Skocz do zawartości

Z10 z pracowni Z500


Recommended Posts

Napisano
Cytat

ja bym połączył hol z korytarzem, chyba że macie zamiar dzielić na część dzienną i część sypialną


wielkie dzieki za spostrzezenie nie pomyslelismy o tym a mysle ze moze byc to dobre rozwiazanie.
Mam jeszcze watpliwosci co do kuchni zostawic otwarta czy raczej zastosowac np drzwi przesowane?moze jakis barek?
Napisano
Cytat

W czerwcu zaczynamy budowe domku Z10,moze znajda sie osoby ktore buduja ten domek,prosimy o komentarze i wymiane doswiadczen


Ja bym zrezygnowała z zewnętrznego kominka na tarasie. Ładnie się komponuje ale jest to niepraktyczne rozwiązanie.
Napisano
Bardzo fajny projekt! Jak widzę jest t też możliwość wykorzystania poddasza(schody przy wc?) Dobry pomysł na schowek na narty, plecaki, namiot itp. Ogrzewanie jest w tym projekcie planowane chyba gazowe? Jakoś nie wyobrażam sobie wnoszenia węgla, miału do tej "kotłowni" w pomieszczeniu gospodarczym. A jeśli w pomieszczeniu gospodarczym jest tylko komin i piec gazowy to może przenieść tam wc a to małe zlikwidować? Jeśli zastosować piec gazowy z zamkniętą komorą spalania to nie trzeba wtedy klasycznego komina, co warto przemyśleć jak planuje się np. wentylację mechaniczną.
Napisano
Basia "obczaiłam" na stronie Z500 że jesteś z Chełma:) Ja jestem spod Lublina i bardzo podoba mi się ten projekt. Jakie przewidujecie koszty??? My wystartujemy w 2011 i na pewno bedę śledzić Twoje postępy i zasypywać pytaniami. Chyba nie planujecie poddasza ani garażu???
Napisano
Cytat

Basia "obczaiłam" na stronie Z500 że jesteś z Chełma:) Ja jestem spod Lublina i bardzo podoba mi się ten projekt. Jakie przewidujecie koszty??? My wystartujemy w 2011 i na pewno bedę śledzić Twoje postępy i zasypywać pytaniami. Chyba nie planujecie poddasza ani garażu???


Projekt bedziemy realizowac w wersji podstawowej,jak narazie jest nas dwojka(choc mam nadzieje ze wkrotce cos sie zmieni:) wiec metraz jest wystarczajacy .Myslac o przyszlosci to jednak zamienimy strop drewniany na wylewany ktory pozwoli nam bez zbednych klopotow kiedys tam cos zagospodarowac.Garaz bedzie wolno stojacy ze wzgledu na mechaniczne zamilowamie mojego meza.A z kosztami to jest roznie ,trzeba wziasc pod uwage ze broniac sie przed kredytem ,jak narazie dysponujemy tylko oszczednosciami wiec wybierane technologie beda na normalnym standardzie ,bez szalenstw.A po na kryciu dachu pewnie do tego banku sie wybierzemy:)Moge w przyblizeniu podac Ci koszty ktore juz ponieslismy,a wiec omijajac zakup dzialki,i pozniejsze jej osuszanie bo niestety okazalo sie ze jest wysoki poziom wod gruntowych,omine tez liczne oplaty ktore pochlonela dokumentacja.Geodeta-700zl wyznaczenie granic dzialki+300 naniesienie punktow pod domek.Kierownik budowy 1000zl.Fundamenty-20.000zl .Ekipa budowlana 16.000 zl wykonuja prace od punktu zero do stropu.Energetyka 2600zl,i jakas podobna cena za przylacze gazu.Sciany beda z suporexu (Okolo 10.000zl)Trudno troche mi to wszystko zliczyc.Wczerwcu sprubujedodac jakies zdjecia.
Napisano
Cytat

Projekt bedziemy realizowac w wersji podstawowej,jak narazie jest nas dwojka(choc mam nadzieje ze wkrotce cos sie zmieni:) wiec metraz jest wystarczajacy .Myslac o przyszlosci to jednak zamienimy strop drewniany na wylewany ktory pozwoli nam bez zbednych klopotow kiedys tam cos zagospodarowac.Garaz bedzie wolno stojacy ze wzgledu na mechaniczne zamilowamie mojego meza.A z kosztami to jest roznie ,trzeba wziasc pod uwage ze broniac sie przed kredytem ,jak narazie dysponujemy tylko oszczednosciami wiec wybierane technologie beda na normalnym standardzie ,bez szalenstw.A po na kryciu dachu pewnie do tego banku sie wybierzemy:)Moge w przyblizeniu podac Ci koszty ktore juz ponieslismy,a wiec omijajac zakup dzialki,i pozniejsze jej osuszanie bo niestety okazalo sie ze jest wysoki poziom wod gruntowych,omine tez liczne oplaty ktore pochlonela dokumentacja.Geodeta-700zl wyznaczenie granic dzialki+300 naniesienie punktow pod domek.Kierownik budowy 1000zl.Fundamenty-20.000zl .Ekipa budowlana 16.000 zl wykonuja prace od punktu zero do stropu.Energetyka 2600zl,i jakas podobna cena za przylacze gazu.Sciany beda z suporexu (Okolo 10.000zl)Trudno troche mi to wszystko zliczyc.Wczerwcu sprubujedodac jakies zdjecia.


Nas jest już 2 + 2. Nie chciałabym robić narazie poddasza, ale nie chcę zamykać sobie do niego drogi. Który projekt kupiliście??? Bo ja myślę o dwóch - albo ten podstawowy ze stropem teriva i 28 stopni kąt nachylenia, albo 30 stopni. Który Wy macie??? No i co potem ze schodami??? W którym miejscu je umieścić??? Bo jak się teraz nie zrobi betonowych to gdzieś trzeba wstawić drewniane.
No i nareszcie jakieś normalne ceny podajesz. Bo te 400 czy 500 tyś to nie jest w naszym zasięgu. raczej myśle żeby na jakieś "linoleum" za 250 tyś się wprowadzićicon_smile.gif
  • 5 miesiące temu...
  • 6 miesiące temu...
Napisano
Wznawiam temat , jest ktos kto buduje Z10?My zamknelismy juz stan surowy,od maja ruszamy z wykonczeniem,długa droga jeszcze przed nami lecz coraz blizej celu.
  • 1 rok temu...
Napisano
Witam,
Informacja dla zainteresowanych zakupem projektu "Z10"

W specjalnej ofercie przygotowanej dla Państwa przez redakcje portali BudujemyDom.pl i WybieramyDom.pl otrzymacie Państwo powiększoną paczkę prezentów:
- dziennik budowy
- roczną prenumeratę miesięcznika Budujemy Dom
- półroczną prenumeratę miesięcznika Czas na Wnętrze
- bon o wartości 100 zł do wykorzystania na www.UrzadzamyDom.pl
- trzy tomy Informatora Rynkowego Budownictwa Jednorodzinnego
dodatkowo dla osób, które kupią projekt przygotowaliśmy upominki od naszego wydawnictwa:
- koszulka Budujemy Dom
- kubek Budujemy Dom

Promocji podlegają tylko zamówienia złożone przez stronę WybieramyDom.pl . Podczas składania zamówienia prosimy o podanie hasła:
"Forum Budujemy Dom"
  • 3 miesiące temu...
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
należy odróżnić ofertę, kosztorys inwestorski i zestawienie szacunkowych kosztów. dziwnie wygląda ściana gr. 24cm docieplona styropianem gr. 10cm ale czego się nie robi na "złapanie" Inwestora a później będą tylko dopłaty aby całość sensownie wyglądałą
  • 3 tygodnie temu...
Napisano (edytowany)
dostałem ofertę na materiał do budowy ścian zewnętrznych razem z wieńcem w sytemie Thermodom TH250 (ok 16 tys zł brutto) oraz TH400 (31 tys zł brutto). Do tego trzeba dodać około 6-10 tys zł na beton i zbrojenie. Ale nie trzeba już ocieplać. Edytowano przez vip42 (zobacz historię edycji)
Napisano
Izodom wychodzi podobnie. za King Blocka (35 cm neopor) ok 31 tys brutto

i jeden i w drugi system trzeba wlać ok.20-21 m3 betonu (5-6 tys zł)



Czy za 35 tys zł postawię ściany zewnętrzne U=0,15 z "tradycyjnego" materiału?
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Witam,

Podepnę się pod temat z10 icon_cool.gif mogę?

Nazywam się Kuba i wraz z żoną i 3 bobasów jesteśmy na etapie ostatniej zmiany do kupionego już projektu Z10 GL2 sdn związanego z płytą fundamentową. Później już "tylko" złożenie wniosku o pozwolenie na budowę (wszystkie inne dokumenty mamy).
Ze zmian, które nanieśliśmy to:
- wywalenie kominka na zewnątrz,
- wywalenie wykusza,
- małe zmiany w oknie w salonie aby było widno,
- garaż aby spokojnie wszedł Jeep Commander,
- wentylacja mechaniczna,
- płyta fundamentowa,
- styropian 15 cm
- 3 okna na poddaszu,
- wszystkie media będziemy mieli wyciągnięte na górę bo moze kiedyś zrobimy tam pokój i łazienkę.

Załączam rzut niżej:

Brak obrazka

Co do kosztorysów to zamówiliśmy z z500 zestawienie materiałów (jak coś to priv icon_biggrin.gif ) oraz jak mi się uda to porobię analitykę cen w excelu to może komuś się przydać. Skłądaliśmy swojego czasu zapytania do różnych firm budujących kompleksowo i wycena wychodziła podobna +/- 330 tys zł brutto za stan developerski. Drogo? pewnie taaaak.
My jeszcze nie zdecydowaliśmy się jak chcemy budować i jakimi siłami, pomyślimy w 2013 r. icon_razz.gif

Domek będziemy mieli w pow warszawskim zachodnim.

Jak macie jakieś pytania to proszę bardzo icon_smile.gif

pozdrawiam
  • 7 miesiące temu...
Napisano
Cytat

cudny icon_biggrin.gif

podliczyłeś już koszty tego SSO?



Oczywiscie icon_smile.gif
Wszystko mam podliczone i przy zalozeniu:
1) prace ziemne + wymiana gruntu na pospolke i zageszczenie,
2) styropian termonium fundament
3) 7 ton stali
4) 25 grubosc betonu b25 jako plyta fundamentowa
5) bloczki ytong energo
6) wiezba, ocieplenie, dach, okna dachowe
7) oplacone juz mam okna pionowe

Wszystko 198000zl brutto
Napisano
Cytat

jeśli dobrze zrozumiałem to 200 tys już za SSZ, tak?

nieźle



W zasadzie to tak ale jeszcze bez drzwi zewnetrznych bo jakos Gerda do mnie nie chce odpisac na maila z oferta...
Moze polecacie jakies inne? Jakos nie mam pomyslu na inna firme...

200000 zl tak za SSZ, ale jeszcze mnie czeka duzooo
Obecnie negocjuje tynki wew i elewacje
Napisano
Czy ja wiem czy to duzo...
Oplata 2 zl za licznik z wodociagow miesiecznie to jest zdzierstwo ;)

Mam okna.

Potwierdzam aby byc zgodnym z tematem, oswietlenie w tym domku to podstawa. Jak ktos bedzie chcial budowac z10 i zrezygnowac z wykuszu (jak ja) to sugeruje powiekszyc okna. U mnie to sie sprawdzilo.
Dodatkowo wzialem okno nieotwieralne-wyglada czadersko icon_cool.gif
Napisano
Cytat

ale kominek w środku zostawiłeś?




Oczywiście i nawet napisałem temat odnośnie wyceny kominka pod rekuperację. Podobał mi się Hajduk, ale zobaczymy cenowo bo te 5000 zł za robociznę to mnie trochę ścieło... no ale może takie są ceny.

Dzisiaj zrobili mi kanalizację icon_smile.gif a od wtorku wchodzą z instalacjami - najpierw elektryka icon_biggrin.gif
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Tynki są, instalacja rekuperacji jest, posadzki są, ocieplenie między belkami stropowymi jest, drenaż jest w przyszłym tygodniu zaczynam ocieplanie na zewnątrz, ale bez koloru elewacji. Później tarasy i wejścia do domu oraz garażu.

Dla osób, które wybrały ten projekt to:

1) Garaż miałem doklejany do budynku i ograniczała mnie szerokość działki, ale jeżeli nie macie tego minusu to weźcie szerszy garaż niż ja mam (4 metry).
2) Poddasze jest olbrzymie i jeżeli tak jak ja chcecie je później wyposażyć/przeznaczyć po cele mieszkaniowe/sypialniane to niestety nie da się icon_cry.gif włożyłem już sporo w tynki komina na poddaszu, ocieplenie i płyty OSB plus światło, kanaliza i rekuperacja... a miało być taniej. Taka uwaga z życia wzięta ;)
3) Jest to rozłożysty dom a co za tym idzie wody z dachu od cholery. Na drenaż, zgodnie z projektem architekt krajobrazu, wydałem 9000zł i jest super, ale to jest koszt nieprzewidziany lub niedoszacowany. Miałem 2 razy robione badania geotechniczne.
4) Innych uwag nie mam. Projekt genialny i super nam pasuje. Rodzina 2 + 3

icon_cool.gif
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Janmor, jesteś warszawski-zachodni ? Ja mieszkam w Legionowie i startuje z budową Z10 na wiosnę. Czy miałbyś coś przeciwko temu, by mógł z rodziną obejrzeć SSO? Daj znać na moją pocztę hudsonproject@interia.pl
Napisano
Cytat

Janmor, jesteś warszawski-zachodni ? Ja mieszkam w Legionowie i startuje z budową Z10 na wiosnę. Czy miałbyś coś przeciwko temu, by mógł z rodziną obejrzeć SSO? Daj znać na moją pocztę hudsonproject@interia.pl



W zasadzie to ja juz mam stan developerski wiec tym bardziej zapraszam.
Jestem jutro caly dzien na budowie wiec nie ma problemu z przyjazdem
Pozdrawiam
  • 2 miesiące temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Raz jeszcze dziękuję za wyczerpującą odpowiedź.    Chciałbym jeszcze poruszyć dwie kwestie związane z tym tematem:   1. Rozdzielacz mam na korytarzu, umiejscowiony w takim miejscu, że rura po podłodze od rozdzielacza do pokoju ma ok. 1.5m długości. Na tym odcinku także nie zauważyłem aby podłoga była dużo cieplejsza niż w pokoju, mimo że korytarz jest w centralnym punkcie domu. Jednakże w tym miejscu nie ma żadnego grzejnika i przechodzi tylko 2x1.5 metra rury (zasilenie i powrót). Mimo to mam jednak obawy, że nieocieplony dom to tylko 1 z kilku powodów dla których podłogówka słabo grzeje. No i ostatecznie, woda w rurze też drastycznie się nie wychładza. Nakleiłem taśmę malarską na belki rozdzielacza aby precyzyjniej zmierzyć ich temperature za pomocą pirometru i wyszło że różnica między nimi to ok 3*C. Delta T wydaje się być w normie, ale specjalistą nie jestem.  Tak jak pisałem, jest to pierwsze pomieszczenie z uruchomioną podłogówką. Niejako cieszę się że tak wyszło, bo w kolejnych pomieszczeniach jest jeszcze szansa na ew. poprawki aby grzało to lepiej.   2. Ostatnio usłyszałem że Sander Standard Alu to był kiepski pomysł i lepiej było wziąć styropian bez aluminium, i powkładać w rowki aluminiowe radiatory które lepiej odbierają ciepło z rury. Niestety nie wiem ile w tym prawdy, a płyty Sandera zostały juz zakupione na całe piętro (poza łazienką i korytarzem, gdzie pójdzie XPS pozwalający na zagęszczenie rur co 10cm). Chyba że jakiś radiator by pasował do nich, to mógłbym jeszcze dodatkowo dokupić o ile miałoby to pomóc. Nie wiem niestety na ile mogłoby to pomóc i czy ma to jakikolwiek sens?   Raz jeszcze dziękuję za odpowiedzi i cierpliwość do laika.
    • Duża różnica między temperaturą zasilania a temperaturą podłogi oraz niska temperatura w pokoju, mimo stosunkowo ciepłej posadzki, wynikają z kilku powiązanych ze sobą czynników. Kluczową rolę odgrywa tu brak ocieplenia budynku, co w połączeniu ze specyfiką ogrzewania podłogowego prowadzi do opisywanych przez Pana zjawisk.    Brak izolacji termicznej domu.   W takim budynku ciepło ucieka na zewnątrz w znacznie większym stopniu niż w budynkach ocieplonych. Straty ciepła mogą sięgać nawet 20-25% przez same ściany zewnętrzne oraz 10-15% przez podłogi i fundamenty.   W Pana przypadku oznacza to, że ciepło dostarczane przez wodę w rurach ogrzewania podłogowego, zamiast efektywnie ogrzewać jastrych (wylewkę), a następnie pomieszczenie, jest w pewnej mierze "tracone" i przenika przez niezaizolowane ściany zewnętrzne. System grzewczy musi więc pracować ze znacznie wyższą mocą (wyższa temperatura zasilania), aby skompensować te straty. To właśnie ta "walka" instalacji z ciągłą ucieczką ciepła jest głównym powodem, dla którego mimo wody o temperaturze 45°C, podłoga nagrzewa się tylko nieznacznie.     Fakt, że podłoga staje się zimniejsza w miarę zbliżania się do ściany zewnętrznej, mimo że tam również dociera woda z zasilania, wynika z dwóch powodów: Intensywne oddawanie ciepła: Nieocieplona ściana zewnętrzna działa jak duży "odbiornik" zimna, co powoduje bardzo szybkie wychładzanie się fragmentu podłogi znajdującego się w jej pobliżu.   Spadek temperatury wody: Woda w rurze, płynąc w kierunku ściany zewnętrznej, oddaje ciepło do jastrychu. Gdy zawraca i płynie z powrotem, jest już znacznie chłodniejsza, co dodatkowo potęguje efekt chłodniejszej podłogi w dalszej części pętli.   W pomieszczeniach ze strefami o zwiększonych stratach ciepła, jak przy ścianach zewnętrznych, często stosuje się układ ślimakowy lub zagęszcza się rury, aby zapewnić bardziej równomierny rozkład temperatury.   Ogrzewanie podłogowe charakteryzuje się dużą bezwładnością cieplną, co oznacza, że nagrzewa się i stygnie powoli. W dobrze zaizolowanym budynku wylewka po nagrzaniu długo utrzymuje ciepło. W Pana przypadku proces ten jest szybszy. Zanim wylewka zdąży się w pełni nagrzać i zakumulować wystarczającą ilość energii, znaczną jej część traci do otoczenia (przez ściany i grunt). Można to porównać do próby napełnienia dziurawego wiadra – mimo ciągłego dolewania wody, jej poziom nie podnosi się znacząco.   Podłoga nie nadąża się zagrzać, ponieważ ciepło, które otrzymuje od instalacji, jest niemal natychmiast "wysysane" przez nieocieplone przegrody budynku. Duża różnica między temperaturą wody a podłogi oraz niska temperatura w pokoju to bezpośredni skutek ogromnych strat ciepła, charakterystycznych dla starych, nieocieplonych domów.   Aby zapewnić samo odpowietrzenie się instalacji, przepływ powinien być większy niż 0,7 l/min. Maksymalny przepływ: Zazwyczaj nie zaleca się, aby przepływ w rurach (np. PEX 16, 17, 18 mm) był większy niż 2,5 l/min, aby nie przekroczyć dopuszczalnej straty ciśnienia (ok. 20 kPa) w pętli.     Dopiero po przeprowadzeniu termomodernizacji budynku (ocieplenie ścian, fundamentów, ewentualna wymiana okien) będzie Pan mógł w pełni docenić efektywność i komfort ogrzewania podłogowego, które będzie mogło pracować przy znacznie niższej temperaturze zasilania oraz będzie można zmniejszyć  przepływ czynnika grzejnego ustawiony teraz na 2.5l.
    • Dziękuję za obszerne wyjaśnienia, jednak nie to było moim pytaniem. Gdyby temperatura podłogi była wyższa, to zapewne przestawiłbym zawór VTA, tak aby bardziej mieszał wode z powrotu. Rozumiem także, że temperatura podłogi, to nie to samo co temperatura wody. Dziwi mnie natomiast aż tak duża różnica pomiędzy nimi oraz fakt, że temperatura w pokoju wynosi zaledwie 20*C przy temperaturze podłogi wynoszącej 28*C.   Jak wcześniej na zasileniu miałem 30*C, to powierzchnia podłogi wynosiła jakieś 24-25*C. Teraz spadł śnieg, pojawiły się temperatury w okolicach 0*C to i kocioł zaczął mocniej grzać. Na zasileniu jest wyższa temperatura, bo zawór VTA mam w pełni otwarty (ustawiony na 45*C), ale temperatura podłogi nie podniosła się jakoś znacząco w porównaniu do temperatury wody. Rurę mam poprowadzoną tak, że wchodzi od rozdzielacza z korytarza do pokoju, następnie wzdłuż przez cały pokój do ściany zewnętrznej i stamtąd wraca meandrem w stronę wejścia. Przy wejściu do pokoju i w miejscu w którym rura przechodzi przez ścianę mam najwyższą temperaturę podłogi. Im bliżej ściany zewnętrznej tym podłoga jest zimniejsza, mimo, że jest bliżej początku (zasilenia). Możliwe więc, że ta podłoga nie nadąża się zagrzać, bo to co uda jej się zakumulować, to musi oddać do otoczenia? Czy stąd może wynikać tak niska temperatura jastrychu mimo dużo wyższej temperatury zasilenia? Dom nie jest ocieplony (pochodzi z lat 70), jestem w trakcie remontu.   Generalnie wątpliwości mam sporo, ale nie chce poruszać wielu kwestii na raz.
    • Dla zapewnienia komfortu i zdrowia użytkowników temperatura powierzchni podłogi nie powinna być zbyt wysoka. Przegrzana podłoga może prowadzić do dyskomfortu, problemów z krążeniem, a także do uszkodzenia materiałów wykończeniowych.      Temperatura podłogi to nie to samo co temperatura wody zasilającej instalację. Aby uzyskać zalecaną temperaturę posadzki, woda w rurach musi mieć wyższą temperaturę. Zazwyczaj mieści się ona w przedziale 30°C–45°C. Maksymalna temperatura wody zasilającej nie powinna przekraczać 55°C.   Pokoje mieszkalne, sypialnie, kuchnie i korytarze: W tych pomieszczeniach maksymalna temperatura powierzchni podłogi nie powinna przekraczać 28°C. Za optymalną wartość, zapewniającą przyjemne odczucie ciepła, uznaje się temperaturę w przedziale 22-26°C.   Łazienki i pomieszczenia sanitarne: Ze względu na specyfikę tych pomieszczeń, gdzie często przebywamy boso, dopuszczalna jest wyższa temperatura podłogi, sięgająca maksymalnie 32-34°C. Pozwala to na uzyskanie wyższego komfortu cieplnego, który w łazienkach powinien oscylować wokół 24°C.   Strefy brzegowe: W miejscach o zwiększonych stratach ciepła, takich jak obszary przy oknach i ścianach zewnętrznych, dopuszcza się lokalne podniesienie temperatury podłogi do 34°C.
    • Witam Chcialbym zasięgnąć porady na temat ocieplenia podlogi w piwnicy. Piwnica jest sucha i nie ma w niej grzyba. Dlatego pytanie odnosi się jak to zrobić by nie zepsuć tego. Planuje ocieplić wełną mineralna lub drewnianą. Ale chodzi konkretnie co dać pod spód. Czy jeżeli dam folie nie będzie się pocić pomiędzy folia a betonem. Lub jeżeli nie dam foli będzie się pocić wełna.   
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...