Skocz do zawartości

żywotność ogrzewania podłogowego


Recommended Posts

Napisano
Żywotność ogrzewania podłogowego montowanego w szlichcie (zestawy grzejne) lub w kleju pod terakotą (maty grzejne) wynosi tyle co żywotność budynku. Pierwsze kable grzewcze w podłogach montowano w Norwegii w dwudziestych latach zeszłego wieku i do tej pory działają.

Skąd ta długa żywotność?
Przewód grzejny, czy to w macie czy w zestawach grzejnych, zbudowany  jest z drutu oporowego w izolacji ze specjalnego ciepłoodpornego  tworzywa sztucznego. Najczęściej jest to  usieciowany  polietylen lub pochodne  teflonu.
Drut oporowy w kablu nagrzewa się tylko  do 40-60 stopni C - w przeciwieństwie do drutu oporowego w grzejnikach elektrycznych, który nagrzewa się do kilkuset stopni C.
Brak kontaktu z powietrzem (nie występuje utlenianie) oraz praca w bardzo niskich jak na wytrzymałość drutu oporowego temperaturach, powoduje że zasadniczy element przewodu grzejnego nie zużywa się praktycznie prawie wcale. Żywotność zaś  tworzyw sztucznych, użytych do izolacji jest również bardzo długa, praktycznie nieograniczona. Przewody grzejne nie zużywają się, nie tracą swoich parametrów w czasie, co jest kolosalną i wyjątkową zaletą w porównaniu do innych systemów grzejnych. Prawidłową prace  kabli grzejnych mogą skrócić jedynie  mechaniczne uszkodzenia, związane np. z przewiercaniem, rozkuciem podłogi. Naprawa przewodów grzejnych nie jest trudna i po jej wykonaniu system grzejny może nadal pracować bez zakłóceń.
Napisano
Wszystko zależy od producenta rury która jest używana w instalacji ogrzewania podłogowego
W przypadku naszej rura alupex żywotność rury wynosi 50 lat
Starzenie rury w przypadku ogrzewania podłogowego może wydłużyć jeszcze bardziej ten czas ponieważ instalacja o.p pracuje na niskiej temperaturze zasilania oraz niskim ciśnieni ( temp.30-35 stopni celsjusza , ciśnienie 1.5-2.5 bara)

Marcin Biedrzycki
Napisano
jak już jesteśmy przy ogrzewaniu podłogowym, chciałabym aby ktoś z fachowców skomentował mieszanie w jednym domu instalacji grzejnikowej z podłogówką oraz skomentował zasadność ogrzewania podłogowego w sypialni (większość inwestorów twierdzi, według mnie niesłusznie, że podłogówka w sypialni jest nieporozumieniem). Jestem ciekawa Państwa opinii w tym temacie, może dzięki temu rozwieje się wiele mitów na temat ogrzewania podłogowego.
Napisano
Trzeba się uporać przede wszystkim z odmiennymi parametrami wody dla "podłogówki" i ściennych grzejniików. Podłogówka to zwykle max. 45/35/20 (zasilanie/powrót/temp. w pomieszczeniu). Przy takich parametrach ścienne grzejniki musiałyby być delikatnie mówiąc duże.
Moim zdaniem lepiej zrobić jednorodną instalację w całym domu - albo same grzejniki albo sama podłogówka, odpada konieczność mieszania wody a i o tym, że szybkość reakcji na zmiany temp. jest zupełnie inna też warto pamiętać. Jeśli i tak robiłbym podłogówkę w domu to i w sypialniach. Bo niby czemu nie? Chyba, że ktoś chce mieć puszysty dywan na podłodze icon_smile.gif
  • 6 lata temu...
Napisano (edytowany)
Cytat

Trzeba się uporać przede wszystkim z odmiennymi parametrami wody dla "podłogówki" i ściennych grzejniików. Podłogówka to zwykle max. 45/35/20 (zasilanie/powrót/temp. w pomieszczeniu). Przy takich parametrach ścienne grzejniki musiałyby być delikatnie mówiąc duże.
Moim zdaniem lepiej zrobić jednorodną instalację w całym domu - albo same grzejniki albo sama podłogówka, odpada konieczność mieszania wody a i o tym, że szybkość reakcji na zmiany temp. jest zupełnie inna też warto pamiętać. Jeśli i tak robiłbym podłogówkę w domu to i w sypialniach. Bo niby czemu nie? Chyba, że ktoś chce mieć puszysty dywan na podłodze icon_smile.gif


Instalacja grzejnikowa wraz z ogrzewaniem podłogowym daje duży komfort przy stosunkowo niedużym koszcie dodatkowym (~ +30% kosztu instalacji ogrzewania). Oczywiście temperatura zasilania grzejników i ogrzewania podłogowego musi być inna i trzeba zastosować dodatkowy zawór mieszający kosztujący ... 150zł. Obecnie budowa domu bez ogrzewania podłogówki to tak jakby zamiast kilkuletniego VW Golfa kupić starą Ładę (w sumie można:tania, nieskomplikowana i też jeździ). Edytowano przez axxxr (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Instalacja grzejnikowa wraz z ogrzewaniem podłogowym daje duży komfort przy stosunkowo niedużym koszcie dodatkowym (~ +30% kosztu instalacji ogrzewania). Oczywiście temperatura zasilania grzejników i ogrzewania podłogowego musi być inna i trzeba zastosować dodatkowy zawór mieszający kosztujący ... 150zł. Obecnie budowa domu bez ogrzewania podłogówki to tak jakby zamiast kilkuletniego VW Golfa kupić starą Ładę (w sumie można:tania, nieskomplikowana i też jeździ).


Nie koniecznie musi być zawór mieszający.
Pisząc o instalacji mieszanej podłogówka/grzejniki zależy co masz na myśli pisząc o komforcie.
Dla przykładu konkretnego ja mam ( i nie tylko ja tu na forum) instalacje mieszaną, na parterze po całości podłogówka, a na poddaszu (gdzie przeważnie znajdują się sypialnie) są grzejniki.
Taki układ a raczej układy bo mam dwa, jeden to podłogówka a drugi grzejniki, u mnie sprawdza się super.
Gość arturo72
Napisano (edytowany)
Cytat

Nie koniecznie musi być zawór mieszający.
Pisząc o instalacji mieszanej podłogówka/grzejniki zależy co masz na myśli pisząc o komforcie


Do instalacji mieszanej KONIECZNY jest zawór mieszajacy tym bardziej jeśli źródło zasilania to paliwo stałe.
W podlogowke,żeby była komfortowa w użytkowaniu puszcza się temp.zasilania 28-35st.C czyli w instalacji bez mieszacza taka sama temperatura musiałaby iść w grzejniki ścienne.
mhtyl,co Ty za idiotyzmy odpowiadasz ? No chyba,że podłoga jajca Ci grzeje przy temp.zasilania 40-45st.C bez mieszacza.
Może stąd właśnie kretynskie twierdzenie uzytkownikow paliw stalych że podlogowka nie nadaje się do sypialni ale to wynika nie z winy podlogowki tylko z winy spieprzonej instalacji takiego delikwenta. Edytowano przez arturo72 (zobacz historię edycji)
Napisano
Bzdury piszesz jak zwykle.
Zawór mieszający może być ale nie musi aby instalacja działała poprawnie.
A co i jak nie będę ci tłumaczył bo i tak nie zrozumiesz, wybudowałeś jeden bidny domek i chwalisz się nim jakby to był pępek świata i innych rozwiązań nie widzisz i nie znasz bo idziesz swoją drogą jak ślepy koń.
A na grzejniki puszczam 50-60 stopni a na podłogówkę 30 stopni i to bez zaworu mieszającego, a czy uwierzysz czy nie mi to wisi.
Gość arturo72
Napisano
Cytat

A na grzejniki puszczam 50-60 stopni a na podłogówkę 30 stopni i to bez zaworu mieszającego, a czy uwierzysz czy nie mi to wisi.


Czyli albo masz dwa źródła ciepła wytwarzające dwie różne temp.zasilania albo co gorsze i drozsze niż mieszasz bufor.
Zatem bogaty jesteś bardzo icon_biggrin.gif
Napisano
Cytat

Czyli albo masz dwa źródła ciepła wytwarzające dwie różne temp.zasilania albo co gorsze i drozsze niż mieszasz bufor.
Zatem bogaty jesteś bardzo icon_biggrin.gif


:hahaha2: Normalnie rozwalasz mnie swoja niewiedzą, dwa źródła ciepła a trzecie malutkie :takaemotka:
Widzisz, gdyś choć troszkę znał się to bym mógł ci wyjaśnić, ale ty jesteś tak ślepo zapatrzony w swoje jedyne słuszne rozwiązanie że innego nie przyjmujesz do wiadomości.
Zieloniutki jesteś choć włoski masz czerwone.
Nieraz pisałem o swoim c.o. na forum więc daruje sobie kolejne powielanie tego samego.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Raczej tak - inaczej deweloper nie dostałby pozwolenia na budowę bo projekt nie spełniałby przepisów.  ?  
    • Proszę o poradę tych, co się znają, bo pojęcia nie mam jak właściwie do tematu podejść. Dwa lata temu stałem się właścicielem jednego z lokali na niewielkim osiedlu szeregowców. Niedawno dopiero zastanowił mnie fakt, że nie mamy dostępu do dachu. Temat zaistniał tym bardziej, że chcemy podejść do przeglądu kominowego i na fakt braku dostępu do dachu zwrócił uwagę kominiarz. Stwierdził, że takiego dostępu wymagają przepisy i powołał się na Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie. Konkretnie w Dziale VII. Bezpieczeństwo użytkowania, § 308 Wejścia na dach napisane jest, że w budynkach o dwóch lub więcej kondygnacjach nadziemnych należy zapewnić wyjście na dach co najmniej z jednej klatki schodowej, umożliwiające dostęp na dach i do urządzeń technicznych tam zainstalowanych. W odpowiedzi na zadane pytanie deweloper odpowiedział, że dostęp do dachu z zewnątrz (drabina na stałe przymocowana do elewacji) nie jest wymagana przepisami, ponieważ przepis dotyczy jedynie budynków z wydzieloną wewnętrzną klatką schodową. Nie rozumiem tego, że dwukondygnacyjny budynek (czyli minimum parter z piętrem, tak?) z wewnętrzną wydzieloną klatką schodową powinien taki dostęp mieć a budynek w zabudowie szeregowej (każdy lokal ma swoje wewnetrzne schody, które nie są traktowane jako "klatka schodowa"?) już nie, mimo że wysokość takiego budynku może być przecież identyczna? Dostęp do kominów to jedno, ale na przykład jakieś zaprószenie ognia i... możemy sobie z dołu tylko patrzeć i czekać aż strażacy przyjadą - oby na czas. Czy deweloper ma rację?
    • Firma Real Klim świadczy usługi z zakresu klimatyzacji, wentylacji i rekuperacji na terenie województw małopolskiego i śląskiego. Posiadamy certyfikaty oraz uprawnienia państwowe, które są niezbędne przy wykonywaniu prac montażowo - serwisowych. https://realklim.pl/   Nasza firma specjalizuje się w profesjonalnym montażu klimatyzacji w domach, biurach i lokalach usługowych. Gwarantujemy szybki, solidny i estetyczny montaż oraz fachowe doradztwo w doborze urządzeń. https://realklim.pl/klimatyzacja   Oferujemy kompleksowy serwis klimatyzacji – od przeglądów po naprawy. Dbamy o wydajność, czystość i długą żywotność Twojego urządzenia. https://realklim.pl/serwis-klimatyzacji   Projektujemy i montujemy systemy wentylacyjne dopasowane do potrzeb budynku. Zapewniamy komfort oddychania i skuteczne usuwanie wilgoci. https://realklim.pl/wentylacja   Zajmujemy się instalacją i serwisem systemów rekuperacji, które zapewniają świeże powietrze w domu i pozwalają oszczędzadź na ogrzewaniu. https://realklim.pl/rekuperacja   Specjalizujemy się w montażu pomp ciepła – ekologicznego źródła ogrzewania. Pomagamy dobrać odpowiednie urządzenie i zapewniamy jego obsługę. https://realklim.pl/pompy-ciepła   Sprawdź Naszą wizytówkę Google, sprawdź opinię klientów oraz wybrane realizacje: Wizytówka Google
    • Chcąc wylać poduszki pod nadproża, musimy je najpierw zaszalować. Tym właśnie będziemy się teraz zajmować.  
    • Drewniane podłogi to klasyka, która z czasem może wymagać miejscowych napraw – szczególnie wtedy, gdy pojawią się przebarwienia, plamy lub drobne uszkodzenia na pojedynczych deskach. Dobrą wiadomością jest to, że nie musisz od razu cyklinować całej powierzchni. Dzięki produktom marki Osmo można łatwo i estetycznie odnowić pojedynczą deskę, bez widocznych różnic w kolorze i strukturze. Krok 1: Wydzielenie uszkodzonej deski Najpierw dokładnie określ deskę, która wymaga renowacji. Następnie oklej jej krawędzie taśmą malarską, najlepiej niebieską lub różową, która jest delikatna i nie uszkadza powierzchni ani sąsiednich desek. Taśma zapobiegnie przypadkowemu przetarciu lub zabarwieniu sąsiednich fragmentów podłogi. Krok 2: Szlifowanie powierzchni Za pomocą papieru ściernego o gradacji 180 przeszlifuj powierzchnię deski. Usuniesz w ten sposób stare powłoki, przebarwienia oraz drobne rysy. Szlifuj zawsze wzdłuż włókien drewna, a po zakończeniu dokładnie odkurz i przetrzyj wilgotną ściereczką, by pozbyć się pyłu. Krok 3: Nadanie koloru – bejce olejne i woski dekoracyjne Osmo Kiedy powierzchnia jest sucha i czysta, czas na nadanie jej odpowiedniego odcienia. Użyj bejcy olejnej Osmo lub wosków dekoracyjnych Osmo, w zależności od wykończenia reszty podłogi. Aplikacja wygląda następująco: Nanieś niewielką ilość bejcy lub wosku przy pomocy gąbki lub miękkiej szmatki. Następnie wetrzyj preparat równomiernie w drewno, zgodnie z kierunkiem słojów. Nadmiar produktu zetrzyj czystą szmatką, tak by kolor był jednolity i bez smug. To bardzo ważny etap – dobór koloru musi być maksymalnie zbliżony do reszty podłogi. Warto wcześniej wykonać próbę na niewidocznym fragmencie lub na kawałku podobnego drewna. Pozostaw do wyschnięcia na 24 godziny. Krok 4: Zabezpieczenie powierzchni – Wosk Twardy Olejny Osmo Po wyschnięciu koloru, nałóż warstwę ochronną – najlepiej sprawdzają się produkty: Osmo 3062 (półmat) Osmo 3065 (mat) Aplikacja: Nałóż cienką warstwę wosku twardego olejnego przy użyciu pędzla lub wałka. Pozostaw do wyschnięcia na 24 godziny. Delikatnie zmatow powierzchnię papierem ściernym (np. gradacja 240). Nałóż drugą, finalną warstwę tego samego produktu i pozostaw do pełnego wyschnięcia. Dodatkowe wskazówki: Zawsze pracuj w dobrze wentylowanym pomieszczeniu. Unikaj nakładania zbyt grubej warstwy – produkty Osmo są bardzo wydajne. Nie chodź po naprawianej powierzchni przez co najmniej 2–3 dni, aby powłoka miała czas się utwardzić. Jeśli odcień różni się od reszty, można dodać drugą warstwę koloru, ale zawsze wykonuj próbę wcześniej. Podsumowanie Dzięki odpowiednim materiałom i precyzyjnej pracy, renowacja pojedynczej deski podłogowej może być szybka i bardzo skuteczna. Produkty Osmo, takie jak bejce olejne, woski dekoracyjne i wosk twardy olejny, pozwalają na punktową naprawę bez konieczności renowacji całej podłogi. Kluczem do sukcesu jest dobranie odpowiedniego koloru i staranne wykonanie każdego etapu – od szlifowania po finalne zabezpieczenie powierzchni.  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...