Skocz do zawartości

ściany z regipsu


Recommended Posts

Witam Panowie icon_biggrin.gif
Zjawiam się z kolejnym zapytaniem . Parter domu to stare budownictwo z czerwonej cegły pamiętające koniec wojny a może i więcej, mur jest gruby i ma dylatację w środku podobno tak kiedyś starano zapobiegać nadmiernej utracie ciepła ale moge się mylić icon_razz.gif Dom jest ocieplony styropianem gr.10 cm. Poddasze zostało podniesione o 3 pustaki + wieniec dach chwilowo pokryty papą. I mam pytanie na parterze mury są bardzo nierówne różnice są naprawde duże i położenie tynku naprawdę jest nie lada wyzwaniem. Majster , który wykonuje remont podpowiedział mi by darować sobie tynkowanie ścian i zabudować je płytami karton-gips. Na parterze w głównym pomieszczeniu jedne okno posiada nawiew a w każdym pomieszczeniu są zamontowane kratki wywiewne . Zastanawiam się czy unikne wilgoci ? Zapomniałem dodać że na parterze w każdym pomieszczeniu jest ogrzewanie podłogowe pod którym jest 10 cm styropianu i ok 20cm podsypki bo domek ma podłoge na gruncie nie posiada podpiwniczenia. Edytowano przez MarcinNNI (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Dlaczego pytasz o wilgoć? Do tej pory zauważyłeś jakieś niepokojące objawy?

Moim skromnym zdaniem nie słuchaj swojego majstra, nie ładuj się w płyty g/k i zrób tynki zwykłe - cementowo-wapienne. Są one najbardziej odporne na wahania wilgotności powietrza i przy dobrej wentylacji - na zakażenia pleśnią i grzybami.
Link do komentarza
Cytat

Na parterze w głównym pomieszczeniu jedne okno posiada nawiew a w każdym pomieszczeniu są zamontowane kratki wywiewne . Zastanawiam się czy unikne wilgoci ?



Czyli i w zasadzie wentylacji brak.
A skoro brak wentylacji, odpowiedź na zadane pytanie jawi się sama.

Ps. Kilka miesięcy temu, na tym Forum, były opisane skutki takiego rozwiązania z płytami g/k w starym budynku - nieciekawe skutki.
Link do komentarza
Cytat

Zdecydowanie korzystniej byłoby zrobić akurat odwrotnie
Odkręć to


Kiedyś gdy mój sąsiad robił remont kapitalny domu w tym tez i tynki też chciał położyć regipsy, ale majster który mu ten remont robił powiedział, że lepiej dać pół metra tynku niż regipsy icon_biggrin.gif te pół metra tynku to była taka przenośnia oczywiście.
Jeżeli on chce dać tynk cementowo-wapienny na ścianki działowe to te ścianki tez musza być z cegły lub podobnego materiału, więc nie widzę powodu aby na nie dawać płyty regips.
Jedyny plus przy rgipsach to to, że jest to czyściejsza i szybsza robota niż przy tynkach cementowo-wapiennych nakładanych ręcznie.
Link do komentarza
Cytat

na ścianki działowe [...]więc nie widzę powodu aby na nie dawać płyty regips.



Toteż powiadam, że powinien w ogóle nie dawać płyt g/k, a jeśli już - to napewno nie na ściany zewnętrzne... Jeśli już kupił płyty i nie da się ich zwrócić, czy inaczej zużyć (np na sufity) to raczej niech je klei na ścianki wewnętrzne, a na zewnętrznych niech brudzi i powoli wali te "pół metra " tynku zwykłego - nie gipsowego, nie knaufa - tylko cementowo-wapiennego
Link do komentarza
Cytat

Dom będzie ogrzewany dopiero od nastepnego tygodnia bo dopiero piec bedzie montowany. Dałem się namówić jednak na płyty karton=gips na ścianach okalających dom a ściany działowe bdą miały tynk cementowo-wapienny .

w pierwszej kolejności tynki w drugiej płyty.
Nie widzę problemu w klejeniu płyt na ścianach zewnętrznych, a tynki mokre na ścianach działowych.
Wloty są wyloty kominowe kuchnia, łazienka są to, problemów być nie powinno.

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To chyba chybiony i fałszywy argument, bo klimatyzator jednak dmucha powietrzem zagrzanym do o wiele wyższej temperatury niż te 22 stopnie, chcąc osiągnąć zadaną temperaturę i pewnie to jest o wiele wyższa temperatura niż 30 st. Nie mierzyłem ale tak na wyczucie to znacznie przkracza trzydziestkę. Więc to akurat w drugą stronę działa, jeśli chodzi o tę "róznicę temperatur", czyli na korzyść hydrauliki. 
    • Ogrzewanie hydrauliczne, które występuje w 99% nowych polskich domach jest mniej efektywne i droższe niż bezpośrednie ogrzewanie pompą powietrze-powietrze, bo COP zależy od różnicy temperatur, a wodę trzeba ogrzać do ok 30°C, za powietrze do 22°. Proponuję zainteresować się systemem HVAC. V-wentylacja z odzyskiem ciepła wykonana pod ilość mieszkańców, a nie na kubaturę. Musi być, gdy chcemy używać klimatyzacji, bo latem przy chłodzeniu wentylacja grawitacyjna nie działa i oddychamy coraz bardziej zużytym powietrzem, co prowadzi do różnych dolegliwości. AC- jakość powietrza, za którą odpowiadają rewersyjne pompy ciepła (klimatyzatory). Temperatura cały rok, a wilgotność, która tworzy zaduch latem (tryb dry). H- ogrzewanie, czyli w przypadku, gdy klimatyzacja nie da rady (zazwyczaj kilka dni w roku) do uruchamiają się maty grzewcze. Ogrzewanie oporowe to COP 1, ale ono jest w tym systemie tylko wspomaganiem na wypadek ekstremalnych mrozów, awarii, czy dla komfortu, gdy ktoś chce bardziej dogrzać pokój. Poza tym pompy ciepła wciąż działają, więc zużycie jest śladowe. Dlaczego potrzebne są maty? Czy nie można dobrać większej mocy klim? Chodzi o to, że sezon grzewczy trwa ponad pół roku, a średnia temperatura w tym czasie w ostatnich latach to +5C i wciąż rośnie. Jeśli pompa będzie za duża to przez większość sezonu będzie działać on-off i łączne zużycie wyjdzie 2-3x większe. Jeśli rekuperacja jest zrobiona zgodnie ze sztuką, czyli działa na 20-30m3//osobę to klimy 30W/m2 są wystarczające. Cały system wychodzi przy okazji najtaniej i zapewnia zużycie poniżej 15kWh/m2. Ponadto warto wiedzieć, że powietrze nawiewane z anemostatów po odzysku ciepła jest tylko o kilka stopni chłodniejsze od domowego. Gdy podajemy je z góry to zapobiega ścieleniu się ciepłego przy suficie, a samo zanim opadnie zdąży się ogrzać. Daje to komfort w strefie przebywania ludzi. System musi być kompletny i dobrze przemyślany. 
    • A stoją zapewne obok siebie... więc jak zrobi się z nich  "kątownik" - będą stały jeszcze stabilniej...
    • Może być różnie, bo one są dość wiotkie. Zależy też, jak równa jest posadzka w garażu.
    • Komentarz dodany przez G: Beton nie kosztuje 200-250. Ceny z przed pandemi
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...