Skocz do zawartości

Kosztorys Z8 (Studio Z500)


Recommended Posts

Napisano

Przedstawiamy kosztorys małego domu parterowego (100 m2) według projektu Z8 (Studio Z500).


Pełna treść artykułu pod adresem:
https://budujemydom.pl/kosztorysy-domow/7325-kosztorys-z8-studio-z500

Gość Mietek
Napisano
Honcia może zwróciłaś uwagę, że kosztorys jest 2007 roku? Może ceny się już zmieniły :).
  • 1 rok temu...
Gość Taka Prawda
Napisano
Prawda boli że mieszkanie kosztujące 350 tyś zł to 200 tyś zysku dla dewelopera.
  • 3 lata temu...
Gość Roman Wiązowna
Napisano
Budowałem z Z500 i wg mnie najlepiej wziąć od nich też autoryzowaną przez nich ekipę
cena z góry ustalona , bez niespodzianek i wiele nerwów z głowy
Budowałem akurat Z200 i w szkielecie wprowadziłem się po 47 dniach od wylania fundamentu
  • 2 tygodnie temu...
Napisano (edytowany)
patrząc na kosztorys szczegółowy to powiem że są w nim głupoty, a już pomijam fakt, że bazowanie na kosztorysie sprzed 7 lat to jest mało miarodajne.

kilka prostych przykładów:
1) wykop za 500zł???
2) brak pompy przy betonie
3) jak można wylewać płytę chudziaka ponad 9m3 z betonu B7,5 i w tej płycie wzmocnienie pod komin z B20 w ilości 0,2m2 - takiej ilości nikt nie przywiezie w tej cenie
4) brak dodatków za otwory w ścianach
5) standardowo błędne obmiary w ścianach, tynkach - niestosowanie się do zasad przedmiarowania
6) zerowe ceny jednostkowe materiałów to chyba też pomyłka

i jeszcze kilka by się znalazło. Niestety kosztorysy domów katalogowych w większości pracowni są sporządzone niewłaściwie, z nastawieniem na niski koszt budowy (lepsza sprzedaż projektu) Edytowano przez ciekawski83 (zobacz historię edycji)
Gość do taka prawda
Napisano
zejdź na ziemie człowieku. Dodaj sobie jeszcze koszt działki, koszt przyłączy, części wspólne bloku i całą infrastrukturę osiedla i wtedy porozmawiamy
  • 2 miesiące temu...
Napisano
ja wydalem 75 tys za stan zero i sam robillem
  • 2 miesiące temu...
Gość Bolesław
Napisano
Ja budowałem w W-wie Bursztyn MG Projekt 100m2 plus garaż i kotłownia :fundament bloczki,ściany Porotherm okna 3 szyby taras okno przesuwne,20 cm styropianu ściany, /tynk silikon/ i podłoga,sufit kgx2, 40 cm wełny, ogrzewanie gazowe piec Urlich podłogowe i kaloryfery,kominek Urlich z płaszczem wodnym,tzw trzecia rura, automatyka.więżba/dach kratownicowy gotowy,blachodachówka, ogrodzenie od drogi 25 m przęsła z profili stalowych/ automatyka/ reszta siatka, elektryka 120 pkt, TVsat,tel,komputer,alarm,kino domowe,tynki wew. gips,drzwi wew drewno,garaz Horman,szambo,woda własna, podjazdy kostka,tarasy/schody 65 m2 gres.Wewnątrz glazura terakota,panele dębowe, Kuchnia komplet mebli na wymiar żyrandole kinkiety,karnisze firany armatura i inne wyposażenie. Przyłącza gaz,elektryka budowlana potem normalna/ koszty prawie podwójne/nadanie nr domu tablica. Śrubki gwoździe,deski, kleje szpachle, jazda samochodem-benzyna, ziemia w ogrodzie,nasadzenia/tuje/itp itd. Jednym słowem wszystko i to razem 450 tyś zł. Robili ludzie i trochę sam wykończeniówki. Drogo? Mieszkanie wstanie deweloperskim kosztuje od 6tyś za m2
  • 2 miesiące temu...
Gość ekspert budowlany
Napisano
Moi drodzy ! Po pierwsze drogi użytkowniku jaro pogadamy jak będziesz miał o czymkolwiek pojęcie. 75 tysięcy mogłeś zapłacić za nie więcej niż 40-50 metrów. Ponadto nie doliczyłeś kosztów działki, przyłączy, ogrodzenia, zagospodarowania ogrodu oraz pewnie dachu co dla mnie staje się śmieszne, jak można być takim człowiekiem i chwalić się tak swoją niewiedzą. Powinieneś najpierw nauczyć się liczyć i nie oszukiwać tak, bo budowa domu to nie taka prosta i tania sprawa. A jeżeli cokolwiek budowałeś to chyba wyniosło Cię to nie 75 tysięcy, a 175!!!

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Deweloper dokonuje tu dość dziwnej nadinterpretacji przepisów zawartych w warunkach technicznych (WT).  przede wszystkim mamy tam bowiem następujący zapis § 146. 1. Wyloty przewodów kominowych powinny być dostępne do czyszczenia i okresowej kontroli, z uwzględnieniem przepisów § 308. Ten warunek musi być koniecznie spełniony. Przede wszystkim trzeba więc zadać deweloperowi pytanie, w jaki sposób jest on spełniony w tym konkretnym budynku.    Kolejna sprawa to sam § 308. § 308. 1. W budynkach o dwóch lub więcej kondygnacjach nadziemnych należy zapewnić wyjście na dach co najmniej z jednej klatki schodowej, umożliwiające dostęp na dach i do urządzeń technicznych tam zainstalowanych.   2. W budynkach wysokich (W) i wysokościowych (WW) wyjścia, o których mowa w ust. 1, należy zapewnić z każdej klatki schodowej.   3. Jako wyjście z klatki schodowej na dach należy stosować drzwi o szerokości 0,8 m i wysokości co najmniej 1,9 m lub klapy wyłazowe o wymiarze 0,8 x 0,8 m w świetle, do których dostęp powinien odpowiadać warunkom określonym w § 101.    Proszę zwrócić uwagę na konstrukcję tego przepisu. Zaczyna się on od określenia jakich obiektów dotyczy (W budynkach o dwóch lub więcej kondygnacjach nadziemnych). W logiczny sposób wskazano tu liczbę kondygnacji, jako kryterium stosowania przepisu. Kwestia obecności lub braku klatki schodowej jest drugorzędna.  Ewentualnie można powoływać się na jeszcze jeden zapis z WT, jako dopuszczający zastosowanie drabin zewnętrznych.   § 101. 1. W wyjątkowych przypadkach, uzasadnionych względami użytkowymi, jako dojście i przejście między różnymi poziomami mogą służyć drabiny lub klamry, trwale zamocowane do konstrukcji.   To jednak już tyko dopuszczenie pewnego rozwiązania w szczególnym przypadku. Pozostaje kwestia oceny, czy jest tu uzasadnione.  Osobiście upierałbym się, że w budynku szeregowym, który ma przynajmniej 2 kondygnacje naziemne (np. parter i poddasze użytkowe) wymagane jest wykonanie wyłazów dachowych w każdym z segmentów, ewentualnie wspólnej przymocowanej na stałe drabiny zewnętrznej. Przecież, jeżeli zrobimy tylko jeden wyłaz, to i dostęp do niego będzie tylko z tego jednego segmentu. To zaś nie zapewnia spełnienia zakładanych funkcji - możliwości czyszczenia kominów i konserwacji dachu każdego segmentu.  Niestety, to wszystko jest jedynie interpretacją. Wiążącą interpretację może dać tylko wyrok sądu.
    • Jednak musiało zadziałać któreś z zabezpieczeń, które obejmowało całą instalację. Najczęściej problemem jest właśnie brak selektywności pomiędzy zabezpieczeń pomiędzy rozdzielnicą domową i zabezpieczeniami przy liczniku. Które z nich zadziała to w większości przypadków loteria.  Ale opis problemu jest dziwny. Wyłącznik różnicowoprądowy musiał jednak zadziałać, skoro potem manipulacje tylko przy nim wystarczyły, żeby przywrócić zasilanie.
    • Powłoka poliuretanowa to obecnie najlepszy stosunek ceny do jakości dla osób, które chcą mieć dach  w prawie niezmienionej postaci "na lata". Pamiętaj, że  robocizna też jest ważna, chyba że sam pokryjesz  ten dach. Dodać trzeba też, że blacha blasze nierówna. Blachodachówka zazwyczaj teraz produkowana jest z blachy stalowej ocynkowanej o grubości niecałe 0,4 mm, a jeszcze parę lat temu  najczęściej spotykanym rozmiarem było 0,55 mm 
    • Herezja. Ch-ki B, C, czy D w zakresie zwarciowym są identyczne. Polecam Ci ten tekst z linku powyżej..  Selektywności nie da się uzyskać stosując klasyczne automaty nadprądowe.  Dla osiągnięcia selektywności trzeba by stosować zabezpieczenia selektywne na zasilaniu, ale energetyka się na to nie godzi. 
    • Masz "szybszy" B16 w tamtej skrzynce.     Zwarcie było na tyle silne, że "wybiło" wcześniej wyłącznik (B16 w skrzynce głównej), zanim ten w domowej skrzynce  zareagował Wyłączniki nadprądowe działają zarówno na przeciążenie, jak i zwarcie. Zadziała ten, który pierwszy wykryje przekroczenie granicy prądu zwarciowego — i ma najszybszy czas reakcji.   Jeśli tamten B16   był bliżej źródła zasilania (np. w skrzynce licznikowej lub głównej), to on mógł szybciej zareagować, przy zwarciu prąd "idzie do źródła", i pierwszy bezpiecznik, który to wykryje, wyłącza zasilanie.     Jeśli dwa bezpieczniki B16 są szeregowo, to nie ma gwarancji, że zadziała ten "bliżej zwarcia". Zadziała ten, który zareaguje szybciej — a czas reakcji bywa różny (nawet w identycznych modelach).       Gdy ten B16   wyłączył się, (najprawdopodobniej zabezpiecza całą instalację domową), zostało  odcięte zasilanie wszystkich obwodów — zarówno światła, jak i gniazd.       Jeśli ten B16 wyłącza się jako pierwszy przy zwarciu również w innych obwodach, prawdopodobnie, zabezpieczenia nie są dobrane selektywnie, główne zabezpieczenie powinno  mieć wyższy prąd lub charakterystykę C/D, a domowe np. B10., albo trzeba zastosować  C16 lub D16.      
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...