Skocz do zawartości

remont fundamentu


Recommended Posts

Napisano
Mam taki problem. Dom jest do remontu gruntownego. Fundament wykonany był przed ok. 35 laty metodą „wykop dół i zalej betonem, wrzuć kamienie (częściowo szalunek). Dom jest częściowo podpiwniczony (ok. 1/3). Izolacja pozioma jest wykonana prawidłowo, grunt piaszczysty, brak podsiąków. Wysokość fundamentu nad ziemią od 40 do 80 cm.
Jaką należy podjąć decyzję w związku z delikatnie pękniętą ścianą z jednej strony (niepodpiwniczonej) – środek ściany?
Czy wykonać wykop i podlewkę fundamentu oraz odwodnienie przy dolanym fundamencie? Dodam, że ukształtowanie terenu sprzyja niewielkiemu gromadzeniu się wody.
Napisano
Ściana mogła pęknąć z powodu nierównomiernego osiadania fundamentów - a to mogło się stać z powodu jak piszesz gromadzenia się wody.
moze warto wykonać jakiś drenaż aby zabezpieczyć budynek przed kolejnym gromadzeniem się wody
a fundament bym podbił ławą o wysokości 30-40 cm zbrojoną wieńcowo
Napisano
Przeprowadzenie remontu lub wzmocnienia fundamentów to zabieg kosztowny i uciążliwy, dlatego przed podjęciem takiej decyzji należy dokładnie ustalić jakie są przyczyny pęknięcia i na ile wpływają na trwałość budynku. W większości przypadków pęknięcia ścian zewnętrznych związane są z osiadaniem budynku i jeśli nie wykazują tendencji do poszerzania się, to można uznać je za nieistotne dla stabilności budynku. Warto więc ustalić, kiedy pojawiły się pęknięcia i w jakich okolicznościach (np. po zimie, po intensywnych opadach, po robotach budowlanych prowadzonych w pobliżu) oraz obserwować czy pęknięcia nie powiększają się po 6 - 12 miesiącach. Natomiast nie ma sensu wykonywanie odwodnienia w terenie piaszczystym, gdyż nawilżony piasek nie zmniejsza swojej nośności, a więc nie wpływa na stabilność posadowienia fundamentów.
Napisano
Jeżeli osiadanie było spowodowane gromadzeniem się wód opadowych to najprawdopodobniej nie jest tam czysty piasek, tylko jakieś fragmenty piasków gliniastych lub glin piaszczystych i wtrdy odwodnienie może mieć sens.

Ale oczywiście należy najpierw zbadać przyczynę - bez tego tródno jest reagować prawidłowo

Co do sprawdzenia czy się nie powiększają rysy - można prostopadle do rysy przykleić kawałek szkiełka - np placek gipsu z jednej i drugiej strony rysy (nad rysą pusto) i na to przyklejony pasek cienkiego szkiełka (odpad od szklarza) - jeżeli szkiełko pęknie to znaczy że dalej coś się dzieje - jeżeli nie tzn że jest OK

Co do remontu fundamentu to roboty są bardzo pracochłonne - trwaja długo z przyczyn technologicznych i przez to są drogie
  • 2 miesiące temu...
Napisano
hey.w domu w ktorym mieszkaja moi rodzice,rowniez pekła sciana,dodam ze nawet dwie,przy czym okazalo sie(stwierdzil to konstruktor) ze fundamenty byly za bardzo odsloniete,akurat naroznik tych dwoch scian. zostala wykonana nadsypka,pekniecia naprawione,styropian zostal przyklejony,nic nie peka.
Napisano
Głębokość posadowienia (od spodu fundamentów do wierzchu posadzki w piwnicy lub wierzchu gruntu na zewnątrz - w zależności co niżej) ma dość duży wpływ na nośność fundamentu.
A tak po prostu im głębiej tym węższe mogą być fundamenty.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Niee... Te śruby nie będą do niczego potrzebne. One są do obcięcia.   Mogę zejść ostatnim profilem 5cm do dołu ale... to wtedy wystarczy? Z ok. 35 cm zejdę do 30 cm. Czy nie lepiej dać jeszcze niżej jeden dodatkowy wieszak/profil i wtedy mam ok. 15 cm? Jak dodam jeszcze jeden profil niżej to bez obaw?
    • Teraz sobie powiększyłem i widzę, że UD sięgają do ścianki kolankowej. Murłaty w ogóle bym do tego nie mieszał. Zjedź ile się da ostatnim profilem, albo przyłóż łatę do tych profili i sprawdź jak to wyjdzie ze ścianką kolankową. Za wysoko dałeś te profile, wystarczyło dać 5cm niżej i wszystko by się fajnie zamknęło. Jak się zejdzie tak, żeby dało się to szpachlą przykryć to nic według mnie nie trzeba kombinować. Ale widzę że wystają śruby ze ścianki, co z nimi? Bo jak cokolwiek chcesz dawać na tą ściankę to już się płyty nie zejdą. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Widziałem te sposoby montażu, że ścianę też do dołu zabudowuje się GK i wtedy też ścianę można dodatkowo w ramach stelażu ocieplić wełną.   Jednakże nie. Ta końcówka ścian (mało ich tam jest) ma iść na tynk bez GK. Nie chcę już na ścianach GK.   Mógłbym zacząć z tym ostatnim wieszakiem jeszcze niżej. Jednakże zastanawiając się doszedłem do wniosku, że tam na samym dole (przy murłcie) i tak musi być jakiś dodatkowy profil.   Chyba jednak ja się tam z tym profilem narożnikowym jakoś złapał. Znaczy się musiałbym się nakombinować. Myślę tam usztywniłbym z tyłu za tym profilem elastycznym (wstrzyknął pianę PUR), a ten profil elastyczny łapał co powiedzmy te 40 cm na długie wkręty do murłatu. Gdybym zachował kąt i linię to powinno być chyba ok?   Zmierzyłem i od ostatniego wieszaka do końca płyty mam 35 cm. Sporo.   To co podałeś z tą listwą elastyczną to pewnie jedna opcja. Widziałem jednak w sieci na zdjęciach, że czasem są zdjęcia jak ktoś na dole montażu daje gęściej dwa wieszaki i profile. Zastanawia mnie czy tutaj gdybym dał dodatkowo jeszcze jeden wieszak na samym dole - wtedy wyszłoby, że od tego najniższego wieszaka/profilu do ściany byłoby 15 cm to już tyle płyta GK mogłaby wisieć? Czy nadal 15 cm to i tak nie za bardzo?   Bo może lepiej nie kombinować i zrobić tam zwyczajnie jeszcze jeden wieszak i profil i odległość 15 cm będzie akceptowalna?        
    • Fugi epoksydowe np. Mapei Kerapoxy, Litokol Starlike mają doskonałą przyczepność do ceramiki, nawet na powierzchniach z minimalnymi pozostałościami silikonu, jeśli są dobrze oczyszczone, odtłuszczone. Są wodoszczelne, odporne na pleśń i chemikalia, co czyni je idealnym wyborem do prysznica. Tworzą trwałą, twardą spoinę, która wystarczy na kilka lat.   Materiały na bazie cementu na stare tłuste fugi po silikonie nie przywrzą dobrze, zwłaszcza przy braku hydroizolacji, to bardzo ryzykowne.   Najlepiej położyć jak najcieńszy płaski brodzik "na wierzch" na te płytki, wcześniej zalane hydroizolacją.   Geberit Nemea ma 3,5 cm  to najcieńszy, elegancki model z odpływem liniowym tworzy płaską, jednolitą powierzchnię prysznica. Jest trwały, higieniczny, niewielki uskok podłogi. Jeśli budżet jest ograniczony, to  Schedpol Slight Line – tańszy, ale równie solidny.  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...