Skocz do zawartości

luku fale z plyty gk jak wykonac


ivan4

Recommended Posts

Napisano
Szukalem ale nigdzie nie ma konkretnie pokazane jak tio wykonac wiec umieszczam tu.

-Poszukuje porady najlepiej udokumentowanej fotkami jak wykonac luk albo ksztalt fali na scianie z plyty g-k wysuniety o ok 15 cm od sciany konstrukcyjnej?? (Taka odleglosc aby jakies swiatlo zamontowac halogen czy cos).

Nie mam pojecia jak to wykonac czy jakies stelaze specialne sa o dl 15cm?? czy nalezy jakos zrobic stelaz z lat desek czy czegos?? rozumiem zrobic bez oswietlenia o mniejszym wysunieciu to wtedy daje kantowke i mam a jak wykonac to na wysuniecie 15cm??

Prosze o fotki albo odeslanie do nich bo nie widze tego niestety.

Z gory dzieki
Napisano
Szukaj, może na Youtube coś znajdziesz, jakieś podpowiedzi, ja osobiście mogę coś takiego Ci zrobić, ale nie opiszę pewnych chwytów, które wypracowałem przez parę lat prac wykończeniowych. Jeśli masz jakieś pojęcie o obróbce płyt G/K to metodą prób i błędów dojdziesz do tego icon_smile.gif
Napisano
Cytat

Szukaj, może na Youtube coś znajdziesz, jakieś podpowiedzi, ja osobiście mogę coś takiego Ci zrobić, ale nie opiszę pewnych chwytów, które wypracowałem przez parę lat prac wykończeniowych. Jeśli masz jakieś pojęcie o obróbce płyt G/K to metodą prób i błędów dojdziesz do tego icon_smile.gif


nie no opisz jesteśmy by pomagać,wiadomo ,że praca jest raczej dość trudna icon_sad.gif
Napisano
to moze ktos napisze jakich profili najlepiej uzyc??

Czy do zrobienia takich cudow na scianie nalezy uzywac po koleji piszac profil
-wieszak plaski es60/125
-CD 60 mocowany na kolki do sciany czy za pomoca wlasnie tych wieszakow jak wczesniej?
-tu nie wiem jakie profile nalezy kupic
{wiem ze przyscienne profile to UD30 mocowane tez na kolki do sciany jak rozumiem sciany sa z cegly}
tylko nie wiem jak uzyskac 15cm odstep od sciany nosnej zeby uzyskac miejsce na halogeny i ich mocowanie?

Pomoze ktos jakie profile i inne czesci do nich nalezalo by ku;ic w kolejnosci patrzac od sciany jak to sie mocuje jeden na drugi czy podwiesza jakos jak na suficie czy jeszcze inaczej?
Napisano
Cytat

Szukalem ale nigdzie nie ma konkretnie pokazane jak tio wykonac wiec umieszczam tu.

-Poszukuje porady najlepiej udokumentowanej fotkami jak wykonac luk albo ksztalt fali na scianie z plyty g-k wysuniety o ok 15 cm od sciany konstrukcyjnej?? (Taka odleglosc aby jakies swiatlo zamontowac halogen czy cos).

Nie mam pojecia jak to wykonac czy jakies stelaze specialne sa o dl 15cm?? czy nalezy jakos zrobic stelaz z lat desek czy czegos?? rozumiem zrobic bez oswietlenia o mniejszym wysunieciu to wtedy daje kantowke i mam a jak wykonac to na wysuniecie 15cm??

Prosze o fotki albo odeslanie do nich bo nie widze tego niestety.

Z gory dzieki


Poszukaj takiego tematu na forum ekspertów. Tam jest coś na ten temat.
Napisano
Cytat

to moze ktos napisze jakich profili najlepiej uzyc??

Czy do zrobienia takich cudow na scianie nalezy uzywac po koleji piszac profil
-wieszak plaski es60/125
-CD 60 mocowany na kolki do sciany czy za pomoca wlasnie tych wieszakow jak wczesniej?
-tu nie wiem jakie profile nalezy kupic
{wiem ze przyscienne profile to UD30 mocowane tez na kolki do sciany jak rozumiem sciany sa z cegly}
tylko nie wiem jak uzyskac 15cm odstep od sciany nosnej zeby uzyskac miejsce na halogeny i ich mocowanie?

Pomoze ktos jakie profile i inne czesci do nich nalezalo by ku;ic w kolejnosci patrzac od sciany jak to sie mocuje jeden na drugi czy podwiesza jakos jak na suficie czy jeszcze inaczej?



Masz tu trochę teorii ,a w zasadzie to ogranicza tylko fantazja żeby zrobić fikusy icon_smile.gif

http://www.rigips.pl/strony/biblioteka/03_...czne_lukowe.php

http://www.muratordom.pl/wnetrza/materialy...h,6510_3517.htm

http://images.google.pl/imgres?imgurl=http...t%3D20%26um%3D1

http://www.muratorplus.pl/media/image/2115...standardowy.jpg
Napisano
jedna sciane juz dzis zrobilem tzn. ten luk o ktory pytalem nie bylo latwo ale jakos za pomoca cd60 i ud30 oraz wieszaka do sufitów ES 125mm czy jakos tam udalo sie uzyskac to co chcialem.

Niestety nie posiadam fotek ale wyszlo nawet nawet i ku zdziwieniu bardzo stabilne.

Teraz zastanawiam sie czy jest jakis patent na wykonczenie regipsu ktory byl ciety nie wiem jak to opisac luk regipsu wystaje mi za stelaz by go troche zaslonic nie bede zabudowywal tego od czola. Czy sa jakies nakladki na narozniki regipsa zeby je jakos obrobic latwo?? bo owinac to siatka i obrabiac to troche zabawy i nic pewnego ze nie popeka czy cos??

Nie wiem czy ktos mnie zrozumial ale jesli tak prosze o jakas rade przypominam ze to jest luk linia prosta zeby dac jakis katownik czy listwe naroznikowa zwazywszy ze to regips 12 a wiadomo ze naroznik ma jakies 2/3cm z jednej i drugiej strony.
Napisano
Cytat

jedna sciane juz dzis zrobilem tzn. ten luk o ktory pytalem nie bylo latwo ale jakos za pomoca cd60 i ud30 oraz wieszaka do sufitów ES 125mm czy jakos tam udalo sie uzyskac to co chcialem.

Niestety nie posiadam fotek ale wyszlo nawet nawet i ku zdziwieniu bardzo stabilne.

Teraz zastanawiam sie czy jest jakis patent na wykonczenie regipsu ktory byl ciety nie wiem jak to opisac luk regipsu wystaje mi za stelaz by go troche zaslonic nie bede zabudowywal tego od czola. Czy sa jakies nakladki na narozniki regipsa zeby je jakos obrobic latwo?? bo owinac to siatka i obrabiac to troche zabawy i nic pewnego ze nie popeka czy cos??

Nie wiem czy ktos mnie zrozumial ale jesli tak prosze o jakas rade przypominam ze to jest luk linia prosta zeby dac jakis katownik czy listwe naroznikowa zwazywszy ze to regips 12 a wiadomo ze naroznik ma jakies 2/3cm z jednej i drugiej strony.



Czy chodzi o narożnik lukowy .Są z PCV i aluminium


http://www.pianki.waw.pl/imgs/listwy-pcv/bp3.jpg
Napisano
tak wlasnie o cos takiego tylko z tego co wiem one sa szerokie mi trzeba wykonczyc regips na krawedzi czyli jakies 12.5mm a te gietkie pcv maja chyba po ok 2cm ramiona takze ostatecznie z tego bym cos kombinowal jesli nic innego nie znajde bo nie wiem jak wykonczyc ten luk ktory wycinalem w regipsie :/ bo ciezko jakos gladzia wykonczyc koncowki cietego regipsu bez naroznikow
Napisano
Cytat

tak wlasnie o cos takiego tylko z tego co wiem one sa szerokie mi trzeba wykonczyc regips na krawedzi czyli jakies 12.5mm a te gietkie pcv maja chyba po ok 2cm ramiona takze ostatecznie z tego bym cos kombinowal jesli nic innego nie znajde bo nie wiem jak wykonczyc ten luk ktory wycinalem w regipsie :/ bo ciezko jakos gladzia wykonczyc koncowki cietego regipsu bez naroznikow



A od czego są nożyce do blachy ,bardzo łatwo się przycina ,mam nadzieję ze profili do rigipsu nie ciął Pan szlifierką kontową tylko właśnie nożycami .

http://www.elektro-narzedzia.net.pl/galeri...lewe-ty_332.jpg
Napisano
Cytat

A od czego są nożyce do blachy ,bardzo łatwo się przycina ,mam nadzieję ze profili do rigipsu nie ciął Pan szlifierką kontową tylko właśnie nożycami .

Brak obrazka




zaryzykuje i zapytam... icon_biggrin.gif

Dlaczego nie szlifierka katowa?? kilka razy wizialem jak rozni fachowcy (i nie fachowcy) uzywali wlasnie szlifierki. U siebie w domu sam robilem zabudowe i przyznaje ze uzywalem wlasnie tego narzedzia. Zapewne chodzi o korozje, ale w czym ona ma przeskadzac..?

POzdr
Napisano
Cytat

zaryzykuje i zapytam... icon_biggrin.gif

Dlaczego nie szlifierka katowa?? kilka razy wizialem jak rozni fachowcy (i nie fachowcy) uzywali wlasnie szlifierki. U siebie w domu sam robilem zabudowe i przyznaje ze uzywalem wlasnie tego narzedzia. Zapewne chodzi o korozje, ale w czym ona ma przeskadzac..?

POzdr


w trakcie gipsowania lub malowania wychodzi rdza icon_sad.gif
Napisano
Cytat

zaryzykuje i zapytam... icon_biggrin.gif

Dlaczego nie szlifierka katowa?? Zapewne chodzi o korozje, ale w czym ona ma przeskadzac..?

POzdr



Jeżeli ci korozja nie przeszkadza to tnij szlifierką kontową profile ,możesz też blacho-dachówkę ciąć a kto ci zabroni icon_smile.gif

Cytat

kilka razy widziałem jak rożni fachowcy (i nie fachowcy) uzywali wlasnie szlifierki



Jedni i drudzy to byli nie fachowcy icon_smile.gif

W przypadku cięcia blachy ocynkowanej na gorąco (np. szlifierką kontową ) uszkodzi się warstwę ocynku nawet na 2 - 3 cm powierzchni - wypala się ocynk i łuszczy się dochodzi do korozji ,która będzie rozwijać się powiększać powierzchnię podnosząc ocynk .
W przypadku cięcia ocynku na zimno np. nożycami takie zjawisko nie występuje co więcej ocynk pokryje nam to miejsce cięcia ocynkiem samoistnie . (przy cięciu ocynk zostaje zaciągnięty na ciętą powierzchnię).
Napisano
Cytat

Jeżeli ci korozja nie przeszkadza to tnij szlifierką kontową profile ,możesz też blacho-dachówkę ciąć a kto ci zabroni icon_smile.gif



Jedni i drudzy to byli nie fachowcy icon_smile.gif

W przypadku cięcia blachy ocynkowanej na gorąco (np. szlifierką kontową ) uszkodzi się warstwę ocynku nawet na 2 - 3 cm powierzchni - wypala się ocynk i łuszczy się dochodzi do korozji ,która będzie rozwijać się powiększać powierzchnię podnosząc ocynk .
W przypadku cięcia ocynku na zimno np. nożycami takie zjawisko nie występuje co więcej ocynk pokryje nam to miejsce cięcia ocynkiem samoistnie . (przy cięciu ocynk zostaje zaciągnięty na ciętą powierzchnię).


świetnie to ująłeś icon_biggrin.gif
Napisano
To mnie teraz zamurowalo.... znaczy sie korozja to wiem co to za zjawisko. Jezeli chodzi o blachodachowke to wiem ze nie uzywa sie katowki

Ale czy dobrze rozumiem... jezeli teraz to zagipsuje, przykleje tapete z wlokna i pomaluje to po jakims czasie wylezie mi rdza na sufit i sciany??

Spotkal sie ktos z Was z takim zjewiskiem??

POzdr
Napisano
Cytat

Szukalem ale nigdzie nie ma konkretnie pokazane jak tio wykonac wiec umieszczam tu.

-Poszukuje porady najlepiej udokumentowanej fotkami jak wykonac luk albo ksztalt fali na scianie z plyty g-k wysuniety o ok 15 cm od sciany konstrukcyjnej?? (Taka odleglosc aby jakies swiatlo zamontowac halogen czy cos).

Nie mam pojecia jak to wykonac czy jakies stelaze specialne sa o dl 15cm?? czy nalezy jakos zrobic stelaz z lat desek czy czegos?? rozumiem zrobic bez oswietlenia o mniejszym wysunieciu to wtedy daje kantowke i mam a jak wykonac to na wysuniecie 15cm??

Prosze o fotki albo odeslanie do nich bo nie widze tego niestety.

Z gory dzieki


Dla wykonawców to nie problem ,wykonujemy ciekawsze i bardziej skomplikowane dzieła.W twoim przypadku poszukaj po hurtowniach profili do wykonania łuków.Jeśli jest z tym problem sam możesz po nacinać prostą trzydziestkę.Do około 30cm. wysunięcie o którym piszesz uzyskasz kręcąc jedną 30kę do ściany ,drugą do sufitu odpowiednio ponacinaną ,zależy od kształtu jaki chcesz nadać.Przykręcasz do tej drugiej pasek płyty g-k taki aby poziomował z tą 30ką na ścianie,po prostu zakrywasz bok fali ,użyj jak najcięszej płyty .Na dole płyty [boku fali ] kręcisz 30kę tak aby była skierowana do 30ki na ścianie i w obie 30ki wsuwasz 60ki .W przypadku szerszych powierzchni jak 30cm. należy stosować wzmocnienia to znaczy jak w poprzednim zdaniu nad 60ki należy umieścić 60kę prostopadle do tych krótkich pospinać je spinkami i przykręcić wieszakami do stropu [tą ostatnią 60 kę].Jeśli połapałeś się w tym to jesteś dobry.Pozdrawiam.
Napisano
jezeli chodzi o ciecie tych profili katowka... Jakies 12 - 13 lat temu w rodzinnym domu robilem z tata sufity podwieszane w kuchni i przedpokoju, wszystko cielismy katowka i do dzisiaj nie ma zadnego sladu.

Czy przypadkiem nie chodzi o ciecie naroznikow wzmacniajacych??

POzdr
Napisano
Cytat

jezeli chodzi o ciecie tych profili katowka... Jakies 12 - 13 lat temu w rodzinnym domu robilem z tata sufity podwieszane w kuchni i przedpokoju, wszystko cielismy katowka i do dzisiaj nie ma zadnego sladu.

Czy przypadkiem nie chodzi o ciecie naroznikow wzmacniajacych??

POzdr



A dlaczego kupujesz profile ocynkowane ?

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Murowania już coraz mniej. Zbliżamy się do wysokości nadproży a więc docinamy wstępnie ostatnie pustaki na których zostaną wylane poduszki betonowe oraz obsadzone nadproża. Przenosimy również poziom zero do budynku tak aby łatwiej nam się pracowało. Porównujemy lasery krzyżowe trzech firm Nivel System, DeWalt oraz Hilti.    
    • Dzień dobry, Jako ekspert marki OSMO chciałbym podzielić się praktycznymi wskazówkami dotyczącymi prawidłowego olejowania tarasu drewnianego. Temat wraca co sezon, a odpowiednie zabezpieczenie drewna jest kluczowe, by cieszyć się jego wyglądem i trwałością przez lata. Dlaczego warto olejować taras? Taras to miejsce narażone na intensywne działanie słońca, deszczu, śniegu i zmian temperatury. Drewno bez odpowiedniego zabezpieczenia zaczyna szarzeć, pękać i chłonąć wilgoć. Olejowanie, szczególnie z użyciem specjalistycznych olejów do drewna zewnętrznego, chroni powierzchnię i pozwala zachować jej naturalne piękno. Oleje OSMO – co je wyróżnia? Produkty OSMO do tarasów, np. OSMO Olej tarasowy, są na bazie naturalnych olejów i wosków roślinnych. W przeciwieństwie do lakierów, nie tworzą szczelnej powłoki, lecz wnikają w drewno, pozwalając mu oddychać. Olej nie łuszczy się i nie wymaga szlifowania przy odnawianiu – wystarczy oczyszczenie i ponowne nałożenie produktu. Krok po kroku: jak olejować taras Przygotowanie powierzchni: Drewno powinno być czyste, suche i odpylone. W przypadku starych powierzchni – zalecamy dokładne mycie oraz szlifowanie papierem o gradacji 80–100. Wybór oleju: OSMO oferuje kilka wariantów olei do tarasów  – zarówno bezbarwne, jak i pigmentowane (np. Bangkirai Teak, Szary). Pigmenty dodatkowo chronią przed promieniowaniem UV. Aplikacja: Olej nakładamy cienką warstwą pędzlem lub aplikatorem (np. OSMO Floor Brush 150 mm). Po 12 godzinach schnięcia można nałożyć drugą warstwę – tylko na surowe drewno. W przypadku renowacji zwykle wystarcza jedna warstwa. Warunki pogodowe: Olejować należy przy temperaturze powyżej +10°C, bez deszczu przez minimum 24h po aplikacji. Pielęgnacja i renowacja Regularna kontrola stanu powłoki – zwłaszcza po zimie – pozwala szybko zareagować. Jeśli kolor blaknie lub powierzchnia traci hydrofobowość, wystarczy ją oczyścić i nałożyć nową warstwę oleju. Chętnie odpowiem na pytania – zarówno dotyczące doboru produktu, jak i techniki aplikacji.   Pozdrawiam serdecznie, Ekspert OSMO 
    • Olej Ochronny UV Osmo 420 to wysokiej jakości preparat przeznaczony do zewnętrznej ochrony drewna. Jego głównym zadaniem jest zabezpieczenie powierzchni drewnianych przed szkodliwym wpływem promieni UV, co zapobiega procesowi szarzenia drewna i wydłuża jego trwałość.   Zastosowanie Powierzchnie pionowe na zewnątrz: drzwi, okna, parapety, wiaty garażowe, fasady drewniane, płoty, pergole, altany. Ochrona przed promieniowaniem UV: spowalnia proces szarzenia drewna o faktor UV 12 w porównaniu z niezabezpieczonym drewnem. Jako powłoka wykończeniowa: na istniejące już powłoki pigmentowe, wydłużając czas pomiędzy koniecznymi pracami renowacyjnymi.  Właściwości Bezbarwna powłoka o jedwabistym połysku: podkreśla naturalny wygląd drewna. Mikroporowata struktura: pozwala drewnu swobodnie oddychać, redukując pęcznienie i kurczenie się drewna. Hydrofobowość: chroni powierzchnię przed wodą i brudem. Odporność na pękanie i łuszczenie: nie pęka, nie łuszczy się, ani nie odpryskuje. Łatwa aplikacja i renowacja: nie wymaga szlifowania ani gruntowania. Skład i bezpieczeństwo Na bazie naturalnych olejów roślinnych: bezpieczny dla zdrowia i środowiska. Zawiera biocydy: chroni przed atakiem pleśni, alg i grzybów. Przeznaczony do użytku zewnętrznego: ze względu na zawartość biocydów.  Aplikacja Przygotowanie powierzchni: drewno musi być czyste, suche i wolne od śladów zmrożenia (maksymalna wilgotność 20%). Narzędzia aplikacyjne: pędzel Osmo lub wałek z mikrofibry. Ilość warstw: dla skutecznej ochrony należy nałożyć 2 warstwy powłoki. Czas schnięcia: ok. 10–12 godzin w normalnych warunkach (23°C / 50% wilgotności względnej). Wydajność: 1 litr wystarcza na pokrycie ok. 18 m² przy jednej warstwie. Uwagi Efekt na białych powierzchniach: ze względu na wysoką zawartość olejów, bezbarwny Olej Ochronny UV może powodować lekkie zażółcenie na białych powierzchniach. Do wykończenia drewna barwionego na biało zaleca się użycie Lazury Olejnej do Ochrony Drewna w kolorze białym (900).  
    • Dzięki za odp.   Mam właśnie bardzo złe przeczucie ze jak przegadam temat z radca to okaże się ze prawo to jedno a urzędy i tak mogą chcieć dokumentów.   Na ten moment nie mam nawet działki - próbuje się rozeznać ogólnie w temacie.   Ogólne informacje da się jakoś znaleźć, ale szukając detali następuje niestety zderzenie ze ścianą.
    • Odpowiedź może być tylko jedna. Metalowe! Może je zniszczyć tylko siła fizyczna. Plastyk zniszczy nawet promieniowanie słoneczne UV.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...