowski_* Napisano 3 czerwca 2006 Udostępnij #12 Napisano 3 czerwca 2006 #0 to 30 cm Link do komentarza
marcin@bmwauto. Napisano 4 czerwca 2006 Udostępnij #13 Napisano 4 czerwca 2006 panie brzęczkowski pytałem pana w innym temacie jakie pan stosuje przekroje krokiew że ociepla pan dach 30 cm warstwa wełny? tam nie uzyskałem odpowiedzi, więc może tu się dowiem.pozdrawiam marcin@bmwauto.pl Link do komentarza
Gość Guest_T. Brzęczkowski_* Napisano 5 czerwca 2006 Udostępnij #14 Napisano 5 czerwca 2006 Ja nie stosuję tylko architekci. Ja piszę tylko jaka grubość powinna być by mało płacić i obiżyć koszty budowy(to kiedyś) a teraz jakie są normy www.isover.se/sw5722.asp 0.08 W/m2 x CZaś ja bym dobił łaty by sie 50 cm zmieściło. Link do komentarza
marcin@bmwauto. Napisano 13 czerwca 2006 Udostępnij #15 Napisano 13 czerwca 2006 jeśli sa architekci, którzy projektują takie warstwy ocieplenia to warto by ich wysłać .. nie wiem gdzie. może na arktykę.pozdrawiam Link do komentarza
Gość wentylek Napisano 13 czerwca 2006 Udostępnij #16 Napisano 13 czerwca 2006 Rozumiem Marcin, że znasz sporo osób, które skarżą się, że płacą zbyt małe rachunki za ogrzewanie i nie wiedzą co z tym problemem zrobić, komu nadwyżkę przekazać. Jestem święcie przekonany, że jakość izolacji i wentylacji domu przekłada się na wysokość rachunków. Zauważ, zerowy odzew w ostatniej rubryce tego forum na apel Brzęczkowskiego by architekci podawali zużycie energii projektowanych domów (E - kWh/m2 rocznie). Przecież taki parametr jest bardzo ważny. Prosty przykład samochody (domniemuję twój konik) czy jakaś marka w danych techniczych pomija zużycie w l/100km??? Link do komentarza
Gość wentylek Napisano 13 czerwca 2006 Udostępnij #17 Napisano 13 czerwca 2006 Już nie zobaczysz Marcinie, bo to podstawowe pytanie zadawane, przez Brzęczkowskiego zastało właśnie wykasowane. A wiesz dlaczego?? żaden z domów KLANU nie zbliża się nawet do normatywnej emisji ciepła.!!! Link do komentarza
Gość T. Brzeczkowski Napisano 14 czerwca 2006 Udostępnij #18 Napisano 14 czerwca 2006 Fakt!!! (Co na to Redakcja forum BD? Wyleciało moje pytanie o przewidywane przez autorów projektów domów roczne zużycie energii (E) w przeliczeniu na m2 . Ale widzę, że tylko ja o tym piszę, czy naprawdę nikogo to nie obchodzi PRZED BUDOWĄ???! Bo to, że obchodzi potem, to wiem z doświadczenia, ale ci co już domy mają na forum nie zaglądają. Link do komentarza
Gość ! Napisano 14 czerwca 2006 Udostępnij #19 Napisano 14 czerwca 2006 dobrze, że od przyszłego roku zgodnie z przepisami każdy budynek będzie musiał posiadać paszport energetyczny - będzie wiadomo do jakiej klasy energetycznej zostanie zakwalifikowany dany budynek i jakie jest jego roczne zapotrzebowanie na energię, szkoda tylko, że nie do końca wiadomo kto i na jakiej podstawie te paszporty będzie wyawał, ale może do końca roku ustawodawca zdąży to w końcu doprecyzować Link do komentarza
Gość T. Brzęczkowski Napisano 14 czerwca 2006 Udostępnij #20 Napisano 14 czerwca 2006 Miało to być od stycznia tego roku. Ale pewnie skończy się na prostych rozwiązaniach. Czyli określona ilość ciepła po normalnej cenie, wszystko co powyżej po zawyzonej cenie. No i oczywiście niemożliwość korzystania z "ciepła pozalicznikowego"Ale szczerze, to liczyłem na odzew projektantów w/w domów. Link do komentarza
Gość Gość Napisano 15 czerwca 2006 Udostępnij #21 Napisano 15 czerwca 2006 Cytat Miało to być od stycznia tego roku. Ale pewnie skończy się na prostych rozwiązaniach. Czyli określona ilość ciepła po normalnej cenie, wszystko co powyżej po zawyzonej cenie. No i oczywiście niemożliwość korzystania z "ciepła pozalicznikowego"Ale szczerze, to liczyłem na odzew projektantów w/w domów. Rozwiń Ale najciekawszy jest sposób (na razie propozycja) wyliczania zapotrzebowania na ciepło: porównuje się projekt/gotowy budynek z hipotetycznym (wytworem umysłu audytora energetycznego) i podaje procentowo o ile jest ten budynek gorszy czy lepszy. Sam autyt ma kosztować ok. 1500-2000zł. Wymagać się go będzie dla wszystkich budynków nowobudowanych oraz starych sprzedawanych/wynajmowanych. Cool! Link do komentarza
Gość Wentylek Napisano 15 czerwca 2006 Udostępnij #22 Napisano 15 czerwca 2006 Gdyby tylko audyt energetyczny istniał...? Bo 1500 zł za pic na wodę KAPE...? Link do komentarza
marcin@bmwauto. Napisano 16 czerwca 2006 Udostępnij #23 Napisano 16 czerwca 2006 producent samochodów nie pomija podania zużycia paliwa na 100km, ale je zaniża i domniemam, iz w branży budowlanej tez tak jest. zreszta spalanie auta zalezy od sposobu uzytkowania co równiez jest zasadą w budownictwie. wyczytałem gdzies ze izolacja powyżej 20cm jest juz nieopłacalna w stosunku do oszczędnosci na ogrzewaniu. nie wiem czy to prawda, ale nie popadajmy w "owczy pęd", bo za dwa lata będziemy ocieplać domy 100cm warstwa steropianu czy wełny. wiadomo przeciez że 30 cm lepiej izoluje dom niz 20cm, ale już 30 cm to mało w porównaniu z 40cm ocieplenia. mozna tak w nieskończoność, tylko co to daje. jeśłi trzymamy sie tematu motoryzacyjnego to dwa identyczne auta potrafią spalać benzyne w sposób zróżnicowany. różnice bywaja naprawde duże. tak tez jest i w domach. jeśłi ktoś lubi mieć w domu temperaturę 20 stopni, to z całą pewnoscia ucieknie mu mniej ciepła przez ściany niż komus kto lubi mieć 25 stopni. poza tym jakość okien, drzwi, ich ilość i usytuowanie ma ogromny wpływ na straty ciepła. dodatkowo wentylacja również ma wpływ na straty ciepła. oczywiscie że domownicy powinni miec wpływa na ilośc uciekającego ciepła, ale czy te kontrolę da się przekazać im w 100%?pozdrawiam Link do komentarza
Gość Guest_T. Brzęczkowski_* Napisano 16 czerwca 2006 Udostępnij #24 Napisano 16 czerwca 2006 Producenci samochodów zaniżają, może i tak, ąle nie wszyscy, a domów nie podają wcale, więc nawet, życie nie jest w stanie zweryfikować oszustów. Poza tym różnice między zużyciem a katalogiem są do 10-15% , zaś domy od dyrektyw UE odstają do 500 %. Link do komentarza
marcin@bmwauto. Napisano 16 czerwca 2006 Udostępnij #25 Napisano 16 czerwca 2006 Cytat Producenci samochodów zaniżają, może i tak, ąle nie wszyscy, a domów nie podają wcale, więc nawet, życie nie jest w stanie zweryfikować oszustów. Poza tym różnice między zużyciem a katalogiem są do 10-15% , zaś domy od dyrektyw UE odstają do 500 %. Rozwiń katalogowe spalanie mojego auta to połowa jego prawdziwego dyrektywy UE wogóle mnie nie interesują i nie są dla mnie żadnym odniesieniem.pozdrawiam Link do komentarza
Gość Gość Napisano 16 czerwca 2006 Udostępnij #26 Napisano 16 czerwca 2006 To o co ci chodzi. Rorumiem dać w pedał 20l/100km dla kogoś radocha, ale przepłacać za ogrzewanie, domu bo izolowanie to dla mnie obciach...???. To pachnie sado... Link do komentarza
Recommended Posts
Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować
Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz
Utwórz konto
Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!
Zarejestruj nowe kontoZaloguj się
Masz już konto? Zaloguj się.
Zaloguj się