Skocz do zawartości

Czy skuwać lastrico?


Recommended Posts

Napisano
Witam. Moi rodzice remontują sobie mieszkanie w bloku. W łazience na podłodze mają lastrico. Teraz chcą ułożyć glazurę oraz terakotę na podłodze w łazience. I powstał problem - czy powinni skuć lastriko czy ułożyć na to płytki?
Napisano
Cytat

Witam. Moi rodzice remontują sobie mieszkanie w bloku. W łazience na podłodze mają lastrico. Teraz chcą ułożyć glazurę oraz terakotę na podłodze w łazience. I powstał problem - czy powinni skuć lastriko czy ułożyć na to płytki?


Jeśli tylko poziom posadzki w łazience będzie odpowiadał poziomowi posadzki komunikacji to nie trzeba skuwać. Są specjalne kleje do klejenia płytek właśnie do podłoży ceramicznych (kamiennych). Zerwanie posadzki lastrykowej jest bardzo trudne. Ja u siebie na balkonie (na razie mieszkam w bloku) położyłem płytki mrozoodporne na stare płytki ceramiczne - zerwanie ich wiązałoby się chyba z zastosowaniem materiałów wybuchowych.Nie chciały odejść więc dałem sobie spokój. Płytki trzymają się już 5 lat i mimo niekorzystnych warunków atmosferycznych trzymają się bardzo dobrze.
Napisano
Mój teść miał takie lastrico w kuchni i skuwał to do imentu. Materiały wybuchowe jakoś nie były potrzebne. Ale szczegółów nie znam. W każdym razie się udało.
Napisano
U mnie w łazience w starym bloku też było Lastryko. Majster wszystko mi skul i zrobił wylewke od nowa. Ponoć bardziej pewne. Z drugiej strony też nie miał zbytniego wyboru bo musiał zobić nowe odpływy do brodzika.
Wydaje mi się, że lepiej kłaść na czyste podłoże, niż później trafić na odpadniętą glazurę icon_smile.gif
Napisano
dużo z tym będzie roboty, ale lepiej skuć, bo może sie okazać że podłoga w łazience jest wyżej niż w innych pomieszczeniach.
Tylko co sąsiedzi powiedzą na to kucie ??? icon_biggrin.gif
Napisano
Cytat

dużo z tym będzie roboty, ale lepiej skuć, bo może sie okazać że podłoga w łazience jest wyżej niż w innych pomieszczeniach.
Tylko co sąsiedzi powiedzą na to kucie ??? icon_biggrin.gif



Mocna Wiertarka z opcją młota pneumatycznego. Chwila okropnego Hałasu, ale później spokój na lata.. icon_smile.gif
Napisano
Cytat

Parę razy skuwałem lastrico,ale nigdy nie trzymało zbyt mocno.Wystarczyło trochę podważyć i wyłamywały się całe płaty.


czy lastrico jest to płyta przyklejona do betonowej posadzki?
Napisano
Cytat

Jeśli tylko poziom posadzki w łazience będzie odpowiadał poziomowi posadzki komunikacji to nie trzeba skuwać. Są specjalne kleje do klejenia płytek właśnie do podłoży ceramicznych (kamiennych). Zerwanie posadzki lastrykowej jest bardzo trudne. Ja u siebie na balkonie (na razie mieszkam w bloku) położyłem płytki mrozoodporne na stare płytki ceramiczne - zerwanie ich wiązałoby się chyba z zastosowaniem materiałów wybuchowych.Nie chciały odejść więc dałem sobie spokój. Płytki trzymają się już 5 lat i mimo niekorzystnych warunków atmosferycznych trzymają się bardzo dobrze.





Cytat

Nie.To jest wylana,kilku centymetrowa warstwa,potem szlifowana,często nie związana z podłożem.Dlatego zwykle łatwo się skuwa.



Widzę tutaj dwie różne opinie. Od czego zależy łatwość skuwania lastrico?
Napisano
Cytat

Widzę tutaj dwie różne opinie. Od czego zależy łatwość skuwania lastrico?


Dwie różne opinie bo dwa różne przypadki. Adamis spotkał się z sytuacją, że można było zerwać a ja miałem z tym problemy a poniewać w całym mieszkaniu była wymieniana posadzka więc wykorzystaliśmy stare warstwy jako podłoże pod nową posadzkę (nie było różnic wysokości).
icon_smile.gif
Napisano
Cytat

Widzę tutaj dwie różne opinie. Od czego zależy łatwość skuwania lastrico?


Wiem już o co chodzi.
Jeżeli ekipa wylewająca lastrico pięknie zamiotła podłoże,to lastrico związało się z wcześniejszą warstwą betonu,jeśli wylali na grubą warstwę kurzu,to wiadomo,wiązało słabo.
Napisano
Cytat

Wiem już o co chodzi.
Jeżeli ekipa wylewająca lastrico pięknie zamiotła podłoże,to lastrico związało się z wcześniejszą warstwą betonu,jeśli wylali na grubą warstwę kurzu,to wiadomo,wiązało słabo.


Dobre,dobre - rewelacyjne tłumaczenie!!! icon_biggrin.gif
Napisano
Cytat

Wiem już o co chodzi.
Jeżeli ekipa wylewająca lastrico pięknie zamiotła podłoże,to lastrico związało się z wcześniejszą warstwą betonu,jeśli wylali na grubą warstwę kurzu,to wiadomo,wiązało słabo.



A już się bałem że może coś nakłamałem i wcale to nie było lastrico, to u teścia. icon_confused.gif??: Głupio wiedzieć jedno gdy inni mówią że to wcale nie tak.
Napisano
Rodzice jednak zdecydowali że nie będą skuwać lastrico gdyż wykonawca od glazury chciał za to dodatkowe pieniądze .
Szlifierką pocięli trochę powierzchnię i na to przykleili terakotę.
Napisano
Cytat

Rodzice jednak zdecydowali że nie będą skuwać lastrico gdyż wykonawca od glazury chciał za to dodatkowe pieniądze .
Szlifierką pocięli trochę powierzchnię i na to przykleili terakotę.



Gdyby to traktować jako zawody to zwyciężyłby mark01. Ale widzę że największym przegranym był wykonawca od glazury. Dodatkowych pieniędzy nie dostał a jego pracę wykonał kto inny.
Napisano
Pewnie i tak parę tysięcy złotych zarobił za tą łazienke więc nie ma go co żałować.... u sąsiadów za zrobienie małej łazienki (znajomy właściceli ) wziął od nich bagatela ... 3 tysiące złotych ... po znajomości - gdyby to był ktoś "nieznajomy" to zapłaciliby 4500zł!!!!!za te same prace (łącznie z zamontowaniem prysznica, brodzika, kabiny, sedesu i bidetu, umywalki i obudową wanny) i ułożenie glazury oczywiście.... łazienka mała, ale strasznie teraz zagracona taką ilością białych sprzętów... icon_biggrin.gif
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

Pewnie i tak parę tysięcy złotych zarobił za tą łazienke więc nie ma go co żałować.... u sąsiadów za zrobienie małej łazienki (znajomy właściceli ) wziął od nich bagatela ... 3 tysiące złotych ... po znajomości - gdyby to był ktoś "nieznajomy" to zapłaciliby 4500zł!!!!!



No cóż.. opowiadała mi koleżanka że za zrobienie łazienki "po znajomości" oddała dwie carskie 25 rublówki(złote). Pięć lat temu.

Bez komentarza.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Super Wam idzie Panowie! Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Kolejne dni spędzamy na stawianiu konstrukcji, stempli oraz deskowaniu kolejnych pomieszczeń. Jest tego naprawdę sporo!  
    • Witam serdecznie    Potrzebuję pomocy kogoś doświadczonego.  Pomimo że byłem jako jedyny przeciwny pokrywania dachu blachą trapezowa z filcem to takie pokrycie zastosowano.  Jest to budynek garażowo-gospodarczy, wspólnoty z dachem dwuspadowym.  Firma która wymieniała poszycie postarała się żeby jak najbardziej zminimalizować wentylację dachu. Filc oczywiście nie został usunięty z żadnej strony. W części okapowej firma na murze dawała zaprawę betonowa i na tej zaprawie leży blacha. Skutkiem jest brak nawet małej szczeliny ponieważ profil blachy wypełnia beton.  W części szczytowej pod kalenicą na łączeniu dwóch połaci zastosowano taśmę dekarska uszczelniającą. Skutek wiadomo jaki.  Jedyny wlot powietrza to widoczne okienka w ścianie 10cmx40cm. Sąsiad zamontował wywietrznik wentylacyjny oraz rozciął tą taśmę w szczycie ale chyba to nic nie dało. Podczas temperatury na zewnątrz plus 2-3 stopnie filc robi się wilgotny po nocy a po południu jest poprostu mokry. Widać też krople wody na filcu.    Proszę o pomoc czy można coś w tym temacie zrobić? Czy jest szansa żeby ten dach jakoś uratować we własnym zakresie?   Będę wdzięczny za wszelkie informacje i pomoc.   
    • Standardowo, w gotowych zestawach drzwiowych, prześwit pod spodem (czyli odległość między dolną krawędzią skrzydła a podłogą) wynosi zwykle od 1 do 2 cm (10-20 mm). To umożliwia swobodne otwieranie drzwi.
    • Ja jednak wolałbym zrobić to z kostki brukowej i mieć to już  z głowy, zaoszczędziłbym, dając swoją robociznę. Materiał jest to koszt stosunkowo tani.   Koszt materiałów na taras z nasypem około 30 cm, o wymiarach 6,0 × 4,0 m, z krawężnikami betonowymi antracyt i kostką brukową Stylbruk, będzie zależał od kilku czynników, takich jak lokalne ceny materiałów, wybór konkretnego typu kostki i krawężników, a także ewentualne dodatkowe elementy. Oto szacunkowe koszty poszczególnych elementów:   Materiały na nasyp piasek około 15 do 30 zł/m³  Przy nasypie 30 cm pod powierzchnią, potrzebujesz około 7,2 m³ (6 m × 4 m × 0,3 m + schodek), co daje koszt około 360-720 zł.   Krawężniki betonowe antracyt: koszt ok.  15 do 25 zł za metr bieżący. Przy długości obwodu tarasu (2×6 + stopień = ok. 30 mb), to wydatek od 300 do 450 zł.   Kostka brukowa Stylbruk: ceny wahają się od 70 do 80 zł/m². Dla powierzchni 30 m² (6×4 m + schodek), koszt materiału to od 2100 do 2400 zł. Dodatkowe materiały: np. cement, piasek do wyrównania, folie, kity, mogą kosztować 200 do 300 złotych.   Podsumowanie szacunkowego kosztu materiałów: Element Szacunkowy koszt (zł) Nasyp 300 - 450 Krawężniki 360 - 450 Kostka brukowa 2100 - 2400 Dodatkowe materiały 200 - 300 Razem 2960 - 3600 zł   Pamiętaj, że są to orientacyjne kwoty, ze sklepu  Liroy Merlin, ceny mogą się różnić w zależności od lokalnych cen i wybranych materiałów.   
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...