Skocz do zawartości

Zmiany w projekcie


Recommended Posts

Witam ponownie,
Wydawać by się mogło, że nie ma nic prostszego jak znaleźć idealny projekt z bazy tysięcy gotowych... A jednak!

Ostatnio na tapecie mamy ten: http://archon.pl/gotowe-projekty-domow/dom.../m49f84cfe03fa5

Domek jest b. ładny, może troszkę dla nas za mały ale mam pomysł na pewne zmiany (proszę oceńcie):
1) Aby zyskać powierzchnię poszerzyłbym garaż o jakieś 0,5m. Nie pytałem jeszcze architekta o zdanie, więc nie wiem czy to skomplikowana operacja czy nie. Prawdę mówiąc chętniej bym to zrobił z drugiej strony (czyli poszerzył salon) ale intuicja mi podpowiada że to bardziej skomplikowane...
2) Chcę koniecznie mieć prysznic w łazience na parterze. Czyli prawą ściankę przesunę w kierunku wiatrołapu, który zresztą i tak jest duży, dzięki czemu zyskam powierzchnię w łazience.

Proszę o Waszą opinię na te dwa tematy!
Dziękuję!
N.
Link do komentarza
Ad.1
Poszeszenie tego budynku po 0.5m w obie strony (garaż i salon) nie jest problemem, nawet dla słabego architekta... nie dajcie się wrobić w dodatkowe koszty icon_wink.gif
Ad.2
Pomieszczenia w tym domku mają minimalne powierzchnie. Powiększenie łazienki spowoduje zmniejszenie wiatrołapu.
Należałoby dodać w łazience min. 90cm wtedy z szerokości wiatrołapu zostaje tylko 115cm i zmieści się wyłącznie lustro icon_wink.gif a zauważcie że na parterze nie macie miejsca na zabudowaną szafę...
Link do komentarza
  • 1 rok temu...
  • 1 rok temu...
  Cytat

Ja również będę robić zmiany w projekcie, ale rezygnuje całkiem z garażu na rzecz większego gospodarczego i sypialni z łazienką, wtedy całkowicie wyrzucam wc i robię większą kuchnię. Zyskamy wtedy intymność z mężem a dzieci niech idą na górę.
A auto będzie pod wiatą, w innej części.
Pozdrawiam
Marta

Rozwiń  



WITAM. My również mamy zamiar poszerzyć łazienkę na dole kosztem wiatrołapu, zależy nam na prysznicu a myślę że korytarz i tak zostanie dostatecznie duży. Kolega się teraz buduje ma inny projekt ale wiatrołap ma podobne wymiary i proszę mi wierzyć że w realu to wygląda zupełnie inaczej, korytarz jest tak duży że wszystko się pomieści-tak myślę. Chodzę teraz z metrem i wszystkie pomieszczenia porównuje bo człowiek nie ma takiego wyobrażenia jaka to będzie przestrzeń, ale ogólnie będzie dość dużo miejsca na dole.
Myślimy też pomniejszyć większą sypialnię i zrobić osobne wejście do garderoby tak żeby każdy mógł z niej korzystać, coś przeprasować itp, itd.
A MOŻE KTOŚ W MAŁOPOLSKIM JUŻ MA DOM POD LICZI LUB W TRAKCIE BUDOWY. CHĘTNIE BYM OBEJRZAŁA LUB CHOCIAŻ POROZMAWIAŁA NA TEMATY BUDOWY??
POZDRAWIAM
Agnieszka.

Osoby chętne do podzielenia się swoimi doświadczeniami zapraszam do włączenia się do dyskusji
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Dzień dobry, Nasze zalecenia dotyczące montażu blachy trapezowej TP-26 SUPER: MONTAŻ - Konstukcja wsporcza z łat drewnianych 40×50 mm, 40×60 mm, 32×100 mm montowanych w maksymalnym rozstawie 350 mm mierzonym od tych samych krawędzi. - Należy sprawdzić i jeżeli to konieczne przeprowadzić jej niwelację zapewniającą kąty proste na połaci oraz jej równą płaszczyznę. - W części okapowej rekomendowane jest użycie pasa nadrynnowego zaciągowego jako elementu nośnego do montażu arkuszy. Arkusze należy przygotować, wykonując w ich części startowej tzw. zaciąg, element zaczepowy o pas. - Mocowanie arkuszy w górę fali w rozstawie wkrętów maksymalnie co 700 mm, za pomocą wkrętów samowiercących typu TORX 4,8 x 60 mm w kolorze pokrycia. Należy zwrócić uwagę na siłę dokręcenia wkrętów, powinna zapewnić odpowiednie przyleganie arkusza do podkonstrukcji bez wgniecenia górnej części fali. Należy odpowiednio wyregulować siłę dokręcenia wkrętów używając do tego np. sprzęgła wkrętarki. - Zaleca się wykonanie wlotowej szczeliny wentylacyjnej okapu o przekroju min. 200 cm2 /1mb oraz w celu jej zabezpieczenia przed owadami i gryzoniami wykonanie specjalnej obróbki z blachy perforowanej. - Zalecana wylotowa szczelina wentylacyjna powinna mieć przekrój czterokrotnie mniejszy od wlotowej, licząc na jedną stronę połaci ( 50 cm2 /1mb). Zapewnia ją pozostawienie 60 mm szczeliny pomiędzy arkuszami przeciwległych połaci w kalenicy oraz obustronny montaż listwy podkalenicowej, w której specjalnie zaprojektowania perforacja zapewnia optymalny przepływ powietrza, chroniąc kalenicę przed wdmuchiwaniem wody opadowej i śniegu. Listwa podkalenicowa do TP26 SUPER jest także elementem nośnym do montażu obróbki kalenicy np. PROSTA PLUS. CIĘCIE - Do cięcia blach należy używać nożyc elektrycznych z głowicą rotującą. Po zakończeniu montażu bezwzględnie oczyścić powierzchnię z opiłków, wkrętów itp. W przypadku uszkodzenia powierzchni należy jak najszybciej wykonać niezbędny (punktowy) retusz, przy zastosowaniu lakieru odpowiedniego z oryginalnym kolorem blach. - W przypadku użycia szlifierki kątowej do cięcia blach powlekanych lub innych materiałów będących w zasięgu powstającego na skutek cięcia strumienia gorących opiłków, następuje utrata gwarancji. Reklamacje nie będą uwzględniane. __________________________ Blacha trapezowa TP-26 SUPER https://pruszynski.com.pl/produkt/blachy-trapezowe/blacha-trapezowa-na-dach/tp26super-blacha-trapezowa-na-dach/
    • Przy kolejnych porządkach tak zrobię, ale mimo to i tak stoi już parę lat. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Komentarz dodany przez Henryk: Jedyny na rynku legalny zestaw do przeróbki szamba. Warunek - trzeba mieć szczelne szambo. Procedura tak jak przy oczyszczalni. Montaż - 1 dzień. W końcu nie śmierdzi, a oczyszczone ścieki wykorzystuje do nawadniania iglaków...
    • To konieczność. Też próbowałem tylko wsuwać, ale wtedy nawet jak się człowiek oprze przypadkowo ręką o taki regał, to się mogą wysunąć. I półki wtedy lecą. Chociaż zaginanie nie jest łatwe. Najlepiej najpierw pod języczek wsuwać ostrze noża i lekko go ugiąć tak, aby później móc złapać koniec małymi kleszczykami i zagiąć już co najmniej o kąt prosty, a najlepiej jeszcze bardziej. Wtedy całość się trzyma, można regał przesuwać, przenosić i nic się nie dzieje.
    • Cenna uwaga, bo ja tych blach nie pozaginałem. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...