Skocz do zawartości

żywotność ogrzewania podłogowego


Recommended Posts

Napisano
Żywotność ogrzewania podłogowego montowanego w szlichcie (zestawy grzejne) lub w kleju pod terakotą (maty grzejne) wynosi tyle co żywotność budynku. Pierwsze kable grzewcze w podłogach montowano w Norwegii w dwudziestych latach zeszłego wieku i do tej pory działają.

Skąd ta długa żywotność?
Przewód grzejny, czy to w macie czy w zestawach grzejnych, zbudowany  jest z drutu oporowego w izolacji ze specjalnego ciepłoodpornego  tworzywa sztucznego. Najczęściej jest to  usieciowany  polietylen lub pochodne  teflonu.
Drut oporowy w kablu nagrzewa się tylko  do 40-60 stopni C - w przeciwieństwie do drutu oporowego w grzejnikach elektrycznych, który nagrzewa się do kilkuset stopni C.
Brak kontaktu z powietrzem (nie występuje utlenianie) oraz praca w bardzo niskich jak na wytrzymałość drutu oporowego temperaturach, powoduje że zasadniczy element przewodu grzejnego nie zużywa się praktycznie prawie wcale. Żywotność zaś  tworzyw sztucznych, użytych do izolacji jest również bardzo długa, praktycznie nieograniczona. Przewody grzejne nie zużywają się, nie tracą swoich parametrów w czasie, co jest kolosalną i wyjątkową zaletą w porównaniu do innych systemów grzejnych. Prawidłową prace  kabli grzejnych mogą skrócić jedynie  mechaniczne uszkodzenia, związane np. z przewiercaniem, rozkuciem podłogi. Naprawa przewodów grzejnych nie jest trudna i po jej wykonaniu system grzejny może nadal pracować bez zakłóceń.
Napisano
Wszystko zależy od producenta rury która jest używana w instalacji ogrzewania podłogowego
W przypadku naszej rura alupex żywotność rury wynosi 50 lat
Starzenie rury w przypadku ogrzewania podłogowego może wydłużyć jeszcze bardziej ten czas ponieważ instalacja o.p pracuje na niskiej temperaturze zasilania oraz niskim ciśnieni ( temp.30-35 stopni celsjusza , ciśnienie 1.5-2.5 bara)

Marcin Biedrzycki
Napisano
jak już jesteśmy przy ogrzewaniu podłogowym, chciałabym aby ktoś z fachowców skomentował mieszanie w jednym domu instalacji grzejnikowej z podłogówką oraz skomentował zasadność ogrzewania podłogowego w sypialni (większość inwestorów twierdzi, według mnie niesłusznie, że podłogówka w sypialni jest nieporozumieniem). Jestem ciekawa Państwa opinii w tym temacie, może dzięki temu rozwieje się wiele mitów na temat ogrzewania podłogowego.
Napisano
Trzeba się uporać przede wszystkim z odmiennymi parametrami wody dla "podłogówki" i ściennych grzejniików. Podłogówka to zwykle max. 45/35/20 (zasilanie/powrót/temp. w pomieszczeniu). Przy takich parametrach ścienne grzejniki musiałyby być delikatnie mówiąc duże.
Moim zdaniem lepiej zrobić jednorodną instalację w całym domu - albo same grzejniki albo sama podłogówka, odpada konieczność mieszania wody a i o tym, że szybkość reakcji na zmiany temp. jest zupełnie inna też warto pamiętać. Jeśli i tak robiłbym podłogówkę w domu to i w sypialniach. Bo niby czemu nie? Chyba, że ktoś chce mieć puszysty dywan na podłodze icon_smile.gif
  • 6 lata temu...
Napisano (edytowany)
Cytat

Trzeba się uporać przede wszystkim z odmiennymi parametrami wody dla "podłogówki" i ściennych grzejniików. Podłogówka to zwykle max. 45/35/20 (zasilanie/powrót/temp. w pomieszczeniu). Przy takich parametrach ścienne grzejniki musiałyby być delikatnie mówiąc duże.
Moim zdaniem lepiej zrobić jednorodną instalację w całym domu - albo same grzejniki albo sama podłogówka, odpada konieczność mieszania wody a i o tym, że szybkość reakcji na zmiany temp. jest zupełnie inna też warto pamiętać. Jeśli i tak robiłbym podłogówkę w domu to i w sypialniach. Bo niby czemu nie? Chyba, że ktoś chce mieć puszysty dywan na podłodze icon_smile.gif


Instalacja grzejnikowa wraz z ogrzewaniem podłogowym daje duży komfort przy stosunkowo niedużym koszcie dodatkowym (~ +30% kosztu instalacji ogrzewania). Oczywiście temperatura zasilania grzejników i ogrzewania podłogowego musi być inna i trzeba zastosować dodatkowy zawór mieszający kosztujący ... 150zł. Obecnie budowa domu bez ogrzewania podłogówki to tak jakby zamiast kilkuletniego VW Golfa kupić starą Ładę (w sumie można:tania, nieskomplikowana i też jeździ). Edytowano przez axxxr (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Instalacja grzejnikowa wraz z ogrzewaniem podłogowym daje duży komfort przy stosunkowo niedużym koszcie dodatkowym (~ +30% kosztu instalacji ogrzewania). Oczywiście temperatura zasilania grzejników i ogrzewania podłogowego musi być inna i trzeba zastosować dodatkowy zawór mieszający kosztujący ... 150zł. Obecnie budowa domu bez ogrzewania podłogówki to tak jakby zamiast kilkuletniego VW Golfa kupić starą Ładę (w sumie można:tania, nieskomplikowana i też jeździ).


Nie koniecznie musi być zawór mieszający.
Pisząc o instalacji mieszanej podłogówka/grzejniki zależy co masz na myśli pisząc o komforcie.
Dla przykładu konkretnego ja mam ( i nie tylko ja tu na forum) instalacje mieszaną, na parterze po całości podłogówka, a na poddaszu (gdzie przeważnie znajdują się sypialnie) są grzejniki.
Taki układ a raczej układy bo mam dwa, jeden to podłogówka a drugi grzejniki, u mnie sprawdza się super.
Gość arturo72
Napisano (edytowany)
Cytat

Nie koniecznie musi być zawór mieszający.
Pisząc o instalacji mieszanej podłogówka/grzejniki zależy co masz na myśli pisząc o komforcie


Do instalacji mieszanej KONIECZNY jest zawór mieszajacy tym bardziej jeśli źródło zasilania to paliwo stałe.
W podlogowke,żeby była komfortowa w użytkowaniu puszcza się temp.zasilania 28-35st.C czyli w instalacji bez mieszacza taka sama temperatura musiałaby iść w grzejniki ścienne.
mhtyl,co Ty za idiotyzmy odpowiadasz ? No chyba,że podłoga jajca Ci grzeje przy temp.zasilania 40-45st.C bez mieszacza.
Może stąd właśnie kretynskie twierdzenie uzytkownikow paliw stalych że podlogowka nie nadaje się do sypialni ale to wynika nie z winy podlogowki tylko z winy spieprzonej instalacji takiego delikwenta. Edytowano przez arturo72 (zobacz historię edycji)
Napisano
Bzdury piszesz jak zwykle.
Zawór mieszający może być ale nie musi aby instalacja działała poprawnie.
A co i jak nie będę ci tłumaczył bo i tak nie zrozumiesz, wybudowałeś jeden bidny domek i chwalisz się nim jakby to był pępek świata i innych rozwiązań nie widzisz i nie znasz bo idziesz swoją drogą jak ślepy koń.
A na grzejniki puszczam 50-60 stopni a na podłogówkę 30 stopni i to bez zaworu mieszającego, a czy uwierzysz czy nie mi to wisi.
Gość arturo72
Napisano
Cytat

A na grzejniki puszczam 50-60 stopni a na podłogówkę 30 stopni i to bez zaworu mieszającego, a czy uwierzysz czy nie mi to wisi.


Czyli albo masz dwa źródła ciepła wytwarzające dwie różne temp.zasilania albo co gorsze i drozsze niż mieszasz bufor.
Zatem bogaty jesteś bardzo icon_biggrin.gif
Napisano
Cytat

Czyli albo masz dwa źródła ciepła wytwarzające dwie różne temp.zasilania albo co gorsze i drozsze niż mieszasz bufor.
Zatem bogaty jesteś bardzo icon_biggrin.gif


:hahaha2: Normalnie rozwalasz mnie swoja niewiedzą, dwa źródła ciepła a trzecie malutkie :takaemotka:
Widzisz, gdyś choć troszkę znał się to bym mógł ci wyjaśnić, ale ty jesteś tak ślepo zapatrzony w swoje jedyne słuszne rozwiązanie że innego nie przyjmujesz do wiadomości.
Zieloniutki jesteś choć włoski masz czerwone.
Nieraz pisałem o swoim c.o. na forum więc daruje sobie kolejne powielanie tego samego.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Standardowo, w gotowych zestawach drzwiowych, prześwit pod spodem (czyli odległość między dolną krawędzią skrzydła a podłogą) wynosi zwykle od 1 do 2 cm (10-20 mm). To umożliwia swobodne otwieranie drzwi.
    • Ja jednak wolałbym zrobić to z kostki brukowej i mieć to już  z głowy, zaoszczędziłbym, dając swoją robociznę. Materiał jest to koszt stosunkowo tani.   Koszt materiałów na taras z nasypem około 30 cm, o wymiarach 6,0 × 4,0 m, z krawężnikami betonowymi antracyt i kostką brukową Stylbruk, będzie zależał od kilku czynników, takich jak lokalne ceny materiałów, wybór konkretnego typu kostki i krawężników, a także ewentualne dodatkowe elementy. Oto szacunkowe koszty poszczególnych elementów:   Materiały na nasyp piasek około 15 do 30 zł/m³  Przy nasypie 30 cm pod powierzchnią, potrzebujesz około 7,2 m³ (6 m × 4 m × 0,3 m + schodek), co daje koszt około 360-720 zł.   Krawężniki betonowe antracyt: koszt ok.  15 do 25 zł za metr bieżący. Przy długości obwodu tarasu (2×6 + stopień = ok. 30 mb), to wydatek od 300 do 450 zł.   Kostka brukowa Stylbruk: ceny wahają się od 70 do 80 zł/m². Dla powierzchni 30 m² (6×4 m + schodek), koszt materiału to od 2100 do 2400 zł. Dodatkowe materiały: np. cement, piasek do wyrównania, folie, kity, mogą kosztować 200 do 300 złotych.   Podsumowanie szacunkowego kosztu materiałów: Element Szacunkowy koszt (zł) Nasyp 300 - 450 Krawężniki 360 - 450 Kostka brukowa 2100 - 2400 Dodatkowe materiały 200 - 300 Razem 2960 - 3600 zł   Pamiętaj, że są to orientacyjne kwoty, ze sklepu  Liroy Merlin, ceny mogą się różnić w zależności od lokalnych cen i wybranych materiałów.   
    • Witam, Temat stary jak świat ale może dowiem się czegoś nowego, tym bardziej, że jestem amatorem. Zastanawiam się nad wyborem ogrzewania dla nowobudowanego domu o powierzchni 137m2, ocieplonego z ogrzewaniem podłogowym w projekcie i ku takiemu też się skłaniam. Dodam jedynie, że szukam rozwiązania jak najbardziej samoobsługowego. Póki co waham się między pompą ciepła a gazem przy czym na razie faworyzuję pompę. W miejscu budowania nie ma instalacji gazowej więc zostaje mi zbiornik na gaz. 1. Instalacja gazowa tańsza od pompy ciepła     Często słyszę, że instalacja gazowa jest znacznie tańsza od pompy ciepła i rozwiązanie z pompą zwróci się za 100 lat:     link     Wysłałem oferty do kilku firm a poniżej zestawienie dwóch:     Pompa ciepła:     - Daikin Altherma - 33 480 zł     - konsola do montażu - 648 zł     - montaż kotłowni - 13 500 zł     - dofinansowanie - 7 000 zł     Łącznie: 40 628 zł     Kocioł gazowy:     - Vitodens 100-W B1HF + 100 litrów - 11 098 zł (jedna z trzech opcji która została mi zaproponowana, ta jest tą średnią pod względem cenowym)     - prace ziemne - 1 700 zł     - butla własna - 14 944 zł     - instalacja wewnętrzna w budynku - 1630 zł     - dofinansowanie - 0 zł (chociaż gdzieś widziałem jakieś lokalne dofinansowanie 5 000 zł)     - dochodzą jeszcze jakieś  koszta kierownika budowy, wydania dokumentów, może coś jeszcze?     Łącznie: 30 074 zł     Generalnie różnica nieco ponad 10 000  zł na korzyść ogrzewania gazowego te "32 tysiące w kieszeni" to chyba nie w tym przypadku 2.  Prognozy cen      Zarówno gaz jak i prąd z roku na rok drożeją. Jednak ceny prądu nie rosną tak szybko jak ceny gazu. Poza tym biorąc pod uwagę, że Unia Europejska chce do 2040 roku zrezygnować całkowicie z korzystania z gazu na     korzyść energii ze źródeł odnawialnych można raczej się spodziewać, że ceny za prąd będą malały (coraz więcej prądu ze źródeł odnawialnych, zachęty poprzez dofinansowania do pomp czy innych źródeł odnawialnych i zniechęcanie do innych - ets) a ceny za gaz będą rosły. Dodatkowym czynnikiem wpływającym na koszty gazu będą zapewne opłaty związane z ETS. Jakieś ostrożne wyliczenia, które znalazłem w sieci mówią, że będzie to koszt około 500 złotych rocznie dla gospodarstwa.    Z powyższego wynika, że jestem raczej zwolennikiem pompy ciepła ale z drugiej strony podkreślam, że jestem amatorem i słabo znam realia stąd też ten mail aby ktoś ewentualnie mnie uświadomił o błędzie. Albo ktoś podpowie jakąś inną technologię, ogrzewanie podczerwienią?   Co o tym sądzicie?
    • Czyli to ma być taki "Miś" na miarę Twoich możliwości... Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Witam Kupilem panele Swiss Krono, napisane na nich jest ze to system angle-angle. Myslalem ze sa na zatrzask jednak chyba nie. Jak je ukladac, pytam dlatego ze bardzo ciezko sie je uklada juz od drugiego rzedu.    
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...