Skocz do zawartości

konstrukcja- wytrzymałość


Recommended Posts

Napisano
Ostatnio doczytałem się w swoim projekcie że "projektuje się ściany nośne zewnętrzne z bloczków z betonu komórkowego o grubości 36 cm oraz wewnętrzne ściany nośne z bloczków z betonu komórkowego o grubości 24 cm". Nie zawracałbym sobie głowy gdyby ściany zewnętrzne były postawione z 36 cm, ale niestety, postawione są z gazobetonu 24x 24x 59. Mam z związku z tym pytanie: Czy tak postawiony dom wytrzyma ciężar dachówki (projekt o ścianach 36 cm jest przystosowany pod dachówkę ceramiczną lub betonową), 30 cm ocieplenia dachu wełną (chcę aby dom był bardziej energooszczędny) i ocieplenie ścian zewnętrznych 16 cm styropianem? Czy nie będzie to zbyt duży ciężar oparty na takim suporexie (24x24x59) ?
Byłbym bardzo wdzięczny za pomoc! Pozdrawiam.

P.S. Dodam, że mam deskowanie na dachu!
Napisano
  Cytat

Ostatnio doczytałem się w swoim projekcie że "projektuje się ściany nośne zewnętrzne z bloczków z betonu komórkowego o grubości 36 cm oraz wewnętrzne ściany nośne z bloczków z betonu komórkowego o grubości 24 cm". Nie zawracałbym sobie głowy gdyby ściany zewnętrzne były postawione z 36 cm, ale niestety, postawione są z gazobetonu 24x 24x 59. Mam z związku z tym pytanie: Czy tak postawiony dom wytrzyma ciężar dachówki (projekt o ścianach 36 cm jest przystosowany pod dachówkę ceramiczną lub betonową), 30 cm ocieplenia dachu wełną (chcę aby dom był bardziej energooszczędny) i ocieplenie ścian zewnętrznych 16 cm styropianem? Czy nie będzie to zbyt duży ciężar oparty na takim suporexie (24x24x59) ?
Byłbym bardzo wdzięczny za pomoc! Pozdrawiam.

Rozwiń  

A gdzie był w tym czasie kierownik budowy? Kto podjął taką decyzję?
Napisano
U nas w projekcie była ceramika 'Leier' typu Max gr. 29 cm a dom postawiliśmy z suporeksu 24/24/59 i wszystko jest ok icon_smile.gif
Na dachu miała być dachówka ceramiczna i taka jest icon_smile.gif Myślę że większych problemów ze zmianą materiałów nie ma, pod warunkiem że zmiany te są uwzględnione przed rozpoczęciem budowy i zaakceptowane przez kierownika budowy/inspektora.

Powodzenia icon_smile.gif
Napisano
Witam.
Zapewne ma Pan wybudowane ściany betonu komórkowego o klasie gęstości 600. Oznacza to, że powinno to wystarczyć.
Dodatkowo wiele zależy od wzmocnień ścian kolankowych, w których powinny być słupy i wieniec. To te elementy przenoszą siły rozporowe działające z dachu na ściany.

Oczywiście, takie sytuacje powinny być poparte stosownymi obliczeniami.
Napisano
  Cytat

U nas w projekcie była ceramika 'Leier' typu Max gr. 29 cm a dom postawiliśmy z suporeksu 24/24/59 i wszystko jest ok icon_smile.gif
Na dachu miała być dachówka ceramiczna i taka jest icon_smile.gif Myślę że większych problemów ze zmianą materiałów nie ma, pod warunkiem że zmiany te są uwzględnione przed rozpoczęciem budowy i zaakceptowane przez kierownika budowy/inspektora.

Powodzenia icon_smile.gif

Rozwiń  


Nie chodzi mi tu tylko o wytrzymałość ścian pod dachówkę... ale również 30 cm ocieplenia dachu i 16 cm ocieplenia samych ścian konstrukcyjnych. gdy wszystko razem z sumujemy wyjedzie nam bardzo duży ciężar- dlatego moje pytanie brzmi czy tak postawione ściany z 24x24x59 suporexu wytrzymają takie obciążenie? Czy robić mniejsze ocieplenie dachu, czy zamiast dachówki kłaść blachę itd. Nie mniej zależy mi na dachówce i grubym ociepleniu... po lekturze "budujemy dom' chciałbym pójść z moim domem w kierunku domu energooszczędnego... dlatego pytanie o konstrukcję- czy to wytrzyma. Pozdrawiam!
Napisano
  Cytat

Witam.
Zapewne ma Pan wybudowane ściany betonu komórkowego o klasie gęstości 600. Oznacza to, że powinno to wystarczyć.
Dodatkowo wiele zależy od wzmocnień ścian kolankowych, w których powinny być słupy i wieniec. To te elementy przenoszą siły rozporowe działające z dachu na ściany.

Oczywiście, takie sytuacje powinny być poparte stosownymi obliczeniami.

Rozwiń  


Ekipa budowlana raczej znała się na rzeczy i jeśli chodzi o samą konstrukcje to raczej wszystko jest ok (sprawdzone przez kierownika). Czy mowa jest o takich słupach?


DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Taras z naturalnego drewna to inwestycja w estetykę i komfort przestrzeni zewnętrznej. Aby jednak drewno zachowało swoje walory na długie lata, kluczowa jest odpowiednia impregnacja i konserwacja już na etapie przygotowania desek. Poniżej przedstawiamy sprawdzony sposób impregnacji nowej deski tarasowej, oparty na produktach marki OSMO. 1. Wstępna impregnacja – WR Aqua Osmo Pierwszym krokiem jest wstępne zabezpieczenie desek. Impregnat WR Aqua Osmo to bezbarwny środek ochronny na bazie wody, który skutecznie zabezpiecza drewno przed sinizną, pleśnią oraz szkodnikami. Kiedy? Impregnację wykonujemy przed montażem, najlepiej 2 dni przed planowanym olejowaniem. Jak? Środek nanosimy pędzlem lub wałkiem na wszystkie powierzchnie deski – zarówno widoczne, jak i niewidoczne – w jednej warstwie. Po co? Zapewnia to równomierną ochronę drewna i zapobiega jego degradacji od środka. 2. Olejowanie przed montażem – Osmo Olej Tarasowy Po upływie co najmniej 48 godzin od impregnacji WR Aqua, przystępujemy do pierwszego olejowania. Produkt: Olej tarasowy OSMO – bezbarwny lub kolorystycznie dobrany do naturalnego odcienia deski. Jak? Nakładamy z dwóch stron deski cienką warstwę oleju, używając pędzla, szmatki lub wałka. Pozwalamy na dokładne wchłonięcie i wyschnięcie. Dlaczego? Takie przygotowanie pozwala zabezpieczyć również powierzchnie deski, które po montażu będą niewidoczne, co znacząco zwiększa trwałość całej konstrukcji. 3. Montaż desek i finalne wykończenie Po wyschnięciu oleju przystępujemy do montażu tarasu. Gdy deski są już solidnie zamocowane, możemy wykonać drugą warstwę oleju tarasowego – tym razem tylko na widocznej stronie. Cel: Ta warstwa nadaje ostateczny wygląd i zapewnia pełną ochronę przed działaniem czynników atmosferycznych – deszczu, UV i zmian temperatury. Wskazówka: Prace najlepiej prowadzić w suchy, ciepły dzień, unikając pełnego słońca, które może zbyt szybko wysuszyć produkt. Dlaczego warto trzymać się tej kolejności? Poprawna impregnacja i olejowanie przed montażem to inwestycja w trwałość i wygląd tarasu. Chroniąc drewno z każdej strony, zapobiegamy jego wypaczaniu, pękaniu i przedwczesnemu starzeniu. Produkty OSMO tworzą elastyczną, mikroporowatą powłokę, która nie łuszczy się i pozwala drewnu oddychać, co jest szczególnie ważne przy konstrukcjach zewnętrznych.   Podsumowanie – schemat impregnacji nowej deski tarasowej: Impregnacja WR Aqua OSMO – minimum 2 dni przed olejowaniem Pierwsza warstwa oleju tarasowego – z dwóch stron przed montażem Montaż desek tarasowych Druga warstwa oleju – na wierzchnią, widoczną stronę po montażu
    • Planuje dzialke na wsi, lub na obszarze znacznie oddalonym od miasta (tak, wiem ma malo czasu - do polowy nast. roku, dlatego badam temat).
    • Mógłbyś to przetłumaczyć na język polski?
    • Nie we wszystkich lokalizacjach takie rozwiązanie jest dozwolone, Zależy gdzie masz działkę. 
    • Mieszkanie w budynku to akurat nie problem bo budowa i tak przeciągnie się przez dłuższy czas - tu akurat mam pomysł jak to rozwiązać.   Siec ciepłownicza – planuje ogrzewać dom piecem na paliwo stale i będę posiadał zbiornik na ciepłą wodę, którą podgrzeje piecem albo elektrycznie, więc logicznie rzecz biorąc nie powinienem potrzebować oświadczenia o podłączeniu do sieci ciepłowniczej.   Dziękuje za odp. - mam przynajmniej kolejny temat do poruszenia z radcą.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...