Skocz do zawartości

Recommended Posts

Napisano
W Internecie jest bardzo niewiele informacji na temat rynien cynkowo-tytanowych. Ponieważ pytanie o rynny z tego materiału nadeszło do redakcji drogą okrężną (nie za pośrednictwem tej strony) wziąłem na siebie przekazanie pytania ekspertom. A myślę, że odpowiedź na forum przyda się większej ilości osób.
Napisano
Oprócz miedzi, najlepsze na rynku. Tylko dobrze polutować i gęsto uchwyty, nie wystawiać nad linię połaci dachowej aby nie łapały zsuwającego się śniegu. Jan.
Napisano
Cytat

Oprócz miedzi, najlepsze na rynku. Tylko dobrze polutować i gęsto uchwyty, nie wystawiać nad linię połaci dachowej aby nie łapały zsuwającego się śniegu. Jan.




Zgadzam się ze to długowieczne rynienki trzeba tez sprawdzić jakiej grubości sprzedają Ci te rynienki bo tytan-cynk to miękki metal .
Napisano
Cytat

A tak dokładnie to czego to pytanie dotyczyło? Rynny z tego materiału są dość specyficzne. Pozdrawiam.


A tak dokładnie... Szanowny Panie, żeby zadawać pytania dokładne, trzeba mieć najpierw minimum wiedzy. Internet jakoś nie huczy od informacji o rynnach cynkowo-tytanowych, dlatego wdzięczny będę za informacje podstawowe. icon_smile.gif
Napisano
Cytat

A tak dokładnie... Szanowny Panie, żeby zadawać pytania dokładne, trzeba mieć najpierw minimum wiedzy. Internet jakoś nie huczy od informacji o rynnach cynkowo-tytanowych, dlatego wdzięczny będę za informacje podstawowe. icon_smile.gif




Sam posiadam takie orynnowanie oraz obróbki dachu z koszami włącznie.

W przypadku zawilgocenia rynien Tytan cynku podczas transportu
lub magazynowania, następuje utlenienie się materiału
i powstawanie wodorotlenku cynku. Nierozpuszczalna
w wodzie i trudna do usunięcia biała warstwa sprawia,
iż materiał ten traci elegancki wygląd. Nie zmniejsza to
jednak żywotności materiału.


Zasady łączenia rynien Tytan-cynku
Podczas lutowania rynien Tytan-cynku należy przestrzegać podstawowych
zaleceń:
Powierzchnie lutowane powinny być oczyszczone
z brudu i kurzu.
Minimalna waga grota lutowniczego powinna wynosić
350 g, zalecana waga to 500 g (umożliwia optymalnie
przekazanie ciepła).
Optymalna temperatura grota wynosi ~250 °C.
W podtrzymaniu i regulacji optymalnej temperatury
lutownicy dobrze sprawdza się gaz propan.
Jako płyn do lutowania polecamy produkt „ZD-pro“ firmy
Felder.*
Do lutowania stosujemy cynę o składzie L-Pb Sn 40 (Sb)
lub L-Pb Sn 50 (Sb) (40/60 lub 50/50 z zawartością
antymonu < 0,5 wagi %) wg ISO 9453.
Optymalny zakład lutowanych elementów wynosi 10 -
15 mm.
Grubość szczeliny lutowniczej po zlutowaniu blach nie
powinna być grubsza od 0,5 mm.
Rynna powinna być zlutowana na całej długości połączenia.

http://pl.rheinzink.de/media/Instrukcja_mo...K_lutowanie.pdf

http://pl.rheinzink.de/187.aspx?view=download
Napisano
Cytat

Szanowny Panie no to w końcu jakie to pytanie??? icon_rolleyes.gif
Pozdrawiam.


No przeca redaktor napisał, ze prosi o informacje podstawowe o tych rynnach! animus i Mistrz Jan dali odpowiedź.
  • 3 lata temu...
Napisano (edytowany)
Cytat

a czy do lutowania rynien tytanowo cynkowych można używać kwasu solnego czy potrzeba jakiegoś specjalnego żeby cyna chwytała?


Ja lutowałem na Topnik do miękkiego lutowania tytan-cynku jest od razu z pędzelkiem .


http://alejka.pl/plyn-do-lutowania-zd-250-g.html

Cytat

Spotkałem system łączenia rynien metalowych taki sam jak PCV , elementy łączne z uszczelką składane bez lutowania , czy możecie wypowiedzieć się na temat takich połączeń ??


Krótkotrwałe takie (kilka lat) połączenie przy użyciu elementów kiepskiego producenta .Zwłaszcza po zimie zaczynają delikatnie (kapie na połączeniach) przepuszczać wodę. Najlepiej ograniczyć do minimum takie połączenia ,są miejsca gdzie jest wręcz wskazane założenie takiej jednej złączki gumowej ze względu na wydłużanie się rynien podczas upałów . Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Napisano
Nic nie jest wieczne i serwisowanie dachu jak i rynien konieczne. Elementy złączne jak najbardziej się nadają są powszechnie stosowane w malowanych systemach stalowych. Niestety w miedzi czy tytancynku ze względu na brak odpowiedniej sprężystości metalu mniej skuteczne. Natomiast lutowanie można zastąpić klejeniem za wyjątkiem denek. Pozdrawiam.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Oto instrukcja krok po kroku, jak skutecznie odszarzyć i odnowić taras drewniany za pomocą Osmo -Gel 6609:     Krok 1: Przygotowanie tarasu Usuń meble ogrodowe i inne przedmioty z tarasu. Zamiataj taras, aby usunąć luźny brud, liście i inne zanieczyszczenia. Dokładnie zwilż powierzchnię wodą – to pomoże żelowi równomiernie wniknąć w drewno. Zabezpiecz metalowe elementy i rośliny – przykryj je np. folią, aby uniknąć uszkodzeń przez preparat. Krok 2: Aplikacja Osmo żel do odszarzania ;6609 Dokładnie wymieszaj preparat przed użyciem. Nałóż żel obficie pędzlem lub szczotką wzdłuż słojów drewna. Żel ma konsystencję zapobiegającą ściekaniu, więc nadaje się również na powierzchnie pionowe. Pozostaw żel na około 20 minut, nie dopuszczając do jego wyschnięcia. W razie potrzeby możesz lekko zwilżyć powierzchnię wodą w trakcie działania. Krok 3: Czyszczenie powierzchni Po upływie 20 minut, wyszoruj powierzchnię szczotką tarasową (np. Osmo szczotka do tarasów) zgodnie z kierunkiem słojów drewna. Dokładnie spłucz wodą, najlepiej z użyciem węża ogrodowego lub myjki niskociśnieniowej. Pozostaw drewno do całkowitego wyschnięcia – minimum 24–48 godzin. Krok 4: Ochrona drewna po odszarzeniu Po wyschnięciu drewna, zabezpiecz taras odpowiednim olejem do drewna Osmo, np.: Osmo Tarasowy Olej Ochronny (dla naturalnego wyglądu) Osmo Olej do tarasów z pigmentem (jeśli chcesz odświeżyć kolor) Aplikuj olej cienką warstwą pędzlem lub aplikatorem do oleju, zgodnie z instrukcją producenta. Wskazówki dodatkowe: Pracuj w pochmurny, ale suchy dzień – nie stosuj środka w pełnym słońcu ani przed deszczem. Nie rozcieńczaj żelu – produkt jest gotowy do użycia. Wydajność: ok. 10 m² z 1 litra przy jednej aplikacji (w zależności od stopnia poszarzenia). Chcesz, żebym przygotował z tego wersję do druku lub do umieszczenia na stronie/sklepie?
    • Ostatnio wchodzę na poddaszę pod wieczór, a nagle się zachmurzyło, drzwi na przestrzał otwarte. Ubieram podkoszulek i nie wiem o co chodzi, bo podkoszulek mokry. Patrzę na higrometr, a tu 89%. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Dobrze, ze się w końcu dowiedziałeś. Przecież mrówki mają "mszycowe" farmy (albo fermy) i nie dadzą ich tknąć, bo mają darmową spadź, żarelko do oporu. Ja od dawna kleję lepem pnie wszystkich drzew i co się tylko da. To taka taśma, dwustronnie klejona. Jedna strona klei do drzewa (korę pnia trzeba w tym miejscu delikatnie zrównać, żeby szparami nie przechodziły pod spodem) i dookoła pociągnąć pasek, taki na 5 centymetrów. A wtedy warstwy wierzchniej żadna mrówka nie przejdzie. I po zawodach. Na rok jest spokój.     Nie skłaniaj się. Mnie schły gałązki wiśnio-czereśni. Wyszukałem gdzieś, ze to szkodnik, którego larwy żyją pod warstwą kory i stamtąd szkodzą. I ze walka z nimi jest bardzo trudna. Wiec drzewka poszły pod siekierę i mam spokój. U Ciebie też może być coś, co mieszka w ukryciu.  
    • Są układy do sterowania żyrandolem na dwóch przewodach + PE oddzielny (nawet w sklepie AVT są), więc nie ma problemu. 
    • Zrobiłem dziś doświadczenie ekologiczne. Zabrałem z Katalpy dwie żywotne larwy biedronki i przeniosłem na słoneczniki zaatakowane mszycami. W momencie zaczęły mszyce pożerać. Dwie minuty. Mrówki które o mszyce dbają, w momencie je zaatakowały. Tak agresywnie, że larwy biedronki okaleczone odpadły z rośliny jedna po drugiej. Wniosek? Tępić mrówki! Tępić! Nie ma z nich w ogrodzie pożytku.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...