Skocz do zawartości

Stropy drewniane - zalety i wady


Recommended Posts

Napisano
Osłabia mnie jak czytam ze palność konstrukcji drewnianych jest wada. Jaka palność??? Chyba tylko podczas procesu budowy. W chwili zamontowania 2x12,5mm płyty gipsowej uzyskujemy godzinna odporność na ogień. Dla porównania taka izolacyjność uzyskujemy stosując strop Terriva otynkowany 1,5cm tynkiem cem-wap.. Ludzie powinni sobie uzmysłowić, ze w trakcie pożaru nie pala się belki w podłodze czy słupki w ścianach ich drewnianych domów tylko meble zasłony wykładziny itp.(to samo co w murowanym). Jeżeli domownicy wytrwają w palącym się domu do momentu zapalenie konstrukcji drewnianej lub walenia się stopów żelbetowych i tak będzie im obojętne bo od dłuższego czasu będą już w stanie znacznie uniemożliwiającym identyfikacje. Pozdrawiam wszystkich myślących stereotypowo i zachęcam do głębszej analizy pewnych zagadnień zanim się zdecydują napisać artykuł dla przeciętnego "Kowalskiego"..
Napisano
Cytat

Osłabia mnie jak czytam ze palność konstrukcji drewnianych jest wada. Jaka palność??? Chyba tylko podczas procesu budowy. W chwili zamontowania 2x12,5mm płyty gipsowej uzyskujemy godzinna odporność na ogień. Dla porównania taka izolacyjność uzyskujemy stosując strop Terriva otynkowany 1,5cm tynkiem cem-wap.. Ludzie powinni sobie uzmysłowić, ze w trakcie pożaru nie pala się belki w podłodze czy słupki w ścianach ich drewnianych domów tylko meble zasłony wykładziny itp.(to samo co w murowanym). Jeżeli domownicy wytrwają w palącym się domu do momentu zapalenie konstrukcji drewnianej lub walenia się stopów żelbetowych i tak będzie im obojętne bo od dłuższego czasu będą już w stanie znacznie uniemożliwiającym identyfikacje. Pozdrawiam wszystkich myślących stereotypowo i zachęcam do głębszej analizy pewnych zagadnień zanim się zdecydują napisać artykuł dla przeciętnego "Kowalskiego"..



Zasadniczo masz rację ale podłogi na takim stropie nie robi się z płyt g/k tylko sufit a co z instalacją elektryczną jeżeli przebiega ona w stropie drewnianym .instalacje elektryczne są często przyczyną pożarów.
Napisano
Od góry nic nie stoi na przeszkodzie aby zastosować 19mm płyty G-K w celu lepszej izolacji akustycznej, która dodatkowo spełni role ognioodporną. Przewody należny wtedy puścić w peszelach w przestrzeni miedzy wełna i platą G-K. Proszę poszukać detalu stosowanego powszechnie w UK do budowy mieszkań. Wystarczy wpisać w google E-FT-1.
Napisano
Animus ma rację co do instalacji elektr. Ja bym jeszcze dodał, że przecież nie każdy strop drewniany wykańczany jest płytami g-k, taki bez płyt jest choćby na zdjęciu przy tekście. Stropy drewniane są palne, tyle, że można je przed ogniem zabezpieczyć. Wrażliwość na ogień zależy też od przekroju elementów (tradycyjny strop belkowy, czy cienkie "żebra") oraz od gładkości ich powierzchni.
Napisano
Cytat

Animus ma rację co do instalacji elektr. Ja bym jeszcze dodał, że przecież nie każdy strop drewniany wykańczany jest płytami g-k, taki bez płyt jest choćby na zdjęciu przy tekście. Stropy drewniane są palne, tyle, że można je przed ogniem zabezpieczyć. Wrażliwość na ogień zależy też od przekroju elementów (tradycyjny strop belkowy, czy cienkie "żebra") oraz od gładkości ich powierzchni.




Kiedyś instalacja elektryczna przechodziła przez drewno w specjalnych osłonach metalowych wyłożonych jeszcze trudno zapalnym materiałem ,a teraz wali się peszle albo rurki z plastiku ,których odporność na ciepło zdecydowanie odbiega od tamtej rurki to jest osłona tylko dla oka .
  • 3 miesiące temu...
Gość w parterowych domach to najwygod
Napisano
My mamy stop drewniany, wyglada jak na obrazku, pieknie:), bo dom jest parterowy..
  • 9 lata temu...
Napisano
Czy taki strop w domu parterowym w lato będzie trzymał ciepło od nagrzewajacego się dachu czy w domu da się wysiedzieć w lato

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Super Wam idzie Panowie! Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Kolejne dni spędzamy na stawianiu konstrukcji, stempli oraz deskowaniu kolejnych pomieszczeń. Jest tego naprawdę sporo!  
    • Witam serdecznie    Potrzebuję pomocy kogoś doświadczonego.  Pomimo że byłem jako jedyny przeciwny pokrywania dachu blachą trapezowa z filcem to takie pokrycie zastosowano.  Jest to budynek garażowo-gospodarczy, wspólnoty z dachem dwuspadowym.  Firma która wymieniała poszycie postarała się żeby jak najbardziej zminimalizować wentylację dachu. Filc oczywiście nie został usunięty z żadnej strony. W części okapowej firma na murze dawała zaprawę betonowa i na tej zaprawie leży blacha. Skutkiem jest brak nawet małej szczeliny ponieważ profil blachy wypełnia beton.  W części szczytowej pod kalenicą na łączeniu dwóch połaci zastosowano taśmę dekarska uszczelniającą. Skutek wiadomo jaki.  Jedyny wlot powietrza to widoczne okienka w ścianie 10cmx40cm. Sąsiad zamontował wywietrznik wentylacyjny oraz rozciął tą taśmę w szczycie ale chyba to nic nie dało. Podczas temperatury na zewnątrz plus 2-3 stopnie filc robi się wilgotny po nocy a po południu jest poprostu mokry. Widać też krople wody na filcu.    Proszę o pomoc czy można coś w tym temacie zrobić? Czy jest szansa żeby ten dach jakoś uratować we własnym zakresie?   Będę wdzięczny za wszelkie informacje i pomoc.   
    • Standardowo, w gotowych zestawach drzwiowych, prześwit pod spodem (czyli odległość między dolną krawędzią skrzydła a podłogą) wynosi zwykle od 1 do 2 cm (10-20 mm). To umożliwia swobodne otwieranie drzwi.
    • Ja jednak wolałbym zrobić to z kostki brukowej i mieć to już  z głowy, zaoszczędziłbym, dając swoją robociznę. Materiał jest to koszt stosunkowo tani.   Koszt materiałów na taras z nasypem około 30 cm, o wymiarach 6,0 × 4,0 m, z krawężnikami betonowymi antracyt i kostką brukową Stylbruk, będzie zależał od kilku czynników, takich jak lokalne ceny materiałów, wybór konkretnego typu kostki i krawężników, a także ewentualne dodatkowe elementy. Oto szacunkowe koszty poszczególnych elementów:   Materiały na nasyp piasek około 15 do 30 zł/m³  Przy nasypie 30 cm pod powierzchnią, potrzebujesz około 7,2 m³ (6 m × 4 m × 0,3 m + schodek), co daje koszt około 360-720 zł.   Krawężniki betonowe antracyt: koszt ok.  15 do 25 zł za metr bieżący. Przy długości obwodu tarasu (2×6 + stopień = ok. 30 mb), to wydatek od 300 do 450 zł.   Kostka brukowa Stylbruk: ceny wahają się od 70 do 80 zł/m². Dla powierzchni 30 m² (6×4 m + schodek), koszt materiału to od 2100 do 2400 zł. Dodatkowe materiały: np. cement, piasek do wyrównania, folie, kity, mogą kosztować 200 do 300 złotych.   Podsumowanie szacunkowego kosztu materiałów: Element Szacunkowy koszt (zł) Nasyp 300 - 450 Krawężniki 360 - 450 Kostka brukowa 2100 - 2400 Dodatkowe materiały 200 - 300 Razem 2960 - 3600 zł   Pamiętaj, że są to orientacyjne kwoty, ze sklepu  Liroy Merlin, ceny mogą się różnić w zależności od lokalnych cen i wybranych materiałów.   
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...