Skocz do zawartości

Kotłownia w budynku gospodarczym ?


Recommended Posts

Napisano
Witam,. jestem na etapie budowy domku jednorodzinnego, obecnie mam stan zero (fundamenty). Projekt domu był indywidualny, i jakoś przeoczyłem temat kotłowni, z uwagi na brak sieci gazowej będe chciał użyć kocioł na groszek i tutaj wymiary kotłowni (2m x 3,15m) ograniczają zastosowanie takiego kotła, ponieważ jakby go nie obrócić to zawsze brakuje miejsca na wyjęcie ślimaka czy też na wygodną obsługę (czyszczenie) itp. Z uwagi że już klika osób na forum wypowiadało się że mają kotłownie poza domem mieszkalnym, będę chciał umieścić piec w budynku gospodarczym. Czy taki wariant się opłaca, jaka powinna być maksymalna odległość pieca od pomieszczeń mieszkalnych ??
Chciałbym także zastosować ogrzewanie podłogowe - gdzie wtedy znajduje się "centrala" rozprowadzająca, czy wówczas trzeba będzie doprowadzić ciepłą wodę do "kotłowni" (jaką obecnie mam w planach) u z niej dopiero rozprowadzenie podłogówki na poszczególne pomieszczenia ?
To samo pytanie dotyczy zasobnika na wodę użytkową i całej instalacji - w jaki sposób trzeba będzie wówczas rozplanować całą instalację ??
Gdzie będzie zawór 4-drogowy ??
Gdzie wówczas powinien być umieszczone naczynie wzbiorcze ??
I kolejna sprawa - w projekcie kotłownię mam w dom, jakie procedury papierkowe powinien zrobić aby przenieś kotłownie do budynku gospodarczego, czy to wymaga zgłoszenia w starostwie i zmiany w pozwoleniu na budowę ? Czy wystarczy tylko zmiana naniesiona przez kierownika budowy ?
Jeśli umieszczę piec w innym budynku wówczas zyskam dodatkowe "czyste" pomieszczenie, które będę chciał wykorzystać na np. pralnię, itp.
Do pytania załączam rzut działki.

Dzięki za odpowiedzi.
Piotr

DSC01446.jpg

Napisano
Na postawienie budynku gospodarczego potrzebne jest projekt - przynajmniej uproszczony - gdyż zależnie od jego powierzchni (do 25 m2 lub powyżej) budowę można rozpocząć na podstawie zgłoszenia lub uzyskania pozwolenia na budowę.

Przy zlokalizowaniu kotłowni poza domem mieszkalnym należy zadbać o zminimalizowanie strat ciepłą na drodze przesyłu, a więc zlokalizować je możliwie blisko a rury dobrze ocieplić.

W kotłowni warto zlokalizować wymiennik ciepła, co pozwoli na obniżenie temperatury wody zasilającej budynek a wiec i mniejszych strat ciepła. Natomiast lokalizacja innych elementów układu grzewczego zależeć będzie od konkretnej konfiguracji instalacji c.o. i c.w u.
Napisano
Ja posiadam projekt zarówno na dom jak i na budynek gospodarczy, który będzie pełnił także rolę garażu na dwa samochody oraz ma dwa dodatkowe pomieszczenia z czego jeden będę chciał wykorzystać na kotłownię którą będę chciał "przenieść" z budynku mieszklanego, a "kotłownię" z planów domu będe chciał przemienić w pralnię czy coś podobnego. W planach kotłownia jest w budynku mieszkalnym, czy takie "przenoszenie" jej do innego budynku wymaga jakiś dodatkowych spraw papierkowych ? Czy tylko wystarczy zmiana naniesiona przez kierownika budowy ?

Piotr
Napisano
Ja proponuję tak: w gospodarczym kocioł + zawór + wymiennik z pompami,
w domu rozdzielacz a z niego zasobnik na ciepłą wodę, wyjście na grzejniki i podłogówkę
do połączenia budynków widziałem kiedyś takie izolowane rury z thermafleksa rozwijane z metra
  • 6 lata temu...
Napisano
1 godzinę temu, mat1234 napisał:

Jak sie sprawdza takie ogrzewanie ile kosztuje zamontowanie takiego ogrzewania

Na pewno grzeje.

A ile kosztuje? to zbyt ogól ie zapytałeś, bo może kosztować  5 tys ale i tez 30 tys albo i 50 tys.

Doprecyzuj zapytanie wtedy można będzie odpowiedzieć coś konkretniejszego.

Napisano

chodzi mi o to ile kosztuje podlaczenie pieca do domu bez zakupu pieca chodzi ile kosztuja takie rury do polaczenia co musi byc przy piecu zeby to dzialalo wszystko co musi byc w domu i gdzie musi dochodzic doprowadzenie i czy w czasie budowy fundamentow musi byc to juz wyprowadzone

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Marne szanse na nieuszkodzenie paroizolacji. Myślę że w tym przypadku więcej strat niż korzyści. Teoretycznie możnaby dołożyć kolejną warstwę płyt, czyli drugi sufit, kupa roboty, bo napewno ta przestrzeń musi być czymś wypełniona, czyli np 5cm wełny o niskim współczynniku lambda. A na to też paroizolacja. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Sufit jest podwieszony na jętkach jaką metodą nie wiem, czy dobrze rozumiem wyznaczyć i wywiercić otwory i rozprowadzić od centralnego przewodu środka sufitu? A co z paroizolacją nie uszkodzę majtając tam jakimś żelastwem czy czymś w środku? A po drugie same otwory Jak zrobię to chyba przedziurawie paraizolację i będę musiał w jakiś sposób to sklejać chyba. Wybacz moje zacofanie nigdy wcześniej tego nie robiłem a chciałbym zrobić. 
    • Bardzo dziękuję!   I powiadasz, że ten wiatr gwiżdże sobie  i z gęstości, i z temperatury...   Filmik mi podesłałeś, ale chyba go nie obejrzałeś...
    • Dziękuję za odpowiedź. Czy można użyć do wymiany dachu drewna "mokrego" z tartaku, a izolację w postaci wełny szklanej rozłożyć na stropodachu a nie bezpośrednio na deskowaniu? Czy też będzie powstawał grzyb? Skłaniam się do wymiany całego dachu, bo nie za bardzo wierzę w odgrzybianie. Może się mylę. Proszę o poradę. Niestety nie znam się na tym. Wykonawca był polecony ...    
    • Czy ten sufit na fotografiach jest podwieszony czy płyty g/k są klejone do sufitu właściwego? To pytanie zasadnicze, chodzi o to czy jest przestrzeń do prowadzenia przewodów. Bo jeśli taka przestrzeń jest, to wybierasz sobie rodzaj i ilość punktów oświetleniowych, trasujesz ich położenie na suficie i rozprowadzasz przewody w tej przestrzeni. Jak to zrobić? Ano wiercisz otwory i wsuwasz stalkę tak, aby dotarła do drugiego otworu i tam ją wyciągasz.  Przewody doczepia się do stalki. Jeśli płyty g/k są przyklejane, to nie ma innego wyjścia jak wycinać w nich kanały do rozprowadzenia przewodów.     Miejsca na lampy wpuszczane w sufit określasz omijając profile konstrukcyjne (ich przebieg masz wyznaczony przez zaszpachlowane wkręty). Lampy wypuszczane odwrotnie, starasz się mocować do profili, to jest pewniejsze niż wszelkie "wynalazki" do mocowania w płycie g/k.    Jeszcze jedna uwaga. Lampy sie grzeją i przy lampach wpuszczanych w sufit ja stosowałem zabezpieczenia folii przed ciepłem w postaci zwyczajnych, ceramicznych doniczek, Trzeba je włożyć nad sufit w miejscu wpuszczanego "oczka" oświetleniowego tak, aby zmieścić ją pod folią. Przy zastosowanej wełnie mineralnej i tak nie pogorszy warunków chłodzenia lampy, a zapewni odsunięcie folii na bezpieczną odległość, aby ciepło od lampy nie powodowało filii jakiejś szkody. Otwory na wsuwanie doniczek trzeba wyciąć, a po ich włożeniu ponownie załatać, nie ma innego wyjścia.    Przy lampach wypuszczanych nie ma tego problemu.  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...