Skocz do zawartości

Bartek - pomieszczenie gospodarcze-zamiana z pralnią.


vega1

Recommended Posts

Napisano
chodzi o ten projekt:

http://www.domfort.eu/projekt,bartek,300,rzuty.htm

Mam dylemat. Jeśli zamontuje całą "kotłownię" w pomieszczeniu nr.4 to czy fakt że łazienka jest po drugiej stronie domu, nie nastręczy kłopotów? Przecież trzeba ciągnąć spory kawałek ciepłą wodę. Również jak się odkręci kran z ciepłą wodą, to zanim ona (woda) przebyje tą długą drogę, to minie chwila co skutkować będzie sporymi stratami, nie mówiąc o czekaniu aż zacznie lecieć woda ciepła zamiast zimnej.

Czy nie lepiej zamienić pomieszczenia: 4 na 9 ??
Napisano
Cytat

chodzi o ten projekt:
http://www.domfort.eu/projekt,bartek,300,rzuty.htm
Mam dylemat. Jeśli zamontuje całą "kotłownię" w pomieszczeniu nr.4 to czy fakt że łazienka jest po drugiej stronie domu, nie nastręczy kłopotów? Przecież trzeba ciągnąć spory kawałek ciepłą wodę. Również jak się odkręci kran z ciepłą wodą, to zanim ona (woda) przebyje tą długą drogę, to minie chwila co skutkować będzie sporymi stratami, nie mówiąc o czekaniu aż zacznie lecieć woda ciepła zamiast zimnej.
Czy nie lepiej zamienić pomieszczenia: 4 na 9 ??


A czym zamierzasz ogrzewać? Jeśli miałby to być piecyk gazowy możesz go ukryć w dowolnym miejscu (kuchni, spiżarni, szafie wnękowej) a kotłownię przeznaczyć na pomieszczenie gospodarcze. Jeśli w grę wchodzi paliwo stałe to ani pomieszczenie nr 4 ani nr 9 nie sprawdzą się w użytkowaniu - ale oczywiście lepsze będzie nr 4 ponieważ do niego łatwiej będzie doprojektować drzwi zewnętrzne.
Pisałam ci wcześniej o opcji wc i łazienki w miejscu schodów - droga wody znacznie się skróci. Wtedy możesz pomyśleć o powiększeniu tych 2 pokoików i wstawienia między nich garderoby.
Przy paru rozsądnych ruchach można wyciągnąć z tego projektu naprawdę funkcjonalne wnętrza icon_smile.gif
Napisano
no właśnie zupełnie nie jestem w stanie, wyobrazić sobie, wc i łazienki w okolicach schodów. Przecież ona tam nie wejdzie. Albo mam za małą wyobraźnię. Co do sposobu ogrzewania to będzie to pompa ciepła. Najprawdopodobniej powietrzna.
Napisano
Cytat

no właśnie zupełnie nie jestem w stanie, wyobrazić sobie, wc i łazienki w okolicach schodów. Przecież ona tam nie wejdzie. Albo mam za małą wyobraźnię. Co do sposobu ogrzewania to będzie to pompa ciepła. Najprawdopodobniej powietrzna.


Jeśli myślisz o pompie to kotłownia powinna być conajmniej 2 x taka jak w twoim projekcie.
Jeśli chodzi o kwestię łazienki i wc w miejscu schodów to jak pisałam, jest to możliwe icon_smile.gif
Napisano
Cytat

Jeśli myślisz o pompie to kotłownia powinna być conajmniej 2 x taka jak w twoim projekcie.


przecież pompa stoi na zewnątrz. Nie zajmuje miejsca w środku.

Cytat

Jeśli chodzi o kwestię łazienki i wc w miejscu schodów to jak pisałam, jest to możliwe icon_smile.gif


czy możesz z grubsza jedynie nakreślić: jak? I co ze schodami wtedy?
Napisano
Cytat

przecież pompa stoi na zewnątrz. Nie zajmuje miejsca w środku.


A o jakim dokładnie systemie ogrzewania myślisz? Przecież musi być jakieś źródło ciepła a pompa służy tylko do jego odzyskania i odpowiedniego rozprowadzenia. Może źle to ujęłam - nie jestem instalatorem. Chodzi mi tylko o fakt, że sama pompa nie grzeje.

Cytat

czy możesz z grubsza jedynie nakreślić: jak? I co ze schodami wtedy?


Jest to zbyt pracochłonne, żeby narysować to "z grubsza" ale jeśli jesteś zdecydowany na ten domek i chodzi jedynie o zmiany wewnętrzne to mogę wykonać dla ciebie koncepcję układu funkcjonalnego przy zachowaniu zewnętrznej skorupy domu. Jeśli się zdecydujesz odezwij się na priv.
Napisano
Cytat

A o jakim dokładnie systemie ogrzewania myślisz? Przecież musi być jakieś źródło ciepła a pompa służy tylko do jego odzyskania i odpowiedniego rozprowadzenia. Może źle to ujęłam - nie jestem instalatorem. Chodzi mi tylko o fakt, że sama pompa nie grzeje.


ja też nie jestem znawcą ani instalatorem, ale wydaje mi się że tyle miejsca wystarczy. Tam ma być tylko rozdzielnia ogrzewania podłogowego, zasobnik na ciepłą wodę i chyba tyle. No może jak by się dało zmieścić tam reku, ale to już marzenia icon_smile.gif

Cytat

Jest to zbyt pracochłonne, żeby narysować to "z grubsza" ale jeśli jesteś zdecydowany na ten domek i chodzi jedynie o zmiany wewnętrzne to mogę wykonać dla ciebie koncepcję układu funkcjonalnego przy zachowaniu zewnętrznej skorupy domu. Jeśli się zdecydujesz odezwij się na priv.


tak. Jesteśmy zdecydowani na ten projekt. Wydaje się dla nas stworzony. Co prawda nie był to nasz pierwszy projekt, ale w końcu trafiliśmy na odpowiedni. Wszystko co teraz rozpatruje, to już pod kątem tego konkretnie projektu.
Napisano
Zamiana pomieszczeń z 4 na 9 nie załatwi sprawy bo zostaje Ci jeszcze kuchnia z ciepłą woda i kanalizacją. Po prostu zrób cyrkulację ciepłej wody i dobrze zaizoluj rury. Wówczas po odkręceniu kranu od razu będzie lecieć ciepła. Cyrkulacje można zrobić gdy jest zasobnik c.w.u. a ty przy pompie ciepła i tak musisz go mieć.
Napisano
w kuchni będzie przepływowy podgrzewacz wody. U kolegi jest zmywarka i tylko zimna woda w kuchni i spokojnie daje radę i to się mu sprawdza.
Ja dołożę w razie nagłej potrzeby jakiś przepływowy podgrzewacz. Mi zależy tylko na ciepłej wodze w łazience, bo razem z żoną lubimy jej sporo zużywać do kąpieli czy prysznica i nigdy nie byliśmy oszczędni w tej kwestii.
Napisano
W takiej sytuacji pewnie, że lepiej zastosować prostą zasadę "im bliżej punktu poboru woda jest podgrzewana, tym lepiej". Do pompy ciepła przydałby ci się spory zbiornik akumulacyjny wody do c.o., czy się z nim zmieścisz w małej kotłowni?
Napisano
Cytat

im bliżej punktu poboru woda jest podgrzewana, tym lepiej".


Ta piękna zasada wykluczyła pompy ciepła i wszelkie centralne ogrzewania z domów energooszczędnych. Przy małych potrzebach ciepła straty na zasobniku i rurkach przekraczają często zapotrzebowanie. Dlatego „fachowcy” którzy zatrzymali się na latach 80-tych i jeszcze dziś proponują centralne ogrzewanie, są tak zaciekłymi przeciwnikami energooszczędności czyli izolacji , kranów bezdotykowych...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Dzień dobry, Jako ekspert marki OSMO chciałbym podzielić się praktycznymi wskazówkami dotyczącymi prawidłowego olejowania tarasu drewnianego. Temat wraca co sezon, a odpowiednie zabezpieczenie drewna jest kluczowe, by cieszyć się jego wyglądem i trwałością przez lata. Dlaczego warto olejować taras? Taras to miejsce narażone na intensywne działanie słońca, deszczu, śniegu i zmian temperatury. Drewno bez odpowiedniego zabezpieczenia zaczyna szarzeć, pękać i chłonąć wilgoć. Olejowanie, szczególnie z użyciem specjalistycznych olejów do drewna zewnętrznego, chroni powierzchnię i pozwala zachować jej naturalne piękno. Oleje OSMO – co je wyróżnia? Produkty OSMO do tarasów, np. OSMO Olej tarasowy, są na bazie naturalnych olejów i wosków roślinnych. W przeciwieństwie do lakierów, nie tworzą szczelnej powłoki, lecz wnikają w drewno, pozwalając mu oddychać. Olej nie łuszczy się i nie wymaga szlifowania przy odnawianiu – wystarczy oczyszczenie i ponowne nałożenie produktu. Krok po kroku: jak olejować taras Przygotowanie powierzchni: Drewno powinno być czyste, suche i odpylone. W przypadku starych powierzchni – zalecamy dokładne mycie oraz szlifowanie papierem o gradacji 80–100. Wybór oleju: OSMO oferuje kilka wariantów olei do tarasów  – zarówno bezbarwne, jak i pigmentowane (np. Bangkirai Teak, Szary). Pigmenty dodatkowo chronią przed promieniowaniem UV. Aplikacja: Olej nakładamy cienką warstwą pędzlem lub aplikatorem (np. OSMO Floor Brush 150 mm). Po 12 godzinach schnięcia można nałożyć drugą warstwę – tylko na surowe drewno. W przypadku renowacji zwykle wystarcza jedna warstwa. Warunki pogodowe: Olejować należy przy temperaturze powyżej +10°C, bez deszczu przez minimum 24h po aplikacji. Pielęgnacja i renowacja Regularna kontrola stanu powłoki – zwłaszcza po zimie – pozwala szybko zareagować. Jeśli kolor blaknie lub powierzchnia traci hydrofobowość, wystarczy ją oczyścić i nałożyć nową warstwę oleju. Chętnie odpowiem na pytania – zarówno dotyczące doboru produktu, jak i techniki aplikacji.   Pozdrawiam serdecznie, Ekspert OSMO 
    • Olej Ochronny UV Osmo 420 to wysokiej jakości preparat przeznaczony do zewnętrznej ochrony drewna. Jego głównym zadaniem jest zabezpieczenie powierzchni drewnianych przed szkodliwym wpływem promieni UV, co zapobiega procesowi szarzenia drewna i wydłuża jego trwałość.   Zastosowanie Powierzchnie pionowe na zewnątrz: drzwi, okna, parapety, wiaty garażowe, fasady drewniane, płoty, pergole, altany. Ochrona przed promieniowaniem UV: spowalnia proces szarzenia drewna o faktor UV 12 w porównaniu z niezabezpieczonym drewnem. Jako powłoka wykończeniowa: na istniejące już powłoki pigmentowe, wydłużając czas pomiędzy koniecznymi pracami renowacyjnymi.  Właściwości Bezbarwna powłoka o jedwabistym połysku: podkreśla naturalny wygląd drewna. Mikroporowata struktura: pozwala drewnu swobodnie oddychać, redukując pęcznienie i kurczenie się drewna. Hydrofobowość: chroni powierzchnię przed wodą i brudem. Odporność na pękanie i łuszczenie: nie pęka, nie łuszczy się, ani nie odpryskuje. Łatwa aplikacja i renowacja: nie wymaga szlifowania ani gruntowania. Skład i bezpieczeństwo Na bazie naturalnych olejów roślinnych: bezpieczny dla zdrowia i środowiska. Zawiera biocydy: chroni przed atakiem pleśni, alg i grzybów. Przeznaczony do użytku zewnętrznego: ze względu na zawartość biocydów.  Aplikacja Przygotowanie powierzchni: drewno musi być czyste, suche i wolne od śladów zmrożenia (maksymalna wilgotność 20%). Narzędzia aplikacyjne: pędzel Osmo lub wałek z mikrofibry. Ilość warstw: dla skutecznej ochrony należy nałożyć 2 warstwy powłoki. Czas schnięcia: ok. 10–12 godzin w normalnych warunkach (23°C / 50% wilgotności względnej). Wydajność: 1 litr wystarcza na pokrycie ok. 18 m² przy jednej warstwie. Uwagi Efekt na białych powierzchniach: ze względu na wysoką zawartość olejów, bezbarwny Olej Ochronny UV może powodować lekkie zażółcenie na białych powierzchniach. Do wykończenia drewna barwionego na biało zaleca się użycie Lazury Olejnej do Ochrony Drewna w kolorze białym (900).  
    • Dzięki za odp.   Mam właśnie bardzo złe przeczucie ze jak przegadam temat z radca to okaże się ze prawo to jedno a urzędy i tak mogą chcieć dokumentów.   Na ten moment nie mam nawet działki - próbuje się rozeznać ogólnie w temacie.   Ogólne informacje da się jakoś znaleźć, ale szukając detali następuje niestety zderzenie ze ścianą.
    • Odpowiedź może być tylko jedna. Metalowe! Może je zniszczyć tylko siła fizyczna. Plastyk zniszczy nawet promieniowanie słoneczne UV.
    • Muszę wymienić rynny i zastanawiam się, czy iść w te plastikowe, czy może zainwestować w metalowe? Plastikowe są tańsze, ale boję się, że słońce i mróz szybko je zniszczą. Metalowe z kolei są droższe, ale podobno niezniszczalne. Jakie macie doświadczenia z jednymi i drugimi? Które rynny są łatwiejsze w montażu i które wymagają mniej konserwacji? Chciałabym podjąć dobrą decyzję, żeby nie żałować za parę lat.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...