Skocz do zawartości

Początki fundamentów


Recommended Posts

Napisano
Cytat

Nooo,ale to grozi jakąś katastrofą w przyszłości ?

.......


zazwyczaj można lachę położyć na ławy, w końcu to tylko fundamenty, a jak sama nazwa wskazuje.....
Napisano
Cytat

kto tak uznaje, bo nie orientuję się


w zasadzie to zależy to od rodzaju konstrukcji, klasy betonu. Do niedawna standardem było 40 krotny zakład i nikt się nie czepiał. Teraz przybywają na inspekcje goście w klapeczkach i jak ma zły dzień to się czepia. Zbrojenie które teraz wykonujemy ma zakład 50-krotny. Ale Barbossa jak byś budował dom i zrobisz zakład 40-krotny, to możesz być spokojny. Nie zawali się nawet przy dobrej imprezie.
Napisano
Cytat

Witam Ponownie.
A więc ławy fundamentowe zalane beton klasy B20, dalej będą bloczki betonowe 120cm w górę, następnie pustak gazobeton(ten biały 24x24x59) ale mam kilka pytań:

grunt glina, wykop na ok 70cm, ok 10cm podsypki ze żwiru.

- w projekcie beton B12,5 ławy miały wymiar 30x60, zbrojenie 20x38 drut 4x12fi siany zewnętrzne, 20x25 ściany wewnętrzne drut 4x12 fi strzemiona co 30cm 6fi
Brak obrazka


- kierownik mówił tak, żeby ławy zalać 35x50, zbrojenie 30x30
- natomiast budowlaniec mi podpowiedział ze względu na wysoki poziom wód gruntowych wiosną (wie jak jest bo zna ten teren) żeby zrobić tak i tak zrobiliśmy:
- ławy 60x60 zbrojenie 50x30 drut 6x12fi strzemiona co 30cm 6fi na wszystkich ławach dodatkowo jeszcze jeden drut na górze i dole po środku zbrojenia,

rys schematyczny
Brak obrazka

i teraz pytania:
- czy nie jest za szerokie zbrojenie?? pozostało tylko ok 5cm po bokach aby oblał je beton???
- czy dobrze zrobiliśmy że w wykop włożyliśmy mocno sprasowaną tekturę wymiar 110 na 70cm grubość ok4mm po to aby beton nie mieszał się z ziemią z wykopu. w wykopie tylko glina. koszt tektury 0zł miałem tego trochę.
- dlaczego zaczął mi pękać beton na rogach i czasem gdzieś na ławie, nie duże pęknięcia chyba ze 4 takie po 15cm długości i 1mm szerokości, to już było na drugi dzień po zalaniu? być może za późno zacząłem lać wodą i beton za szybko związał?? po 24h było pierwsze podlanie



- zbrojenie nie jest za szerokie / po 5 otuliny wystarczy/
- obkładanie betonu celuloza to nieporozumienie /wczesniej sciagałeś humus aby właśnie czegos uniknąć .../
- beton zaczął pękac bo: dałes za mocny /niezgodny z projektem/
za późno zacząłes pielęgnacje i i nie zabezpieczyłeś przed nadmiernym nagrzewaniem

natomiast nie ma to znaczenia dla konstrukcji - dom sie od tego nie zawali

p.s.
rada KB - aby "odchudzić" fundament była /moim zdaniem/ słuszna
rada "budowlańca" aby wpakowac Cie w dodatkowe koszty /tj. podwyszenie wysokości ław było radą dyletancką
zaś dołozenie zbrojenia było radą typu - "ani nie zaszkodzi ani nie pomoże"/

Napisano
Witam.
Czy te nieliczne pęknięcia (wynikające moim zdaniem ze zbyt późnego podlania po betonowaniu, od tamtej pory zero nowych pęknięć) są "głębokie" i czy są groźne dla stabilności budynku w późniejszych etapach.
jak długo powinno się podlewać beton, dziś już mija tydzień jak podlewam, starczy???

Pozdrawiam
Napisano
Cytat

Witam.
Czy te nieliczne pęknięcia (wynikające moim zdaniem ze zbyt późnego podlania po betonowaniu, od tamtej pory zero nowych pęknięć) są "głębokie" i czy są groźne dla stabilności budynku w późniejszych etapach.
jak długo powinno się podlewać beton, dziś już mija tydzień jak podlewam, starczy???

Pozdrawiam



Tydzień wystarczy, a pęknięcia betonu wynikają ze zbyt rozwodnionego betonu w czasie zalewania z gruszki , woda wycieka przez szpary w dechach (szalunku ) a beton  oddziela się bo  opada niżej rysuje się w miejscu przebiegania prętów . Pęknięcia (rysy betonu)  to  zagrożenie dla prętów konstrukcyjnych  (nie są otulone betonem ) woda może przedostawać się notorycznie  pręty będą wtedy korodować aż przerdzewieją       
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Witam Ponownie.
Już niebawem zaczniemy murować ścianę fundamentową z bloczków, wysokość 1,5m, teraz są "ławy" 60x60.
Ci co czytali temat od początku mają pogląd na sytuację jaka jest na działce. Grunt nieprzepuszczalny, humus i glina. Mam teraz pytanie czy warto pomyśleć o drenażu opaskowym żeby zabezpieczyć ławy przed wysokim poziomem wód gruntowych wiosną???(woda równo z powierzchnią gruntu tegorocznej wiosny była) czy taka woda im nie zagraża??? w sumie cały fundament z bloczków bedzie ponad tymczasowym gruntem. później bloczki będą obsypane ziemią.

Proszę o radę.
Napisano
Witam.
Mam pytanie odnośnie izolacji i ocieplenia fundamentów.
Jak pisałem powyżej, dom niepodpiwniczony, wyniesiony poziom "0" na 1,5m ponad obecną powierzchnię gruntu.
A więc tak:
- Ławy nie zaizolowane pionowo, wylane bezpośrednio gruncie, czy to ma jakiś negatywny wpływ na dom?
- izolacja pozioma miedzy ławę a bloczki dana, taka folia specjalna.
- bloczki w górę 1,5 m, smarować je teraz czarnym mazidłem do izolacji przeciwwilgociowej czy od razu przykleić styropian, siatka, klej i dopiero wymazać tym czarnym mazidłem, na koniec folia kubełkowa i obsypane ziemią?

Pytam bo plan jest taki:
- izolacja pozioma między ławą a bloczkami, (tak jest)
- izolacja przeciwwilgociowa ściany z bloczków tym mazidłem
- sytopian, siatka, klej
- folia kubełkowa
- obsyp z ziemi.

Gość w sklepie mi namieszał w głowie i proponuje:
- do bloczków przykleić najpierw styropian, siatka klej, i dopiero to mazidłem wysmarować, na to folia kubełkowa i obsyp z ziemi, twierdzi że w ten sposób fundament jest dobrze zaizolowany przeciwwilgociowo i termicznie. Mówił że przy wymazaniu od razu bloczków mazidłem pozbawi je to oddawaniu wilgoci z wnętrza budynku, i że styropian nie spełniałby swojej roli jeśli dostał by wody.

Co wy o tym myślicie???
pozdrawiam

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Taras jest na zagłębionym ( około 1m) pomieszczeniu gospodarczym, przylega do budynku, ale dystansuje go 10 cm styroduru, pomieszczenie to jest nieogrzewane. Czy w tej sytuacji ma sens docieplenie styrodurem ścian bocznych zewnętrznych (części fundamentowej zagłębionej około 1m)i naziemnej (około 1m) jak również samej płyty tarasu?
    • Oferujemy profesjonalny montaż  i serwis klimatyzacji w Krakowie i okolicach – zarówno w domach jednorodzinnych, mieszkaniach, jak i w biurach czy lokalach usługowych. Zapewniamy dobór odpowiednich urządzeń, estetyczne wykonanie i pełne wsparcie posprzedażowe. Projektujemy i montujemy nowoczesne systemy wentylacji mechanicznej, które zapewniają prawidłową cyrkulację powietrza i eliminują wilgoć. Realizujemy montaż nowoczesnych pomp ciepła – ekologicznych i bezobsługowych źródeł ciepła dla domów i firm. Pomagamy dobrać odpowiedni system grzewczy, a także świadczymy serwis i wsparcie posprzedażowe.   Sprawdź ofertę https://realklim.pl
    • Jesteśmy na wczasach...  
    • Drewno w ogrodzie, na elewacji czy w architekturze ogrodowej wygląda pięknie – ale tylko wtedy, gdy jest odpowiednio zabezpieczone. Jako ekspert marki Osmo, przedstawiam jeden z najbardziej cenionych produktów do ochrony drewna na zewnątrz: Lazura Olejna Osmo  (oryg. Holzschutz-Öl-Lasur). To sprawdzone rozwiązanie, które chroni drewno przed deszczem, słońcem, promieniowaniem UV, grzybami i pleśnią – a przy tym wydobywa jego naturalne piękno. Czym jest Lazura Olejna Osmo? To dekoracyjny, półtransparentny olejowy impregnat do drewna zewnętrznego, opracowany na bazie naturalnych olejów roślinnych: słonecznikowego, lnianego, sojowego i z ostu. Lazura nie tworzy powłoki filmowej – wnika głęboko w drewno i pozwala mu "oddychać", co zapobiega pękaniu, łuszczeniu i odpryskiwaniu. Zastosowanie elewacje i deski fasadowe pergole, płoty, ogrodzenia domki letniskowe, altany carporty, tarasy (elementy pionowe) drzwi, okna, okiennice (również wymiarowo stabilne elementy) Dlaczego warto? Wydajność: nawet do 26 m² z 1 litra przy jednym malowaniu Odporność na UV i warunki atmosferyczne Zabezpieczenie przed grzybami, algami i pleśnią Nie łuszczy się, nie pęka, nie schodzi płatami Bez konieczności szlifowania przy renowacji Łatwa aplikacja, bez smug i zacieków Dostępne kolory (transparentne) Kolory są półprzezroczyste – zachowują naturalny rysunek drewna, nadając mu odcień zgodny z kolorem lazury. Wszystkie kolory można ze sobą mieszać.   NrKolor Osmo (DE) Nazwa polska 700 KieferSosna 702 LärcheModrzew 703 MahagoniMahoń 706 EicheDąb 707 NussbaumOrzech 708 TeakTeak 710 PiniePinia 712 EbenholzHeban 727 PalisanderPalisander 728 ZederCedr 731 Oregon PineSosna Oregon 732 Eiche hellJasny dąb 739 SilbergrauSrebrnoszary 900 WeißBiały 903 BasaltgrauBazaltowy szary 905 PatinaPatyna 906 PerlgrauPerłowoszary 907 QuarzgrauKwarcowy szary   Sposób użycia Drewno musi być suche i czyste (maks. 20% wilgotności). Lazurę dokładnie wymieszać, nie rozcieńczać. Nakładać cienko wzdłuż słojów, pędzlem do olejów lub wałkiem mikrofibrowym. 2 warstwy na surowe drewno, 1 warstwa przy renowacji. Czas schnięcia: ok. 12 godzin przy dobrej wentylacji.   Skład i bezpieczeństwo Naturalne oleje + pigmenty + minimum rozpuszczalników (benzol-free) Zawiera biocyd IPBC – stosować wyłącznie na zewnątrz Produkt spełnia normę B2 (normalnie zapalny po wyschnięciu) Czyścić narzędzia preparatem Osmo Pinselreiniger   Dodatkowe wskazówki praktyczne Nie nakładać na lakierowane lub lakierobejcowane powierzchnie – należy je wcześniej całkowicie usunąć. Jeśli drewno ma być szczególnie chronione przed sinizną i owadami, warto wcześniej zastosować Osmo Impregnację WR (biobójczą). Drewno zawierające taniny (np. dąb) może powodować lekkie zmiany odcienia – zalecany próbny malunek. Podsumowanie Lazura Olejna Osmo to doskonały wybór dla każdego, kto szuka trwałej i estetycznej ochrony drewna na zewnątrz. Sprawdza się zarówno przy nowych realizacjach, jak i przy renowacjach. Działa długofalowo, wygląda naturalnie i jest niezwykle łatwa w utrzymaniu. Masz pytania? Jako ekspert Osmo, chętnie doradzę – napisz komentarz, dołącz zdjęcie drewna, a pomogę dobrać odpowiedni kolor i technologię zabezpieczenia.
    • Nie bardzo, jedynie tynk. Po prostu jak zamkniesz tą wilgoć tam, to te ściany za parę lat się po prostu rozsypią. Przerabiałem to ze ścianą nośną. To co zastaliśmy po przeprowadzce, to ścianę można było rozebrać rękami. Tyle dobrze, że dziadek ten dom sam budował i robił to zgodnie ze sztuką, bo nawet bez tej ściany żaden strop nie pęknął. A jakby nie to, że fundamenty są z piaskowca, który był cały mokry, to klękajcie narody. Oczywiście są szanse, że ta wilgoć wyjdzie na zewnątrz, ale ciężko je oszacować. Tu chodzi o różnicę temperatury. Pustka nawet 3cm będzie zawierać sporo powietrza, w którym przy różnicy temperatur powyżej 50% zacznie się wykraplać woda. Załóżmy, że wewnątrz masz 20°C, ściana z zewnątrz ma 0°, pod płytą nie będzie więcej niż 10°C i w tym momencie występuje skraplanie. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...