Skocz do zawartości

Czy możliwy jest podział działki rolnej na kilka siedliskowych?


Recommended Posts

Witam!
Chce sprzedać działkę rolną. W sprzedaży pośredniczy biuro obrotu nieruchomościami. Działka ma powierzchnię 1,74 ha, szerokość od ulicy około 56 m, położona na wsi, istnieje aktualny plan zagospodarowania przestrzennego w którym jest mowa o możliwości zabudowy w odległości do 60 m od osi jezdni.
Dziś byli u mnie państwo z biura wraz z potencjalnym nabywcą i w rozmowie wyszedł wątek podziału.
A mianowicie ludzie z biura stwierdzili że jako rolnik (opłacam KRUS ze względu na te 1,74 ha) mogła bym podzielić grunt znajdujący się poza obszarem zabudowy na działki siedliskowe (3000 m2), wystąpić o pozwolenia na budowę dla tych działek i je z zyskiem sprzedać, oczywiście wzdłuż granicy głównej działki wytyczyć drogę dojazdową. Tyle w skrócie. Jednak jakoś mnie to nie przekonuje. Proszę o odpowiedź, czy Państwa zdaniem to możliwe?? I jakie warunki musiała bym spełnić? Z góry dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam icon_smile.gif
Link do komentarza
Przy obecnym stanie prawnym już sam zapis w MPZP wyklucza możliwość zabudowy w odległości większej niż 60 m od istniejącej drogi. Ponadto zabudowa siedliskowa dopuszczalna jest jedynie w przypadku, gdy grunt należy do rolnika prowadzącego gospodarstwo rolne. W innych przypadkach zabudowy konieczne jest odrolnienie gruntu - a jak wynika z MPZP teren przeznaczono na cele rolnicze a nie budowlane więc zmiana przeznaczenia działki nie będzie możliwa.
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To chyba chybiony i fałszywy argument, bo klimatyzator jednak dmucha powietrzem zagrzanym do o wiele wyższej temperatury niż te 22 stopnie, chcąc osiągnąć zadaną temperaturę i pewnie to jest o wiele wyższa temperatura niż 30 st. Nie mierzyłem ale tak na wyczucie to znacznie przkracza trzydziestkę. Więc to akurat w drugą stronę działa, jeśli chodzi o tę "róznicę temperatur", czyli na korzyść hydrauliki. 
    • Ogrzewanie hydrauliczne, które występuje w 99% nowych polskich domach jest mniej efektywne i droższe niż bezpośrednie ogrzewanie pompą powietrze-powietrze, bo COP zależy od różnicy temperatur, a wodę trzeba ogrzać do ok 30°C, za powietrze do 22°. Proponuję zainteresować się systemem HVAC. V-wentylacja z odzyskiem ciepła wykonana pod ilość mieszkańców, a nie na kubaturę. Musi być, gdy chcemy używać klimatyzacji, bo latem przy chłodzeniu wentylacja grawitacyjna nie działa i oddychamy coraz bardziej zużytym powietrzem, co prowadzi do różnych dolegliwości. AC- jakość powietrza, za którą odpowiadają rewersyjne pompy ciepła (klimatyzatory). Temperatura cały rok, a wilgotność, która tworzy zaduch latem (tryb dry). H- ogrzewanie, czyli w przypadku, gdy klimatyzacja nie da rady (zazwyczaj kilka dni w roku) do uruchamiają się maty grzewcze. Ogrzewanie oporowe to COP 1, ale ono jest w tym systemie tylko wspomaganiem na wypadek ekstremalnych mrozów, awarii, czy dla komfortu, gdy ktoś chce bardziej dogrzać pokój. Poza tym pompy ciepła wciąż działają, więc zużycie jest śladowe. Dlaczego potrzebne są maty? Czy nie można dobrać większej mocy klim? Chodzi o to, że sezon grzewczy trwa ponad pół roku, a średnia temperatura w tym czasie w ostatnich latach to +5C i wciąż rośnie. Jeśli pompa będzie za duża to przez większość sezonu będzie działać on-off i łączne zużycie wyjdzie 2-3x większe. Jeśli rekuperacja jest zrobiona zgodnie ze sztuką, czyli działa na 20-30m3//osobę to klimy 30W/m2 są wystarczające. Cały system wychodzi przy okazji najtaniej i zapewnia zużycie poniżej 15kWh/m2. Ponadto warto wiedzieć, że powietrze nawiewane z anemostatów po odzysku ciepła jest tylko o kilka stopni chłodniejsze od domowego. Gdy podajemy je z góry to zapobiega ścieleniu się ciepłego przy suficie, a samo zanim opadnie zdąży się ogrzać. Daje to komfort w strefie przebywania ludzi. System musi być kompletny i dobrze przemyślany. 
    • A stoją zapewne obok siebie... więc jak zrobi się z nich  "kątownik" - będą stały jeszcze stabilniej...
    • Może być różnie, bo one są dość wiotkie. Zależy też, jak równa jest posadzka w garażu.
    • Komentarz dodany przez G: Beton nie kosztuje 200-250. Ceny z przed pandemi
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...