Skocz do zawartości

Pękniecia elewacji


Recommended Posts

Napisano
Witam,

Dwa lata temu deweloper wybudował zespół domków w zabudowie szeregowej. Po kilku miesiącach (2-3) po położeniu elewacji zaczęły pojawiać się na niej pęknięcia – pionowe (także wzdłuż całej ściany), poziome (50-100 cm), skośne – szczególnie przy narożnikach okien – o grubości ok. 1mm-3 mm. Do tego czasu deweloper odmalował niektóre pęknięcia ponownie farba elewacyjną. Oczywiście na wiele się to nie zdało – pęknięcia dalej występują. Aktualną propozycją dewelopera jest pobranie wycinków elewacji o wymiarach 10x10 cm – przez wszystkie warstwy elewacji wraz z warstwą ocieplenia – czyli ok. 12 cm. Nie jestem przekonany, czy aż taka ingerencja jest potrzebna. M.in. dlatego, że deweloper próbuje znaleźć winnego wśród podwykonawcy, dostawcy lub producenta elewacji, co dla mnie nie ma znaczenia – deweloper zgodnie z umową odpowiada za całość, a przede wszystkim dlatego, że mam obawy czy nie pogorszą jeszcze bardziej elewacji – moim zdaniem bez zerwania jej w całości i położenia na nowo nie doprowadzą do stanu, który jest chociaż teraz. Np. po wycięciu i załataniu elewacji mogą powstać dodatkowe szpary przez które woda będzie powoli, lecz systematycznie, niszczyć nie tylko elewację ale i ściany budynku. Także obecne pęknięcia przyczyniają się z pewnością do powolnej degradacji elewacji. Uprzejmie proszę o obiektywną z boku ekspertyzę pt. co jest rzeczywistą przyczyną powstawania pęknięć, jakie są metody ich oceny (czy musi być tak inwazyjna jak wycinanie w głąb elewacji?) oraz metody kompletnej, prawdziwej naprawy.

Z góry dziękuję za odpowiedź.

Pozdrawiam,
MP

Napisano
witam jest to normalne zjawisko żle założonej siatki
1.w miejscach pęknięcia należy naciąć tynk w kwadrat 10*10 i pod warzyć tak by tynk z siatką i klejem odszedł od styropianu wtedy rozkruszyć i zobaczyć czy siatka jest nałożona jedna na drugą prawidłowo powinna być 10 cm na zakład dotyczy pęknięć pionowych i poziomych najlepiej wyciąć tam gdzie się kończy pęknięcie
2. jeśli chodzi o skośne po prostu niewklejone są prostokąty 30 *40 w narożnikach otworów okiennych i drzwiowych
3.nie trzeba wycinać aż styropianu
4. naprawa polega na ponownym położeniu kleju z siatką i tynku
5.a w tej chwili jaki jest tynk mineralny ,akrylowy ,pomalowany
Napisano
witam Budujemy Dom-budownictwo i instalacje potwierdził pan moją poprzednią wypowiedź ale mam pytanie co pan rozumie pod zdaniem ''Natomiast sposób naprawy zależy od wyników badania i rozległości uszkodzeń.'' po mojemu przyczynę znamy chociaż tu jeszcze bym zwrócił uwagę że nie wiemy jak kleili styropian i kołki dawali . Natomiast jak pan widzi naprawę tych ścian po mojemu należy nałożyć na całą ścianę klej wtopić siatkę grunt i tynk pomijam na razie kwestie przyczepności jakości tynku bo na razie nie znamy danych a jak pan widzi naprawę
Napisano
Podanie konkretnej recepty na naprawę bez ustalenia na miejscu stanu elewacji jest niemożliwe i na podstawie opisu można jedynie przypuszczać, a nie stwierdzić jednoznacznie co spowodowało takie pęknięcia. Być może siatka nie została wtopionona w warstwę klejową, a jedynie zasmarowana i łatwo odejdzie od styropianu.

W każdym przypadku należy usnąć luźno związane z podłożem warstwy i nałożyć nową warstwę zbrojeniową zachodzącą na nieuszkodzoną część ocieplenia (po zeszlifowaniu tynku).
Napisano
witam tu jeszcze przy wełnie jest taki szczegół nie przestrzegany przez firmy mianowicie u mnie chłopaki jak docieplają wełną to każe im miotełką zamiatać elewacje niby bzdura ale drobne cząsteczki spadają i lepiej się klej klei do wełny tak samo jak kleją do ściany to mają zmiotki aby delikatnie omieść oczywiście że my na forum nie udzielimy sto procentowej odpowiedzi ale podajemy naj prawdopodobną przyczynę jak ja tak i BD-bii bo przecież odpowiadamy tak samo i najważniejsze że mamy tą samą intencje pozdrawiam

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Przepraszam, źle spojrzałem, a potem się już jakoś zafiksowałem na rozdzielacze.  W takim razie, czy w tej instalacji są jakieś zawory umożliwiające odcięcie dopływu wody do nieużywanej łazienki na górze?  Jeżeli ich nie ma to pozostaje chyba już tylko zastąpić zaślepki na końcach rur w nieużywanej łazience na zawory. Nie jest to specjalnie trudne, wymaga tylko chwilowego zamknięcia dopływu wody do instalacji. Zresztą i tak się przyda, bo ostatecznie zawory  będą przecież potrzebne do spłuczki, bidetu itd. Mając zawory będzie można spuścić zalegającą wodę z tych rur i zrobić dezynfekcję termiczną. 
    • witam,  Planujemy budowę domu M-90. W jakiej lokalizacji Pan buduje ? 
    • A skąd taki wniosek?   Przecież   
    • To chyba można odciąć przynajmniej dopływ ciepłej i zimnej wody do rozdzielaczy na piętrze? Tych obsługujących niedokończoną łazienkę.  Na tym etapie samo odcięcie nie zlikwiduje problemu. Ale chodziło mi o możliwość rozdzielenia tej używanej oraz nieużywanej części instalacji, odkażenie jej i uniknięcie problemów na przyszłość.  Skoro są tam rozdzielacze to przecież jest możliwość zamknięcia poszczególnych zaworów na rozdzielaczach, tych obsługujących nieużywane, zaślepione odcinki rur.  Skoro cała woda w instalacji śmierdzi (ciepła i zimna) to znaczy, że ostatecznie trzeba będzie zdezynfekować wszystkie rury. Bakterie się tam rozprzestrzeniły i jak gdziekolwiek zostaną to znów się namnożą. Przypuszczam, że cyrkulacja jest zrobiona od zbiornika c.w.u. do rozdzielaczy z ciepłą wodą? Ile jest tam rozdzielaczy? Czy są osobne rozdzielacze do łazienki na górze? Na początek proponuję zamknąć zawory na rozdzielaczach obsługujące tę niedokończoną łazienkę. Pozostawić je zamknięte. Podnieść temperaturę na zbiorniku c.w.u. do maksimum. Minimalnie odkręcić wszystkie krany z ciepłą wodą. Niech ledwo ciekną, ale niech w ten sposób gorąca woda przepłucze je chociaż z pół godziny. Potem sprawdzamy, czy to coś pomogło. To są rzeczy proste, które można zrobić bez ingerencji w instalację.  Następny etap, jeżeli okaże się konieczny, to sprawdzenie wszystkich filtrów, odłączenie zmiękczacza, zrobienie dezynfekcji termicznej również instalacji wody zimnej.  
    • Dzień dobry, W tym konkretnym układzie, czyli na pełnym deskowaniu, membrana wysokoparoprzepuszczalna (MWK) nie jest potrzebna. Jej głównym zadaniem jest odprowadzanie pary wodnej z ocieplenia, gdy to jest ułożone między krokwiami, a nie ma pełnego deskowania. Prawidłowym i zalecanym rozwiązaniem jest zastosowanie papy podkładowej. Papa tworzy szczelną warstwę, która chroni deskowanie oraz resztę konstrukcji dachu przed zacinającym deszczem czy śniegiem. To właśnie ona pełni rolę wstępnego krycia.   Dlatego, w tym przypadku, warstwy powinny układać się w następującej kolejności, licząc od konstrukcji dachu: - pełne deskowanie (np. płyty OSB/deski) - papa podkładowa - kontrłaty (min. 40x50 mm) - łaty (np. 32x100 mm, rozstaw 20-30 cm) - blacha na rąbek   Wentylacja połaci Ponieważ papa jest materiałem szczelnym, prawidłowa wentylacja jest absolutnie kluczowa dla trwałości dachu i zapobiegania zawilgoceniu. Należy zapewnić stały przepływ powietrza w szczelinie wentylacyjnej, która znajduje się pod blachą. Wlot powietrza powinien być zapewniony w okapie. Najlepiej sprawdzi się tu perforowana podbitka, która umożliwi swobodny dostęp powietrza do szczeliny. Szczelina wentylacyjna jest tworzona przez kontrłaty i musi mieć wysokość min. 4-5 cm. Powietrze przepływa wzdłuż całej połaci, od okapu do kalenicy, odprowadzając wilgoć i nagromadzone ciepło. Wylot powietrza musi znajdować się w kalenicy. Ponieważ papa nie pozwala na swobodny przepływ, konieczne jest zamontowanie kominków wentylacyjnych. Zapewnią one ujście dla wilgotnego powietrza, co ochroni konstrukcję dachu przed degradacją. Szczegóły w instrukcji montażu paneli: => https://pruszynski.com.pl/pobierz/#file-52 _______________ Panele dachowe na rąbek PD-510 Blachy Pruszyński https://pruszynski.com.pl/produkt/pokrycia-dachowe/panele-dachowe-blacha-na-rabek-stojacy/
×
×
  • Utwórz nowe...