Skocz do zawartości

Ile podsypki pod kostkę ?


Recommended Posts

Z bieżącego nr 4,2010 "Majstra": potrzebne są dwie warstwy co najmniej 10-15cm nośna piasku oraz podłoże dla okładziny, najlepiej grysu(nie gnieżdżą się mrówki) Grubość warstwy nośnej grysu nie powinna przekraczać 5-6cm. "Majster"kosztuje gazeta 4,99zł, w tym numerze jest wszystko o kładzeniu kostki(bruk klinkierowy) ze zdjęciami.
Mam nadzieje, że mogę pisać o innym czasopiśmie niż BD?
Link do komentarza
Cytat

Z bieżącego nr 4,2010 "Majstra": potrzebne są dwie warstwy co najmniej 10-15cm nośna piasku oraz podłoże dla okładziny, najlepiej grysu(nie gnieżdżą się mrówki) Grubość warstwy nośnej grysu nie powinna przekraczać 5-6cm. "Majster"kosztuje gazeta 4,99zł, w tym numerze jest wszystko o kładzeniu kostki(bruk klinkierowy) ze zdjęciami.
Mam nadzieje, że mogę pisać o innym czasopiśmie niż BD?



Zgadzam się ze stwierdzeniem,że: "nie gnieżdżą się mrówki", ale z małą poprawką: grys nie zapobiega odbudowywaniu sobie przez mrówki ścieżek i korytarzy co i tak w przyszłości prowadzi do miejscowych uskoków i zapadlin w kostce granitowej. One ten przeszkadzający im grys wynoszą na powierzchnię, poza granit. Tak stało sie u mnie na moim podjeździe. Oto przykład:

DSC01446.jpg


Grys, jako materiał naturalny, pozwala za to na szybkie i łatwe naprawy tego typu uszkodzeń w ścieżkach i podjazdach. Przy metodzie na "suchy beton" byłoby to o wiele trudniejsze i cięższe do naprawy. Pzdr.
Link do komentarza
  • 3 tygodnie temu...
Aby odpowiedzieć na to pytanie trzeba znać więcej szczegółów o miejscowym gruncie i docelowym przeznaczeniu nawierzchni z kostki. Precyzyjnej odpowiedzi na takie pytanie może udzielić jedynie wykonawca znający warunki lokalne. Nie mam niestety jakichkolwiek uniwersalnych procedur, które dałyby się zastosować na każdym zadaniu przyjmując jako kryterium jedynie grubość kostki.
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Komentarz dodany przez agata: czy ktos wie czy kostka z brukbet jest warta uwagi? przymierzamy sie w koncu do zakupu
    • To chyba chybiony i fałszywy argument, bo klimatyzator jednak dmucha powietrzem zagrzanym do o wiele wyższej temperatury niż te 22 stopnie, chcąc osiągnąć zadaną temperaturę i pewnie to jest o wiele wyższa temperatura niż 30 st. Nie mierzyłem ale tak na wyczucie to znacznie przkracza trzydziestkę. Więc to akurat w drugą stronę działa, jeśli chodzi o tę "róznicę temperatur", czyli na korzyść hydrauliki. 
    • Ogrzewanie hydrauliczne, które występuje w 99% nowych polskich domach jest mniej efektywne i droższe niż bezpośrednie ogrzewanie pompą powietrze-powietrze, bo COP zależy od różnicy temperatur, a wodę trzeba ogrzać do ok 30°C, za powietrze do 22°. Proponuję zainteresować się systemem HVAC. V-wentylacja z odzyskiem ciepła wykonana pod ilość mieszkańców, a nie na kubaturę. Musi być, gdy chcemy używać klimatyzacji, bo latem przy chłodzeniu wentylacja grawitacyjna nie działa i oddychamy coraz bardziej zużytym powietrzem, co prowadzi do różnych dolegliwości. AC- jakość powietrza, za którą odpowiadają rewersyjne pompy ciepła (klimatyzatory). Temperatura cały rok, a wilgotność, która tworzy zaduch latem (tryb dry). H- ogrzewanie, czyli w przypadku, gdy klimatyzacja nie da rady (zazwyczaj kilka dni w roku) do uruchamiają się maty grzewcze. Ogrzewanie oporowe to COP 1, ale ono jest w tym systemie tylko wspomaganiem na wypadek ekstremalnych mrozów, awarii, czy dla komfortu, gdy ktoś chce bardziej dogrzać pokój. Poza tym pompy ciepła wciąż działają, więc zużycie jest śladowe. Dlaczego potrzebne są maty? Czy nie można dobrać większej mocy klim? Chodzi o to, że sezon grzewczy trwa ponad pół roku, a średnia temperatura w tym czasie w ostatnich latach to +5C i wciąż rośnie. Jeśli pompa będzie za duża to przez większość sezonu będzie działać on-off i łączne zużycie wyjdzie 2-3x większe. Jeśli rekuperacja jest zrobiona zgodnie ze sztuką, czyli działa na 20-30m3//osobę to klimy 30W/m2 są wystarczające. Cały system wychodzi przy okazji najtaniej i zapewnia zużycie poniżej 15kWh/m2. Ponadto warto wiedzieć, że powietrze nawiewane z anemostatów po odzysku ciepła jest tylko o kilka stopni chłodniejsze od domowego. Gdy podajemy je z góry to zapobiega ścieleniu się ciepłego przy suficie, a samo zanim opadnie zdąży się ogrzać. Daje to komfort w strefie przebywania ludzi. System musi być kompletny i dobrze przemyślany. 
    • A stoją zapewne obok siebie... więc jak zrobi się z nich  "kątownik" - będą stały jeszcze stabilniej...
    • Może być różnie, bo one są dość wiotkie. Zależy też, jak równa jest posadzka w garażu.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...