Skocz do zawartości

Zepsuta pralka objawy


Recommended Posts

Może ktoś pomoże mi naprawić pralkę . Ma już z 8 lat , wada nie jest duża , ale przeszkadzająca .
Polega na tym , ze z pojemniczka na płyn do płukania nie odpływa woda . Musze ręcznie wyciągać szufladkę i wylewać , żeby zalać płyn do kolejnego prania . Mam nadzieje , ze mogę to jakoś we własnym zakresie naprawić z Wasza pomocą .
Link do komentarza
ja dość często muszę czyścić pojemnik ( mam pralkę polar - ładowaną od góry ) po prostu sie zapycha,wyjmuję wówczas cały pojemniek rozkładam go na części pierwsze i dokładnie czyszczę.

Wiem,jest ot dość uciążliwe,bo płyn do płukania miesza sie z wodą i jest bardzo rozcieńczony przy końcowym płukaniu,a jak sie go da więcej to miesza sie z proszkiem do prania.

W innych typach pralek podejrzewam,że też jest możliwość demontażu tegoż pojemniczka i dokładnego wyczyszczenia
Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...
Przypuszczam, że wężyk, którym płyn spływał do bębna gdzieś się zawęził i dlatego płyn spływał, po otwarciu elekrtozaworu, zbyt wolno.
Drugi elektrozawór, który otwiera dopływ wody do pojemnika z płynem otwiera się na określony czas, zgrany z otwarciem elektrozaworu uwalniającego płyn.
Kiedy płyn spływa wolniej niż dopływa wypłukująca go woda efekt będzie taki, że płyn owszem, zdąży spłynąć, bo jest pierwszy w kolejce, ale woda już nie.
Płyn, jako gęstszy często powoli zwęża średnicę kanału spływowego. Gorąca woda rozpuszcza ten skrzep.
Link do komentarza
  • 3 miesiące temu...
  • 5 lata temu...

Jeżeli woda zostaje w dozowniku to na pewno coś się przytkało. Wszystko zależy od tego czy jest to pralka ładowana od góry czy od przodu. W tych ładowanych od przodu zdarza się, że zatyka się wąż dozownik-zbiornik (najczęściej z nadmiaru proszku albo jest zatkany mydłem.... ). Jeśli chodzi o pojemnik na płyn do płukania to tam ma być woda! Płyn do płukania musi się wymieszać z wodą zanim trafi do zbiornika i do tego służy właśnie taki dziwny pojemnik w którym stoi woda.
Co do pralek ładowanych od góry to już zależy od budowy dozownika ale generalnie tam też może się coś zatkać :icon_smile:

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To chyba chybiony i fałszywy argument, bo klimatyzator jednak dmucha powietrzem zagrzanym do o wiele wyższej temperatury niż te 22 stopnie, chcąc osiągnąć zadaną temperaturę i pewnie to jest o wiele wyższa temperatura niż 30 st. Nie mierzyłem ale tak na wyczucie to znacznie przkracza trzydziestkę. Więc to akurat w drugą stronę działa, jeśli chodzi o tę "róznicę temperatur", czyli na korzyść hydrauliki. 
    • Ogrzewanie hydrauliczne, które występuje w 99% nowych polskich domach jest mniej efektywne i droższe niż bezpośrednie ogrzewanie pompą powietrze-powietrze, bo COP zależy od różnicy temperatur, a wodę trzeba ogrzać do ok 30°C, za powietrze do 22°. Proponuję zainteresować się systemem HVAC. V-wentylacja z odzyskiem ciepła wykonana pod ilość mieszkańców, a nie na kubaturę. Musi być, gdy chcemy używać klimatyzacji, bo latem przy chłodzeniu wentylacja grawitacyjna nie działa i oddychamy coraz bardziej zużytym powietrzem, co prowadzi do różnych dolegliwości. AC- jakość powietrza, za którą odpowiadają rewersyjne pompy ciepła (klimatyzatory). Temperatura cały rok, a wilgotność, która tworzy zaduch latem (tryb dry). H- ogrzewanie, czyli w przypadku, gdy klimatyzacja nie da rady (zazwyczaj kilka dni w roku) do uruchamiają się maty grzewcze. Ogrzewanie oporowe to COP 1, ale ono jest w tym systemie tylko wspomaganiem na wypadek ekstremalnych mrozów, awarii, czy dla komfortu, gdy ktoś chce bardziej dogrzać pokój. Poza tym pompy ciepła wciąż działają, więc zużycie jest śladowe. Dlaczego potrzebne są maty? Czy nie można dobrać większej mocy klim? Chodzi o to, że sezon grzewczy trwa ponad pół roku, a średnia temperatura w tym czasie w ostatnich latach to +5C i wciąż rośnie. Jeśli pompa będzie za duża to przez większość sezonu będzie działać on-off i łączne zużycie wyjdzie 2-3x większe. Jeśli rekuperacja jest zrobiona zgodnie ze sztuką, czyli działa na 20-30m3//osobę to klimy 30W/m2 są wystarczające. Cały system wychodzi przy okazji najtaniej i zapewnia zużycie poniżej 15kWh/m2. Ponadto warto wiedzieć, że powietrze nawiewane z anemostatów po odzysku ciepła jest tylko o kilka stopni chłodniejsze od domowego. Gdy podajemy je z góry to zapobiega ścieleniu się ciepłego przy suficie, a samo zanim opadnie zdąży się ogrzać. Daje to komfort w strefie przebywania ludzi. System musi być kompletny i dobrze przemyślany. 
    • A stoją zapewne obok siebie... więc jak zrobi się z nich  "kątownik" - będą stały jeszcze stabilniej...
    • Może być różnie, bo one są dość wiotkie. Zależy też, jak równa jest posadzka w garażu.
    • Komentarz dodany przez G: Beton nie kosztuje 200-250. Ceny z przed pandemi
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...