jimt Napisano 17 maja 2010 Udostępnij #1 Napisano 17 maja 2010 Post 1.Dom w jimtach jest teoretycznym domem. Ale będą projekty i wizualizacje(wizje bez "wpływu")Ponieważ dużo czytam, a ostatnio na tematy budowlane trafiam na różne dziwactwa np. https://forum.budujemydom.pl/index.php?show...c=11276&hl= A że jutro znów praca, to postanowiłem zapewnić sobie rozrywkę i zawał serca dzięki ukrywaniu przed szefową. Ale coś z życia trzeba mieć. Dom ma być energooszczędny i możemy nie liczyć się z kosztami. Nic nie musi się zwrócić. Powinien być zautomatyzowany, bezobsługowy na dodatek. Lodówka ma wiedzieć, że piwa brak! Wersji domu może być kilka bo wypis z planu zagospodarowania przestrzennego mówi:" Dopuszcza się dachy i ściany. Możliwe są też oka i drzwi, lecz niekonieczne tzn teleportery mile widziane. Do utylizacji ścieków szambo podłączenie do kanalizacji zbiorowej albo dezintegrator. Jeśli dezintegrator ma być własnymi rencami robiony to minister M. Marvin z resortu dezintegracji zatwierdzić projekt musi."CDN Link do komentarza
jimt Napisano 18 maja 2010 Autor Udostępnij #2 Napisano 18 maja 2010 Post 2.A ponieważ każda budowa nawet wyimaginowana musi opierać się na fundamentach, zaczynamy od płyty. PuszczamyChór Aleksandrowa albo carminę buranę.http://www.youtube.com/watch?v=SezSej4G8xw http://www.youtube.com/watch?v=z4yYHwMVBFc...feature=related W naszej małej koparce rozbrzmiewa muzyka a my ściągamy sobie humus. Potem rozgarniamy równiutko żwirek. Opędzamy się od stada kotów. Które pomyślały, że zrobiliśmy luksusową publiczna toaletę. Potem, układamy styropian. Nie żałujemy i dajemy 30cm eps parking/podłoga, albo innego jak najlepszego i najdroższego. W koncu będziemy sie chwalić na forum, że położyliśmy np. polistyren ekstrudowany Nie boimy się pełzania styropianu!A jak się boimy to zamiast żwirku bierzemy sobie keramzyt* i sypiemy go do dziury po humusie, na folie. Ugniatamy i sypiemy. Ugniatamy i sypiemy. Do skutku. Zakładamy grubość eee tak z 50cm. I obsypanie naszej teoretycznej płyty dookoła.* Keramzyt impregnowany maxit. Ciężar nasypowy tego kruszywa (290 kg/m3) - sześciokrotnie lżejszego od piasku - oraz bardzo dobre parametry izolacyjne (?=0,1 W/mK) powodują, że jest to najlżejszy i ?najcieplejszy? keramzyt produkowany w Polsce. Dodatkowo jest to ceramiczne kruszywo chemicznie obojętne, wytrzymałe, mrozoodporne oraz niepalne. Niska nasiąkliwość i błyskawiczne wysychanie sprawiają, że jest odporne na pleśnie, grzyby, gryzonie, mchy, i w rezultacie bardzo trwałe** Izolacje radiestezyjne z keramzytuJeżeli w miejscu, w którym ma powstać dom, występują cieki wodne, to jedyną skuteczną metodą na wykonanie ekranu zabezpieczającego przed ich wpływem jest wykonanie ochronnej warstwy złożonej z keramzytu, skorupek od jajek i trocinobetonu. Taki sposób opisał na podstawie wielu badań Stefan Jerzy Siudalski w książce "Radiestezja w budownictwie". Wykonanie ekranu radiestezyjnego jest bardzo proste. Na podłożu gruntowym nalezy ułożyć izolaję z folii, na niej rozsypać drobne skorupki od jajek w ilości 0,4-0,5 dm3/m2. nastepnie układa się warstwę keramzytu frakcji 10-20 mm o grubości 25 cm, na niej trocinobeton a następnie wykonuje się wierzchnią warstwę posadzki. Link do komentarza
jimt Napisano 19 maja 2010 Autor Udostępnij #3 Napisano 19 maja 2010 Post 3.Tak. Płyta. Budowa płyty jest prosta jak budowa koła. Koła karuzeli. Projektanci na słowo "płyta fundamentowa" zmieniają się w jeża, albo nagle zaczynają w napięciu wpatrywać się w ścianę. Ale my (rysioz znalazł, a ja podziwiam jego determinację) znaleźliśmy ten rodzynek- projektanta płyt! (Dane: wojciechsocha@wp.pl telefon na priv moge podać)Budowa rysioza https://forum.budujemydom.pl/index.php?show...c=11117&hl= Link do komentarza
jimt Napisano 19 maja 2010 Autor Udostępnij #4 Napisano 19 maja 2010 Post 4.Jak wygląda płyta fundamentowa, każdy widzi. Ale rodzajów/technologi jest kilka.Słynny legalett: http://www.legalett.com.pl/?P=maini inne legaleto podobne:http://www.plytyfundamentowe.pl/?a=pfunhttp://www.nova-tor.pl/index.php?option=co...=4&Itemid=3i inne niepodobne:http://www.cezbud.pl/uslugi_plyty.html http://www.astra-polska.pl/index.php?page=CemokrzemPor& http://www.fabrykadomow.com.pl/plyty-fundamentowe,1.htmloraz moja ulubiona teoretyczna płyta betonowa ze zbrojeniem rozproszonym -włóknem syntetycznym (polimerowym)http://www.zbrojenierozproszone.pl/korzysc.../barchip-shogunhttp://www.zbrojenierozproszone.com/Ponieważ "dom w jimtach" jest jak najbardziej teoretyczny, a na terenie Polski nikt do tej pory wg moich wiadomości nie wykonał płyty ze zbrojeniem rozproszonym polimerowym, to właśnie taki fundament zakładam. Jak ktoś wykonał tak płytę niech sie ujawni. Link do komentarza
jimt Napisano 20 maja 2010 Autor Udostępnij #5 Napisano 20 maja 2010 Post 5.Do mojego teoretycznego domu wybrałem a lub b:a. połączenie płyty izolowanej styropianem, zbrojonej zbrojeniem rozproszonym.b. keramzytową podsypkę i płytę wykonaną z CemokrzemPoru betonu produkowany na bazie spoiwa i piany technicznej. Bo dom ma być dobrze zaizolowany od zewnątrz , ale rozważę też od wewnątrz- to przy ścianach.c. Ogrzewanie płyty powietrzne Legalett do mnie nie przemawia, ale jakby przemawiało to zamiast betonu z wersji a zastosowałbym beton B20-40 z anhydrytem :http://www.dom.pl/anhydrytowe-plyty-fundamentowe.html Kumulowałbym sobie ciepło w płycie. To jednak pociągło by za sobą wykończenie podłogi czymś przewodzącym ciepło. W wyliczeniach jestem Kiepski Ferdynand, ale tak mi sie wylęgło, że jak juz mam ten anhydrat i nie lubie legaletu to moze założę sobie ogrzewanie podłogowe elektryczne kumulacyjne? Ile musiłabym nagrzewac kabelkami taka płyte fundamentową 10m*10m* 30cm? Ile prądu to pochłonie? Chce mieć ciepło w domu!Zakładam, że jestem nadziany jak indyk dolarami, wiec wynik przyjmę bez zająknięcia. Link do komentarza
jimt Napisano 20 maja 2010 Autor Udostępnij #6 Napisano 20 maja 2010 Post 6.Więc Dotarliśmy tam, gdzie do tej pory nie dotarł żaden człowiek. Będziemy budować płytę fundamentową zbrojoną zbrojeniem rozproszonym z betonem B20-40 z anhydrytem.Możemy pozastanawiać sie nad ścianami. Ponieważ jestem początkującym budowlańcem o rozprowadzeniu instalacji w płycie nie myślę, uziom fundamentowy jest dla mnie abstrakcją. Dobrze, że nie aberracją. Ściany to temat rzeka. Każdy ma swoje ulubione zestawienie. Ale, że "Dom w Jimach" jest domem specyficznym, pójście na łatwiznę typu- dwuwarstwowa z BK/pustaków ceramicznych ocieplana styropianem/wełną, nie wchodzi w grę. Link do komentarza
jimt Napisano 20 maja 2010 Autor Udostępnij #7 Napisano 20 maja 2010 Post 7.1. Kup pan cegłe...2. Kup pan sandwicza... ostatecznie oborę 3. Kup pan ...szkielet4. Kup pan siano, trociny i inne super ekologiczne rzeczy, w naszym małym elkologicznym gospodarstwie położonym w czystych bieszczadach. Oferujemy też ekologiczny nawóz i wapno do bielenia ścian.*5. Ekologia jest do bani! To wyciąganie kasy od naiwnych.** Kup styropian i z niego buduj! Bądz nowoczesny!6. RBS tak teoretyczny, że aż się niemoge doczekać http://www.royaleuropa.com/pod-rbs5.html *http://hlineny-dum.czech-trade.pl/** Oczywiście nasza firma "Budownictwo ze styropianu" nie uważa Państwa za naiwnych to tylko zwrot marketingowy i w rozumieniu Kc nie mogą nas Państwo pociągnąć do odpowiedzialności za obrażanie uczuć lub światopoglądu.Nadużywam słowa więc Mój domek zbudujemy w technologii 1 lub 2 lub 3, 4, 5. (Tak naprawdę to w 7. Czyli Bk ze styropianem, zastanawiam się też nad tynkami wewnętrznymi z gk) Link do komentarza
jimt Napisano 20 maja 2010 Autor Udostępnij #8 Napisano 20 maja 2010 Post 8.Cegły niby nadal sa na czasie, ale pod postacią pustaków ceramicznych. Ja mówie o cegle:http://www.cegielnia.dachbud.com.pl/ Czyli ściana z cegły 102cegły na m2. 400kg/m2. Potęga! Masa do akumulacji ciepła wprost doskonała. I oczywiście powinna być izolowana. Z zewnątrz/ od wewnątrz jak kto lubi. Ja lubię od zewnątrz. Od wewnątrz to rozgrzewam się czym innym. A izolacja też niech będzie mało stosowana przez przeciętnego inwestora. Może coś z konopi? Albo wełna drzewna?Konopie i wełna drzewna: http://www.steico.biz/index.php?start=04 Wełna skalna (kamienna), szklana i żużlowa, do wyboru do koloru. Ta ostatnia to chyba jakiś zabytek.Ściana dwu lub trójwarstwowa.Tak nadal sie buduje. Budowa domu z cegieł od podstaw: http://www.dom-przyjazny.pl/image/tid/13Można tez bardziej w stylu "Fanaberii" trójwarstwowo, ale z wypełnieniem szczeliny między warstwami sypkim styropianem/ poliuretanem. Tylko, że jak liczyłem to w kalkulatorze: http://www.styropiany.pl/index.cgi?oper=1&kod=kalkulator ściana byłaby bardzo szeroka. Ale da się. Można tez wdmuchać ekofiber: http://www.cellutherm.pl/celuloza.htmhttp://ekofiber.com.pl/strona.php?psz=tres...8115&ucat=5Można tez zastosować Rym Sole, ino drogie były strasznie jak sprawdzałem jakiś rok temu cene. Jednak w "Jimthousie" nie oszczedzamy na niczym i założymy sobie RymSole na ścianę z cegły pełnej. Masa kumulacyjna zapewniona.http://www.masatherm.pl/panele%20grzewcze.htm Link do komentarza
jimt Napisano 21 maja 2010 Autor Udostępnij #9 Napisano 21 maja 2010 Post 9.Nie wygląda jak obora nie?http://www.kingspan.pl/first.php?page=2&am...ferenceUrceni=0 Można postawić sobie tez warstwowo domek z płyt. Sandwicze, płyty obornickie mają okładziny z blachy stalowej z obu stron najczęściej, w środku wełne, styropian, albo pianka poliuretanowa. Parametry grubość 100mm, U- 0,24 [W/(m2K)]- dla wypełnienia z pianki. Ciepło i mało miejsca zajmuje. Tylko trzeba przygotować sie na wentylacje mechaniczną, nie wyobrazam sobie grawitacyjnej. Ale dom masz niebanalny, a gwarancja na płyty od 25-40 lat w firmie Kingspan dobrze świadczy. Jaka elewacja wytrzyma 25lat bez malowania? I bedzie miła dla oka? I na mojej teoretycznej płycie można zrobić tak jak na tym rysunku nizej i nie traci sie miejsca na ścianę:Domek letniskowy, działkowy, garaż. http://www.kontenery-pawilony.pl/oferta,domki.html Budowa prosta jak...domek z kart. http://www.cpw.com.pl/technika.html Nagrzewa sie błyskawicznie, nie nasiąka wilgocią. Ceny na allegro od 40zł/m2. http://www.e-plytawarstwowa.pl/ Fajne też są płyty dachowe, taki dach z blachy rąbkiem stojącym.Sa tez blachodachówki klasyczne: http://www.remo.pl/nowosci.htmA tu nowośc- wspomaganie ogrzewania słońcem przez energooszczedne wykozystanie paneli jako dodatkowego źródła ciepłego powietrza-bajer! http://www.kingspanenergipanel.com/Płyta falista oprócz swojej funkcji izolacyjnej(sandwicz z falistej płyty/pianka/płyta), nagrzewa się. Ciepłae powietrze, które gromadzi się pod powierzchnia zewnetrznej warstwy wedruje do góry pustymi kanałami w płycie(fizyka). Tam jest przekazywane do wentylacji jako dodatkowe ogrzewanie. Link do komentarza
jimt Napisano 21 maja 2010 Autor Udostępnij #10 Napisano 21 maja 2010 Post 10.Klasyczny szkielet nie dla mnie, nie dla mnie wełna, styropian. Coś do przygryfki: http://www.youtube.com/watch?v=NNyXKt61TNI Dla mnie belki dwuetowe, konopie i płyty drzewne, płyty pilśniowe porowate. Dla mnie folie paroszczelne, paroprzepuszczalne, wiatroizolacja. I izolacja od środka dla mnie... dla mnie... dla mnie! Tak jest Link do komentarza
jimt Napisano 22 maja 2010 Autor Udostępnij #11 Napisano 22 maja 2010 Post 11.Lubiłem odkopywać zabytki przeszłości łopatką z piaskownicy, miecze i tarcze oraz tajemnicze kielichy(pogrzebacz i doniczka). Szkielety nigdy mnie nie fascynowały. Chyba, że smoków-kurczaków;) . Ale szkielety domów stały sie popularne i ten powiew nowości przez pewien czas zagościł w mojej przeglądarce. Na wspominki mi sie zebrało Wyguglałem wtedy sporo i jak wielu wpadłem po uszy. Ale...Czemu musi zawsze być "ale"?No bo tak!Klasyczny szkielet opisany jest super tu: http://www.szkielet.com.pl/aktualnosci.php Wygląda tak jak na tym przekroju poniżej, ale można go zmodyfikować. Jest kilka możliwości modyfikacji, dla mnie najważniejsza są belki duetowe. http://www.mdb.kronopol.pl/Kronopol-I-BEAMS/Produkt http://www.steico.biz/index.php?start=04Dom ma być trwały, a nie zawsze ma sie pewność z czego "firma" go buduje. Czy drewno jest suche, impregnowane. Tutaj przynajmniej jest ta pewność: drewno lite, strugane, suszone komorowo, łączone na mikrowczepy. Poza tym podobno dzięki tym belką ściana jest bardziej energooszczędna.Do budowy używa się łączeń "simpson" http://www.simpsonstrongtie.pl/media/Katal...w_PL_-_2009.pdf Ale to są po prostu złącza ciesielskie. Ocieplenie zamiast wełny moze byc z płyt drzewnych, ekofibru, płyt z konopii, itpizolacja z keramzytu:http://www.perfekko.com/?p=pl&site=technologia izolacja z płyt drzewnychhttp://www.priebe.pl/technologia_budowy.html izolacja z ekofibruStary szkielet:Nowy szkielet:Firmy które używają belek dwuteowych w szkieletach:http://domy-drewmar.pl/oferta.html http://szreder.pl/?p=122 Link do komentarza
jimt Napisano 22 maja 2010 Autor Udostępnij #12 Napisano 22 maja 2010 Post 12.Zwróćcie uwagę, na rysunku u góry jest ocieplenie od wewnątrz! Tylko paraizolacja nie w tym miejscu. I wewnetrzne ocieplenie jakieś cienkie. Ja tam bym wziął zmienił trochę ten schemat i zrobił sobie szkieletowy bunkier. Od wewnątrz:1. tapeta z włókna szklanego2. płyta włóknowocementowa lub FERMACELL VAPOR lub płyty zespolone FERMACELL z paroizolacją w ramach oceplenia od środka: http://www.xella.pl/html/pol/pl/fermacell_...tion=sub_detail ( i cos dla zainteresowanych tematem ocieplenia od srodka w budynkach murowanych PO POLSKU http://www.rigips.pl/strony/biblioteka/04_...y/pdf/32020.pdf )3. paraizolacja- icopal alum X4.OSB 45. izolacja 24-31 cm umieszczona na grubość słupka z belki dwuetowej(izolacja w postaci np. wełny)5. wiatroizolacja firmy Gullfiber-Isover lub Pink Wrap firmy Owens Corning lub Tyvek firmy Du Pont 6.OSB 47. siatka+ styropian+ tynk albo takie płyty elewacyjne : http://www.sar-ytterstone.eu/ albo http://www.stegu.pl/albo siding http://www.twinson.com/products3.asp?L_ID=...V_ID=8&sn=1://http://www.stegu.pl[img]http://www...V_ID=8&sn=1://http://www.twinson.com/products3.as...V_ID=8&sn=1://http://www.twinson.com/products3.as...V_ID=8&sn=1siding balopodobny http://www.royaleuropa.com/timbertrend.htm Albo coś z tego http://www.euronit.pl/pl/produkty/pr/facade.htmlWięcej fasad w "Mój dom nr 3/10(79)", tylko, ze to wydawnicto niemieckie i części prezentowanych rzeczy u nas nie ma.Dach ocieplany ekofibrem może byc. Oczywiście super paraizolacja do tego.Fajne domki szkieletowe: http://www.hana.com.pl/projekty/projekty.htmlDomki stalowe-szkieletowe http://www.hale-stalowe.eu/index-3.htmlMyślicie, że przesadzam? Dom na lata Link do komentarza
jimt Napisano 24 maja 2010 Autor Udostępnij #13 Napisano 24 maja 2010 Post 13.Słoma. Siano. Trociny. Glina. Brzmi staroświecko. A domy kojarzą się z : Tradycyjne wykonanie materiału na ściany glina ze słomą lub konopiami:Cegły z niewypalonej gliny, można zrobić własnoręcznie.Ale nowocześnie ze słomy tez sie buduje! I to jak! Strzecha: Link do komentarza
jimt Napisano 24 maja 2010 Autor Udostępnij #14 Napisano 24 maja 2010 Post 14.Tutaj wszystko o tradycyjnych domach z gliny i słomy: http://biobudownictwo.org/koszty-budowy/ Tu propozycja książki do poczytania: "Domy z lekkiej gliny", autorzy Maciej Hyła i Danuta Kupiec-Hyła.Jednak budownictwo opisane na tej stronie to nie wszystko. Założyłem, że "Dom w jimtach" Ma byc nowoczesny, także pod względem wyglądu. Wiec prezętuje:http://www.strohhaus.net/a1.html http://www.modcell.co.uk/page/modcell-overview Link do komentarza
jimt Napisano 24 maja 2010 Autor Udostępnij #15 Napisano 24 maja 2010 Post 15.Tu nic nie wymyślę, słoma i siano są mi obce. Ta druga technologia polega na wykonaniu ram z desek i wypełniniu ich belami słomy. Jest to technologia modułowa i sciany wykonywane sa w "fabryce" nie na placu budowy. TynkiTransportBudowa na płycie!Płyta obsypanaPodwalinyBudowa ścianDom sprłnia warunki specyfikacji Passivhaus. Koszt 220 - 280 funtów za metr kwadratowy. Podoba mi się Tradycja i nowoczesność i buduja na płycie. Projekt i strona: http://www.modcell.co.uk/page/balehaus-bathhttp://gallery.me.com/modcell#100198&v...seljs&sel=0 Link do komentarza
jimt Napisano 24 maja 2010 Autor Udostępnij #16 Napisano 24 maja 2010 Post 16.Tutaj druga technologia, prasowana słoma bez gliny:Wykorzystano 3 rodzaje paneli słomianych:- lekkie, służące tylko izolacji termicznej i dźwiękowej- średnie, na ściany wewnętrzne- ciężkie, na elementy strukturalneMateriał osłonięto od zewnątrz przezroczystym sidingiem.Cały budynek spoczywa na konstrukcji nad powierzchnią ziemi, dzięki czemu można uniknąć skomplikowanych prac ziemnych i zastosować lekkie fundamenty http://www.strohhaus.net/ U nas można to zrobic za pomocą paleciarki- chyba i płyty falistej. Wszystkie brykieciarki, które znalazłem robia brykiety okrągłe. Można chyba też zastosować coś podobnego do wypełnienia szkieletu jak płyty lniane http://www.forner.pl/pages/view/248 Małe prostokątne palety:http://www.redmet.pl/produkcja,brykieciarki.htmlhttp://www.ekopraska.pl/index.php?id=4Cos własnymi ręcami, brykieciarka do zbudowania http://www.techas.invito.pl/index.php?str=x22Do domu ze słomy i gliny proponuje tradycyjną kuchnię węglową, ciepło bedzie akumulowac sie w ścianach: Komineczek tradycyjnyCałkiem nowoczesy kominek na biopaliwo, wiec tylko do nowoczesnych słomianych "pasywniaków":http://www.thorma.sk/ Link do komentarza
jimt Napisano 24 maja 2010 Autor Udostępnij #17 Napisano 24 maja 2010 Post 17.Jest też firma, która buduje domy szkieletowe, gdzie szkielet wypełniany jest trocinami zmieszanym z betonem. Nazwy firmy nie pamietam i żałuje. Edytuje: Znalazłem i tym materiałem jest isowood, firma http://www.domat.net.pl/html/izolacje.html Ale z trocin jest też trocinobeton "Techbud"http://www.techbud.com.pl/elementy-scienne-zdjecia.htm http://www.nowkom.info/pustak,pustaki,troc...zestochowa.htmlKtóry mi sie podoba, bo pustaki to takie swojskie potraktowanie trocin. I różne dziwne systemy do poczytania jako ciekawostki http://www.domyetn.pl/domy%20z%20prefabrykatow.html Link do komentarza
Franek_Janek Napisano 25 maja 2010 Udostępnij #18 Napisano 25 maja 2010 Wiem, że o gustach itp. itd.... Ale uroda domków z 14 postu jest mocno dyskusyjna Link do komentarza
jimt Napisano 26 maja 2010 Autor Udostępnij #19 Napisano 26 maja 2010 Post 18. Cytat Wiem, że o gustach itp. itd.... Ale uroda domków z 14 postu jest mocno dyskusyjna Zgadzam się, urodą nie grzeszą. Ale jak to się mówi "Kobieta może być albo ładna, albo mądra", a widocznie dom wg architektów może być energooszczędny albo brzydki. Akurat dodatkowo te domy są budowane w nietypowej technologii, może dlatego są takie przedyzajnowane(jakie jest polskie słowo?). Dodałem u góry szkielet z wypełnieniem z keramzytu, nawet nie wiedziałem, że takie są. Post 11. i dodałem nr postów, żeby łatwiej znaleść.ps. Tylko żaby są i piękne i mądre Link do komentarza
jimt Napisano 26 maja 2010 Autor Udostępnij #20 Napisano 26 maja 2010 Post 19. Cytat Jest też firma, która buduje domy szkieletowe, gdzie szkielet wypełniany jest trocinami zmieszanym z betonem. Nazwy firmy nie pamietam i żałuje. Ale z trocin jest też trocinobeton "Techbud"http://www.techbud.com.pl/elementy-scienne-zdjecia.htm http://www.nowkom.info/pustak,pustaki,troc...zestochowa.htmlKtóry mi sie podoba, bo pustaki to takie swojskie potraktowanie trocin. I różne dziwne systemy do poczytania jako ciekawostki http://www.domyetn.pl/domy%20z%20prefabrykatow.html A trociny z betonem to isowood! Znalazłem! Ekologiczny materiał izolacyjny Isowood wytwarzany jest z mieszanki wiórów wielkopowierzchniowych z cementem. Firma http://www.domat.net.pl/html/dom_2.html Materiał fajny i ciepły ma współczynnik izolacji cieplnej w ścianach zewnętrznych o grubości około 30 cm osiąga wartość U- 0,196 W/ (m2K). Dodatkowo ma zdolność do akumulacji ciepła. Jest materiałem ekologicznym bez jakichkolwiek dodatków chemicznych, no bo po co jak trociny sa mieszane z cementem?! Jest to dla mnie bardziej niezwykły sposób na ściany niż dom ze słomy. Link do komentarza
jimt Napisano 26 maja 2010 Autor Udostępnij #21 Napisano 26 maja 2010 Post 20.Wiem, wiem nie napisałem nic na temat ścian z pustaków styropianowych, ale tu polecam lektórę dziennika HenoKa. Wszysto co chcielibyście wiedzieć, ale baliście się zapytać: http://forum.muratordom.pl/showthread.php?...-quot-pasywnego i http://forum.muratordom.pl/blog.php?4319-HenoK Dwa linki dla pewności I system RBS tajemniczy na sam koniec http://www.royaleuropa.com/pod-rbs5.html Jest podobny do kształtek styropianowych i jednocześnie, dla mnie, przypomina sandwicze. Taki przemysłowy charakter. Ściany budowane są z profili produkowanych na bazie wysokoudarowego polichlorku winylu. Wsuwa się na zmianę panele i łączniki, potem wypełnia się je betonem. No i mamy kanapkę do ocieplenia z zewnątrz i wyłozenia płytami KG od wewnątrz. Można tez wykonać tynki, ale pisza "szczególnie polecane- tynki, farby i tapety natryskowe". Nie wiem czy "szczególnie polecane" znaczy, że ręcznych tynków niet? Z tego polichlorku to tynk pewnie spynie jak woda z kaczki. Link do komentarza
jimt Napisano 26 maja 2010 Autor Udostępnij #22 Napisano 26 maja 2010 Post 21.Ściany mi obrzydły Jak kraj długi i szeroki i ile głów tyle pomysłów na ściany.Ścian już wystarczy,ale jak ktos zna jeszcze jakieś nietypowe rodzaje to proszę pisać. Na pożegnanie wszyscy razem:http://www.youtube.com/watch?v=L-ISJAct04Y...feature=related Link do komentarza
Konfi Napisano 27 maja 2010 Udostępnij #23 Napisano 27 maja 2010 To może teraz dachy? Link do komentarza
jimt Napisano 27 maja 2010 Autor Udostępnij #24 Napisano 27 maja 2010 Post 22.Dachy powiadasz...Wedle życzenia Jak mam płytę fundamentową zbrojoną zbrojeniem rozproszonym z betonem B20-40 z anhydrytem i ściany z "X" to dobrze było by jakiś dach/ strop zrobić. Pisze "X" bo trudny wybór z tymi ścianami. Od ekologii do prefabrykatów. Ameryki tu nie odkryję. Poza tym jakbym był Kolumbem, to wolałbym dotrzeć do Indii.Indie stropów/dachów to: wiązary, ytong i blacha falista, dach płaski, skośny z izolacja nakrokwiową, dach ze styropianu z kształtek thermomur, strop "Sukiennik", skosy betonowe, zielony, strzecha. Wiór i dach szklany. Dach produkujący energie. Coś jeszcze?Jak dla mnie dużo tego dobrego. Niech tym razem przyświeca nam prostota i pójścia na łatwiznę. Zlety powyższych znam i powiem tak jakby się nie zastanawiać to kilka z wymienionych dachów są wg mnie mało spotykane: dach skośny zielony, dach płaski bo jest płaski , oraz dach produkujący energię. Może jeszcze solary?Ale takie : Link do komentarza
jimt Napisano 27 maja 2010 Autor Udostępnij #25 Napisano 27 maja 2010 Post 23,Powiedzmy, ze teoretyczny "Dom w Jimtach" składa sie z dwóch części:http://www.domoforma.pl/page,projekty,idp,28,domo-07.html To po to, żeby fajniej dało sie ten dach zagospodarować w "inny" sposób.Jak nazywa sie takie coś w dachu z oknem? Jaskółka? Chyba nie. Mam na końcu języka Lukarna? Link do komentarza
jimt Napisano 28 maja 2010 Autor Udostępnij #26 Napisano 28 maja 2010 Post 24.Khe khe? dach to lenistwo śmierdzące i marnowanie miejsca, więc lepiej go nie robić, co udowodnię w kilku prostych tezach:Dach leży. Dach przecieka i trzeba dookoła niego skakać. Na dachu to możesz sobie najwyżej kogucika postawić i to wcale nie na dachu, ino na kominie najczęściej!Na dach trzeba chuchać i dmuchać, bo śnieg leży albo słońce na niego świeci i dachówki blekną. Trzeba go chronić przed cieniem, inaczej porasta glonami.Dach jest tak skomplikowany w budowie, zawsze są błędy.Każda większa wichura i po dachu. (Wredny jest i woli sobie wtedy hulać niż wypełniać swój podstawowy obowiązek, czyli leżeć. Mógłby nauczyć się chociaż "siad".)Więc najprościej dachu nie robić. Link do komentarza
jimt Napisano 28 maja 2010 Autor Udostępnij #27 Napisano 28 maja 2010 Post 25.Jednak mój dom będzie miał dach. Płaski i skośny równocześnie. Tylko nie wiem czy będąc zwolennikiem ekologii iść w dach zielony czy dach z fotowoltaikami i solarami? Chyba wszystko się zmieści. Plusy dachu zielonego : Większa powierzchnia czynna działki.Dach się nie starzeje. Ładnie wygląda. Modny jest. Technika poszła do przodu i łatwiej go zrobić. Działa jako dodatkowa izolacja . http://www.dachyzielone.pl/index.php?optio...&Itemid=128 Link do komentarza
jimt Napisano 28 maja 2010 Autor Udostępnij #28 Napisano 28 maja 2010 Post 26,Płaska cześć mamy pokrytą czymś zielonym i przydatnym. Wydaje mi sie, że może to być dobre miejsce do hodowania jakiś ziółek typu macierzanka, lawenda. Mało sie rozrasta w dół, a ma miły zapach i można wykorzystać do ziołolecznictwa. Może byc mniej wydumanymi trawką i rozchodnikami. Albo bonsai. Kocimiętke dla kotów. http://www.wymarzonyogrod.pl/pomysly-na-og...y,1268_3552.htmA skośna część dachu pokryje dachówką, albo gontem. Nietypowym bo produkującym energię.TEGOSOLAR : http://www.tegola.pl/product.php?id=19 Mają doradztwo w zakresie doboru odpowiedniej mocy do potrzeb danego budynku"wykonujemy szczegółowe symulacje produkcji i zużycia energii" Moga obliczyc ile tych gontów/dachówek powinno być, żeby dostarczyć odpowiednia ilość energii, w zależności do czego miałaby służyć.albo SOLESIA http://www.creaton.de/pl/produkty/akcesori...e/fotowoltaika/ Ale trzeba zamawiać w Niemczech.SolesiaTegosolarI jeszcze dziwność, dachówka z plastiku? : http://www.rdbartos.pl/Tutaj pomysły zza dalszej granicy: http://www.swiat-szkla.pl/content/view/1682/lang,pl/I jeszcze dachy "na prąd"http://www.roto-frank.com/dst/Sunroof-sola...dach.634.0.htmlhttp://www.trimo.pl/produkty/rozwiazania-ekologiczne-trimo/ Link do komentarza
jimt Napisano 28 maja 2010 Autor Udostępnij #29 Napisano 28 maja 2010 Post 27.Jak juz mamy dachówki produkujące prąd, to trzeba ten dach zaprząc tez do grzania ciepłej wody. A ma tez ładnie wyglądać. Velux ma takie kolektory, które ładnie się łącza z oknami dachowymi. Więc coś takiego wybrałem, żeby wpasowało się w te "elektryczne" dachówki:http://www.velux.pl/Klienci/Produkty/Kolek...ej/default.aspx Nareszcie dach coś robi oprócz leżenia! Daje roślinki do wąchania i prąd i grzeje mi wodę. Zadowolony jestem O budowie dachu w nietypowy sposób nie piszę, bo nie uda się ogarnąć wszystkiego( Od budowy więźby przez izolacje po pokrycie. Ma być najlepszy po prostu )Może płaski z z użyciem wyrobów firmy "Sukiennik"? Albo z ytonga? Skośny z ytonga, albo z kształtek styropianowych thermomuru? Nie wiem jak więźba prefabrykowana wytrzymałaby obciążenie tymi solarami. Mam już płytę fundamentową, ściany i dach dwuczęściowy. SSO?Czas na tynki? Czy najpierw okna? Się zobaczy. Link do komentarza
jimt Napisano 29 maja 2010 Autor Udostępnij #30 Napisano 29 maja 2010 Post 28.Ni pies ni wydra. Zanim o oknach i tynkach to jeszcze o produkcji energii. Zanotuję, żeby nie zapomnieć. "Systemy autonomiczne w których urządzenie zasilane jest bezpośrednio z modułów - energia wyprodukowana w modułach jest wykorzystywana do bezpośredniego zasilania urządzenia np. wentylatora Systemy autonomiczne na prąd stały DC-DC - energia wyprodukowana w modułach jest wykorzystana do ładowania akumulatora, z którego może być pobrana o każdej porze dnia i nocy. W systemie takim występuje regulator ładowania, który steruje procesem ładowania akumulatora, chroniąc go przed przeładowaniem lub zbyt głębokim rozładowaniem.http://www.fotowoltaika.net/systemy_fotowoltaiczne.htmlTylko, że w takim układzie urządzenia odbiorcze muszą być zasilane bezpośrednio prądem stałym albo można wykorzystać naładowany akumulator. Np do skutera elektrycznego Moja żona chce taki. http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=M1512311 DIYhttp://ev.arbiter.pl/galeria/skuter.elektryczny.omegaMożna też zrobic coś bardziej zaawansowanego z inwerterem zmieniającym prą stały na zmienny. Link do komentarza
jimt Napisano 29 maja 2010 Autor Udostępnij #31 Napisano 29 maja 2010 Post 29.Żeby korzystać z prądu wyprodukowanego przez panele w zwykły sposób, trzeba mieć:1. Moduły słoneczne przetwarzające światło na energię elektryczną 2. Sterownik ładowania sterujący ładowaniem i rozładowywaniem baterii słonecznych 3. Przetwornik/inwerter konwertujący energię słoneczną dostosowując do parametrów sieci energetycznej 4. Baterie magazynujące wytworzony prąd stały albo podłączenie do instalacji elektrycznejAle mając już taką instalację można podłączyć do niej wiatrak. Ja lubię wiatraki z pionową osią obrotu. Sawoniusy. Link do komentarza
jimt Napisano 30 maja 2010 Autor Udostępnij #32 Napisano 30 maja 2010 Post 30.Tak więc, jeśli zainwestujemy 19 529 zł w zestaw fotowoltaików to możemy:W sezonie letnim zasilać: * 10 x świetlówka [20W] - 6 godz * radio [5W] - 8 godz * telewizor LCD 32" [150W] - 4 godz * odtwarzacz DVD [30W] - 1,5 godz * komputer przenośny (laptop) [40W] - 5 godz * czajnik elektryczny [2000W] - 20 min * lodówka * pralka lub zmywarka raz na dwa dni * ładowarka telefonu komórkowegoW zestawie hybrydowym z wiatrakiem- cena 24 790 zł: * 10 x świetlówka [20W] - 5 godz * radio [5W] - 10 godz * telewizor LCD 32" [150W] - 4 godz * odtwarzacz DVD [30W] - 2 godz * wieża CD [120W] - 2 godz * komputer przenośny (laptop) [40W] - 5 godz * kuchenka mikrofalowa [800W] - 0,5 godz * czajnik elektryczny [2400W] - 0,5 godz * lodówka * pralka automatyczna lub zmywarka - raz dziennieCeny z http://sklep.solarshop.pl/p91,mini-elektro...once-wiatr.htmlPrzykładowe ceny zestawów z fotowoltaikami:http://www.elektrosklad.pl/index.php?k50,b...e-12-lub-24v-dchttp://www.sunnylifetechnologies.com/ofert...1=43&id=197Coś o sawoniusach:http://www.ekorarr.pl/static/show/id=27 http://www.archiexpo.com/prod/helixwind/sm...253-159872.html Są też urządzenia na prąd stały nawet lodówki! Kiedyś czytałem o całych zestawach przeznaczonych głównie dla Afryki. http://www.soltec.sklep.pl/product_info.ph...products_id=231Zakładając, że mamy wydajny elektryczny dach, do tego wiatrak produkujący energie i całość zapewnia nam tyle prądu co trzeba ,nie musimy podłączać się do sieci energetycznej. Chyba, że mamy żonę i dwie córki to warto bardziej zainwestować w mikro elektrownie atomową, żeby starczyło nam prądu do zasilania suszarki, lokówki, prostownicy, zmywarki, pralki itd. . No i niezależne nagłośnienie Link do komentarza
Humbak Napisano 31 maja 2010 Udostępnij #33 Napisano 31 maja 2010 Cytat Post 30.Tak więc, jeśli zainwestujemy 19 529 zł w zestaw fotowoltaików to możemy:W sezonie letnim zasilać: * 10 x świetlówka [20W] - 6 godz * radio [5W] - 8 godz * telewizor LCD 32" [150W] - 4 godz * odtwarzacz DVD [30W] - 1,5 godz * komputer przenośny (laptop) [40W] - 5 godz * czajnik elektryczny [2000W] - 20 min * lodówka * pralka lub zmywarka raz na dwa dni * ładowarka telefonu komórkowegoW zestawie hybrydowym z wiatrakiem- cena 24 790 zł: * 10 x świetlówka [20W] - 5 godz * radio [5W] - 10 godz * telewizor LCD 32" [150W] - 4 godz * odtwarzacz DVD [30W] - 2 godz * wieża CD [120W] - 2 godz * komputer przenośny (laptop) [40W] - 5 godz * kuchenka mikrofalowa [800W] - 0,5 godz * czajnik elektryczny [2400W] - 0,5 godz * lodówka * pralka automatyczna lub zmywarka - raz dziennieCeny z http://sklep.solarshop.pl/p91,mini-elektro...once-wiatr.htmlPrzykładowe ceny zestawów z fotowoltaikami:http://www.elektrosklad.pl/index.php?k50,b...e-12-lub-24v-dchttp://www.sunnylifetechnologies.com/ofert...1=43&id=197Coś o sawoniusach:http://www.ekorarr.pl/static/show/id=27 http://www.archiexpo.com/prod/helixwind/sm...253-159872.html Są też urządzenia na prąd stały nawet lodówki! Kiedyś czytałem o całych zestawach przeznaczonych głównie dla Afryki. http://www.soltec.sklep.pl/product_info.ph...products_id=231Zakładając, że mamy wydajny elektryczny dach, do tego wiatrak produkujący energie i całość zapewnia nam tyle prądu co trzeba ,nie musimy podłączać się do sieci energetycznej. Chyba, że mamy żonę i dwie córki to warto bardziej zainwestować w mikro elektrownie atomową, żeby starczyło nam prądu do zasilania suszarki, lokówki, prostownicy, zmywarki, pralki itd. . No i niezależne nagłośnienie Okazuje się, że kobiety są niezwykle prądożerne Link do komentarza
Draagon Napisano 31 maja 2010 Udostępnij #34 Napisano 31 maja 2010 (edytowany) Dom z bali słomianych to technika strawbale..wnętrze:Mi się bardzo podoba - jak kiedy jaką kawiarnię na wsi będę budował to właśnie taką podbno jak siedoda mąkę do gliny to pachnie w środku jak bułeczkami po wyjęciu z pieca Fajny temat tak w ogóle A tu projekt mamy z bali słomianych W Polsce cohabitat sie tym zajmuje - czy jakoś tak Edytowano 31 maja 2010 przez Draagon (zobacz historię edycji) Link do komentarza
jimt Napisano 1 czerwca 2010 Autor Udostępnij #35 Napisano 1 czerwca 2010 Cytat Okazuje się, że kobiety są niezwykle prądożerne "Sie ma- sie wie" kobiet są prądo i czasożerne Link do komentarza
jimt Napisano 1 czerwca 2010 Autor Udostępnij #36 Napisano 1 czerwca 2010 Cytat Dom z bali słomianych to technika strawbale..wnętrze:Mi się bardzo podoba - jak kiedy jaką kawiarnię na wsi będę budował to właśnie taką podbno jak siedoda mąkę do gliny to pachnie w środku jak bułeczkami po wyjęciu z pieca Fajny temat tak w ogóle A tu projekt mamy z bali słomianych W Polsce cohabitat sie tym zajmuje - czy jakoś tak Jak piszesz o glinie, to ja napisze o tynkach glinianych O oknach za chwilkę. Jak sie uda, bo czasowstrzymywacz w naprawie a czasorościagacz pożyczony. Link do komentarza
jimt Napisano 1 czerwca 2010 Autor Udostępnij #37 Napisano 1 czerwca 2010 Post 31.Tynki gliniane fajne są. Bo jak widać na zdjęciu zamieszczonym przez Draagon'a kolor maja klasyczny i pasują zarówno do wnętrz nowoczesnych jak i tradycyjnych. Maja same zalety są paroprzepuszczalne, odporne na pleśnie i grzyby domowe, dobrze akumulują ciepło, dobrze potrafią tłumić dźwięki, mają także zdolność pochłaniania nieprzyjemnych zapachów - na przykład dymu tytoniowego. Są grubo i drobnoziarniste, więc można uzyskać za ich pomocą ciekawe efekty np. coś w rodzaju rzeźbyPodobno sa w różnych kolorach, ale widziałem tylko odcienie brązu.http://www.romagos.pl/tg.htmlJest tez tynk gliniano-mineralny udający betonhttp://www.chemiabudowlana.info/tmies_lazi...dekoracyjny_fox Tynk gliniany super nadaje sie do ogrzewania ściennego niskotemperaturowego.http://www.naturalsystem.pl/oferta-ogrzewanie-scienne.htmlJednak do "Domu w jimtach" powinniśmy miec jakąś alternatywę od tynków glinianych. Alternatywa też powinna byc nietypowa. Czy tynki wapienne są nietypowe??? Albo tynki z płyt?Wychodzi na to, że są takie płyty z gliny i też są nietypowe, zastępują płyty GK.Lubię szybkie rozwiązania, więc zdecyduję sie na płyty zamiast tynków tradycyjnych, przynajmniej w części, bo w całości nie.Dlaczego? Bo częściowo zastanawiam sie nad ogrzewaniem ściennym. A to lepiej gra z tynkami tradycyjnymi. Ale się zobaczy. Link do komentarza
jimt Napisano 1 czerwca 2010 Autor Udostępnij #38 Napisano 1 czerwca 2010 Post 32.Wacham się czy pisać o tym...Pisze!Lubie tynki wapienne, a sa za mało oreginalne do "domu w jimtach" I co teraz?Wiem Zrobie je sobie w garażu I po problemie. Link do komentarza
vega1 Napisano 1 czerwca 2010 Udostępnij #39 Napisano 1 czerwca 2010 gratulacje bo super temacik robisz tutaj Sam się dziwie sobie, że dopiero teraz na niego trafiłem Link do komentarza
jimt Napisano 1 czerwca 2010 Autor Udostępnij #40 Napisano 1 czerwca 2010 Cytat gratulacje bo super temacik robisz tutaj Sam się dziwie sobie, że dopiero teraz na niego trafiłem Tylko czasu brak, niestety Dzięki, lubie tak sobie teoretyzować i lubie dziwne rzeczy Link do komentarza
daggulka Napisano 1 czerwca 2010 Udostępnij #41 Napisano 1 czerwca 2010 świetne te tynki gliniane .... a ten wzorek to centralny odjazd .... ciekawe czy drogie są i czy każda ekipa je zrobi czy muszą być extra w tym wyspecjalizowane? Link do komentarza
jimt Napisano 1 czerwca 2010 Autor Udostępnij #42 Napisano 1 czerwca 2010 Co do ceny to trudno powiedzieć. 34,50zł za 25kg ale na m2 wychodzi 17kg przy grubości 10mm Czyli z worka 2m2. Ale trzeba jeszcze podkład dac i za robotę zapłacić. Ale teoretyczny JIMT ma kupe teoretycznej kasy http://www.artbud.pl/BAYOSAN_Tynk_gliniany..._opak-8542.html Link do komentarza
jimt Napisano 1 czerwca 2010 Autor Udostępnij #43 Napisano 1 czerwca 2010 Post 33.Oczy są oknami duszy. Spojrzysz w nie raz i przepadłeś. http://www.youtube.com/watch?v=MyyBMqjqXak Takie ładne okna, takie ładne okna a w stawie zimna woda, więc trochę będzie szkoda, że U okien masz złe.Ale okna to komplet elementów, które dopiero po złożeniu w całość tworzą U. U współczynnika przenikania ciepła. Im mniejszy tym lepszy. Profile+ okucia+ szyby= okno.Firmy podaja różne U, raz dla szyby, raz dla całości więc warto się pytać: A to u to dla czego?Współczynnik Ug (od słowa glass - szkło) dotyczy szyby. Współczynnik Uf (od słowa frame - rama) dotyczy ram (podawany stosunkowo rzadko lub wcale). Współczynnik Uw (od słowa window okno) dotyczy całego okna. Pasywne okna np. z profili REHAU Clima-Design mają wartością współczynnika Uf = 0,71 W/mK A np. okna do domów energooszczędnych: z profili REHAU Brillant-Design MD z wartością współczynnika Uf = 1,1 W/mKJak się orientowałem to teraz u 1,1 jest standardem. Ale które U podawali to nie wiem bo literki g f lub w nie dopisywali.Ile komór może mieć profil? Od trzech do ośmiu na razie. trzykomorowe - U= 1,5-2,0, cztero- i pięciokomorowe - U =d 1,2 - 1,5, ośmiokomorowe - U= 0,6-0,9; stosowane w budownictwie energooszczędnym. Okucia są wielofunkcyjne i słuza do regulacji uchyłu i rozwarcia. Bajery różne firmy wymyślają np. Zawiasy regulowane w trzech płaszczyznach, regulacja docisku na zaczepach, regulacja podnośnika skrzydła, do tego wysoka odporność na korozję, warunki atmosferyczne i promienie UV dzięki srebrnej powłoce galwanicznej itp Do czego to wszystko potrzebne to nie wiem, ale fajnie brzmi. Tak jak silnik wankla* Jednak najważniejsze są okucia antywyważeniowe, które chronią włamywaczami. * małe rozmiary i masa, prosta konstrukcja (mniejsza liczba elementów niż w klasycznych silnikach), niewielkie wibracje, niska hałaśliwość podczas pracy oraz osiąganie wysokich prędkości obrotowych i wysoka sprawność mechaniczna. Lepszy we wszystkim od zwykłych silników a nie stosowany powszechnie. http://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_z_t%C5%82okiem_obrotowym Link do komentarza
jimt Napisano 1 czerwca 2010 Autor Udostępnij #44 Napisano 1 czerwca 2010 Post 34.Profili z ośmiu komór wybrałem, okucia jakieś też. Wiec brakuje szyb w oknach. Powinny być termoizolacyjne, antywłamaniowe, dźwiękochłonne, samoczyszcząca- to dla żony. Mogą tez być: antisol, reflex lub stopsol https://budujemydom.pl/stan-surowy/okna-i-drzwi/a/33-rodzaje-szyb Tu mam wątpliwości, które wybrać. Pewnie każde z okien potraktuje indywidualnie i z północy dam inne a z południa przeciwsłoneczne. Oczywiście chce duże przeszklenia na ogród jakieś 5m na 3m w cenie jest widok na trawniczek. Cena tak do kilkudziesięciu tys zł.Brakuje jeszcze drzwi energooszczędnych. Znalazłem pasywne drzwi z UD = 0,73 W/m2K(UD- u drzwi?) Są tez antywłamaniowe, nadaja się.http://www.internorm.com.pl/Tueren_717.htmlMam już płyte fundamentową, ściany, dach, tynki, okna i drzwi! Czyli SSZ? Teraz będzie pod górkę, bo muszę wybrac ogrzewanie. Pompa ciepła z moimi solarami czy elektryczność (czyli ogrzewanie niecentralne) Link do komentarza
jimt Napisano 1 czerwca 2010 Autor Udostępnij #45 Napisano 1 czerwca 2010 Post 35.Ciepły domek mam, od podłogi po dach. Termos piękny z niego.(Nie pisze od której strony izolowany! )I ogrzewanie/chłodzenie trzeba wybrać. Od razu zaznaczę ze wentylacja mechaniczna z odzyskiem ciepła w domu jest planowana i od tego odwołania nie ma. Do tego duże GWC. Duże żeby się regenerowało ładnie i nie tworzyło problemów. Gwc temat obszerny wiec odsyłam do temat Adama mk http://forum.muratordom.pl/showthread.php?...mnika-pod-szafąAle dokończe jutro. Cdn.I Ncd czyli nastąpił ciąg dalszy.Podobno pompa ciepła i solary w jednym domu są nieopłacalne, gdyż sie tak jakby dublują. Ekspertem nie jestem , wiec nie wiem czy wypowiadać się, żeby nie wprowadzać w błąd? Ale inne rzeczy przeze mnie pisane to głównie tez tylko moje "wypociny". Więc po prostu weźcie margines błędu na te wypowiedzi. Jak jakiś ekspert ma opinie niech się nie krępuje i pisze. Krytykę przyjmę konstruktywnie. A ja tak teoretycznie i bez doświadczenia, napisze co myślę o ogrzewaniu.Może nie całkiem teoretycznie, bo teraz też cos mnie grzeje w zimę. I nie są to tylko grube kocie zadki.Mam kominek i centralne na gaz.Pierwsze ładnie wygląda, ale palenie i cięcie drewna to ciężka robota. Nie polecam. Drugie mogę polecić ze względu na bezobsługowość i relatywnie niskie koszty instalacji, użytkowania-mniej. Ale dom stary i nieocieplony. Link do komentarza
jimt Napisano 2 czerwca 2010 Autor Udostępnij #46 Napisano 2 czerwca 2010 Post 36.Ten post jest kopia temetu o solarach i pompach ciepła w jednym układzie. Kto czytał niech ominie.Powiedzmy ze jakoś uda nam się połączyć pompę ciepła woda/woda(solanka) z solarami.Zacytuje z tematu https://forum.budujemydom.pl/Pompa-ciepla-p...orem-t8441.html „Kolektory słoneczne oczywiście mogą współpracować z pompa ciepła w celu produkcji c.w.u. Przynosi to m.in. takie korzyści jak:- dodatkowe ograniczenie kosztów zużycia energii elektrycznej dzięki wykorzystaniu darmowej energii słonecznej,- przedłużenie żywotności pompy ciepła poprzez ograniczenie czasu obciążenia sprężarki,- zwiększenie efektywności letniej regeneracji dolnego źródła w przypadku kolektora poziomego,- obniżenie emisji CO2 poprzez mniejsze zapotrzebowanie na energię elektryczną,Warunkiem sprawnego współdziałania pompy ciepła i kolektora słonecznego jest zastosowanie odpowiedniego zbiornika c.w.u. Jak powszechnie wiadomo pompy ciepła najlepiej sprawdzają się z podgrzewaczami o dużej powierzchni wymiany ciepła, czyli ze zbiornikami dwupłaszczowymi, natomiast do kolektorów słonecznych proponuje się z reguły zbiorniki wężownicowe, a dokładniej dwuwęzownicowe, umożliwiające podpięcie dodatkowego źródła ciepła, które to z kolei nie najlepiej sprawdzają współpracując z pompą ciepła.Aby umożliwić łączenie tych dwóch źródeł ciepła firma NIBE ? BIWAR proponuje dwupłaszczowy zbiornik typu VPAS 300/450 wyposażony dodatkowo w wężownicę, dedykowany specjalnie do tego typu aplikacji.Jeśli chodzi o sterowanie, to w miesiącach przejściowych kiedy kolektory słonecznie nie są w stanie pokryć całego zapotrzebowania na energie, umożliwią one wstępny podgrzew c.w.u., natomiast pompa ciepła będzie uruchamiać się tylko w celu dogrzania wody do zadanego parametru.Serdecznie pozdrawiamPiotr KuczkoMenedżer Produktu”Oraz„można zrealizować to na dwa sposoby:1) kolektor słoneczny dobrany do zapotrzebowania cwu (zależy od ilości mieszkańców) służy wyłącznie do podgrzewu cwu2) kolektor słoneczny dobrany do zapotrzebowania cwu oraz co - służy do podgrzewu cwu oraz okresowego wsparcia co lub podgrzewu wody basenowejuzasadnienie stosowania kolektorów słonecznych:1) ekonomia - stosując dowolne źródło ciepła do podgrzewu cwu (piec lub pompa ciepła) musimy zastosować jedno wężownicowy pojemnościowy podgrzewacz cwu, w przypadku gdy decydujemy się na układ z kolektorami słonecznymi zamiast zbiornika jedno wężownicowego stosujemy podgrzewacz dwu wężownicowy, koszt zakupu zestawu kolektora słonecznego dla standardowej rodziny wynosi od 7 000 do 10 000 PLN, ale zestaw zawiera dwu wężownicowy podgrzewacz a więc realnym koszt zakupu zestawu maleje do 4 000 - 7 000 PLN !! taki wydatek amortyzuje się już po 3-4 latach ...2) rozsądek - kolektory słoneczne są najbardziej wydajne gdy najmniej potrzebujemy centralnego ogrzewania stąd są doskonałym komplementarnym dodatkiem do każdego układu pozwalając na oszczędzenie urządzenia grzewczego a przez to wydłużenie jego żywotności poprzez skrócenie okresu pracy wyłącznie do zimowego okresu grzewczego ...standardowo FONKO oferuje zestawy łączone: pompa ciepła wraz z kolektorem słonecznym, zrealizowaliśmy wiele takich realizacji i mamy jak najlepsze doświadczenia a nawet obserwujemy powszechną tendencję do budowy rozbudowanych układów kombinowanych łączących za pomocą wspólnego zbiornika buforowego (rodzaj sprzęgła) wiele różnych rodzajów źródeł ciepła: pompa ciepła + kolektory słoneczne + płaszcz wodny kominka + piec "na wszystko" ... układy takie mają bardzo pożądaną zaletę polegającą na tym, że ciepło jest gromadzone w jednym zbiorczym buforze i dystrybuowane tam gdzie jest aktualne zapotrzebowanie !! układy takie powalają na maksymalnie efektywne wykorzystanie wydajności poszczególnych źródeł ciepła, kolektory słoneczne są nieprzewidywalnym źródłem ciepła a ich wydajność zależy od nasłonecznienia stąd szczególnie dobrze sprawdzają się w takich układach, bo, o ile mamy wystarczające nasłonecznienie stanowią samodzielne podstawowe źródło ciepła całego systemu grzewczego (praktycznie darmowe), a w okresach o mniejszym nasłonecznieniu stanowią bardzo efektywne wsparcieproblemem stosowania kolektorów słonecznych jest ich niewątpliwa niska dekoracyjność oraz konieczność trwałego wyeksponowania do południaTomasz Kotruchow/ FONKOwww.fonko.pl „Jak sądze na podstawie wypowiedzi wyżej da się tylko troche to kosztowne. Powiedzmy,że nie licza sie koszty i mogę sobie w "Jimtowie" zainstalować taki zestaw. Acha znalazłem firmę, która ma taka pompę ciepła powietrze/ woda, która pobiera powietrze z wentylacji. Mają tez takie kompaktowe coś: kompaktowe urządzenie LWA 100 przeznaczone jest dla Użytkowników, którzy cenią wysoki komfort ciepłej wody oraz dobrze wentylowanego pomieszczenia. Główne atuty to centralna wentylacja oraz ogrzewanie wody użytkowej w małych i średnich mieszkaniach, domach o powierzchni 120 -140 m2. W zwartej i estetycznej obudowie znajduje się pompa ciepła, jednostka wentylacyjna oraz zbiornik o pojemności 100 litrów z wbudowaną grzałką elektryczną. Pompa ciepła ogrzewa wodę do temperatury 55°C. Maksymalna temperatura 85°C osiągana jest w razie takiej konieczności przez wbudowany element grzejny.http://www.stiebel-eltron.pl/index.php?pag...amp;type=lwa100 http://www.stiebel-eltron.pl/index.php?pag...p;type=wwk_300# Link do komentarza
jimt Napisano 2 czerwca 2010 Autor Udostępnij #47 Napisano 2 czerwca 2010 post 37.Bardziej jednak niespotykane jest ogrzewanie całego domu elektrycznością. Powiedzmy, że solary, które mamy na dachu podgrzewaja wode w basenie. My wode uzytkową podgrzewamy elektrycznymi podgrzewaczami wody. Zamiast wodnej podłogówki mamy ogrzewanie elektryczne. Proste i efektywne Podłogówka może byc z folii grafitowych. Albo akumulacyjna. Do wyboru do koloru, kazdy rodzaj ma swoje zalety jak i wady. http://www.rotal.pl/index.php?g=produkty&a...=produkty_foliahttp://www.ekonergia.com.pl/eq404.php http://www.emultimax.pl/pomieszczenia.htmJa gdybym grzał elektrycznością, to chyba bym pół na pół zrobił. Jedno do szybkiego grzania drugie do akumulacyjnego. Link do komentarza
jimt Napisano 2 czerwca 2010 Autor Udostępnij #48 Napisano 2 czerwca 2010 Post 38.Ale ciepło mamy tez w ściekach. Kurcze, tyle tego spływa, i się marnuje. Dach zaprzągłem do pracy, a ścieki mam zostawić odłogiem? Mowy nie ma.Najprostsze urządzenie do odbioru ciepła z ściekówWidok zainstalowanego wymiennika GFX współpracującego z pojemnościowym elektrycznym podgrzewaczem wodyNie wiem czy jest to opłacalne, ale producent się chwali, że "koszt montażu GFX w mieszkaniach zwraca się po 2÷5 latach. Badania zostały przeprowadzone na zamontowanym GFX (koszt 500 USD), a oszczędności sięgnęły 800÷2300 kWh rocznie, w zależności od liczby łazienek w budynku. "http://www.rynekinstalacyjny.com.pl/index....23&Itemid=1 Ale takie coś to mała skala. Można pójść dalej.Widok elementu sieci kanalizacyjnej z wymiennikiem ciepła wraz z płytą minimalizującą powstawanie biofilmu i zatrzymywanie się osadów http://www.ogrzewnictwo.pl/index.php?akt_cms=530&cms=507 Albo takWkłada się to do izolowanej komora szamba i wykożystuje jako dolne żródło ciepła do pompy ciepła.http://www.solis.pl/index.php/projektowani...ciekow_bytowych Link do komentarza
jimt Napisano 2 czerwca 2010 Autor Udostępnij #49 Napisano 2 czerwca 2010 Jesssu ale sie nameczyłem z tym oststnim postem! Wstawienie zdjęć! Link do komentarza
jimt Napisano 2 czerwca 2010 Autor Udostępnij #50 Napisano 2 czerwca 2010 Post 39.Szara woda. Scieki grzeja nam czysta wodę, a szara woda będzie do spłukiwania toalety.Sa juz w Polsce systemy do tego np. http://www.boneta.pl/page.php?p=2a&id=...20wody%20szarej Powiedzmy, że ceny w euro ok 8 Tys. Pikuś Jest też Roca W+W"W technologii Water-reuse (ponownego zużycia wody). Pozwala ona na zredukowanie jej poboru nawet do 25 proc. w porównaniu ze standardową toaletą dual flush (3/6 litry). Zużytą w umywalce wodę wykorzystuje się do napełnienia zbiornika wc w toalecie. System podwójnego oczyszczania, w który wyposażono urządzenie, eliminuje nieprzyjemne zapachy oraz bakterie znajdujące się w wodzie, zapewniając mu w ten sposób doskonałą jakość"Czyli ładne małe coś o nieustalonej cenie. Link do komentarza
Recommended Posts
Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować
Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz
Utwórz konto
Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!
Zarejestruj nowe kontoZaloguj się
Masz już konto? Zaloguj się.
Zaloguj się