Skocz do zawartości

Stan surowy zamknięty czy otwarty domu na okres zimy!!!!!!!!


Recommended Posts

W czerwcu br.rozpoczeliśmy budowę domku jednorodzinnego. Ściany będą budowane z cegły SILKA. Harmonogram prac budowlanych przewiduje zakończenie do grudnia br. zadaszeniem z pokryciem oraz wstawienie okien i drzwi wejściowych oraz wykonanie elewacji zew. Czy lepiej wykonać to zgodnie z założeniem firmy budowlanej??? Czy przełożyć wstawienie okien i drzwi wejściowych oraz wykonanie elewacji zew.na wiosnę przyszłego roku ze względu na mrozy i opady atmosferyczne w okresie zimy??? Prosimy o pomoc w podjęciu właściwej decyzji. Za odpowiedzi z góry dziękujemy. Pozdrawiamy wszystkich biorących udział w FORUM!!!
Link do komentarza
Dla budynku lepiej wstawić okna , drzwi i wykonać elewacje zewn (należy tylko w zimie czasem przewietrzyć dom i to porządnie
Natomiast minusem jest to, że niejeden inwestor stracił okna i drzwi w zimie, bo mu je ukradli !!!!
Przy układaniu tynku zwróćcie uwagę aby ściny byłu suche - jak ułożą na mokre i niewysuszone to na wiosne odpadnie.
Link do komentarza
Witam
Na pytanie które zadałaś, musisz sobie sama odpowiedzieć, każda budowa jest indywidualna i przebiega inaczej, dla ułatwienia odpowiedz sobie na pytania:
- czy w czasie zimy chcesz coś robić w środku?
- czy masz możliwość dogrzania mieszkania w okresie zimowym (np. wstawić kozę na węgiel czy drzewo, elektrycznie jest drogo)
- itp.

Jeżeli wykonasz elewacje z zewnątrz okien raczej nie ukradną, gdyż stracąmożliwość ich łatwego demontażu.
Ja np wykożystałem okres zimowy dla zrobienia ocieplenia dachu wełną i wykonania instalacji w środku, na wiosne mogły iść wylewki i dalej.
pozdrawiam
Link do komentarza
Dodamy tylko, że ze względów technologicznych istotne jest w jakich warunkach prowadzone będą roboty elewacyjne, gdyż nie można nakładać tynku i ocieplenia, gdy temperatura spada poniżej + 5 st C. Późną jesienią istnieje niebezpieczeństwo np. wystąpienia nocnych przymrozków, a więc roboty te lepiej przełożyć na wiosnę.
Link do komentarza
Proponuję zabić otwory deskami, tak, aby się za dużo śniegu nie dostało w zimie i tak żeby umożliwić porządny przewiew. Pozwoli to na wyschnięcie murów, nawet przy niskiej temperaturze. Wiosną będziesz miała suche (suchsze) mury i możliwość wykańczania.
W momencie wstawienia stolarki okiennej i drzwi zewnętrznych sugeruję montaż systemu alarmowego.
Link do komentarza
  • 1 miesiąc temu...
Ja również buduję dom z SILKI i również miałem podobny dylemat. Obecnie jestem na etapie dachu - zakładam, że do końca października dach będzie skończony. Po wielu konsultacjach z osobami które wcześniej niż ja budowały domy doszedłm do wniosku, że na zimę zostawię dom otwarty. Wyjątkiem będą ramy okien połaciowych tak aby umożliwić całkowite skończenie dachu i nie wracanie do niego w najbliższej przyszłości. Ze względu na chęć skończenia dachu będę również musiał wykończyć na gotowo niektóre elementy elewacji (np. lukarny które częściowo są wykonane z płyt OSB). Ale z oknami i drzwiami zewnętrznymi czekam do wiosny. Poza tym co do tynków zewnętrznych i wewnętrznych to ze względu na osiadanie budynku dobrze trochę poczekać - to podobno zmniejsza ryzyko ich popękania na samym początku.
Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To moja instalacja wydaje mi się ze to typ zamknięty choć kompletnie na tym się nie znam. Kocioł na węgiel znika chcę przejść na zasilenie lpg z Gaspolu i pytam o kotły bo dostałem 2 opcje -kocioł gazowy firmy Termet: Gold Plus II 20 + Termet SG Plus 120 + regulator Termet ST-292 v3 + czujnik temp. zewn -VIESSMANN Vitodens 100-W B1HF + 100 litrów zasobnik na ciepłą wodę oczywiście mogę wybrać co innego stąd mój post by poznać opinie większej ilości osób. zasobnik wody ACV SMART 210 litrów wymiennik stal nierdzewna to moj pomysł wydaje mi się ze jest całkiem oki ale co do kotłów to brak pomysłu.  
    • A jaka ta "podłoga' jest teraz? Z czego zrobiona?
    • Jak nie planujesz izolacji od ziemi, czyli jak masz ściany piwnicy nieocieplone, to w miarę wyrównywnujesz powierzchnię, kładziesz folie budowlaną, wywijasz ją na wysokość docelowej wylewki, kładziesz rurki takie najlepiej pół cala dzieląc całą powierzchnię np na 3 części lub na 4. Pozimujujesz je za pomocą kupek z betonu. Po zastygnięciu wylewasz beton B20 lub B25, rozprowadzasz łatą i gotowe. Pracę możesz podzielić na te części, które są odgrodzone rurkami, będzie Ci łatwiej zaciągać. Potem w zależności od temperatury i wilgotności, a to trzeba organoleptycznie ocenić, zacierasz pacą sttropianową. Przy niskiej wilgotność w granicach 40-50% można to już zacierać po 4-5 godzinach, przy wyższej odpowiednio dłużej, czyli po 6-7 godzinach. Kałdziesz najlepiej płytę styropianową tak, żeby można było na niej stanąć i dostać się do całej powierzchni. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Po rozejrzeniu sie w temacie, bylo oczywiste, ze tylko frezowy .     Ulatwianie sobie pracy jest bardzo bliskie memu sercu. Nie lubie sie przemeczac . Oczywiscie, nie potrzebuje RR w postaci Makity z filmiku, znalazlam cos takiego: marka Tokachi ale to tylko tak z japonska wyglada.         @animus   Dzieki za troske o moje bezpieczenstwo w czasie pracy z rozdrabniaczem . Jesli chodzi o pilarke, to chyba to nie bedzie akumulatorowa. Zreszta, w tej chwili pilniejszym zakupem jest rozdrabniarka, bo zapasy drewna do kozy powinny wystarczyc do lata.    
    • Oczywiście wiem, że "wylewka zrób to sam" to temat wałkowany 100 razy, a tutoriali jest dwa razy tyle, natomiast moje pytanie jest nieco inne. Chciałbym wyrównać sobie podłogę w piwnicy własnymi siłami. zależy mi na tym aby materiał, którego użyję, był możliwie idiotoodporny. Nie wiem czy zwykły cement taki jest, czy też 21 wiek uraczył nas czymś jeszcze łatwiejszym w użyciu. Nie zależy mi szczególnie na tym aby podłoga nie miała pęknięć (tych estetycznych) ani żeby był to idealny poziom. Ważniejsze jest żeby było równe aniżeli idealnie poziome.    Dobrym przykładem jak ja widzę te różnice jest moje pytanie jakiś czas temu a propos tego jak poradzić sobie z montażem haka w suficie, który był z pełnej cegły, która lubiła się kruszyć. Można było albo - wkładać drewniane listewki rozporowe, papier toaletowy, ślinę i zaklęcia jak to robili nasi dziadowie przez stulecia i być oldskulowym lub - wlać kotwę chemiczną i powiesić na tym słonia   pomyślałem, że może z wylewką cementową vs (tu wstaw coś innego) jest podobnie
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...