Skocz do zawartości

Styropian na odpadający tynk


Recommended Posts

Pytanie z formularza ze strony: https://budujemydom.pl/budowlane-abc/porady

Stary dom drewniany na podmurówce ok 40 cm wysokości otynkowanej wiele lat temu. Tynk odpada a praktycznie odpadł. Czy na takie podłoże można zastosować styropian zamiast tradycyjnego tynku na siatce Jeśli nie to jakiej siatki użyć do tynku i jak przygotować podłoże zarówno w przypadku ew. styropianu lub tynku Dziękuję z góry.
Link do komentarza
Przygotowanie powierzchni zależeć będzie od stanu podłoża - podmurówki. Jeśli się nie kruszy to wystarczy zagruntować i kleić płyty styropianowe, a następnie warstwa kleju z wtopioną siatką z włókna szklanego, grunt i np. tynk mozaikowy. Jeśli podmurówka jest zniszczona to zależnie od stopnia uszkodzeń może wymagać przemurowania odcinkami lub odkucia luźnych fragmentów, wyrównania zaprawą cementową z ewentualnym wzmocnieniem siatką tynkarską, a następnie nałożenie np. tynku cienkowarstwowego.
Link do komentarza
Najlepszym rozwiązaniem będzie zastosowanie płyt styropianowych i dopiero nałożenie tynku mozaikowego (dekoracyjnego). Podłoże do którego mocuje się styropian powinno być stabilne. W sytuacji kiedy na podłożu (w tym przypadku podmurówka) są luźne części starego tynku, należy je skuć, a całość zagruntować gruntem sczepnym Termo Organika TO-GS.

Płyty styropianowe np. SILVER fasada przykleja się przy użyciu kleju do przyklejania TO-KS i ewentualnie dodatkowo mocuje się łącznikami mechanicznymi (kołkami). Kolejnym krokiem będzie nałożenie kleju uniwersalnego TO-KU i zatopienie siatki.

Później już tylko gruntowanie gruntem sczepNałożona warstwa tynku zdecydowanie lepiej będzie się prezentować na podłożu na którym został przyklejony styropian (równa powierzchnia). Dodatkową korzyścią będzie poprawa izolacyjności cieplnej ściany i mniejsze starty ciepła.

Pozdrawiam
Krzysztof Krzemień
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To chyba chybiony i fałszywy argument, bo klimatyzator jednak dmucha powietrzem zagrzanym do o wiele wyższej temperatury niż te 22 stopnie, chcąc osiągnąć zadaną temperaturę i pewnie to jest o wiele wyższa temperatura niż 30 st. Nie mierzyłem ale tak na wyczucie to znacznie przkracza trzydziestkę. Więc to akurat w drugą stronę działa, jeśli chodzi o tę "róznicę temperatur", czyli na korzyść hydrauliki. 
    • Ogrzewanie hydrauliczne, które występuje w 99% nowych polskich domach jest mniej efektywne i droższe niż bezpośrednie ogrzewanie pompą powietrze-powietrze, bo COP zależy od różnicy temperatur, a wodę trzeba ogrzać do ok 30°C, za powietrze do 22°. Proponuję zainteresować się systemem HVAC. V-wentylacja z odzyskiem ciepła wykonana pod ilość mieszkańców, a nie na kubaturę. Musi być, gdy chcemy używać klimatyzacji, bo latem przy chłodzeniu wentylacja grawitacyjna nie działa i oddychamy coraz bardziej zużytym powietrzem, co prowadzi do różnych dolegliwości. AC- jakość powietrza, za którą odpowiadają rewersyjne pompy ciepła (klimatyzatory). Temperatura cały rok, a wilgotność, która tworzy zaduch latem (tryb dry). H- ogrzewanie, czyli w przypadku, gdy klimatyzacja nie da rady (zazwyczaj kilka dni w roku) do uruchamiają się maty grzewcze. Ogrzewanie oporowe to COP 1, ale ono jest w tym systemie tylko wspomaganiem na wypadek ekstremalnych mrozów, awarii, czy dla komfortu, gdy ktoś chce bardziej dogrzać pokój. Poza tym pompy ciepła wciąż działają, więc zużycie jest śladowe. Dlaczego potrzebne są maty? Czy nie można dobrać większej mocy klim? Chodzi o to, że sezon grzewczy trwa ponad pół roku, a średnia temperatura w tym czasie w ostatnich latach to +5C i wciąż rośnie. Jeśli pompa będzie za duża to przez większość sezonu będzie działać on-off i łączne zużycie wyjdzie 2-3x większe. Jeśli rekuperacja jest zrobiona zgodnie ze sztuką, czyli działa na 20-30m3//osobę to klimy 30W/m2 są wystarczające. Cały system wychodzi przy okazji najtaniej i zapewnia zużycie poniżej 15kWh/m2. Ponadto warto wiedzieć, że powietrze nawiewane z anemostatów po odzysku ciepła jest tylko o kilka stopni chłodniejsze od domowego. Gdy podajemy je z góry to zapobiega ścieleniu się ciepłego przy suficie, a samo zanim opadnie zdąży się ogrzać. Daje to komfort w strefie przebywania ludzi. System musi być kompletny i dobrze przemyślany. 
    • A stoją zapewne obok siebie... więc jak zrobi się z nich  "kątownik" - będą stały jeszcze stabilniej...
    • Może być różnie, bo one są dość wiotkie. Zależy też, jak równa jest posadzka w garażu.
    • Komentarz dodany przez G: Beton nie kosztuje 200-250. Ceny z przed pandemi
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...