Skocz do zawartości

Regips do regipsu...


Pe-Ter

Recommended Posts

Witam, robię własnie panele wygłuszające z wełny mineralnej i potrzebuję przymocować je do ściany tak, aby wełna mineralna była oddalona od tej ściany o ok. 5cm. Sama wełna ma ok. 5 cm. grubości, więc rama którą muszę zrobić musi mieć grubość 10cm. Problem polega na tym, że jedynym rozsądnym (niedrogim i nieciężkim) materiałem do stworzenia takiej ramy jest "regips".

Tylko w jaki sposób mogę połączyć ze sobą panele regipsu o wymiarach 64x10 i 120x10 do siebie? Wkręty odpadają, ponieważ przechodzą przez regips jak masło gdyż nie ma pod nim żadnego stelażu. Przez to właśnie można je wyciągać gołymi rękoma. Klej odpada, ponieważ muszę przyczepić do siebie regipsy pod kątem prostym względem siebie, zanim klej zwiąże jest podatny na wszelkie poruszenia.

Dodam, że chodzi mi tylko o połączenie paneli regipsowych na kantach ramy. Ta rama to coś jak rama obrazu, tyle że zamiast obrazu będzie wełna mineralna.

Byłbym bardzo wdzięczny za wszelką pomoc, dziękuję.
Link do komentarza

Pzepraszam, że w paint zrobione, ale nie mam swojego komputera, na którym jest Photoshop i Illustrator.

99gg04.jpg

Taką ramę chcę zmontować z tych czterech kawałków regipsu (wymiary nieważne, bo zrobię kilka o różnych rozmiarach). Problem polega jedynie na tym czym połączyć te regipsy? Kątownik odpada, bo wkręty wkręcone w regips pod którym nie ma nic wychodzą z niego bardzo łatwo i nie trzymają dobrze. Zależy mi aby to było zrobione w całości z regipsu, bez stelaży. W tę ramę włożę wełnę mineralną w odległości 5cm od ściany do której rama będzie przyczepiona (też jeszcze nie wiem jak przyczepię ramę do ściany). Nie mogę użyć stelaży, ponieważ między wełną mineralną a ścianą musi być powietrze i nic innego.

Link do komentarza
Nie rozumiem tylko dlaczego chcesz koniecznie kątownik przykręcać do G-K, a nie G-K do kątownika?

Zrób ramę z profilu U50 którą później przytwierdzisz do ściany. Profil długości 4m wystarczy na wykonanie ramy z jednego kawałka. Do tej ramy przymocuj prostopadle kawałki płyty G-K o szerokości 10cm.
Rozmiar profilu pozwoli Ci zachować planowaną odległość wypełnienia z wełny od ściany, pozostawiając za nią pustkę powietrzną, a sama rama będzie schowana za wypełnieniem z wełny
Po zamocowaniu konstrukcji na sztywno do ściany krawędzie połączań płyt G-K wypełnij masą szpachlową.

Taką samą konstrukcje nośną możesz zrobić również kanciaków drewnianych 50mm x 25-30mm.
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Mam trzy takie regały i bardzo je sobie chwalę. Owszem, przy składaniu pierwszego popełniłem błąd, wierząc bezkrytycznie w instrukcje sprzedawcy i nie zaginałem "języczków" wsuwanych w wycięcia kątowników, no i regał mi się rozsypał już pod koniec montowania. Ale gdy wszystkie zagiąłem (łatwe to nie jest, ale da się). regał jest lekki i nie do zdarcia. Nośność jednej półki to 125 kg, więc w warunkach domowych spokojnie wystarcza do niemal wszystkiego. Nawet w garażu.   Regałów niczym nie mocuję do ścian. Nie ma potrzeby. Oczywiście, jeśli stoją na wyrównanym i pewnym podłożu.  Da się je kupić w cenie poniżej 80,00 PLN, więc uważam, że naprawdę warto.   PS. To się nie chwieje, zapewniam!
    • Komentarz dodany przez agata: czy ktos wie czy kostka z brukbet jest warta uwagi? przymierzamy sie w koncu do zakupu
    • To chyba chybiony i fałszywy argument, bo klimatyzator jednak dmucha powietrzem zagrzanym do o wiele wyższej temperatury niż te 22 stopnie, chcąc osiągnąć zadaną temperaturę i pewnie to jest o wiele wyższa temperatura niż 30 st. Nie mierzyłem ale tak na wyczucie to znacznie przkracza trzydziestkę. Więc to akurat w drugą stronę działa, jeśli chodzi o tę "róznicę temperatur", czyli na korzyść hydrauliki. 
    • Ogrzewanie hydrauliczne, które występuje w 99% nowych polskich domach jest mniej efektywne i droższe niż bezpośrednie ogrzewanie pompą powietrze-powietrze, bo COP zależy od różnicy temperatur, a wodę trzeba ogrzać do ok 30°C, za powietrze do 22°. Proponuję zainteresować się systemem HVAC. V-wentylacja z odzyskiem ciepła wykonana pod ilość mieszkańców, a nie na kubaturę. Musi być, gdy chcemy używać klimatyzacji, bo latem przy chłodzeniu wentylacja grawitacyjna nie działa i oddychamy coraz bardziej zużytym powietrzem, co prowadzi do różnych dolegliwości. AC- jakość powietrza, za którą odpowiadają rewersyjne pompy ciepła (klimatyzatory). Temperatura cały rok, a wilgotność, która tworzy zaduch latem (tryb dry). H- ogrzewanie, czyli w przypadku, gdy klimatyzacja nie da rady (zazwyczaj kilka dni w roku) do uruchamiają się maty grzewcze. Ogrzewanie oporowe to COP 1, ale ono jest w tym systemie tylko wspomaganiem na wypadek ekstremalnych mrozów, awarii, czy dla komfortu, gdy ktoś chce bardziej dogrzać pokój. Poza tym pompy ciepła wciąż działają, więc zużycie jest śladowe. Dlaczego potrzebne są maty? Czy nie można dobrać większej mocy klim? Chodzi o to, że sezon grzewczy trwa ponad pół roku, a średnia temperatura w tym czasie w ostatnich latach to +5C i wciąż rośnie. Jeśli pompa będzie za duża to przez większość sezonu będzie działać on-off i łączne zużycie wyjdzie 2-3x większe. Jeśli rekuperacja jest zrobiona zgodnie ze sztuką, czyli działa na 20-30m3//osobę to klimy 30W/m2 są wystarczające. Cały system wychodzi przy okazji najtaniej i zapewnia zużycie poniżej 15kWh/m2. Ponadto warto wiedzieć, że powietrze nawiewane z anemostatów po odzysku ciepła jest tylko o kilka stopni chłodniejsze od domowego. Gdy podajemy je z góry to zapobiega ścieleniu się ciepłego przy suficie, a samo zanim opadnie zdąży się ogrzać. Daje to komfort w strefie przebywania ludzi. System musi być kompletny i dobrze przemyślany. 
    • A stoją zapewne obok siebie... więc jak zrobi się z nich  "kątownik" - będą stały jeszcze stabilniej...
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...