Skocz do zawartości

Fundamenty a reszta prac


Recommended Posts

Witam,

Dowiedzialem sie od znajomego, ze po postawieniu fundamentow, nalezaloby odczekac pare miesiey przed kolejnymi pracami.
W sumie jest w tym sens, bo fundamenty beda mialy czas na odpowednie "klapniecie" sobie w gruncie, dopasowanie itd.

Prawda to? Jezeli tak, to ile miesiecy nalezaloby odczekac?

Dzieki
Link do komentarza
Cytat

Witam,

Dowiedzialem sie od znajomego, ze po postawieniu fundamentow, nalezaloby odczekac pare miesiey przed kolejnymi pracami.
W sumie jest w tym sens, bo fundamenty beda mialy czas na odpowednie "klapniecie" sobie w gruncie, dopasowanie itd.

Prawda to? Jezeli tak, to ile miesiecy nalezaloby odczekac?

Dzieki


z tymi miesiącami to przesada lekka....
budowa domu trwała by latami gdyby czekać w nieskończoność po fundamentach, ścianach parteru, stropie, ścianach poddasza
Link do komentarza
zależy jaki plan prac. U mnie zacząłem jesienią, więc tylko fundamenty i wiosną rusza reszta - do jesieni zamykamy drzwi. I znowu sobie stoi do wiosny. Reszta prac i wejście. Całość około 2-2,5 roku, ale można i szybciej i wolniej w zależności od finansów i innych rzeczy. Mój murarz twierdził, że tak jak piszesz pozostawienie fundamentów częściowo spowoduje dopasowanie w gruncie i już później nie będzie "siadać". Zobaczymy
Link do komentarza
Cytat

zależy jaki plan prac. U mnie zacząłem jesienią, więc tylko fundamenty i wiosną rusza reszta - do jesieni zamykamy drzwi. I znowu sobie stoi do wiosny. Reszta prac i wejście. Całość około 2-2,5 roku, ale można i szybciej i wolniej w zależności od finansów i innych rzeczy. Mój murarz twierdził, że tak jak piszesz pozostawienie fundamentów częściowo spowoduje dopasowanie w gruncie i już później nie będzie "siadać". Zobaczymy



A wlasnie, a ile mniej wiecej czasu zajmuje postawienie fundamentow? I jaka powierzchnia?
Link do komentarza
większość fachowców ale tylko prywatnie mówi że powinno się nie budować za szybko
fundament - przerwa, ściany, dach - przerwa
budynek spokojnie siada tak jak ma siąść, ściany wymrożone tracą wilgoć
Ale dzisiaj większość buduje z bankiem i najlepiej w kilka miesięcy - to jest do zrobienia ale mało kto umie.
No a jak pytacie brygadzistę ekipy: da się panie majster - to co ma odpowiedzieć że nie?
Link do komentarza
Cytat

większość fachowców ale tylko prywatnie mówi że powinno się nie budować za szybko
fundament - przerwa, ściany, dach - przerwa
budynek spokojnie siada tak jak ma siąść, ściany wymrożone tracą wilgoć
Ale dzisiaj większość buduje z bankiem i najlepiej w kilka miesięcy - to jest do zrobienia ale mało kto umie.
No a jak pytacie brygadzistę ekipy: da się panie majster - to co ma odpowiedzieć że nie?



Co racja to racja.
W sumie tutaj wszystko by sie zgadzalo z tym, co podejrzewalem.
Ci moi fachowcy podobno sa niezli. Postawili juz nie jedna chate, od 80m2 domkow po 500m2 pensjonaty i kazdy ich chwali. Czyli musze zalozyc, ze w razie jakby trzeba bylo zbudowac szybciej, bez tych potrzebnych przerw, to beda wiedzieli co i jak.
Jak cos skiepszcza i pewnego ranka wyjde przed taras i potkne sie 10cm'owy prog z ziemi to bede nieziemsko "niepocieszony" delikatnie mowiac icon_wink.gif.
Link do komentarza
Cytat

15.08.09r wjechała koparka, 7.10.09r zalanie fundamentów płytą betonową - ale pewnie można szybciej u mnie pracowało 2 ludzi i raczej się nie przemęczali. Powierzchnia to 11,5 x 13 m



Niezle...
Pewnie nie uwierzysz, ale ja planuje rozpoczecie budowy fundamentow gdzies dokladnie w tym samym tyg. co Ty tylko rok pozniej. Rowniez mam nadzieje, ze podobnie jak u Ciebie, prace sie skoncza mniej wiecej po dwoch miesiacach. Roznica bedzie polegala na tym, ze u mnie powierzchnia wyniesie okolo 12 x 22m, ale za to beda dwie osoby do pracy wiecej.

Swietnie, dzieki wielkie za info.
Link do komentarza
Cytat

wg. mnie to za szybko bo zalana ława fundamentowa powinna odczekać min. 2 tygodnie aby zdjąć deskowanie i murować bloczki. Ale może można to robić inaczej? U mnie pracowali zgodnie z normami UE od 8 do 16 /ha,ha/



Wez kobiety nie strasz icon_smile.gif.
Etka, nie boj nic, jakby co to sie znajdziesz w niedlugim czasie troszke blizej jadra ziemii. Moze przez to na ogrzewaniu zaoszczedzisz czy cos icon_wink.gif.
Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...
witam wtrącę się Etka nie bój się czas normalny przy wykopie ręcznym Sly b ja stawiałem dom we trzech dwóch murarzy i pomocnik 14 na 22 dwa dni kopała koparka my w tym czasie zbrojenie kręciliśmy dwa tygodnie mineło zanim wylaliśmy fundament planuje się tak by była to środa lub czwartek bo w sobotę można rozebrać deskowanie lepiej schnie w poniedziałek robiliśmy izolacje skończyliśmy we wtorek drugi raz zanim się położy papę i rozmierzy w dole od ław geodezyjnych a od razu stawia się narożniki to zanim wyszliśmy z ziemi tylko 7 warstw minęło 3 tygodnie u nas wolny jeszcze smarował izolacje pionową wewnątrz także miesiąc jak nic
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Tak 2cm na metr będzie ok. 90m2 to według norm powinien być zbiornik minimum 1000L. Ja płaciłem za auto 18 ton 1300zł. Nie wiem jak dużo będziesz miał metrów i jak głęboko będziesz kopał, bo ja liczyłem że wejdzie w granicach 18-20 ton, ale weszło 30 ton, choć koparkowy bardzo ostrożnie kopał. W każdym razie trzeba dobrze przeliczyć i może tak jak w moim przypadku wziać całe auto 18 ton, ja zamówiłem 1 po połowie wykopu i potem drugie na drugą stronę domu. A cena 140 za tonę podejrzewam jest na składzie, ja kupowałem bezpośrednio od kierowcy, który podjeżdża bezpośrednio pod wydobycie z rzeki. W każdym razie żeby Cię nie podkusiło wpuścić rynny do peszla melioracyjnego, bo podmyje fundamenty, a nie chcę nawet pisać czym to grozi. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Nie doczytałem, 8mm kołek powinien być, 6mm za mały i za krótki. 6mm daje się np do montażu gniazdka czy lampy na suficie i to jeszcze lekkiej. Przy 6mm jest dużo większe prawdopodobieństwo obruszania się kołka. Ja do profili daje zawsze 8×6, a czasem dłuższe. Raz pamiętam zaślepialiśmy drzwi, czyli konstrukcja coś w rodzaju Twojej, dopiero kolek 10×200 chwycił profil. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Dobra, chyba wiem jak to połączyć najwyżej sam wrzucę szkic/rysunek dla potwierdzenia. Planuje zakupić łączniki firmy Polskiej na "D", mam tam otwory fi5 i fi11.  Chcę te otwory fi5 wykorzystać do wkręcenia w belkę drewnianą wkrętami fi5 lub fi6(z doś. wiem, że też wejdą) natomiast co do otworów fi11 to chciałem zastosować wkręty do betonu(Polskiej firmy na "D" ) modelu/typu PBW tylko nie wiem czy 10,5 czy 12,5...infolinia tej firmy, jak zwykle pomocna...żenada. Czy to dobry pomysł? Materiał to oczywiście stara pełna cegła. Proszę o doradzenie
    • 1. Proponuję spytać w banku. 2. Dużo zależy od robocizny, ale w przybliżeniu można tyle liczyć. 3. Zasadniczo najdroższa do wykończenia jest łazienka i ew. kuchnia, bo tam jest najwięcej instalacji i z reguły kładzie się płytki, a to jest najbardziej pracochłonne.  
    • Tylko to nie jest szukanie przyczyny. Bo kołek szybkiego montażu nie ma prawa wypadać z otworu.       Kołki z wkrętem przede wszystkim muszą być kompletne, czyli wkręt dobrany do samego kołka. Do takich spraw jak montaż konstrukcji g/k najczęściej stosuje się kołki szybkiego montażu, takie z kołnierzem, i wkręty z gwintem tolerującym wbijanie młotkiem.     Jeśli otwór jest zawsze za duży, to trzeba wymienić sprzęt na inny egzemplarz, bo ten może mieć bicie. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...