Skocz do zawartości

Recommended Posts

Napisano
W Internecie jest bardzo niewiele informacji na temat rynien cynkowo-tytanowych. Ponieważ pytanie o rynny z tego materiału nadeszło do redakcji drogą okrężną (nie za pośrednictwem tej strony) wziąłem na siebie przekazanie pytania ekspertom. A myślę, że odpowiedź na forum przyda się większej ilości osób.
Napisano
Oprócz miedzi, najlepsze na rynku. Tylko dobrze polutować i gęsto uchwyty, nie wystawiać nad linię połaci dachowej aby nie łapały zsuwającego się śniegu. Jan.
Napisano
Cytat

Oprócz miedzi, najlepsze na rynku. Tylko dobrze polutować i gęsto uchwyty, nie wystawiać nad linię połaci dachowej aby nie łapały zsuwającego się śniegu. Jan.




Zgadzam się ze to długowieczne rynienki trzeba tez sprawdzić jakiej grubości sprzedają Ci te rynienki bo tytan-cynk to miękki metal .
Napisano
Cytat

A tak dokładnie to czego to pytanie dotyczyło? Rynny z tego materiału są dość specyficzne. Pozdrawiam.


A tak dokładnie... Szanowny Panie, żeby zadawać pytania dokładne, trzeba mieć najpierw minimum wiedzy. Internet jakoś nie huczy od informacji o rynnach cynkowo-tytanowych, dlatego wdzięczny będę za informacje podstawowe. icon_smile.gif
Napisano
Cytat

A tak dokładnie... Szanowny Panie, żeby zadawać pytania dokładne, trzeba mieć najpierw minimum wiedzy. Internet jakoś nie huczy od informacji o rynnach cynkowo-tytanowych, dlatego wdzięczny będę za informacje podstawowe. icon_smile.gif




Sam posiadam takie orynnowanie oraz obróbki dachu z koszami włącznie.

W przypadku zawilgocenia rynien Tytan cynku podczas transportu
lub magazynowania, następuje utlenienie się materiału
i powstawanie wodorotlenku cynku. Nierozpuszczalna
w wodzie i trudna do usunięcia biała warstwa sprawia,
iż materiał ten traci elegancki wygląd. Nie zmniejsza to
jednak żywotności materiału.


Zasady łączenia rynien Tytan-cynku
Podczas lutowania rynien Tytan-cynku należy przestrzegać podstawowych
zaleceń:
Powierzchnie lutowane powinny być oczyszczone
z brudu i kurzu.
Minimalna waga grota lutowniczego powinna wynosić
350 g, zalecana waga to 500 g (umożliwia optymalnie
przekazanie ciepła).
Optymalna temperatura grota wynosi ~250 °C.
W podtrzymaniu i regulacji optymalnej temperatury
lutownicy dobrze sprawdza się gaz propan.
Jako płyn do lutowania polecamy produkt „ZD-pro“ firmy
Felder.*
Do lutowania stosujemy cynę o składzie L-Pb Sn 40 (Sb)
lub L-Pb Sn 50 (Sb) (40/60 lub 50/50 z zawartością
antymonu < 0,5 wagi %) wg ISO 9453.
Optymalny zakład lutowanych elementów wynosi 10 -
15 mm.
Grubość szczeliny lutowniczej po zlutowaniu blach nie
powinna być grubsza od 0,5 mm.
Rynna powinna być zlutowana na całej długości połączenia.

http://pl.rheinzink.de/media/Instrukcja_mo...K_lutowanie.pdf

http://pl.rheinzink.de/187.aspx?view=download
Napisano
Cytat

Szanowny Panie no to w końcu jakie to pytanie??? icon_rolleyes.gif
Pozdrawiam.


No przeca redaktor napisał, ze prosi o informacje podstawowe o tych rynnach! animus i Mistrz Jan dali odpowiedź.
  • 3 lata temu...
Napisano (edytowany)
Cytat

a czy do lutowania rynien tytanowo cynkowych można używać kwasu solnego czy potrzeba jakiegoś specjalnego żeby cyna chwytała?


Ja lutowałem na Topnik do miękkiego lutowania tytan-cynku jest od razu z pędzelkiem .


http://alejka.pl/plyn-do-lutowania-zd-250-g.html

Cytat

Spotkałem system łączenia rynien metalowych taki sam jak PCV , elementy łączne z uszczelką składane bez lutowania , czy możecie wypowiedzieć się na temat takich połączeń ??


Krótkotrwałe takie (kilka lat) połączenie przy użyciu elementów kiepskiego producenta .Zwłaszcza po zimie zaczynają delikatnie (kapie na połączeniach) przepuszczać wodę. Najlepiej ograniczyć do minimum takie połączenia ,są miejsca gdzie jest wręcz wskazane założenie takiej jednej złączki gumowej ze względu na wydłużanie się rynien podczas upałów . Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Napisano
Nic nie jest wieczne i serwisowanie dachu jak i rynien konieczne. Elementy złączne jak najbardziej się nadają są powszechnie stosowane w malowanych systemach stalowych. Niestety w miedzi czy tytancynku ze względu na brak odpowiedniej sprężystości metalu mniej skuteczne. Natomiast lutowanie można zastąpić klejeniem za wyjątkiem denek. Pozdrawiam.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • 🟩 SIATKI I PRĘTY KOMPOZYTOWE GRP – MĄDRA ALTERNATYWA DLA STALI ✅ 3x tańsze. ✅ 9x lżejsze. ✅ Bez rdzy. ✅ Z CE i ISO. Jeśli nadal zbroisz beton stalą, to wiedz, że istnieje sprawdzone i certyfikowane rozwiązanie: kompozytowe zbrojenie z włókna szklanego GRP od TROKOTEX – polskiego producenta z 40-letnim doświadczeniem. 🧱 Co oferujemy: 🔹 Siatki kompozytowe GRP – na fundamenty, wylewki, posadzki, podłogi, prefabrykaty 🔹 Pręty kompozytowe GRP (w kręgach i odcinkach) – od fi6 do fi16 mm 🔹 Produkty z certyfikatem CE, ISO 9001, ISO 14001, KOT 💪 Dlaczego kompozyt? Nie koroduje – odporność na sól, wilgoć, chemię Nie przewodzi ciepła – idealny pod ogrzewanie podłogowe Lekki – łatwy transport i montaż bez ciężkiego sprzętu Wytrzymały – nie ustępuje stalowym zamiennikom Ekonomiczny – mniej strat, niższe koszty robocizny Ekologiczny – żywotność do 100 lat, zero rdzy i strat 📦 Kup online: 👉 https://sklep.trokotex.pl/ Próbki wysyłamy GRATIS.
    • A to już zależy od zastosowanego impregnatu i efektu jaki chce uzyskać inwestor.
    • To nie przepisy się zmieniły tylko ich interpretacja.  Te zawarte w rozporządzeniu w sprawie warunków technicznych w tym względzie nie zmieniły się od ich przyjęcia w 2002 r. Prawie tak samo brzmiały stosowne zapisy w rozporządzeniu z roku 1994 (to też § 14), chociaż były nieco bardziej szczegółowe i lepiej sformułowane. Największe znaczenie mają więc zapisy rozporządzenia Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (Dz. U. 2022 Poz. 1225, z późniejszymi zmianami).   § 14. 1. Do działek budowlanych oraz do budynków i urządzeń z nimi związanych należy zapewnić dojście i dojazd umożliwiający dostęp do drogi publicznej, odpowiednie do przeznaczenia i sposobu ich użytkowania oraz wymagań dotyczących ochrony przeciwpożarowej, określonych w przepisach odrębnych. Szerokość jezdni stanowiącej dojazd nie może być mniejsza niż 3 m. 2. Dopuszcza się zastosowanie dojścia i dojazdu do działek budowlanych w postaci ciągu pieszo-jezdnego, pod warunkiem że ma on szerokość nie mniejszą niż 5 m, umożliwiającą ruch pieszy oraz ruch i postój pojazdów. 3. Do budynku i urządzeń z nim związanych, wymagających dojazdów, funkcję tę mogą spełniać dojścia, pod warunkiem że ich szerokość nie będzie mniejsza niż 4,5 m.   Obecnie te przepisy są przez część urzędników interpretowane w ten sposób, że zasadniczo droga prowadząca do budynku powinna mieć przynajmniej 5 m. To jest niejako punkt wyjścia. Natomiast 4,5 m dojścia to przypadek szczególny, co do którego nie ma jasnej interpretacji. Natomiast 3 m to w tej interpretacji minimalna szerokość samej jezdni, jeżeli jest ona częścią drogi, obejmującej również choćby chodnik.  Natomiast dawniej interpretowano to w ten sposób, że wystarczająca minimalna szerokość drogi wynosi 3 m i przynajmniej tyle musi mieć jej jezdnia. Na tej podstawie akceptowano drogi o szerokości 3 m. Ponadto przypominam, że w razie braku chodnika pieszy może zgodnie z prawem poruszać się po jezdni, kierowca ma zaś obowiązek zachowania w takiej sytuacji szczególnej ostrożności.   Dotychczasowe stanowisko sądów i opinie prawników przychylają się jednak do starej interpretacji, uznając 3 m za wystarczającą szerokość drogi dojazdowej. Polecam do przeczytania:   https://www.mpoia.pl/index.php/dzialalnosc/zespol-rzeczoznawcow?view=article&id=1790&catid=39 https://serwisy.gazetaprawna.pl/nieruchomosci/artykuly/1494335,jaka-szerokosc-drogi-dojazdowej-do-dzialki-nowe-prawo-budowlane.html   Generalnie stanowisko jest takie, że to właśnie § 14.1 zawierający wymóg dostosowania drogi do potrzeb, a przy tym zapewnienia jezdni o szerokości nie mniejszej niż 3 m jest podstawową ogólną regulacją. Natomiast te zawarte w kolejnych (§ 14.2 oraz § 14.3) są przypadkami szczególnymi. Na to wskazuje sama konstrukcja tego przepisu, kolejność podania wymagań. Ponadto wskazuje na to również brzmienie § 14 w wersji z roku 1994.   Jest więc podstawa, żeby odwoływać się od decyzji. Tu przepisy prawa nie są jednoznaczne, to kwestia ich interpretacji. Ewentualnie jest też możliwość wystąpienia do właściwego ministra o jednorazową zgodę o odstępstwo od przepisów techniczno-budowlanych. Jest tu jeszcze jedno ważne zastrzeżenie. Jeżeli w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego lub w decyzji o warunkach zabudowy określono minimalną szerokość dróg dojazdowych to podważyć te zapisy będzie trudno. Samorząd ma bowiem prawo zamieścić tam wymagania ostrzejsze, niż przewidują to przepisy ogólne. Ale i tak nie jest to sytuacja bez szans, skoro przy tej drodze już są zabudowane działki. Wymóg zapewnienia szerszej drogi tylko w odniesieniu do niektórych działek prowadzi przecież w takiej sytuacji do absurdu. Ale to trudna droga i należałoby się powoływać już na tzw. klauzule generalne. PS. w załączniku umieszczam stary wariant rozporządzenia z 1994 r. Nowy zacytowałem w odpowiedzi.    WT 1994 D19950046.pdf
    • Podobno z tego co nam urzędnik dzisiaj powiedział to że od tego roku ściśle trzymają się tych 5M bo w 2024 roku jeszcze by z tym nie było problemu... Z tego co podpowiedział to napisać odwołanie i możliwe że uda się uzyskać ustępstwo od tych wytycznych i otrzymać pozytywną decyzję, muszę liczyć na trochę szczęścia
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...