Skocz do zawartości

Malowanie a odpadający tynk


Recommended Posts

Napisano
Witam serdecznie. Jestem na etapie przygotowań do malowania mieszkania. Mam jednak pewien dylemat. Zastanawiam się po jakim czasie powinno się zerwać wcześniejszą warstwę farby, żeby później nie przejmować się problemem odpadającego tynku. Czy można to jakoś sprawdzić przed rozpoczęciem malowania? Z góry dzięki za odpowiedzi
Napisano
Cytat

Witam serdecznie. Jestem na etapie przygotowań do malowania mieszkania. Mam jednak pewien dylemat. Zastanawiam się po jakim czasie powinno się zerwać wcześniejszą warstwę farby, żeby później nie przejmować się problemem odpadającego tynku. Czy można to jakoś sprawdzić przed rozpoczęciem malowania? Z góry dzięki za odpowiedzi


witam farba sama sie łuszczy i to oznaka ,że należy skrobać icon_biggrin.gif ,możesz przykleić do powierzchni taśme malarską i chwilę póżniej oderwać,jeśli odeszła z farbą to skrobiemy.ale czy nie lepiej wynają fachowca? icon_biggrin.gif
Napisano
Nie znając rodzaju poprzednio stosowanych farb ani grubości warstwy należy fragment ściany pomalować próbnie wybraną farbą, odczekać 3 - 4 dni i sprawdzić czy nie ma spękań, złuszczeń, a także czy dobrze przylega do ściany przy próbie oderwania naklejonej taśmy malarskiej.
Napisano
"Próba taśmy" na niespękanej farbie emulsyjnej nic nam nie pokaże, nowa warstwa nowej farby na starej farbie emulsyjnej po czterech dniach może wyglądać zachęcająco do malowania, ALE...
Pod tą warstwą dobrej gatunkowo farby emulsyjnej mogą się kryć warstwy starych farb, np. kreda z farbą emulsyjną (tak się kiedyś malowało), które pomalowane nowszymi farbami przez jakiś czas będą zachowywać się nienagannie, do czasu złapania większej ilości wilgoci, czy innych niekorzystnych okoliczności. Wtedy farba, ta gruba warstwa mieszaniny farb zacznie pękać i łuszczyć się...
Jeśli jest to, jak piszesz jedna "wcześniejsza warstwa farby" położona na dobrze przygotowanej powierzchni, to możesz przemyć wodą z mydłem malarskim, ewentualnie dla pewności zagruntować gruntem zalecanym przez producenta farby, którą masz zamiar malować ściany. No i malować icon_biggrin.gif
Jeśli nie jesteś pewna co jest pod wierzchnią warstwą farby, zamocz ją obficie wodą (można dodać trochę środka głęboko penetrującego używanego do usuwania tapet) - jeśli nieco ściemnieje (bedzie to oznaka wchłaniania wody) spróbuj delikatnie zdrapywać warstwę szpachelką. Okaże się wtedy, ile warstw różnych farb nazbierało się przez lata. Jeśli jest ich trochę, radziłbym skrobać na mokro do zabiałkowanego tynku. Szeroką szpachelką, powoli, aby nie bardzo pokaleczyć tynk. Po wyschnięciu ocenić, czy nie trzeba wyrównać zadrapań i ubytków (gipsem, jeśli niewielkie, zaprawą wyrównującą, przy większych). Potem zagruntować (jak wyżej) i malować.
Warto dobrze oczyścić ścianę, kosztuje to trochę pracy, ale na pewno warto icon_biggrin.gif
Po malowaniu będziesz spokojnie spać icon_biggrin.gif
Napisano
Cytat

"Próba taśmy" na niespękanej farbie emulsyjnej nic nam nie pokaże, nowa warstwa nowej farby na starej farbie emulsyjnej po czterech dniach może wyglądać zachęcająco do malowania, ALE...
Pod tą warstwą dobrej gatunkowo farby emulsyjnej mogą się kryć warstwy starych farb, np. kreda z farbą emulsyjną (tak się kiedyś malowało), które pomalowane nowszymi farbami przez jakiś czas będą zachowywać się nienagannie, do czasu złapania większej ilości wilgoci, czy innych niekorzystnych okoliczności. Wtedy farba, ta gruba warstwa mieszaniny farb zacznie pękać i łuszczyć się...
Jeśli jest to, jak piszesz jedna "wcześniejsza warstwa farby" położona na dobrze przygotowanej powierzchni, to możesz przemyć wodą z mydłem malarskim, ewentualnie dla pewności zagruntować gruntem zalecanym przez producenta farby, którą masz zamiar malować ściany. No i malować icon_biggrin.gif
Jeśli nie jesteś pewna co jest pod wierzchnią warstwą farby, zamocz ją obficie wodą (można dodać trochę środka głęboko penetrującego używanego do usuwania tapet) - jeśli nieco ściemnieje (bedzie to oznaka wchłaniania wody) spróbuj delikatnie zdrapywać warstwę szpachelką. Okaże się wtedy, ile warstw różnych farb nazbierało się przez lata. Jeśli jest ich trochę, radziłbym skrobać na mokro do zabiałkowanego tynku. Szeroką szpachelką, powoli, aby nie bardzo pokaleczyć tynk. Po wyschnięciu ocenić, czy nie trzeba wyrównać zadrapań i ubytków (gipsem, jeśli niewielkie, zaprawą wyrównującą, przy większych). Potem zagruntować (jak wyżej) i malować.
Warto dobrze oczyścić ścianę, kosztuje to trochę pracy, ale na pewno warto icon_biggrin.gif
Po malowaniu będziesz spokojnie spać icon_biggrin.gif



Dzięki za szczegółowe podejście do tematu.
Napisano
Osobiście wydaje mi się, że można zastosować specjalne środku gruntujące. Tego typu specyfiki zmniejszają prawdopodobieństwo odpadania starej farby czy tynku. Po takim zagruntowaniu można by jeszcze dla spokoju zastosować taka próbę jak powyżej, bo faktycznie w ten sposób najczęściej się sprawdza czy farba nie odpada.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Poddasze musi mieć dobrą wentylację ogólną (np. otwory wentylacyjne w dachu, kominki wentylacyjne), niezapchane skosy wełną (ocieplać także skosy), dodatkowa wentylacja,  w podłodze wtedy  nie jest konieczna.    
    • Ищете качественный [url=https://topcarservice.ru/]ремонт авто|сервис авто казань|ремонт автомобилей|ремонт машины|услуги автосервиса|сервис авто|ремонт авто компании|ремонт авто организаций|ремонт и обслуживание авто|ремонт авто хороший|стоимость ремонта авто|сколько стоит ремонт авто|цены на ремонт авто|ремонт авто цена казань|ремонт легковых авто|услуги по ремонту авто|ремонт машин авто|сто ремонт авто|ремонт авто казань|ремонт авто в казани|расчет ремонта авто|расчет стоимости ремонта авто|рассчитать ремонт авто|официальный ремонт авто|сервисные центры ремонту авто|ремонт мастерская авто|ремонт авто с гарантией|ремонт автомобиля в Казани|рассчитать ремонт автомобиля|ремонт автомобилей всех марок|ремонт легковых автомобелей|ремонт авто под ключ|ремонт автомобилей под ключ|сервис автомобилей|автосервис|официальный ремонт автомобиля|ремонт машин всех марок|ремонт машины в казани|сто ремонт машины|сервис для машин|ремонт машин под ключ|ремонт авто у официала|ремонт авто у официального дилера|ремонт машин в Казани[/url]? Наши специалисты готовы предложить вам надежные услуги! Ремонт автомобиля — это процесс, который требует внимательности и профессионализма. Владельцы машин сталкиваются с тем, что поломка может произойти в самый неподходящий момент. Необходимо понимать , как правильно реагировать на такие ситуации. Первым шагом в ремонте становится диагностика неисправности . Лучше всего доверить эту задачу специалистам, у которых есть опыт и нужное оборудование. В то же время многие автовладельцы предпочитают проводить диагностику самостоятельно, что может быть полезным, но требует определенных знаний. После диагностики наступает этап восстановления работоспособности. В зависимости от выявленных проблем может потребоваться замена деталей или их ремонт. Некоторые детали легко заменить , в то время как другие требуют больше времени и усилий. Не забывайте о профилактике, которая также играет важную роль в сохранении автомобиля в исправном состоянии. Постоянная проверка поможет предотвратить серьезные проблемы. Важно не забывать , что хорошее состояние автомобиля зависит не только от ремонта, но и от внимательного отношения к нему.
    • My chyba średnio Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
    • Czy w sobotę robimy jakieś kajaki, rafting albo paintball, ASG?
    • No a co z grzybem na drewnie? czy znacie jakieś dobre środki grzybobójcze i impregnaty? Co robić krok po kroku? Proszę poradźcie coś.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...