Skocz do zawartości

Piec gazujące drewno


simon1984

Recommended Posts

Napisano
Cytat

Żywotność takiego pieca 5-6 lat


bzdura zywotnośc kotłow na tzw holzgaz maja do 20 lat ,na taki kocioł moga sobie pozwolic ludzie ktorzy przebywają w domu bo niestey trzeba dokładać a robienie instalacji buforowej to wywalenie kasy w błoto ,a co do samego kotła zamontowaliśmy w dobrych czasach sporo tych kotłów i zachowują się świetnie pod warunkiem ze mamy wysezonowane drewno ,palenie niedosuszonym drewnem w tym kotle to same problemy głownie zosiągnięciem mocy i temp
Napisano
Cytat

bzdura zywotnośc kotłow na tzw holzgaz maja do 20 lat ,na taki kocioł moga sobie pozwolic ludzie ktorzy przebywają w domu bo niestey trzeba dokładać a robienie instalacji buforowej to wywalenie kasy w błoto ,a co do samego kotła zamontowaliśmy w dobrych czasach sporo tych kotłów i zachowują się świetnie pod warunkiem ze mamy wysezonowane drewno ,palenie niedosuszonym drewnem w tym kotle to same problemy głownie zosiągnięciem mocy i temp




To nie bzdura kocioł - FUWI stalowy wyłożony szamotem itd. na holzgaz -drewno sezonowane zawsze 1,5 roku wytrzymał 5 sezonów grzewczych ,jeden z 3 rekordzista wytrzymał 6 sezonów grzewczych icon_smile.gif

Drewno około 20% wilgotności i tak ma w sobie kwasy które niszczą komorę paleniskową .

Jeżeli kocioł jest żeliwny lub komorę paleniskową ma ze stali nierdzewnej to może wytrzymać 20 lat
Napisano
Cytat

To nie bzdura kocioł - FUWI stalowy wyłożony szamotem itd. na holzgaz -drewno sezonowane zawsze 1,5 roku wytrzymał 5 sezonów grzewczych ,jeden z 3 rekordzista wytrzymał 6 sezonów grzewczych icon_smile.gif

Drewno około 20% wilgotności i tak ma w sobie kwasy które niszczą komorę paleniskową .

Jeżeli kocioł jest żeliwny lub komorę paleniskową ma ze stali nierdzewnej to może wytrzymać 20 lat


to nie wierm co to za kotły były buderus wytrzymyje min 10lat bo tyle lat temu montowałem i jeszcze zadngeo nie wymieniałem
Napisano
Tesciu pali w piecu zgazowujacym drzewo jakis czeski firmy DAKON. Ma go juz jakies 10 lat i caly czas grzeje bez problemow. Moim zdaniem jest to bardzo dobry piec, grunt to suche drzewo i wszystko bedzie gralo.
Osobiscie dolozyl bym do niego bufor jeszcze, co napewno wplyneloby na oszczednosc opalu i czasu.

. Zaleta jest to ze piec pali sie przez caly sezon grzewczy, obsuga co 8 godzin w mrozie, a jak jest cieplej to wiadomo rzadziej, jest bardzo malo popiolu, nie trzeba czesto go czyscic. Wada jest to ze drzewo przed paleniem musi schnac przez dwa sezony, czyli trzeba miec sporo miejsca na magazynowanie no i trzeba poswiecic czas na przywiezienie, porabanie, poukladanie... rowniez w kotlowni musi byc sporo miejsca, jezeli nie chcemy co chwile dowozic opalu.


POzdr
  • 4 tygodnie temu...
Napisano
W każdym urządzeniu trzeba palić suchym drewnem. To podstawa dla pieca i efektywności.

A dlaczego bufor to wywalanie kasy ?
  • 10 miesiące temu...
Napisano
Cytat

W każdym urządzeniu trzeba palić suchym drewnem. To podstawa dla pieca i efektywności.

A dlaczego bufor to wywalanie kasy ?


wystarczy odpowiednio wregulować instalację i kocioł i nic się nie dzieję
osobiście possiadam taki kocioł i jestem bardzo zadowolony
w zładzie mam teraz ok 1000l wody i jeszze porzadne grzejniki żeliwne które idealnie sie srawują na gazie i opale stałym ,dlatego uważam że bufor to wywalanie kasy
no chyba że jakiś maniak zrobi instalację gdzie wody w kotle jest wiecej niż w układzie CO to na taką instalacje jakiś bufor trzeba zamontować
  • 2 miesiące temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Raczej tak - inaczej deweloper nie dostałby pozwolenia na budowę bo projekt nie spełniałby przepisów.  ?  
    • Proszę o poradę tych, co się znają, bo pojęcia nie mam jak właściwie do tematu podejść. Dwa lata temu stałem się właścicielem jednego z lokali na niewielkim osiedlu szeregowców. Niedawno dopiero zastanowił mnie fakt, że nie mamy dostępu do dachu. Temat zaistniał tym bardziej, że chcemy podejść do przeglądu kominowego i na fakt braku dostępu do dachu zwrócił uwagę kominiarz. Stwierdził, że takiego dostępu wymagają przepisy i powołał się na Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie. Konkretnie w Dziale VII. Bezpieczeństwo użytkowania, § 308 Wejścia na dach napisane jest, że w budynkach o dwóch lub więcej kondygnacjach nadziemnych należy zapewnić wyjście na dach co najmniej z jednej klatki schodowej, umożliwiające dostęp na dach i do urządzeń technicznych tam zainstalowanych. W odpowiedzi na zadane pytanie deweloper odpowiedział, że dostęp do dachu z zewnątrz (drabina na stałe przymocowana do elewacji) nie jest wymagana przepisami, ponieważ przepis dotyczy jedynie budynków z wydzieloną wewnętrzną klatką schodową. Nie rozumiem tego, że dwukondygnacyjny budynek (czyli minimum parter z piętrem, tak?) z wewnętrzną wydzieloną klatką schodową powinien taki dostęp mieć a budynek w zabudowie szeregowej (każdy lokal ma swoje wewnetrzne schody, które nie są traktowane jako "klatka schodowa"?) już nie, mimo że wysokość takiego budynku może być przecież identyczna? Dostęp do kominów to jedno, ale na przykład jakieś zaprószenie ognia i... możemy sobie z dołu tylko patrzeć i czekać aż strażacy przyjadą - oby na czas. Czy deweloper ma rację?
    • Firma Real Klim świadczy usługi z zakresu klimatyzacji, wentylacji i rekuperacji na terenie województw małopolskiego i śląskiego. Posiadamy certyfikaty oraz uprawnienia państwowe, które są niezbędne przy wykonywaniu prac montażowo - serwisowych. https://realklim.pl/   Nasza firma specjalizuje się w profesjonalnym montażu klimatyzacji w domach, biurach i lokalach usługowych. Gwarantujemy szybki, solidny i estetyczny montaż oraz fachowe doradztwo w doborze urządzeń. https://realklim.pl/klimatyzacja   Oferujemy kompleksowy serwis klimatyzacji – od przeglądów po naprawy. Dbamy o wydajność, czystość i długą żywotność Twojego urządzenia. https://realklim.pl/serwis-klimatyzacji   Projektujemy i montujemy systemy wentylacyjne dopasowane do potrzeb budynku. Zapewniamy komfort oddychania i skuteczne usuwanie wilgoci. https://realklim.pl/wentylacja   Zajmujemy się instalacją i serwisem systemów rekuperacji, które zapewniają świeże powietrze w domu i pozwalają oszczędzadź na ogrzewaniu. https://realklim.pl/rekuperacja   Specjalizujemy się w montażu pomp ciepła – ekologicznego źródła ogrzewania. Pomagamy dobrać odpowiednie urządzenie i zapewniamy jego obsługę. https://realklim.pl/pompy-ciepła   Sprawdź Naszą wizytówkę Google, sprawdź opinię klientów oraz wybrane realizacje: Wizytówka Google
    • Chcąc wylać poduszki pod nadproża, musimy je najpierw zaszalować. Tym właśnie będziemy się teraz zajmować.  
    • Drewniane podłogi to klasyka, która z czasem może wymagać miejscowych napraw – szczególnie wtedy, gdy pojawią się przebarwienia, plamy lub drobne uszkodzenia na pojedynczych deskach. Dobrą wiadomością jest to, że nie musisz od razu cyklinować całej powierzchni. Dzięki produktom marki Osmo można łatwo i estetycznie odnowić pojedynczą deskę, bez widocznych różnic w kolorze i strukturze. Krok 1: Wydzielenie uszkodzonej deski Najpierw dokładnie określ deskę, która wymaga renowacji. Następnie oklej jej krawędzie taśmą malarską, najlepiej niebieską lub różową, która jest delikatna i nie uszkadza powierzchni ani sąsiednich desek. Taśma zapobiegnie przypadkowemu przetarciu lub zabarwieniu sąsiednich fragmentów podłogi. Krok 2: Szlifowanie powierzchni Za pomocą papieru ściernego o gradacji 180 przeszlifuj powierzchnię deski. Usuniesz w ten sposób stare powłoki, przebarwienia oraz drobne rysy. Szlifuj zawsze wzdłuż włókien drewna, a po zakończeniu dokładnie odkurz i przetrzyj wilgotną ściereczką, by pozbyć się pyłu. Krok 3: Nadanie koloru – bejce olejne i woski dekoracyjne Osmo Kiedy powierzchnia jest sucha i czysta, czas na nadanie jej odpowiedniego odcienia. Użyj bejcy olejnej Osmo lub wosków dekoracyjnych Osmo, w zależności od wykończenia reszty podłogi. Aplikacja wygląda następująco: Nanieś niewielką ilość bejcy lub wosku przy pomocy gąbki lub miękkiej szmatki. Następnie wetrzyj preparat równomiernie w drewno, zgodnie z kierunkiem słojów. Nadmiar produktu zetrzyj czystą szmatką, tak by kolor był jednolity i bez smug. To bardzo ważny etap – dobór koloru musi być maksymalnie zbliżony do reszty podłogi. Warto wcześniej wykonać próbę na niewidocznym fragmencie lub na kawałku podobnego drewna. Pozostaw do wyschnięcia na 24 godziny. Krok 4: Zabezpieczenie powierzchni – Wosk Twardy Olejny Osmo Po wyschnięciu koloru, nałóż warstwę ochronną – najlepiej sprawdzają się produkty: Osmo 3062 (półmat) Osmo 3065 (mat) Aplikacja: Nałóż cienką warstwę wosku twardego olejnego przy użyciu pędzla lub wałka. Pozostaw do wyschnięcia na 24 godziny. Delikatnie zmatow powierzchnię papierem ściernym (np. gradacja 240). Nałóż drugą, finalną warstwę tego samego produktu i pozostaw do pełnego wyschnięcia. Dodatkowe wskazówki: Zawsze pracuj w dobrze wentylowanym pomieszczeniu. Unikaj nakładania zbyt grubej warstwy – produkty Osmo są bardzo wydajne. Nie chodź po naprawianej powierzchni przez co najmniej 2–3 dni, aby powłoka miała czas się utwardzić. Jeśli odcień różni się od reszty, można dodać drugą warstwę koloru, ale zawsze wykonuj próbę wcześniej. Podsumowanie Dzięki odpowiednim materiałom i precyzyjnej pracy, renowacja pojedynczej deski podłogowej może być szybka i bardzo skuteczna. Produkty Osmo, takie jak bejce olejne, woski dekoracyjne i wosk twardy olejny, pozwalają na punktową naprawę bez konieczności renowacji całej podłogi. Kluczem do sukcesu jest dobranie odpowiedniego koloru i staranne wykonanie każdego etapu – od szlifowania po finalne zabezpieczenie powierzchni.  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...