Skocz do zawartości

Położenie działki i projektowanego domu względem stron świata


Recommended Posts

Napisano

Od tego, jak usytuowana jest działka, zależy rozplanowanie pomieszczeń w domu. A to może rzutować na jego wygląd zewnętrzny. W projektach katalogowych najczęściej zakłada się korzystne warunki, czyli usytuowanie drogi (wejścia) od strony północnej lub wschodniej. Dom na działce z wjazdem od południa lub zachodu będzie prawdopodobnie wymagał projektu indywidualnego.


Pełna treść artykułu pod adresem:
https://budujemydom.pl/budowlane-abc/dzialka/a/540-polozenie-dzialki-i-projektowanego-domu-wzgledem-stron-swiata

  • 1 rok temu...
Napisano
Nie wiem kto to pisał ale ktoś nie ma pojęcia o temacie.... kompletne bzdury..
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
no nie wiem czy bzdury
zmienialem decyzje o warunkach zabudowy(jestem 1.5 miesiaca w plecy) aby budynek byl optymalnie polozony wzgledem stron swiata
z racji przeszklenia(ponad 60m2) w bryle budynku (pow.uzytk. 160m2) prawie polowa tj 30m2 bylaby od polnocy w swietle starej decyzji
  • 2 lata temu...
Napisano
dla mnie propozycja 3 to bzdura. od południowej strony sypialnie???? kto tak robi
  • 7 miesiące temu...
Napisano
faktycznie głupota autora. Droga od zachodniej strony jest optymalna. Od północy lokuje się garaż .od wschodu jest salon od zachodu kuchnia. Kasuję ten link.
  • 2 miesiące temu...
Gość tedlew
Napisano
Wiele się słyszy i czyta od fachowców, by działka najlepiej miała wjazd od północy.
Jako właściciel Wielkopolskiej działki z wjazdem od południa chciałbym zasiać ziarno niepewności w powyższej tezie. Liczę na kontrargumenty by to forum mogło stać się czerpnią wiedzy w tym temacie.
Najczęściej słyszanym argumentem jest to, by do salonu wpadało słońce, co zimą ograniczy koszty związane z ogrzewaniem domu, a salon od strony ogrodu
  • 7 miesiące temu...
  • 2 miesiące temu...
Napisano
A co zrobić, jeśli trzeba postawić dom na północnym stoku?

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Własnych. Najdroższy rodzaj nauki.
    • Mogła zmienić koryto.
    • Uparty uczy się na błędach.
    • Gość generalnie doradzał wymianę tego namułu, ewentualnie właśnie postawienie na palach albo kopanie piwnicy, a tej w planach nie mieliśmy, więc raczej i tak się nie zdecydujemy. Co do konstrukcji, to szukaliśmy projektów domów murowanych. A jak murowany to zakładam, że raczej bez wymiany gleby się nie obędzie? Albo rzeczywiście zainteresować się domem z inną kosktrukcją.
    • Wygląda na to, że wszystko tam jest nieźle przewarstwione, w efekcie grunt jest mocno zróżnicowany w zależności od miejsca. Zakładając płytkie posadowienie mamy tam po usunięciu ziemi urodzajnej (pierwsze 30 cm): - I otwór - mada (0,3-0,6 m), potem piasek średni od 0,6 m aż do 3 m (tyle zbadano); - II otwór - piasek, ale tylko od 0,3 do 1 m, niestety głębiej, aż do 2,7 m, jest namuł z gruntu pochodzenia organicznego; - III - mada (0,3-0,5 m), potem piasek, ale tylko do głębokości 0,9 m i znów gruba warstwa namułu.   Z całą pewnością namuł nie nadaje się do posadowienia. Typowy fundament zagłębiony na 1 m lub głębiej nie wchodzi więc w grę. Głębokie posadowienie musiałoby być zrobione na palach. Te przebijałyby grubą warstwę namułu i sięgały warstw o dobrej nośności. Ale to już dość poważne przedsięwzięcie.  Mady są też bardzo wątpliwe jako grunt budowlany. One z zasady zawierają przynajmniej 2-3% domieszek organicznych, a to im bardzo pogarsza nośność. Chociaż bywają bardzo zróżnicowane. Jednak ta warstwa mady jest płytko położona i cienka (20-30 cm).    Celowałbym w związku z tym w lekką konstrukcję domu, raczej szkieletowego, posadowionego na płycie fundamentowej. I to płycie bardzo płytko zagłębionej. Można usunąć ziemię urodzajną oraz warstwę mady, zastępując to wszystko choćby zagęszczonym grubym piaskiem, ewentualnie zagęszczaną pospółką, tłuczniem lub żwirem aż do poziomu gruntu. Dopiero na tym umieszczamy zbrojoną płytę żelbetową (np. 30 cm). Jeżeli konstrukcja domu jest szkieletowa, czyli z izolacją cieplną wewnątrz przekroju ścian, to płyta żelbetowa nie musi być izolowana cieplnie od spodu. Robimy na niej typową izolowaną cieplnie podłogę na gruncie, tak jakby ta płyta była odpowiednikiem chudego betonu na gruncie. Ostatecznie otrzymujemy przynajmniej ok. 1 m gruntu o dobrej nośności (częściowo naturalnego piaszczystego, a częściowo uzyskanego sztucznie przez wymienienie górnych warstw na zagęszczony piasek. Dopiero na tym spoczywa żelbetowa płyta.     
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...