Skocz do zawartości

system alarmowy


bobu62

Recommended Posts

Napisano
Polecam dobry system alarmowy.
Przemyślany i dobrze dopasowany do obiektu, a także poprawnie zainstalowany.
Taki, który spełni zadanie mu stawiane (wiesz jakie?!) i nie będzie kłopotliwy w obsłudze.

Adam M.
Napisano
Cytat

Polecam dobry system alarmowy.
Przemyślany i dobrze dopasowany do obiektu, a także poprawnie zainstalowany.
Taki, który spełni zadanie mu stawiane (wiesz jakie?!) i nie będzie kłopotliwy w obsłudze.

Adam M.


Ano właśnie dlatego pytam o Boscha bo z opisu, instrukcji montażu i obsługi spełnia wszystkie warunki ktore opisałeś.
Napisano
Cytat

Ano właśnie dlatego pytam o Boscha bo z opisu, instrukcji montażu i obsługi spełnia wszystkie warunki ktore opisałeś.



Rozumiem, że dla Ciebie jej obsługa jest przyjazna.
To teraz trzeba zaprojektować poprawnie ten system alarmowy.
A potem zrealizować ten projekt w oparciu o tę centralę.

Na najlepszej, najprzyjaźniejszej centrali da się postawić niesprawny system...

Adam M.
Napisano
Cytat

Rozumiem, że dla Ciebie jej obsługa jest przyjazna.
To teraz trzeba zaprojektować poprawnie ten system alarmowy.
A potem zrealizować ten projekt w oparciu o tę centralę.

Na najlepszej, najprzyjaźniejszej centrali da się postawić niesprawny system...

Adam M.



Co racja to racja zły projekt załatwi najlepsza centralę. Ale to osobny temat. Skupmy sie na ocenie samej cetrali z peryferiami. Może ktoś ma już doswiadczenia jakieś.
Napisano
Cytat

Dobra...
Podaj typ i model.
Poszukam co da się o niej powiedzieć.

Jaki duży planujesz system?
Ile linii?
Ile ma ta centrala?

Adam M.



Easy Series
max 32
ja potrzebuje 10 linii
Napisano
Cytat

Easy Series
max 32
ja potrzebuje 10 linii



Oglądałeś jakąś DSC? (Kanadyjskie, Digital Security Control)
Przyjazne i cenowo i dla użytkownika.
W klawiaturze jest linia dodatkowa a na płycie jest 8 linii.
Dasz dwie klawiatury (drzwi i piętro) i masz swoje 10.

A za tą to poszperam...
Adam M.
Napisano
Cytat

Oglądałeś jakąś DSC? (Kanadyjskie, Digital Security Control)
Przyjazne i cenowo i dla użytkownika.
W klawiaturze jest linia dodatkowa a na płycie jest 8 linii.
Dasz dwie klawiatury (drzwi i piętro) i masz swoje 10.

A za tą to poszperam...
Adam M.


DSC mówisz - poszukam, pomyślę
Dzieki za podpowiedź
Napisano
Cytat

Polecam dobry system alarmowy.
Przemyślany i dobrze dopasowany do obiektu, a także poprawnie zainstalowany.
Taki, który spełni zadanie mu stawiane (wiesz jakie?!) i nie będzie kłopotliwy w obsłudze.

Adam M.



Witam
W czasie wizyty w Twojej "krzemowej dolinie" (to ze wzgledu na ilość nagromadzonego sprzętu i pentencjału intelektualnego na m2 powierzchni warsztatu icon_wink.gif) debatowaliśmy głównie o wentylacji, ale na koniec przeszliśmy na alarmy. Przekonywałeś mnie, że czujki typu PIR czy podobne nie mają sensu i lepsze są wstrząsowe na oknach i drzwiach. Czy w takim przypadku w ogóle zrezygnować z czujek wykrywających ruch, czy też stosować je razem? Myślę, że temat jest na tyle ciekawy, że inni forumowcze też by chętnie poznali Twoje zdanie na ten temat.
BTW. Przeglądałem trochę net i wpadła mi w oko czujka wstrząsowa Optex Vibro. Czy jest OK? Jeśli tak, to czy Wiesz może jak się ją podłącza - standardowo (6 przewodów) czy jakoś bardziej inteligentnie (jakać magistrala cy cuś...). Na tym etapie remontu mogę jeszcze bez problemu kłaść przewody, więc chętnie bym się dowiedział

Andrzej B.
Napisano
O.K.
Kilka słów o tym jak się włamać komuś do domu...

Włamywanie się to też jakiś sposób na życie.. Są tacy, co żyją z włamań.
Aby gdzieś wleźć, jak się nie ma klucza (przy założeniu, że wszystkie okna i drzwi są zamknięte) trzeba takie zamknięcie sforsować.
Przekuwanie się przez ściany to bardzo trudna praca. Lepiej wytłuc okno czy rozwalić zamek w drzwiach.
Można tez okno wyważyć, wyciąć szybę czy starać się zwiercić wkładkę w drzwiach (są wkładki odporne na zwiercanie!).
Co by nie gadał - trzeba tego okna czy drzwi dotknąć I TO JAKIMŚ NARZĘDZIEM!!!

Istnieją czujki sejsmiczne, wykrywacze drgań.
Są też i takie, które te drgania potrafią rozróżniać i nie reagują na drgania "normalne" (od przejeżdżających samochodów itp).
Jeżeli na oknach i drzwiach poprzymocowujemy takie czujki, jeżeli zastosujemy takie nieco "lepsze", które się "umieją uczyć" tła - to możemy nie montować (nie musimy montować) czujek przestrzennych we wnętrzach.
Bo?
Bo one podniosą alarm, jak jakieś bydlę już skrzywdzi nasze okno czy drzwi i pokaże jej swą paskudną mordę włamywacza...
Do tego, jak załączymy alarm, to spokojnie korzystamy z wszelkich pomieszczeń wcale nie pamiętając co i gdzie jest załączone i co należy wyłączyć w drodze do lodówki czy kibelka w środku nocy...

Nie są jakoś przesadnie drogie.
Podłącza się je jak każdą inną czujkę do dowolnej centrali.

Ale....
Jeszcze się tak nie zdarzyło, aby jakikolwiek alarm kogokolwiek i kiedykolwiek ochronił przed włamaniem czy stratami!!!
Alarm to system wskazujący NIEUPRAWNIONE WEJŚCIE tam, gdzie jest "zamknięte" dla postronnych.
Sygnalizuje taki stan i powiadamia kogo mu kazali.
CHRONIĄ I ZABEZPIECZAJĄ LUDZIE!
Dlatego dobrze jest mieć monitoring i współpracę z jaką firmą ochroniarską, która w razie zadziałania alarmu przyśle grupę interwencyjną, a ta pogoni intruza...

Adam M.
Napisano
Dziękuję bardzo !!!
Nie liczyłem na aż tak szybką odpowiedź. Była chyba szybsza niż reakcja grupy interwencyjnej po wyzwoleniu alarmu icon_wink.gif

Andrzej B.
Napisano
Bardzo czesto wlamania dokonuje sie przez okna polaciowe, ktore sa ogolnie slabsze i latwiej je otworzyc sila niz te na scianach. Zlodzieje o tym wiedza a wlasciciele mysla, ze po dachu to nikt nie bedzie chodzil i zostawiaja slaby punkt.
Dobre sa tez kontraktony w oknach, mozna zwierzaka zostawic w domu nie wlaczajac czujek PIR
Napisano
Cytat

Bardzo czesto wlamania dokonuje sie przez okna polaciowe, ktore sa ogolnie slabsze i latwiej je otworzyc sila niz te na scianach. Zlodzieje o tym wiedza a wlasciciele mysla, ze po dachu to nikt nie bedzie chodzil i zostawiaja slaby punkt.
Dobre sa tez kontraktony w oknach, mozna zwierzaka zostawic w domu nie wlaczajac czujek PIR




sypią się tak często jak tegoroczny śnieg icon_wink.gif
Napisano
Cytat

Słyszałem dużo dobrego, ale nie żeby się tak sypały. Sam stosuje Boscha.



Lubię CTC, choć są dość masywne (chyba Bonelli Sistemi).
Raz mi taki kontaktron padł (bo dostał sporym młotkiem...).

Bardzo lubiłem HMW12.
Takie czujki...
Widzą przez ściany, bo to mikra fala (bez PIRa).
Adam M.
Napisano
Cytat

Lubię CTC, choć są dość masywne (chyba Bonelli Sistemi).
Raz mi taki kontaktron padł (bo dostał sporym młotkiem...).

Bardzo lubiłem HMW12.
Takie czujki...
Widzą przez ściany, bo to mikra fala (bez PIRa).
Adam M.


A co sadzisz o czujkach dualnych?
Napisano
Generalnie - dobra rzecz!
Stosuję w trudniejszych warunkach.
Małe zwierzęta, garaż z nieszczelnymi drzwiami, kotłownia....

Na zwierzaki na razie nic lepszego od Bravo6 (DSC) nie wymyślili....
Tymi czujkami da się zignorować wilczurka...

Adam M.
Napisano
Cytat

Generalnie - dobra rzecz!
Stosuję w trudniejszych warunkach.
Małe zwierzęta, garaż z nieszczelnymi drzwiami, kotłownia....

Na zwierzaki na razie nic lepszego od Bravo6 (DSC) nie wymyślili....
Tymi czujkami da się zignorować wilczurka...

Adam M.


No właśnie zapytałem z myślą o zwierzaku.
Napisano
Duale mogą "nie widzieć" około 12-15kg wody biegającej w jakim sierściuchu po domu.
(tak piszą)
Do około 10kg nawet to się sprawdza.
Koty czasem robią kawały, jak im się zachce po meblach połazić.
Bravo 6 nie widzi ptaszysk, myszy, szczurków a nawet sporych psów (do 35kg).
Stosowałem w magazynach ziarna siewnego i bardzo dobrze się sprawdzały.

Adam M.
  • 3 tygodnie temu...
Napisano (edytowany)
A namiar na czujkę wstrząsową (sejsmiczną) Jablotronu, koniecznie bezprzewodową? Do systemu profi...
Sprawdzałam na stronie Jablotronu, ale tam głównie kontraktony a opisane tak, ze się trzeba domyśleć. Czy mam rozumieć, że potrzeba mi tego : JA-60B Bezprzewodowa czujka zbicia szkła ? I gdzie się to przyczepia - do ramy?

A co to jest? CT-01 NOWOŚĆ Czujka rolet... ? Piszą -wewnętrzna- a rolety są na zewnątrz. Byłoby niegłupie, mam rolety na wszystkich oknach i zamykam je, jak wychodzę. Dlaczego tego nie ma do Profi?

Help... Muszę zlikwidować czujkę zewnętrzną i kombinuję, jak zabezpieczyć dwa okna i balkon. Dodam - tanio icon_smile.gif

A może da sie do tej centrali podłączyć czujkę innej firmy? Edytowano przez ezs (zobacz historię edycji)

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Super Wam idzie Panowie! Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Kolejne dni spędzamy na stawianiu konstrukcji, stempli oraz deskowaniu kolejnych pomieszczeń. Jest tego naprawdę sporo!  
    • Witam serdecznie    Potrzebuję pomocy kogoś doświadczonego.  Pomimo że byłem jako jedyny przeciwny pokrywania dachu blachą trapezowa z filcem to takie pokrycie zastosowano.  Jest to budynek garażowo-gospodarczy, wspólnoty z dachem dwuspadowym.  Firma która wymieniała poszycie postarała się żeby jak najbardziej zminimalizować wentylację dachu. Filc oczywiście nie został usunięty z żadnej strony. W części okapowej firma na murze dawała zaprawę betonowa i na tej zaprawie leży blacha. Skutkiem jest brak nawet małej szczeliny ponieważ profil blachy wypełnia beton.  W części szczytowej pod kalenicą na łączeniu dwóch połaci zastosowano taśmę dekarska uszczelniającą. Skutek wiadomo jaki.  Jedyny wlot powietrza to widoczne okienka w ścianie 10cmx40cm. Sąsiad zamontował wywietrznik wentylacyjny oraz rozciął tą taśmę w szczycie ale chyba to nic nie dało. Podczas temperatury na zewnątrz plus 2-3 stopnie filc robi się wilgotny po nocy a po południu jest poprostu mokry. Widać też krople wody na filcu.    Proszę o pomoc czy można coś w tym temacie zrobić? Czy jest szansa żeby ten dach jakoś uratować we własnym zakresie?   Będę wdzięczny za wszelkie informacje i pomoc.   
    • Standardowo, w gotowych zestawach drzwiowych, prześwit pod spodem (czyli odległość między dolną krawędzią skrzydła a podłogą) wynosi zwykle od 1 do 2 cm (10-20 mm). To umożliwia swobodne otwieranie drzwi.
    • Ja jednak wolałbym zrobić to z kostki brukowej i mieć to już  z głowy, zaoszczędziłbym, dając swoją robociznę. Materiał jest to koszt stosunkowo tani.   Koszt materiałów na taras z nasypem około 30 cm, o wymiarach 6,0 × 4,0 m, z krawężnikami betonowymi antracyt i kostką brukową Stylbruk, będzie zależał od kilku czynników, takich jak lokalne ceny materiałów, wybór konkretnego typu kostki i krawężników, a także ewentualne dodatkowe elementy. Oto szacunkowe koszty poszczególnych elementów:   Materiały na nasyp piasek około 15 do 30 zł/m³  Przy nasypie 30 cm pod powierzchnią, potrzebujesz około 7,2 m³ (6 m × 4 m × 0,3 m + schodek), co daje koszt około 360-720 zł.   Krawężniki betonowe antracyt: koszt ok.  15 do 25 zł za metr bieżący. Przy długości obwodu tarasu (2×6 + stopień = ok. 30 mb), to wydatek od 300 do 450 zł.   Kostka brukowa Stylbruk: ceny wahają się od 70 do 80 zł/m². Dla powierzchni 30 m² (6×4 m + schodek), koszt materiału to od 2100 do 2400 zł. Dodatkowe materiały: np. cement, piasek do wyrównania, folie, kity, mogą kosztować 200 do 300 złotych.   Podsumowanie szacunkowego kosztu materiałów: Element Szacunkowy koszt (zł) Nasyp 300 - 450 Krawężniki 360 - 450 Kostka brukowa 2100 - 2400 Dodatkowe materiały 200 - 300 Razem 2960 - 3600 zł   Pamiętaj, że są to orientacyjne kwoty, ze sklepu  Liroy Merlin, ceny mogą się różnić w zależności od lokalnych cen i wybranych materiałów.   
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...