Skocz do zawartości

Krzywe fundamenty


Recommended Posts

Napisano

Przy wylewaniu fundamentów w gliniastym gruncie bezpośrednio razem ze ścianami fundamentowymi do wysokości 60 cm wykonane przez fachowca szalunki rozeszły się na rogach a część środkowa szalunku opuściła się o kilkanaście cm.
Dzięki temu ściany fundamentowe są krzywe i wykraczają poza obrys domu a ściany zewnętrzne są wyższe od wewnętrznych . Beton był zamówiony w betoniarni wraz z pompą i mimo że wylewano dosyć wolno napór betonu pokrzywił szalunki i je rozszczelnił. Wykop w gruncie był robiony ręcznie


Proszę o komentarz

Klika zdjęć z mojej budowy obrazujący problem:

004.jpg
003.jpg
005.jpg
006.jpg

Napisano
Sciany betonowe ponad gruntem widzę, że są bez zbrojenia więc jak chcesz możesz te części wystające z lica budynku poprostu skuć (oczywiście jes li tego nie jest zbyt dużu)

Co do wykonania - to raczej dla innych - fundamenty są wogóle nie "wyparte" - tzn nie mają ukośnych podpór utrzymujących je we właściwym miejscu dodatkowo szalunek powinien wystawać kilka cm ponad wylewany fundament - wtedy przed wylaniem nanosi się na szalunek jednakowy poziom i wylewa się beton do tego poziomu, a nie do wierzchu szalunku - bo wtedy ściany mamy na różnych poziomach.
Napisano
Wysłałam zdjęcia ale nie miałam tych z podporami bo też były podpory i wiazania drutem ,beton też był lany do określonego poziomu a jednak .Chodzi mi o ostrzeżenie innych że lepiej za dużo zabezpieczeń niż za mało.Być może podpory ukośne były nie tam gdzie powinny lub było ich za mało i będzie kucie . icon_exclaim.gif
Napisano
Przede wszystkim nieracjonalny jest wybór technologii wylewania części nadziemnej fundamentów, a nie murowania z bloczków, jesli nie dysponuje się szalunkami systemowymi wielokrotnego użycia. Jak wynika z opisu, łatwo przy tradycyjnym szalowaniu popełnić trudne do naprawienia błędy, a koszty fundamentów murowanych i wylewanych są prawie takie same. Dodatkową zaletą murowania części nadziemnej fundamentów jest możliwość użycia bloczków ciepłochronnych, co znaczaco zmniejsza ucieczkę ciepła do gruntu przez ściany fundamentowe.
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Trudno tu o jakikolwiek sesowny komentarz. Sam pomysł nie był zły, ale wykonanie fatalne. Trzeba uważać na "tanich fachowców" bo często okazują się oni najdrożsi. Oszczędności należy szukać na etapie projektowania, potem niewiele można zaoszczędzić.
  • 2 miesiące temu...
Napisano
wylewane ściany fundamentowe wychodzą zdecydowanie taniej niż z bloczków, trzeba jednak poświęcić trochę czasu i staranności na wykonanie szalunków, żeby unknąć tego co spokało autorkę tematu. Ponadto można je wykonać samodzielnie, co dodatkowo obniża koszty (chyba, że godzina pracy własnej kosztuje 100 zł icon_biggrin.gif )

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Podobno nawet faza księżyca miała znaczenie, ale jakie, to sam z ciekawości chciałbym się dowiedzieć. Nasze krokwie są z poszczególnych klocków, czyli nie tak jak teraz, że tnie się z jednego grubego na kilka krokwi, tylko nasze są po prostu cienkie z oflisem, są takie co mają niewięcej niż 10cm średnicy, a mimo to dachówkę betonową przez jakieś 60 lat utrzymały. Po zamontowaniu okna dachowego musiałem podciąć dosłownie 1-2cm na długość pół metra, bo płyta GK by nie weszła. I tak sobie myślę, 5 minut roboty. Cieliśmy te 3 krokwie chyba z 3 godziny i jeden łańcuch musieliśmy wymienić na świeżo zaostrzony, bo nie brał już w ogóle. Te krokwie dokończyły mi tą piłę, która za swojego żywota ścięła chyba z 50 kubików. Sprzęgło się rozleciało. Poskładałem, ale na następny raz przy gałęziach już był amen. Jak teraz wkręcałem haki pod płyty, to wkrętarkę trzeba było mocno trzymać. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Na marginesie wspomnę, że kiedyś drzewo na budowę było ścinane wyłącznie w zimie, inaczej mówiąc w okresie kiedy ustawało krążenie soków wewnątrz drzewa. I tylko takie drewno było używane. Oczywiście, dzisiaj tej zasady nikt nie przestrzega, ale jeśli ktoś będzie to czytał i przygotowywał się do budowy, to polecam o tym pamiętać. Stolarze i cieśle mówili, ze drewno zimowe ma lepszą jakość niż to z okresu wegetacji. 
    • Ścięte drzewa z lasu doczekały się swojej kolejki w tartaku. Przyszła pora na ich obróbkę i transport na budowę. Drzewo jest dość świeże, mokre i ciężkie więc trzeba je przygotować i równo ułożyć na działce. Poświęciliśmy temu prawie tydzień czasu. Korowania było co nie miara - zobaczcie sami!  
    • Daj więcej izolacji pod rurkami podłogówki, a jeśli nie ma możliwości - zaizoluj strop od dołu... przynajmniej pod samą łazienką... Są takie możliwości...   Dołóż na zewnątrz z 15 cm styropianu - przynajmniej w okolicach łazienki, jak nie masz funduszy na całą ścianę...   Jak zrobisz rurki co 10 cm - będzie      Pomyśl, dlaczego tak wychodzi...   Tam jest chyba jednym z parametrów moc grzewcza podłogówki - BARDZO istotny parametr...      
    • Zeby dobrze grzalo . Lazienka jest nad nie ogrzewana piwnica, jedna ze scian od strony zachodniej z ktorej zawsze wieje. Te kalkulatory obliczaja ile rurek jest potrzebne na wskazana powierzchnie czy ile wejdzie przy okreslonym rozstawie ??? Pytam bo kiedy wybiore rozstaw 10 cm to mam wynik 18 m rurek natomiat przy rozstawie 15 cm mam wynik 13 m rurek.   Bede mial 1 petle zasilana z ogrzewania miejskiego na zaworze RLT. Zamiast kaloryfera Co mam wpisac w polu ??    
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...